Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2020, 04:46   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard NMBS haalt tijdens coronacrisis stiptheid van meer dan 97%

Kweetni waar, maar ergens is er toch iets essentieels dat ik moet missen in hun bedoeling met 't organisatieplan der Belgenlandse NMBS vervoersorganisatie voor de massa?
Misschien kan de klant wegvallen en hoeft dus NIET LANGER als een noodzakelijk kwaad gezien worden door hen die maandelijks via een dotatie van de spoorweg 'loon' op hun rekening geboekt krijgen?

Treinen zonder reizigers: de NMBS uitdaging op weg naar een stiptheidsregeling van 100%?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 06:53   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Het is inderdaad merkwaardig te vernemen dat de NMBS ,zelfs als ze vrijwel niks moet doen,nog steeds geen 100% haalt...

Maar kom,in essentie is het gazettenvulling voor het derde blad of zo.Who cares wat die NMBS nog kan en doet?

Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2020 om 06:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2020, 07:13   #3
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is inderdaad merkwaardig te vernemen dat de NMBS ,zelfs als ze vrijwel niks moet doen,nog steeds geen 100% haalt...

Maar kom,in essentie is het gazettenvulling voor het derde blad of zo.Who cares wat die NMBS nog kan en doet?
Ah ja, ... als ze zelf de eerste n minuten buiten beschouwing laten om mee in rekening te nemen als zijnde 'niet op tijd' ... dan is 97% of eender welk ander percentage eigenlijk nietszeggend.

In Japan geloof ik (?) verontschuldigen ze zich, als ze één second te vroeg vertrekken...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 01:19   #4
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ah ja, ... als ze zelf de eerste n minuten buiten beschouwing laten om mee in rekening te nemen als zijnde 'niet op tijd' ... dan is 97% of eender welk ander percentage eigenlijk nietszeggend.
In Japan geloof ik (?) verontschuldigen ze zich, als ze één second te vroeg vertrekken...
Correct. Toen dat bericht via het nieuwsprogramma van NHK hier op de beeldbuis verscheen, een aantal maanden geleden, hadden we een natuurlijke reactie van hiccups en proestten het uit.
De ironie, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 06:24   #5
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Correct. Toen dat bericht via het nieuwsprogramma van NHK hier op de beeldbuis verscheen, een aantal maanden geleden, hadden we een natuurlijke reactie van hiccups en proestten het uit.
De ironie, niet?
En nog geen klein beetje.
Ik ben nog niet in Japan geweest, maar het staat wel op ons lijstje. Binnenkort wordt dat natuurlijk iets makkelijker.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 06:38   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kweetni waar, maar ergens is er toch iets essentieels dat ik moet missen in hun bedoeling met 't organisatieplan der Belgenlandse NMBS vervoersorganisatie voor de massa?
Misschien kan de klant wegvallen en hoeft dus NIET LANGER als een noodzakelijk kwaad gezien worden door hen die maandelijks via een dotatie van de spoorweg 'loon' op hun rekening geboekt krijgen?

Treinen zonder reizigers: de NMBS uitdaging op weg naar een stiptheidsregeling van 100%?
Dus de reizigers zijn het probleem.
Goed dat we dat nu ook weten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 06:49   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Er reden bijna geen treinen, er waren zo goed als geen reizigers, er waren enkel de broodnodige werken aan het spoor en dan halen ze nog maar een stiptheid van 97%.
En dan gebruiken ze nog manieren om die stiptheid te bepalen die hoogst twijfelachtig zijn, de werkelijke stiptheid ligt dus nog een pak lager...

Als er één iets is wat dit virus niet zal veranderen dan zal het wel het zootje bij het spoor zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 06:51   #8
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er reden bijna geen treinen, er waren zo goed als geen reizigers, er waren enkel de broodnodige werken aan het spoor en dan halen ze nog maar een stiptheid van 97%.
En dan gebruiken ze nog manieren om die stiptheid te bepalen die hoogst twijfelachtig zijn, de werkelijke stiptheid ligt dus nog een pak lager...

Als er één iets is wat dit virus niet zal veranderen dan zal het wel het zootje bij het spoor zijn.
Zo is dat. Als elke trein negen minuten te laat is; dan rapporteert NMBS een stiptheid van 100% ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be