Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2020, 09:47   #61
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei, humor ..

Vertel jij eens: wij mogen gaan individuele fysieke activiteit gaan doen buiten, met één persoon die niet onder hetzelfde dak woont; dat moet altijd dezelfde zijn.
Hoe controleren ze dat ?
En als je daar geen antwoord op kunt geven,
waarom fulmineer je wel tegen passieve controle op dubbele nationaliteit, en niet tegen deze sanitaire maatregel?
Hoe ze dat controleren?
Niet.

Ik fulmineer trouwens nooit, dat is slecht voor de bloeddruk.
Ik stel gewoon dat wetten die men niet kan handhaven, laat staan afdwingen niet wenselijk zijn.
En neen, ook niet als het de goegemeente een goed gevoel geeft anderen (vooral diegene met een kleurtje) virtueel een kloot af te draaien...
Het verbod op de dubbele nationaliteit is zo'n wet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2020 om 09:48.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 10:01   #62
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je mijn vorige posts hieromtrent zou willen lezen
Link?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
dan zou je lezen dat ik Demir prijs omdat ze het probeert.
Het lukt haar echter niet, dat is wat ik zeg.
Wat probeert ze en wat lukt haar niet volgens jou?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 10:07   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Link?



Wat probeert ze en wat lukt haar niet volgens jou?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=251526
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 10:48   #64
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah OK. Bedankt voor de link. Mijn excuses voor het verkeerd interpreteren van je post.

Dus Zuhal probeert van haar Turkse nationaliteit af te komen maar zelfs zij slaagt daar niet in.

Reden te meer om de strategie toe te passen die ik voorstel: van allochtonen met Turkse of Marokkaanse wortels mag je er gerust van uitgaan dat ze die respectieve nationaliteiten nog steeds bezitten. Een veroordeelde crimineel uit die bevolkingsgroepen kun je dus perfect de B nationaliteit ontnemen zonder in overtreding te zijn met de 1961 VN conventie tegen staatloosheid.

Een conventie die Marokko en Turkije niet eens hebben getekend.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:31   #65
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Alle Turkse Belgen die nu met Erdogans massale repatriëringsvluchten naar Turkije vliegen om de ramadan bij hun familie te vieren kan men netjes de Belgische nationaliteit afnemen.

Citaat:
Ramadan nadert: Turkije repatrieert massaal

Al zowat een maand wordt er niet of nauwelijks gereisd naar Turkije. Maar de Turkse regering heeft, nu de ramadan gaat beginnen, de voorbije dagen een grote operatie uitgevoerd om Turkse expats in andere landen als Nederland, Duitsland en België weer naar Turkije te halen met repatriëringsvluchten.

"Die mensen gaan naar hun familie om de ramadan mee te maken. Maar daar zijn natuurlijk wat zorgen over: waar gaan die mensen naartoe?", legt Turkije-correspondent Mitra Nazar uit in "De ochtend" op Radio 1. "Waar komen ze vandaan? Zijn ze besmet? Moeten ze eerst in quarantaine, want is natuurlijk de helft van de ramadan? Daar is wel wat onduidelijkheid over."

Voor de Turken die door de coronacrisis niet naar hun familie konden, zijn er nu plots dus toch mogelijkheden

Opvallend: daar zitten ook mensen tussen met de dubbele nationaliteit, dus ook "Turkse Belgen". "Sommigen van hen gaan normaal gezien altijd terug naar Turkije om bij de start van de ramadan bij hun familie te zijn. Voor de mensen die dat door de coronacrisis niet konden, zijn er nu plots dus toch mogelijkheden." Bron: VRT
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:44   #66
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Alle Turkse Belgen die nu met Erdogans massale repatriëringsvluchten naar Turkije vliegen om de ramadan bij hun familie te vieren kan men netjes de Belgische nationaliteit afnemen.
Op basis van welke wet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 13:55   #67
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op basis van welke wet?
Een vandaag te schrijven Coronavolmachtenwet


Bah. Het blijkt weer maar eens dat de kolonisatoren zoveel meer rechten hebben dan de Aborigines in dit land.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 april 2020 om 13:56.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 14:30   #68
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een vandaag te schrijven Coronavolmachtenwet


Bah. Het blijkt weer maar eens dat de kolonisatoren zoveel meer rechten hebben dan de Aborigines in dit land.
Geen wet dus...
Next!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 14:47   #69
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geen wet dus...
Next!
Dat is blijkbaar jouw enige argument nog ... ja maar de wet is nu zo. Je geeft impliciet weeral het ongelijk van 'links' toe, dat de politiek fout zit en dat de wetten moeten worden aangepast.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 14:55   #70
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat is blijkbaar jouw enige argument nog ... ja maar de wet is nu zo. Je geeft impliciet weeral het ongelijk van 'links' toe, dat de politiek fout zit en dat de wetten moeten worden aangepast.
Ik heb, net als de wetgever, geen enkel probleem met de dubbele nationaliteit.
Dat is nu eenmaal de werkelijkheid.
Waarom zou ik bijkomende argumenten moeten blijven verzinnen als ik het perfect vind zoals het is?

Ik zie niet in hoe ik daarmee impliciet of expliciet, links of rechts ongelijk geef...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2020 om 14:58.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 15:17   #71
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb, net als de wetgever, geen enkel probleem met de dubbele nationaliteit.
Dat is nu eenmaal de werkelijkheid.
Waarom zou ik bijkomende argumenten moeten blijven verzinnen als ik het perfect vind zoals het is?

Ik zie niet in hoe ik daarmee impliciet of expliciet, links of rechts ongelijk geef...
Tja als jij er geen probleem mee hebt dat een Aborigines niet naar Turkije op reis mag maar zijn buur de kolonist met dubbele nationaliteit, tegen de lockdown-maatregelen in, wel ... ik noem dat zware discriminatie. Veel erger dan een werkgever of verhuurder die na een aantal slechte ervaringen met kolonisten besluit liever een Aborigines aan te nemen of aan een Aborigines te verhuren. Deze discriminatie gaat van de regering uit want ze kan daar als ze wil iets aan doen. Ze heeft volmachten maar ze vertikt het.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 15:28   #72
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tja als jij er geen probleem mee hebt dat een Aborigines niet naar Turkije op reis mag maar zijn buur de kolonist met dubbele nationaliteit, tegen de lockdown-maatregelen in, wel ... ik noem dat zware discriminatie. Veel erger dan een werkgever of verhuurder die na een aantal slechte ervaringen met kolonisten besluit liever een Aborigines aan te nemen of aan een Aborigines te verhuren. Deze discriminatie gaat van de regering uit want ze kan daar als ze wil iets aan doen. Ze heeft volmachten maar ze vertikt het.

Graag het citaat waarin ik stel dat lock down maatregelen niet moeten worden bestraft.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 15:31   #73
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Graag het citaat waarin ik stel dat lock down maatregelen niet moeten worden bestraft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb, net als de wetgever, geen enkel probleem met de dubbele nationaliteit.
Graag het citaat waarin ik stel dat jij gesteld hebt dat de lock down maatregelen niet moeten worden bestraft ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 15:39   #74
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik begrijp echt niet waar je naartoe wil.

Ik zie niet in waarom iemand met een dubbele of driedubbele nationaliteit zich niet aan de huidige lock down maatregelen in België zou moeten houden??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 16:04   #75
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik begrijp echt niet waar je naartoe wil.

Ik zie niet in waarom iemand met een dubbele of driedubbele nationaliteit zich niet aan de huidige lock down maatregelen in België zou moeten houden??

Citaat:
Opvallend: daar zitten ook mensen tussen met de dubbele nationaliteit, dus ook "Turkse Belgen". "Sommigen van hen gaan normaal gezien altijd terug naar Turkije om bij de start van de ramadan bij hun familie te zijn. Voor de mensen die dat door de coronacrisis niet konden, zijn er nu plots dus toch mogelijkheden." Bron: VRT
Bovenstaande heb ik niet uit mijn duim gezogen dat komt van de VRT.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 april 2020 om 16:04.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 16:20   #76
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bovenstaande heb ik niet uit mijn duim gezogen dat komt van de VRT.
Ja, en?

Ze hebben de mogelijkheid om de lock down maatregelen te overtreden, net als iedereen die geen dubbele nationaliteit heeft.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2020 om 16:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 16:25   #77
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tja als jij er geen probleem mee hebt dat een Aborigines niet naar Turkije op reis mag maar zijn buur de kolonist met dubbele nationaliteit, tegen de lockdown-maatregelen in, wel ... ik noem dat zware discriminatie. Veel erger dan een werkgever of verhuurder die na een aantal slechte ervaringen met kolonisten besluit liever een Aborigines aan te nemen of aan een Aborigines te verhuren. Deze discriminatie gaat van de regering uit want ze kan daar als ze wil iets aan doen. Ze heeft volmachten maar ze vertikt het.
Die buur mag dat ook niet.
Op reis gaan / familie bezoeken is geen noodzakelijke verplaatsing, om het even welke of hoeveel nationaliteiten iemand heeft.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2020 om 16:26.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 16:36   #78
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die buur mag dat ook niet.
Op reis gaan / familie bezoeken is geen noodzakelijke verplaatsing, om het even welke of hoeveel nationaliteiten iemand heeft.
De overheid heeft al bijna duizend illegalen vrijgelaten sinds de lockdown. Die doen geen niet-noodzakelijke verplaatsingen natuurlijk. Daarmee dat er gisteren een gewelddadige betoging was in Brussel of dat ik in Brussel Noord in elke hoek van het station mensen zie staan pissen ...

De overheid zal die Turken nogal tegen houden als ze naar Turkije trekken voor de ramadan. Of als ze daarna terugkomen. Nogmaals: de kolonisten hebben in dit land meer rechten dan de Aborigines. De dubbele nationaliteit is daar een voorbeeld van. En men doet er niets aan. Men verandert geen wetten. Men doet zelfs de kleine dingen niet die men wel aan zou kunnen doen. Men laat begaan. Want anders is men een racist.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 16:51   #79
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De overheid heeft al bijna duizend illegalen vrijgelaten sinds de lockdown. Die doen geen niet-noodzakelijke verplaatsingen natuurlijk. Daarmee dat er gisteren een gewelddadige betoging was in Brussel of dat ik in Brussel Noord in elke hoek van het station mensen zie staan pissen ...

De overheid zal die Turken nogal tegen houden als ze naar Turkije trekken voor de ramadan. Of als ze daarna terugkomen. Nogmaals: de kolonisten hebben in dit land meer rechten dan de Aborigines. De dubbele nationaliteit is daar een voorbeeld van. En men doet er niets aan. Men verandert geen wetten. Men doet zelfs de kleine dingen niet die men wel aan zou kunnen doen. Men laat begaan. Want anders is men een racist.
Ja, sleur er de illegalen bij...

Als de overheid die Turken niet tegenhoudt of controleert als ze op vakantie gaan, dan hebben ze geluk hè?
Net als ik te hard rij en niet geflitst wordt, heb ik ook geluk hè?

Of willen we iedereen zijn wagen afpakken, zodat we zeker kunnen zijn dat er geen verkeersovertredingen meer zullen zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 18:36   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Turkse of Marokkaanse nationaliteit intrekken kunnen we inderdaad niet. En we moeten ook niet gaan onderhandelen met die landen om dat voor ons te doen. Want die gaan van ons tegenprestaties eisen die ons nog dieper in het omvolkings-moeras brengen.

Wat wel een goede en haalbare oplossing is, is de B nationaliteit intrekken van criminele dubbele-paspoort-houders. Om ze daarna te deporteren naar het land van hun andere nationaliteit.



Eigenaardig hoe je - terwijl islamitische allochtonen met een factor >30 oververtegenwoordigd zijn in de gevangenispopulatie - er in slaagt om uitgerekend meerwaarde-allochtoon Zuhal Demir af te schilderen als "probleem".
Stropop... hij doet dat helemaal niet, maar ziet net als iedereen die dat volgt dat ook een politica als Zuhal Demir zich te pletter loopt tegen de muur van onwil van Turkije om burgers hun nationaliteit af te nemen. En haar totale onvermogen om daar ook maar iets tegen te doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be