![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In elk geval, tegen dat het vaccin uitkomt is de eerste golf al achter de rug, en is het niet echt heel nuttig meer. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
Het probleem is uiteraard dat we er nog niet veel van weten. Wie zegt bijvoorbeeld dat het virus zelf geen kankers gaat veroorzaken na verloop van tijd? Het laten vaccineren kan een risico zijn maar het niet laten vaccineren evenzeer.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen ik dat zegde, dacht ik aan een lockdown die de besmettingen ook daadwerkelijk klein zouden maken. Maar die is er niet. Het is een "lichtjes divergerende" lockdown he Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus hebben we het TOCH al vlaggen. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet wat goed is.
Meestal zijn de vaccins redelijk doeltreffend. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mij lijkt de reeds eerder aangeven 5000 Euro basisinkomen, andere draad van jou, een goed uitgangspunt en ben dan ook bereid voor dit bedrag het vaccin in te nemen of desnoods mij bewust te laten besmetten met Covid-19 Bon, werkloos ben ik nu toch al en heb geen recht op uitkering, dus die 5000 Euro kan ik goed gebruiken. Misschien een aandachtspunt voor de regering; in dat geval kunnen we het bedrag misschien eenmalig verhogen naar 10.000 Euro. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 april 2020 om 11:50. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In uw openingspost maakte je werkelijke een alusie op een beperkte besmetting: De geneesheren zeggen: "jaja, maar we moeten gewoon de piek "platstrijken" " zodat de ziekenhuizen het aankunnen. Dus de lockdown is er nooit geweest om de besmetting echt klein te krijgen, enkel om die onder controle te houden. Het enige wat men zou kunnen stellen, en wat ik altijd gesteld heb, is dat indien het ratio ziekenhousopnames/besmettingen heel laag zou uitvallen we sneller naar een groepsimmuniteit zouden evolueren en dan zou het probleem zich zelf oplossen. Maar dit weten we nu nog steeds niet, het blijft altijd maar speculeren. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik laat me direct vaccineren.
Net zoals ik al jaren trouw me laat inenten tegen de griep. Ik ben niet graag ziek. Wie zich niet laat inenten, zou zijn doktersbezoeken, geneesmiddelen en hospitalisatie in geval van ontwikkeling van de ziekte, zelf mogen betalen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Twee dingen die we bijgeleerd hebben: 1) de ziekte is veel minder dodelijk dan men dacht, en veel meer mensen zijn dus al besmet dan men toen aannam. 2) de lockdown werkt niet om het aantal besmettingen zo goed als naar nul te krijgen op korte tijd. Ik nam toen nog aan dat de ziekte zo dodelijk was als de Chinezen aangaven (namelijk een beetje meer dan 1% dodelijk, en 5% of meer hebben verzorging nodig) EN ik nam aan dat een lockdown zou werken, ttz de besmettingen snel naar bijna 0 krijgen zolang die lockdown werkt. Onder die condities was dus het "platstrijken van de piek" met een lockdown idioot, voor redenen die ik uitgelegd heb: 5% van 60% van de bevolking zou naar IC moeten, en dat duurt jaren om dat plat te strijken. Wat merken we nu ? Dat er veel en veel minder volk naar IC moet dan gedacht. En dat er veel en veel meer volk al besmet is dan gedacht. Want met de Chinese cijfers zouden we nu misschien al 3 shiften van 2000 - 3000 IC bezoekers gehad hebben, dus laat ons zeggen 10 000 IC patienten, en als het waar is dat 5% IC nodig heeft, dan zouden we dus in Belgie in totaal 200 000 infecties gehad hebben. We zouden dat dus nog 30 keer moeten doen. Dat was mijn openingsargument. Als het echt zo een dramatische piek is dat we moeten platstrijken met zo weinig IC gaat dat heel lang duren. Dat was een argument tegen gelijk welke techniek om 'de piek plat te strijken'. Die was belachelijk onhaalbaar als het nodig was, en was zinloos als het haalbaar was. Wat merken we nu ? Dat onze fameuze lockdown op zich al niet eens werkt om de besmettingen snel naar 0 te krijgen, maar dat die dus inderdaad gewoon maar een plateau veroorzaakt, maw, de besmettingen stabiliseert. Maw, die lockdown is blijkbaar de maatregel die de piek platstrijkt, en niet meer. En aangezien er uiteindelijk veel minder volk dan gevreesd, naar IC moet, en er dus uiteindelijk veel volk al besmet is, (ik schat dat dus op meer dan 10%), gaat het uiteindelijk maar enkele maanden meer duren aan dit tempo, ik schat nog 5 - 6 maanden of zo. We moeten dus "gewoon" maar deze lockdown nog 6 maanden aanhouden, en we hebben inderdaad de piek platgestreken. Nu, 6 maanden deze lockdown aanhouden zal niet mogelijk zijn. Maar bovendien, we zien dat het NUTTELOOS was. Want voor zo een zielig klein aantal slachtoffers was het ECHT de moeite niet om dat te doen. Dat was mijn andere argument: als het werkt, is het nutteloos. Ik vond het al sterk overdreven om maatregelen te nemen om 300 000 doden te trachten te vermijden ; maar om 30 000 doden te vermijden is dat nog veel waanzinniger. Dat was dus nutteloos. Voor 30 000 doden zoiets doen, goed zot. Ik vond het al goed zot voor 300 000 doden. Meer nog, we gaan waarschijnlijk uiteindelijk evenveel doden hebben, zij het meer ouderen en minder jongeren. Omdat we de ouderen, IC of niet, toch laten doodgaan, en hen maximaal infecteren. En we de IC capaciteit overhouden voor die jongeren. Maw, mijn initiele stelling "als het zo erg is dat we iets zouden moeten doen, is het niet te doen" is correct. Want het is niet zo erg dat we iets hadden moeten doen. Verschillende maanden lockdown voor 30 000 doden, dat is totaal krankzinnig. En waren het er 300 000 die we moesten vermijden, dan zou het wel degelijk jaren duren. Zelfs dan vond ik het de moeite niet, maar nu zeker niet. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oftewel houden we het toch niet vol, laten we los, en hebben een tweede piek een maand of twee later. In oktober denk ik niet dat we nog in lockdown zitten, we hebben het dan oftewel opgegeven met een tweede piek, oftewel was de lockdown zo slecht, en de ziekte zo belachelijk weinig dodelijk, dat we ondertussen iedereen al ziek gekregen hebben. In de twee gevallen hebben we enorm veel ambras veroorzaakt voor eigenlijk iets dat zo goed als ongemerkt zou voorbij gegaan zijn, op wat emo scenes na in ziekenhuizen. Het geval dat NIET waar lijkt te zijn, is dat dit een dodelijke epidemie was waar iets moest aan gedaan worden. Dat was het al niet echt van in 't begin, maar het begint ernaar uit te zien dat het ECHT wel maar slappe koffie is. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat dan wel?
Wie zich niet laat inenten, zou zijn doktersbezoeken, geneesmiddelen en hospitalisatie in geval van ontwikkeling van de ziekte, de helft zelf mogen betalen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Voor zover ik weet is vaccinatie tegen polio de enige verplichte vaccinatie en kent men dit al zo lang dat de klinische effecten voldoende gekend en onder controle zijn. Als Covid-19 later een bedreigende ziekte zou blijken en het vaccin volledig veilig bevonden is zou ik uw stelling volgen. |
|
|
|
|