Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2020, 14:18   #101
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook ik word verondersteld van thuis uit te werken: oefeningen Nederlands & Duits te maken voor op de webpagina van de school.

Voor jonge Brusselse Franstaligen (tussen de 15 en de 20 jaar, zeggen we maar), van wie er niet weinig nu zo goed als opgesloten zitten in een klein appartement met véél ander volk in - als ze wat chance hebben is er een balkon of een koertje van twee vierkante meter - terwijl ze van langs alle kanten gebombardeerd worden met niet bepaald geruststellende informatie, en bovendien 'de hormonen' door hun lichamen hebben razen.

Nederlands in jong Franstalig Brussel in deze tijden ja, dat is nu alleszins absolute prioriteit
Mijn zoon ligt met hoge koorts in bed, op zijn appartement.. maar onmiddellijk helpen we hem, thermometer , eten, drinken, medicatie en veel liefde net bezorgd! Hadden van te voren afspraken gemaakt, en nu hopen dat het goed komt.

Bref: deze corona-crisis doet mij de futiliteit van m'n job inzien, in een 'systeem' zoals dat waarbinnen ik word verondersteld te functioneren.


Dat doet deugd, ergens. De 'stress' blijkt volledig weg.


Ik hoorde vandaag dat mijn directrice en haar hele familie besmet zijn geweest, en dat vooral haar echtgenoot het zwaar te verduren heeft gehad


Mijn vader profiteert van de situatie, en dat op allerminst fraaie wijze.
Mijn moeder heeft me gevraagd rustig te blijven.
Dat is niet gemakkelijk.

Mijn zussen, m'n broer en m'n schoonbroer laten van zich horen.

We blijken om elkaar te geven.


De vrouw van m'n leven en haar zoontje stellen het voorlopig goed.

We zien elkaar af en toe 'in 't echt', en dat doet ongelooflijke deugd.


Ook van mijn beste vrienden en vriendinnen en andere familieleden kreeg ik nog geen slecht nieuws.

Ik ontdek veel over/van mezelf.

Ik leer ook veel over m'n medemens

Het zijn 'miraculeuze' tijden


Edit: het doet me ook plezier dat deze draad er is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:20   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geen paniek zaaien nu.. nee, het virus gaat niet via de lucht, maar via waterdeeltjes die je door hoesten, niezen, verspreidt via de lucht en het virus overleeft op veel oppervlakken. Die raak je aan de huppa, via mond, neus of ogen naar binnen en dit verklaart wel wat, alle dolle hamsteraars liepen risico wanneer ze te weinig handen wasten. Dus let vooral goed op wat je aanraakt, waar ook en blijf handen wassen.

Vooreerst heb ik hier de laatste weken eigenlijk niemand horen hoesten of niezen of is het me helemaal niet opgevallen.

Maar dit even terzijde denkt men daar in Azië toch even anders over.
Vraag me dan af waarom ALLE chinezen mondmaskers dragen. Zij hebben het virus wel onder controle gekregen.
In China is een mondmasker dragen tot op heden VERPLICHT en het lijkt dan ook de beste remedie te zijn. Maar geloof me vrij......ze draaien hier nog wel bij net als onze virologen die tot de dag van vandaag een mondmaskertje totaal overbodig vinden.
Wie een mondmasker draagt kan het virus veel moeilijker verspreiden en al zeker niet op oppervlakten ( zeg het even aan onze beleidsmakers alsook aan onze virologen)
En zelf zou ik zeggen baat het niet schaadt het niet.....alle beetjes kunnen helpen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 maart 2020 om 14:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:28   #103
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel dan denkt men daar in Azië toch even anders over.
Vraag me dan af waarom ALLE chinezen mondmaskers dragen. Zij hebben het virus wel onder controle gekregen.
In China is een mondmasker dragen tot op heden VERPLICHT en het lijkt dan ook de beste remedie te zijn. Maar geloof me vrij......ze draaien hier nog wel bij net als onze virologen die tot de dag van vandaag een mondmaskertje totaal overbodig vinden.
Wie een mondmasker draagt kan het virus veel moeilijker verspreiden en al zeker niet op oppervlakten ( zeg het even aan onze beleidsmakers alsook aan onze virologen)
En zelf zou ik zeggen baat het niet schaadt het niet.....alle beetjes kunnen helpen.
Ze vinden ze overbodig omdat er onvoldoende zijn voor iedereen, ze willen geen wc-papier toestanden voor mondmaskers...Ook al stopt het meest eenvoudige mondmasker het virus op zich niet, het stopt wel elk speekseldruppeltje dat eventueel virus bevat.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 maart 2020 om 14:35.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:44   #104
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze vinden ze overbodig omdat er onvoldoende zijn voor iedereen, ze willen geen wc-papier toestanden voor mondmaskers...Ook al stopt het meest eenvoudige mondmasker het virus op zich niet, het stopt wel elk speekseldruppeltje dat eventueel virus bevat.
Het helpt als je onoplettend je mond of neus zou aanraken met besmette handen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 10:59   #105
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst heb ik hier de laatste weken eigenlijk niemand horen hoesten of niezen of is het me helemaal niet opgevallen.

Maar dit even terzijde denkt men daar in Azië toch even anders over.
Vraag me dan af waarom ALLE chinezen mondmaskers dragen. Zij hebben het virus wel onder controle gekregen.
In China is een mondmasker dragen tot op heden VERPLICHT en het lijkt dan ook de beste remedie te zijn. Maar geloof me vrij......ze draaien hier nog wel bij net als onze virologen die tot de dag van vandaag een mondmaskertje totaal overbodig vinden.
Wie een mondmasker draagt kan het virus veel moeilijker verspreiden en al zeker niet op oppervlakten ( zeg het even aan onze beleidsmakers alsook aan onze virologen)
En zelf zou ik zeggen baat het niet schaadt het niet.....alle beetjes kunnen helpen.
Dat is zeker waar, maar het is dus niet zo dat het virus overal in de lucht zit.
In Azie leven mensen vaak nog veel dichter op mekaar, wat de kans om zonder masker te besmetten vergroot? Want wanneer iemand hoest of niest, is het natuurlijk al te laat, ik denk dat hier nu vooral supermarkten het grootste risico op besmetting geven, je raakt zaken aan die mogelijk terug gelegd werden, karretjes die anderen voor je gebruikten, bankcontact..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 11:00   #106
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze vinden ze overbodig omdat er onvoldoende zijn voor iedereen, ze willen geen wc-papier toestanden voor mondmaskers...Ook al stopt het meest eenvoudige mondmasker het virus op zich niet, het stopt wel elk speekseldruppeltje dat eventueel virus bevat.
Dat is natuurlijk ook mogelijk...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 11:16   #107
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Er zijn mensen die helemaal dol draaien nu het Covid-19 alles in de 'hand' heeft.

Gaande van:

Papieren WC-Brildekjes

Vochtig Toiletpapier

Héél der 'potten' reinigende handgel in huis halen

Mondmaskers, als je ze te pakken krijgt tenminste

Handschoenen

Hamsteren

Corona-virusupdate

Is het zinvol om een handgel te gebruiken tegen het coronavirus?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 maart 2020 om 11:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 12:45   #108
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn mensen die helemaal dol draaien nu het Covid-19 alles in de 'hand' heeft.

Gaande van:

Papieren WC-Brildekjes

Vochtig Toiletpapier

Héél der 'potten' reinigende handgel in huis halen

Mondmaskers, als je ze te pakken krijgt tenminste

Handschoenen

Hamsteren

Corona-virusupdate

Is het zinvol om een handgel te gebruiken tegen het coronavirus?
Je vergeet de ophokplicht en de vernietiging van alles wat met het virus in aanraking is geweest.
Dit is enkel een vergelijking van het menselijk dier met andere diersoorten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 14:29   #109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst heb ik hier de laatste weken eigenlijk niemand horen hoesten of niezen of is het me helemaal niet opgevallen.

Maar dit even terzijde denkt men daar in Azië toch even anders over.
Vraag me dan af waarom ALLE chinezen mondmaskers dragen. Zij hebben het virus wel onder controle gekregen.
In China is een mondmasker dragen tot op heden VERPLICHT en het lijkt dan ook de beste remedie te zijn. Maar geloof me vrij......ze draaien hier nog wel bij net als onze virologen die tot de dag van vandaag een mondmaskertje totaal overbodig vinden.
Wie een mondmasker draagt kan het virus veel moeilijker verspreiden en al zeker niet op oppervlakten ( zeg het even aan onze beleidsmakers alsook aan onze virologen)
En zelf zou ik zeggen baat het niet schaadt het niet.....alle beetjes kunnen helpen.
Van zodra er voldoende mondmaskers zijn zie ik ons het komende jaar allemaal verplicht met mondmaskers rondlopen. Kwestie van anderen niet te besmetten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 14:42   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van zodra er voldoende mondmaskers zijn zie ik ons het komende jaar allemaal verplicht met mondmaskers rondlopen. Kwestie van anderen niet te besmetten.

Inderdaad kan alleen maar baat hebben.

Uiteraard blijft de vraag of de besmetting enkel overdraagbaar is via menselijk contact dan ook gewoon via de lucht. Er zijn mensen besmet die al maanden niet meer hun huis zijn uitgegaan wat toch twijfels doet rijzen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 maart 2020 om 14:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 14:45   #111
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van zodra er voldoende mondmaskers zijn zie ik ons het komende jaar allemaal verplicht met mondmaskers rondlopen. Kwestie van anderen niet te besmetten.
Gelukkig kregen we allemaal gratis rookmelders van onze belastingcenten thuis geleverd.
Misschien binnenkort een gratis corona test aan de deur.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 15:18   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van zodra er voldoende mondmaskers zijn zie ik ons het komende jaar allemaal verplicht met mondmaskers rondlopen. Kwestie van anderen niet te besmetten.
Binnen 2 jaar veegt iedereen er toch zijn botten aan.
Dood van corona of kanker of iets anders....eigen schuld zullen ze tegen dan zeggen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 15:29   #113
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad kan alleen maar baat hebben.

Uiteraard blijft de vraag of de besmetting enkel overdraagbaar is via menselijk contact dan ook gewoon via de lucht. Er zijn mensen besmet die al maanden niet meer hun huis zijn uitgegaan wat toch twijfels doet rijzen.
maanden ? Toch niet omwille van corona

KIjk, dat kan in zeer kleinde details liggen hé
Ook die mensen zijn niet volledig zelfbedruipend inzake materiaal, eten, etc

Het is me trouwen ook al opgevallen dat mensen zeer vreemd omspringen met die maatregelen..alsof de achterliggende redenring niet begrijpen

Ge hebt mensen die bijna niet buitenkomen maar die ene keer dat ze het wel doen totaal geen voorzieningen treffen

En ge hebt er die heel actief willen blijven ( vooral jonge mensen ) en zich met wat bescherming compleet ongenaakbaar voelen en het niet kunnen pikken dat alles nu wat algemeen trager verloopt ...dat wurmt zich overal tussen, grijpt iets vast om het daarna weer terug te leggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 15:38   #114
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maanden ? Toch niet omwille van corona

KIjk, dat kan in zeer kleinde details liggen hé
Ook die mensen zijn niet volledig zelfbedruipend inzake materiaal, eten, etc

Het is me trouwen ook al opgevallen dat mensen zeer vreemd omspringen met die maatregelen..alsof de achterliggende redenring niet begrijpen

Ge hebt mensen die bijna niet buitenkomen maar die ene keer dat ze het wel doen totaal geen voorzieningen treffen

En ge hebt er die heel actief willen blijven ( vooral jonge mensen ) en zich met wat bescherming compleet ongenaakbaar voelen en het niet kunnen pikken dat alles nu wat algemeen trager verloopt ...dat wurmt zich overal tussen, grijpt iets vast om het daarna weer terug te leggen
Daarnet in den Delhaize. Alle winkelpersoneel met wegwerphandschoenen. Bij de bezoekers 2 (ik en nog iemand). Dat Van Ranst ea zit te zeggen dat het geen nut heeft helpt natuurlijk ook niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 16:16   #115
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daarnet in den Delhaize. Alle winkelpersoneel met wegwerphandschoenen. Bij de bezoekers 2 (ik en nog iemand). Dat Van Ranst ea zit te zeggen dat het geen nut heeft helpt natuurlijk ook niet.
Gisteren op doktersbezoek geweest. Enkel de 2 receptionistes droegen mondmaskers. Patienten, verpleegsters, dokters, ... niets te mondmaskeren. Sommige bezoekers bekeken mij raar met mijn masker en handschoenen aan. Ik vroeg de receptionistes waarom enkel zij mondmaskers droegen. Ze wisten het zelf niet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 17:44   #116
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daarnet in den Delhaize. Alle winkelpersoneel met wegwerphandschoenen. Bij de bezoekers 2 (ik en nog iemand). Dat Van Ranst ea zit te zeggen dat het geen nut heeft helpt natuurlijk ook niet.
Die mens is nog steeds een beetje overheidsspreekbuis, me dunkt
Geen paniek veroorzaken
Een winkel vol met toestanden in den trend va China gaat hier eerder voor paniek zorgen ...wat ook ergens belangrijk is hoor

Allez als ge alles bij elkaar telt wat ie zegt en al bijgesteld is : ja heel minimale kans maar handschoenen en maskers vergeet het maar werkt niet...1,5 meter ook betwijfelbaar...vals gevoel van veiligheid
't Zal wel kloppen hé..maar duidelijkheid 0,0
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 19:01   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van zodra er voldoende mondmaskers zijn zie ik ons het komende jaar allemaal verplicht met mondmaskers rondlopen. Kwestie van anderen niet te besmetten.
Laat ons hopen .Als het dat maar is. Perfect mee te leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be