Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2020, 11:01   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard Vandalisme beelden + eisen vreemde bevolkingsgroepen

Vindt u het ook zo waanzinnig dat figuren van een bepaalde afkomst blijkbaar het recht krijgen om standbeelden in het straatbeeld te vernielen, terwijl wanneer een autochtoon dergelijke acties zou ondernemen deze meteen wordt opgepakt en een boete aan zijn been heeft. Is dit geen duidelijke vorm van omgekeerde discriminatie?

Ondertussen mag Zwarte Piet ook al geen Zwarte Piet meer zijn en ook Uncle Bens gaat zijn naam wijzigen omdat deze racistisch zou kunnen geïnterpreteerd worden.

Waar gaat dit naar toe wanneer al die politiek correcte en hypocriete figuren daar allemaal zomaar aan toegeven?

Een en ander toont zo nogmaals de problemen aan die je krijgt bij een multiculturele samenleving. Wanneer de groep vreemdelingen klein is, dan passen ze zich wel aan. Wordt die groep echter groter, dan gaan ze steeds meer eisen dat bepaalde dingen veranderen. En de politiek correcte en hypocriet politieke elite geeft daar maar al te graag aan toe.

De zwakke, blanke man.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 13:12   #2
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Ik zie het probleem niet.

Die standbeelden van Leopold II hadden al lang geleden verwijderd moeten worden.

Van Zwarte Piet heb ik als kind genoten, maar ik ben er zeker van dat de kinderen van morgen evenzeer zullen genieten van roetpieten en stroopwafelpieten.

Uncle Ben's is gewoon een Amerikaans rijstmerk. Gaan we nu echt een traan laten omdat rijst een nieuwe verpakking krijgt?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 13:25   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet.

Die standbeelden van Leopold II hadden al lang geleden verwijderd moeten worden.

Van Zwarte Piet heb ik als kind genoten, maar ik ben er zeker van dat de kinderen van morgen evenzeer zullen genieten van roetpieten en stroopwafelpieten.

Uncle Ben's is gewoon een Amerikaans rijstmerk. Gaan we nu echt een traan laten omdat rijst een nieuwe verpakking krijgt?
Of die beelden al dan niet moeten worden verwijderd, daar zal de op democratische wijze gekozen overheid wel over oordelen.

Als ik vind dat er wat meer parkeerplaatsen in mijn buurt moeten zijn, ga ik er ook geen eigenhandig creëren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 13:37   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Die standbeelden van Leopold II hadden al lang geleden verwijderd moeten worden.
Als je dat beeld verwijdert, is Leopold II plots geen koning van Belgie meer geweest ? De geschiedenis is nu veranderd ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 13:38   #5
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of die beelden al dan niet moeten worden verwijderd, daar zal de op democratische wijze gekozen overheid wel over oordelen.
De overheid dicteert mijn overtuigingen niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als ik vind dat er wat meer parkeerplaatsen in mijn buurt moeten zijn, ga ik er ook geen eigenhandig creëren.
Dus je bent tegen parkeergarages?

Bovendien: hoor jij wel een mening te hebben over parkeerplaatsen? Het zou consequent zijn om die meningen over te laten aan de op democratische wijze gekozen overheid.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 13:40   #6
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je dat beeld verwijdert, is Leopold II plots geen koning van Belgie meer geweest ? De geschiedenis is nu veranderd ?
Het zal altijd een zwarte bladzijde blijven, maar we hoeven hem niet te vereren met monumenten.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:09   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet.

Die standbeelden van Leopold II hadden al lang geleden verwijderd moeten worden.

Van Zwarte Piet heb ik als kind genoten, maar ik ben er zeker van dat de kinderen van morgen evenzeer zullen genieten van roetpieten en stroopwafelpieten.

Uncle Ben's is gewoon een Amerikaans rijstmerk. Gaan we nu echt een traan laten omdat rijst een nieuwe verpakking krijgt?
Zou het niet beter zijn om al die opgekropte woede een beetje te temperen alvorens we overgaan tot echt idiote maatregelen? Men is nu al aan het janken over aapjes die afgebeeld staan op de verpakking van Choco Pop's.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:18   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Het zal altijd een zwarte bladzijde blijven, maar we hoeven hem niet te vereren met monumenten.
Een monument is geen verering, maar een getuige van een verleden verering. Een stukje geschiedenis. Een monument is de latere getuigenis van een VERLEDEN verering die natuurlijk niet kan gewist worden: die verering is er echt geweest en dat is deel van de geschiedenis. Die verering heeft plaats op het ogenblik dat het monument opgericht werd. Het monument is daar enkel maar een getuige van.

Welnu, ja, op een zeker ogenblik is het een historisch gegeven dat Leopold II vereerd werd. Dat hoort tot de geschiedenis, en daar is dat standbeeld een getuige van. Het is niet door dat standbeeld te vernietigen dat die verleden verering verdwenen is uit de geschiedenis he. Het is alsof men elementen van de geschiedenis wil verbergen.

Straks gaat men nog tyrannosaurus beenderen verwijderen uit musea omdat dat een kwaadaardig beest was en zo een kwaadaardig beest geen verering mag krijgen, en men dus moet doen alsof die nooit bestaan heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 14:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:18   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn om al die opgekropte woede een beetje te temperen alvorens we overgaan tot echt idiote maatregelen? Men is nu al aan het janken over aapjes die afgebeeld staan op de verpakking van Choco Pop's.
Wat impliciet wil zeggen dat al die anti-racisten direct apen met negers associeren
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:20   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De overheid dicteert mijn overtuigingen niet.
Dat klopt maar de overheid hoeft ook geen beslissingen te nemen enkel op basis van uw overtuiging.


Citaat:

Dus je bent tegen parkeergarages?

Bovendien: hoor jij wel een mening te hebben over parkeerplaatsen? Het zou consequent zijn om die meningen over te laten aan de op democratische wijze gekozen overheid.
Ik ben helemaal niet tegen parkeergarages!

Ik verwacht echter dat de beslissing om parkeergarages met inachtneming van de juiste procedures wordt genomen. Het zou nogal zot zijn moest ik bouwvoertuigen gaan inhuren en zelf beginnen graven, niet?

Blijkbaar slaagt u er niet in een onderscheid te maken tussen enerzijds het hebben van een mening en anderzijds verwachten dat iedereen zich plooit naar uw mening.

Indien beelden moeten worden verwijderd, dan kan dat na een besluit door de daarvoor bevoegde instantie.

Zelf beelden gaan omvergooien is vandalisme.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2020 om 14:24.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:24   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat impliciet wil zeggen dat al die anti-racisten direct apen met negers associeren
Eigenlijk wel he. Waar ergens op Choco-Pop's werd gesuggereerd dat het om negers zou gaan?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:24   #12
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Eigenlijk wel he. Waar ergens op Choco-Pop's werd gesuggereerd dat het om negers zou gaan?
Nergens.

Het is enkel die zwarte dame die de link maakte tussen zwarten en apen.

Pijnlijk hé?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:29   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of die beelden al dan niet moeten worden verwijderd, daar zal de op democratische wijze gekozen overheid wel over oordelen.

Als ik vind dat er wat meer parkeerplaatsen in mijn buurt moeten zijn, ga ik er ook geen eigenhandig creëren.
Dat kan inderdaad best lokaal beslist worden, via de gemeenteraad.
Als men zin heeft in wat show & profilering, desnoods zelfs eerst een lokaal referendum.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:33   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan inderdaad best lokaal beslist worden, via de gemeenteraad.
Als men zin heeft in wat show & profilering, desnoods zelfs eerst een lokaal referendum.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Zo heeft men in Gent beslist wel een standbeeld weg te halen. In Leopoldsburg besliste men dan weer om de Leopold II-laan niet van naam te veranderen.

Los van mijn mening over de beslissingen in kwestie, is dat alleszins wel de methode waarop het dient te gebeuren.

Indien men er inderdaad een wat 'democratischere schijn' aan wil geven, kan men het doen via referendum.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:39   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je dat beeld verwijdert, is Leopold II plots geen koning van Belgie meer geweest ? De geschiedenis is nu veranderd ?
Mohammed, die slaven hield, kan nog altijd zonder probleem aanbeden worden.

Het is dus gewoon hypocrisie.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:50   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat impliciet wil zeggen dat al die anti-racisten direct apen met negers associeren
Lange tenen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 14:50   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nergens.

Het is enkel die zwarte dame die de link maakte tussen zwarten en apen.

Pijnlijk hé?
Wat een racistische vrouw.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 19 juni 2020 om 14:50.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 16:24   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of die beelden al dan niet moeten worden verwijderd, daar zal de op democratische wijze gekozen overheid wel over oordelen.

Als ik vind dat er wat meer parkeerplaatsen in mijn buurt moeten zijn, ga ik er ook geen eigenhandig creëren.
De overheid in Gent laat Leo II verwijderen 30 juni.
Een precedent.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 16:39   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De overheid in Gent laat Leo II verwijderen 30 juni.
Een precedent.
Ja, daar verwees ik reeds naar in post 14.


Koenraad stelde echter dat hij het geen probleem vindt dat die beelden worden vernietigd door individuen, op eigen initiatief.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2020 om 16:40.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 16:43   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Zo heeft men in Gent beslist wel een standbeeld weg te halen. In Leopoldsburg besliste men dan weer om de Leopold II-laan niet van naam te veranderen.

Los van mijn mening over de beslissingen in kwestie, is dat alleszins wel de methode waarop het dient te gebeuren.

Indien men er inderdaad een wat 'democratischere schijn' aan wil geven, kan men het doen via referendum.
Een straatnaam veranderen, brengt heel wat miserie mee voor de bewoners.
Dus: dat zo laten.
Dat is geen ramp.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be