Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2020, 14:30   #61
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze zou de politie moeten bellen....

Die komen, en die zullen leutig boetes uitschrijven nu. De gemeentekas heeft het nodig. efkes 12500 euro katsjing. Direct te innen. Het bancontact moduleke zal overuren draaien. Of ze kunnen payconicen
Overtredingen melden, en politie erbij laten opnoemen als ze de boete aan het ingeven zijn wat ze allemaal voor 250€ konden kopen
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:12   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mensen zijn altijd rap om iets te melden.

Dat is een drang die ik niet heb.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:18   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geef hem in de grond gelijk: we mogen onze grootouders en ouderen niet laten creperen. We zijn het hun verplicht om ons best te doen zodat ze de beste zorgen krijgen.
Maar als die intelligent zijn en zich isoleren, dan creperen die niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:21   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wel de oppassende oudjes laten verrekken, maar die jonge idioten opnemen als ze zonder adem vallen!!!!! Nee die vijftig die zouden moeten geweigerd worden wegens zelf gezocht, en niet de oppassende burgers.
Kijk, als die "oppassende burgers" goed oppassen, en als de regeltjes om "op te passen" van de overheid werken, dan gaan die oppassende burgers niet ziek worden he. Want ze volgen de regeltjes. (tenzij die regeltjes zever zijn en niet werken, maar waarom moet men ze dan volgen he)

Hoe meer niet-oppassende burgers onder elkaar ziek worden, hoe beter dat is voor die oppassende burgers. Want als ALLE burgers oppassen, dan gaat de epidemie terugkomen van zodra men die regeltjes schrapt he. En dan gaan die oppassende burgers even gemakkelijk ziek worden als die anderen die even goed oppasten.

Daarentegen, als er veel onnozelaars zijn die niet oppassen, dan worden die nu allemaal ziek, en zijn die binnen enkele weken oftewel immuun, oftewel dood. En als het gros van het volk immuun is, dan is ze gegarandeerd niet ziek, en dan kunnen die oppassende burgers terug buiten komen zonder vrees, want de mensen die dan rondlopen kunnen niet meer ziek worden, en het hen ook niet meer aansteken.

Dus hoe meer ANDEREN oppassen, hoe slechter het er voor U, oppassende burger, uit ziet.

Ge moet een dikke onnozelaar zijn om te willen dat anderen oppassen.

Maar ja, daarvoor moet ge natuurlijk twee minuten kunnen nadenken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 16:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:53   #65
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als die "oppassende burgers" goed oppassen, en als de regeltjes om "op te passen" van de overheid werken, dan gaan die oppassende burgers niet ziek worden he. Want ze volgen de regeltjes. (tenzij die regeltjes zever zijn en niet werken, maar waarom moet men ze dan volgen he)

Hoe meer niet-oppassende burgers onder elkaar ziek worden, hoe beter dat is voor die oppassende burgers. Want als ALLE burgers oppassen, dan gaat de epidemie terugkomen van zodra men die regeltjes schrapt he. En dan gaan die oppassende burgers even gemakkelijk ziek worden als die anderen die even goed oppasten.

Daarentegen, als er veel onnozelaars zijn die niet oppassen, dan worden die nu allemaal ziek, en zijn die binnen enkele weken oftewel immuun, oftewel dood. En als het gros van het volk immuun is, dan is ze gegarandeerd niet ziek, en dan kunnen die oppassende burgers terug buiten komen zonder vrees, want de mensen die dan rondlopen kunnen niet meer ziek worden, en het hen ook niet meer aansteken.

Dus hoe meer ANDEREN oppassen, hoe slechter het er voor U, oppassende burger, uit ziet.

Ge moet een dikke onnozelaar zijn om te willen dat anderen oppassen.

Maar ja, daarvoor moet ge natuurlijk twee minuten kunnen nadenken.
Wat je hierboven allemaal uit je broek krabt kan me niks schelen, maar dat die niet oppassende idioten niet het minste respect opbrengen voor de oppassende burgers wel dat getuigd dat ze niet alleen dom voor hun eigen bezig zijn maar ook hun medemens in gevaar brengen en dat is in mijn ogen net zo erg als hoesten en/of spuwen naar de politie. Moordpoging eigenlijk. Nu komen we terug op het begin ik ben een risicogeval hoe zit het mag jij mij door je achterlijk gedrag besmetten of niet?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 20:02   #66
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het kost de Belgische economie 2.5 miljard per week. En tot nu toe hebben we daarmee iets van een 550 "mensen gered" over 2 weken. Das 9 miljoen euro per "geredde persoon". Een ROI die op geen enkele manier te verantwoorden is, zeker niet voor boomers.
Je kunt het goed uitleggen - nou ja - maar zou je ook zo redeneren als iemand van jouw naasten het loodje zou leggen omdat de tussenkomst teveel kost ?

Niet alleen dat, maar waar trek je de grens ? 8 miljoen euro ? 1 miljoen ? Half miljoentje ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 20:22   #67
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien aub. Het gaat hier over het feit dat voor een boel linkse bewindslieden en hun aanhang van ja knikkende idioten de oudere mensen 65+ verzorging zou moeten geweigerd worden ten voordelen van de jongere generatie.
Dus kortom, laat je grootouders en je ouders maar creveren aan corona. D
ie groep mensen die hebben wel 45 jaar hard gewerkt en afgedragen voor hun oude dag maar we geven hun centjes liever aan nieuwkomers die voor "ons pensioen" komen werken in plaats van onze gepensioneerden te belonen voor hun noest arbeid en goede zorg voor hun kinderen en kleinkinderen.
Ik heb eerbied voor die grijze haren, mijn kloten ook ja denken ze dan.
niet te schatten...ge zijt aan 't liegen dat ge zwart ziet.

Het is net omgekeerd.
Eerder een rechts standpunt dat stelt dat er op elk hoofd een bepaalde prijs of nutsfactor dient opgekleeft te worden.
Zo zou een oudje in een rusthuis de meerkost om die er nog door te halen onaanvaardbaar zijn.

Laatst gewijzigd door praha : 6 april 2020 om 20:22.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 21:22   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je kunt het goed uitleggen - nou ja - maar zou je ook zo redeneren als iemand van jouw naasten het loodje zou leggen omdat de tussenkomst teveel kost ?

Niet alleen dat, maar waar trek je de grens ? 8 miljoen euro ? 1 miljoen ? Half miljoentje ?
Voor de meesten op deze aardkloot. 0. Mensen genoeg. Prima garnalenvoer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 21:25   #69
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
niet te schatten...ge zijt aan 't liegen dat ge zwart ziet.

Het is net omgekeerd.
Eerder een rechts standpunt dat stelt dat er op elk hoofd een bepaalde prijs of nutsfactor dient opgekleeft te worden.
Zo zou een oudje in een rusthuis de meerkost om die er nog door te halen onaanvaardbaar zijn.
Nee hoor, natuurlijk is dat een linkse reflex. Rechts staat voor het individu links voor het collectieve, als het individu blijft leven kan en zal hij verteren en nog geen klein beetje ook zelfs als hij in coma ligt blijft hij verteren en houdt alzo de kapitalistisch rechtse maatschappij mee in stand. Voor links is het echter beter als het individu sterft het collectieve is hiermee gediend en het geld dat ze jaren lang hebben gestolen door inhoudingen op zijn loon en andere belastingen moeten ze niet meer terug betalen door middel van pensioen en kan lekker in de zakken van links verdwijnen, dat moet zelfs jij kunnen begrijpen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 april 2020 om 21:29.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 22:27   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja Hoomer nu weet je wat dat is 'gediscrimineerd' worden.

Nu weet je waar kleurtjes, minderbedeelden enz. dagelijks tegen opboksen.

Het zal zeker niet liberaal rechts zijn die de belangen vd zwakkeren verdedigt, integendeel(!)

Maar ja, toeter nog maar wat rond dat het de schuld van links is. (As if )
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 04:50   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Er wordt weeral lekker veralgemeend, niet Tavek? (pleit ook maar schuldig!)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van mij moet er geen enkele oudere sterven door gebrek aan plaats of materieel. Geen enkele.
Maar de schuld in de schoenen schuiven van de jongeren is gewoon er ver over. Wij zijn geen generatie van luierikken. We zijn de hoogst geschoolde en meest active generatie ooit.
Toen gij jong was, kunt gij eerlijk zeggen dat gij onder uw leeftijdsgenoten geen achterlijken had zitten ?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 08:34   #72
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je kunt het goed uitleggen - nou ja - maar zou je ook zo redeneren als iemand van jouw naasten het loodje zou leggen omdat de tussenkomst teveel kost ?

Niet alleen dat, maar waar trek je de grens ? 8 miljoen euro ? 1 miljoen ? Half miljoentje ?
https://nl.metrotime.be/2020/04/06/m...oit-opgegeven/
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:04   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Men moet het zo zien.
Mensen die zich opofferen voor jonge mensen die hun op dat moment aan het vermoorden zijn uit eigenbelang.

Zo is het en niet anders!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:09   #74
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is vrij nutteloos om u zonder doel hoog te scholen.

Tenzij het doel was om niet te moeten werken, wat het meestal is.
Waarom zou je zoiets denken?

Ook al is het niet voor een carriere, je bent altijd goed af met serieuze studies te volgen, of het nu wiskunde, economie of geschiedenis is.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 21:58   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waarom zou je zoiets denken?

Ook al is het niet voor een carriere, je bent altijd goed af met serieuze studies te volgen, of het nu wiskunde, economie of geschiedenis is.
Als je het niet gebruikt is het verder nutteloos.

Er gaan momenteel tienduizenden lang naar school om iets te leren dat ze nooit van plan zijn te doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 23:48   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van mij moet er geen enkele oudere sterven door gebrek aan plaats of materieel. Geen enkele.

Maar de schuld in de schoenen schuiven van de jongeren is gewoon er ver over. Wij zijn geen generatie van luierikken. We zijn de hoogst geschoolde en meest active generatie ooit.



Toen gij jong was, kunt gij eerlijk zeggen dat gij onder uw leeftijdsgenoten geen achterlijken had zitten ?
Tijden veranderen. Mensen niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 05:22   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
ANALYSE. Wat ga je redden: een kleine groep kwetsbaren of de toekomst van een nieuwe generatie?

Ik trek mijn conclusie, wij ouderen hebben door onze kinderen te hard te verwennen door ze alles te geven wat hun hartje luste omdat wij het niet hadden in onze jeugd en we onze kinderen een makkelijke jeugd wilden geven, een bende super egoïstische klootzakken grootgebracht die op hun beurt een hoop psychopaten aan het grootbrengen zijn.

Laten wij onze poten van deze klootzakken aftrekken en onze centen en kapitaal ergens anders besteden, onze eigendommen alles daarrond massaal aan goede doelen schenken en de rest verbrassen, wij diegenen die deze maatschappij met bloed zweet en tranen hebben opgebouwd, oude veteranen die gevochten hebben voor hun welvaart.
Ze hebben ons bij onze kloten en dat is een feit, als we hier door komen laat ons wraak nemen op deze rotzakken zonder scrupules.
Wat ga je redden, ik red de stichters en als gevolg iedereen, red je onze opvolgers voorspel ik chaos en diepe miserie op alle fronten, ze kunnen hun vrouw of lief nog niet verdedigen, als ze met honderd zijn en er zijn vijf agressors die hun bedreigen lopen ze weg.
Wij hebben heel ons leven zestig percent van ons loon afgedragen om een goede oude dag te hebben en nu moeten we dood omdat dat links crapuul als ons geld verbrast en weggeven heeft.
Bericht aan dat jong crapuul dat hier rondhangt, jullie hebben geen geld, al het geld dat jullie gebruiken is ons geld, geld dat jullie gestolen hebben van de ouderen, jullie hebben niets en zullen nooit iets hebben.
Levensgeluk jullie? Hahaha.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...source=dlvr.it
Overal ten velde kom je ze wel tegen ook op het forum alhier heb ik er eens enkele gelezen dat er mensen zijn die de ouderen onder ons liever naar de eeuwige jachtvelden zien vetrekken dan er zorg voor te willen dragen.

Soms zijn die teksten zelfs hard in de zin van dat men soms schrijft: "Die oudjes moeten maar plaats ruimen!!"

Om asielcentra te maken van de ouderlingentehuizen daarna misschien?

Verder klopt het wat u schreef. 2!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 05:43   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het zal zeker niet liberaal rechts zijn die de belangen vd zwakkeren verdedigt, integendeel(!)
Het is dan ook idioot om zwakkeren te verdedigen. Welke zin heeft dat nu ? Om nog meer zwakkeren te hebben ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 05:47   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nu komen we terug op het begin ik ben een risicogeval hoe zit het mag jij mij door je achterlijk gedrag besmetten of niet?
Kijk, doe zoals ik met mijn schoonma doe: haar diets gemaakt dat ze zich strikt moet confineren. Die heeft zichzelf opgesloten in haar appartement, daar komt niemand meer binnen, zij gaat nergens meer naartoe, en al haar boodschappen worden afgeleverd voor de deur.

De kans dat ge het dan betrapt is klein.
Tenminste, zolang ge dat kunt volhouden. En dan zou het beter zijn dat men die epidemie laat bollen, en dat zoveel mogelijk mensen het betrappen, dan is dat het rapste voorbij. Dan moet mijn schoonma het minst lang zichzelf opsluiten, en is de kans dat ze het betrapt, dus het kleinste.

Als men dit een jaar laat duren, dan is het risico voor haar veel groter, dan als men het laat overwaaien. Na een maand of twee is het voorbij dan, en kan ze weer zonder vrees buiten.

Doe hetzelfde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2020 om 05:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 05:50   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je kunt het goed uitleggen - nou ja - maar zou je ook zo redeneren als iemand van jouw naasten het loodje zou leggen omdat de tussenkomst teveel kost ?

Niet alleen dat, maar waar trek je de grens ? 8 miljoen euro ? 1 miljoen ? Half miljoentje ?
Die grens is min of meer maximaal wat onze welvaart kan betalen: onze totale welvaart (het BNP) per jaar, gedeeld door het aantal inwoners, dus 40 000 Euro of zo, voor een "goed levensjaar per persoon".

Dat is in de onrealistische hypothese dat we AL onze welvaart opofferen aan verzorging, en dus niks meer eten laat staan ons amuzeren. Als we ALLE welvaart die we hebben, opofferen aan "verzorging" en dat eerlijk over iedereen verdelen, dan is een goed levensjaar 40 000 Euro waard. Meer kunnen we niet.

Als je dus een behandeling kan bedenken die iemand nu niet laat sterven, maar die nog 2 jaar zal laten leven, dan mag dat 80 000 Euro kosten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be