Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2020, 13:42   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard Belgen kopen voor 300 miljoen in Nederland

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200619_...rlands-limburg


Inwoners van Nederlands-Limburg doen amper nog inkopen in Belgisch-Limburg, maar omgekeerd besteden wij alleen al aan zaken als kleding en huishoudartikelen 245 miljoen in Nederlands-Limburg. Maastricht alleen al haalt een omzet van 65 miljoen aan voeding en 119 miljoen aan niet-dagelijkse producten uit België.


En dan zijn die Belgische dommekloten nog zo stom om een rechtstreekse tramlijn naar Maastricht aan te leggen.

Lanaken is nu al de parking van Maastricht
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 16:23   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Komen de Hollanders niet tanken in Vlaanderen?
(verder akkoord, want dat zal wel het enige zijn waar wij wat goedkoper zijn)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 22:59   #3
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200619_...rlands-limburg


Inwoners van Nederlands-Limburg doen amper nog inkopen in Belgisch-Limburg, maar omgekeerd besteden wij alleen al aan zaken als kleding en huishoudartikelen 245 miljoen in Nederlands-Limburg. Maastricht alleen al haalt een omzet van 65 miljoen aan voeding en 119 miljoen aan niet-dagelijkse producten uit België.


En dan zijn die Belgische dommekloten nog zo stom om een rechtstreekse tramlijn naar Maastricht aan te leggen.

Lanaken is nu al de parking van Maastricht

de prijzen in B liggen nog 13% hoger dan in Nl,
de prijzen moeten dus hier omlaag,
leve Jumbo,
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 06:00   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
de prijzen in B liggen nog 13% hoger dan in Nl,
de prijzen moeten dus hier omlaag,
leve Jumbo,
En dan klagen dat de lonen niet stijgen of te laag zijn en dat niet gaan werken uiteindelijk nog de beste keuze blijkt ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 12:52   #5
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Belgen kunnen beter in Duitsland in hun aankopen gaan doen, BTW zakt er met 3%, ook de auto´s worden door deze verlaging 3% goedkoper.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 13:08   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
de prijzen in B liggen nog 13% hoger dan in Nl,
de prijzen moeten dus hier omlaag,
leve Jumbo,
Als je geluk hebt, want 30% duurder in België is ook geen uitzondering
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 13:28   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je geluk hebt, want 30% duurder in België is ook geen uitzondering
Vooral Alcoholische- en frisdranken zijn in Duitsland tot de helft goedkoper.

Als je een fles Cognac nodig hebt, loont het al de moeite om naar daar te rijden.
Al de rest wat je daarna koopt is puur winst.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 13:39   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200619_...rlands-limburg


Inwoners van Nederlands-Limburg doen amper nog inkopen in Belgisch-Limburg, maar omgekeerd besteden wij alleen al aan zaken als kleding en huishoudartikelen 245 miljoen in Nederlands-Limburg. Maastricht alleen al haalt een omzet van 65 miljoen aan voeding en 119 miljoen aan niet-dagelijkse producten uit België.


En dan zijn die Belgische dommekloten nog zo stom om een rechtstreekse tramlijn naar Maastricht aan te leggen.

Lanaken is nu al de parking van Maastricht
Hoe meer we als Vlamingen ons naar Nederland begeven hoe beter voor een toekomstige nauwe samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:55   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hasselt is een spookstad ivg met Maastricht.

Zo simpel is het nu eenmaal. Genk is ook een shopping gedrocht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:17   #10
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hasselt is een spookstad ivg met Maastricht.

Zo simpel is het nu eenmaal. Genk is ook een shopping gedrocht.

nog niet zo lang geleden, 10 jaar of zo, was Hasselt toch de winkelstad van Vlaanderenn volgens eigen zeggen, , Genk is alleen maar een winkelcentrum

de middenstanders willen te veel winst en ze verkopen rommel
zelfs in Africa zijn de T-shirts van betere kwaliteit dan hier

de prijzen moeten dalen, de kwaliteit verbeteren, de winsten dalen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:19   #11
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En dan klagen dat de lonen niet stijgen of te laag zijn en dat niet gaan werken uiteindelijk nog de beste keuze blijkt ...

geen paniek, nog even en er komt vermogensbelasting
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 23:19   #12
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Zowel Duitsland als Nederland zijn goede optie om te winkelen. Nederland is gewoon dichterbij en ze spreken dezelfde taal. Amper buitenland.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 02:17   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
nog niet zo lang geleden, 10 jaar of zo, was Hasselt toch de winkelstad van Vlaanderenn volgens eigen zeggen, , Genk is alleen maar een winkelcentrum

de middenstanders willen te veel winst en ze verkopen rommel
zelfs in Africa zijn de T-shirts van betere kwaliteit dan hier

de prijzen moeten dalen, de kwaliteit verbeteren, de winsten dalen
10-15 jaar geleden was hasselt een levende, mooie, aantrekkelijke stad. Met winkels, horeca, enz...

Nu is het steeds met een soort "leegstandsstad" waar niks meer te beleven valt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 06:19   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
nog niet zo lang geleden, 10 jaar of zo, was Hasselt toch de winkelstad van Vlaanderenn volgens eigen zeggen, , Genk is alleen maar een winkelcentrum

de middenstanders willen te veel winst en ze verkopen rommel
zelfs in Africa zijn de T-shirts van betere kwaliteit dan hier

de prijzen moeten dalen, de kwaliteit verbeteren, de winsten dalen
Mss moet het overheidsbeslag dalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 06:23   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zowel Duitsland als Nederland zijn goede optie om te winkelen. Nederland is gewoon dichterbij en ze spreken dezelfde taal. Amper buitenland.
In tüddern (Duitsland), dat vlak over de Nederlandse grens ligt, spreken de meeste medewerkers Nederlands.

Babypampers is Belgische prijs gedeeld door twee.

Als je iets uitkijkt (acties) kan je daar met 1/2 van het budget, dat je hier nodig hebt, winkelen.

De winkels daar zijn echt gebouwd voor Vlaamse- en Nederlandse Limburgers.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 06:40   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In tüddern (Duitsland), dat vlak over de Nederlandse grens ligt, spreken de meeste medewerkers Nederlands.

Babypampers is Belgische prijs gedeeld door twee.

Als je iets uitkijkt (acties) kan je daar met 1/2 van het budget, dat je hier nodig hebt, winkelen.

De winkels daar zijn echt gebouwd voor Vlaamse- en Nederlandse Limburgers.
Klopt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 07:59   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
nog niet zo lang geleden, 10 jaar of zo, was Hasselt toch de winkelstad van Vlaanderenn volgens eigen zeggen, , Genk is alleen maar een winkelcentrum

de middenstanders willen te veel winst en ze verkopen rommel
zelfs in Africa zijn de T-shirts van betere kwaliteit dan hier

de prijzen moeten dalen, de kwaliteit verbeteren, de winsten dalen
Al eens gekeken naar de huur en koopprijzen van winkel/horecapanden ? Als je hier geen winkel(pand) erft kan je 'ondernemen' op je buik schrijven. Diegenen die toch proberen gaan op enkele enkelingen na bijna allemaal failliet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 09:27   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hasselt is een spookstad ivg met Maastricht.

Zo simpel is het nu eenmaal. Genk is ook een shopping gedrocht.
Ja, maar Genk ligt dan ook zéér dicht bij Hasselt. In feite zouden ze er één agglomeratie van kunnen maken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 11:50   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, maar Genk ligt dan ook zéér dicht bij Hasselt. In feite zouden ze er één agglomeratie van kunnen maken.
Misschien vanuit Genk ne sneltram naar Maastricht aanleggen.
Nu al is Lanaken de parking van Maastricht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 12:24   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Als men dit leest lijkt Belgisch Limburg meer toeristische troeven te hebben dan gedacht?

Vooral de Limburgse Kempen scoren hoog met 27%.

de evolutie is zeker niet slecht...

Citaat:
https://www.visitlimburg.be/nl/pers/...ijf-provincies

PERSBERICHT: UNIEK VIJFJAARLIJKS TOERISTISCH ONDERZOEK VANUIT DE VIJF PROVINCIES

Limburg goed voor 48% van alle overnachtingen in de Vlaamse regio's

25 juni 2018 | Hasselt

In een nieuw onderzoek bij vakantiegangers in de 16 Vlaamse groene regio’s kan de provincie Limburg zich sterk onderscheiden. Van de 2,3 miljoen Belgische en Nederlandse vakantiegangers in alle Vlaamse regio’s kiest de meerderheid voor één van de Limburgse regio’s. Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme en voorzitter Toerisme Limburg vzw: “De provincie Limburg kenmerkt zich bij de bevraagde vakantiegangers als dé provincie met een mooi landschap en mooie natuur. Ook het recreatief fiets- en wandelaanbod scoort het hoogst bij Limburg. Mede dankzij de vakantieparken heeft de provincie Limburg ook een erg kindvriendelijk imago. Dankzij deze unieke troeven, kiezen heel wat Belgische en Nederlandse gasten in de Vlaamse regio’s voor een overnachting in Limburg. Die overnachtingen zijn goed voor 48% van alle overnachtingen in de Vlaamse regio’s.”

Deze bevindingen maken deel uit van een nieuw onderzoek bij Belgische en Nederlandse vakantiegangers in hotels, gastenkamers, vakantiewoningen, campings en vakantieparken die verblijven in één van de 16 Vlaamse regio’s (Vlaanderen zonder de Kust en de Kunststeden). Dit onderzoek werd uitgevoerd door de vijf provinciale toeristische organisaties in 2017.

Limburg onderscheidt zich door haar landschap en fiets- en wandelaanbod

Van de 2,3 miljoen Belgische en Nederlandse vakantiegangers in alle Vlaamse regio’s, kiest 42% voor een Limburgse regio
: 4% kiest voor Haspengouw, 4% voor Hasselt, 27% voor Limburgse Kempen, 5% voor Maasland en 2% voor Voeren. Die gasten zijn goed voor 48% van alle overnachtingen in de Vlaamse regio’s. De belangrijkste redenen om te kiezen voor een vakantie in de provincie Limburg zijn de mogelijkheden voor een rustige vakantie (38%) en de mogelijkheden om te fietsen (34%). Ook het landschap en de omgeving (31%) en de mogelijkheden om te wandelen (30%), zijn vaak genoemde redenen. In vergelijking met de andere provincies komt het feit dat men een bepaalde streek reeds bezocht heeft iets meer naar voren (30%), net als de mogelijkheden tot een actieve vakantie (19%) en een specifiek logies (13%) als reden worden opgegeven om te kiezen voor één van de Limburgse regio’s.

Hoogste terugkeerintentie

86% van de gasten in onze provincie is uiterst tot zeer tevreden met de vakantiebestemming en Limburg is de provincie met de hoogste terugkeerintentie: 87% keert “vrijwel zeker” of “wellicht wel” terug binnen de drie jaar.
Bijna 93% van de bevraagde gasten geeft bovendien aan om Limburg aan te bevelen als vakantiebestemming bij vrienden of familie. Igor Philtjens: “Positieve resultaten die een bevestiging zijn van de groeiende populariteit van onze provincie als dichtbij-bestemming en bovendien een mooie erkenning voor de gezamenlijke inspanningen van de toeristische sector.” Uit het onderzoek blijkt ook dat 3 op 10 van de Belgische vakantiegangers in Limburg kiest voor een themavakantie, waarvan meer dan 40% fietsen als hoofdactiviteit aangeeft, gevolgd door zwemmen en wandelen. Bij de ‘niet-thema vakanties’ of gevarieerde vakanties zijn de populairste activiteiten: wandelen, terrasje doen, restaurantbezoek, zwemmen, fietsen, uitrusten, shoppen en cultuur en museabezoek. 13% van de vakantiegangers heeft tijdens zijn vakantie in een van de Limburgse regio’s ook één andere toeristische regio binnen de provincie bezocht.

Bestedingen van de gasten

Met 42% van de aankomsten van Belgische en Nederlandse gasten in de Vlaamse regio’s, en 48% van alle overnachtingen gaat een belangrijk deel van de omzet (46%) gerealiseerd door deze gasten naar de Limburgse regio’s. De gemiddelde uitgave van de Belgische vakantiegangers in onze provincie is 95,48 euro per persoon per nacht. Uit het vorige Vlaams regio-onderzoek van 2011 bleek dat de gemiddelde uitgave in Limburg 74,70 euro was, geïndexeerd naar 2017 gaat dit om 81,63 euro. Een stijging van 17% dus van de gemiddelde uitgave per persoon per nacht voor Limburg. Igor Philtjens: “Een duidelijk bewijs dat de gasten de laatste jaren meer uitgeven en dat is belangrijk, want meer omzet zorgt voor meer rendement bij de ondernemers en zo voor meer jobs. Vandaag zijn er in onze provincie bijna 35.000 directe en indirecte jobs in de sector, dat is 1 op 10 jobs in Limburg. Jobs die gaan om mensen, niet om machines, verankerde jobs. Belangrijke jobs voor onze provincie.”

De Limburgse regio’s onder de loep

Maasland:

Maasland is van alle regio’s in Vlaanderen de populairste fietsregio en kent bovendien de hoogste tevredenheid in Vlaanderen over het aanbod aan fietsroutes en -netwerken en ook de hoogste algemene tevredenheid in Vlaanderen. De Belgische verblijfsgasten zouden van alle Vlaamse regio’s het Maasland het meest aanbevelen als regio (99,5%) aan vrienden, kennissen en familie. Van alle regio’s wordt hier ook het vaakst recreatief gefietst, alsook een boottocht ondernomen.

Voerstreek:

Uit het onderzoek blijkt dat Voerstreek uitblinkt als dé Vlaamse regio voor ‘mooi landschap en natuur’. Het is de populairste regio voor wandelingen langer dan één uur en de regio die men het vaakst bezoekt met de motivatie ‘reeds bezocht, bekende streek’ en ‘wandelmogelijkheden’. Die reputatie als wandelbestemming bij uitstek wordt bevestigd door de hoogste tevredenheidsscore op Vlaams niveau over de wandelroutes en -netwerken. Daarnaast scoort Voeren ook het hoogst op tevredenheid van vakantiegevoel én natuur en omgeving.

Limburgse Kempen:

De Limburgse Kempen kent de hoogste tevredenheid in Vlaanderen over faciliteiten voor kinderen en kenmerkt zich daardoor ook als de meest kindvriendelijke regio van Vlaanderen. Van alle Vlaamse regio’s komt de activiteit “uitrusten/relaxen” hier het vaakst voor. Deze regio is voor de Belgische en Nederlandse vakantiegangers de best scorende Vlaamse regio zowel op het gebied van aankomsten als overnachtingen.


Haspengouw:

Haspengouw kan zich binnen de Vlaamse regio’s onderscheiden als meest recreatieve regio, dankzij het gevarieerde fiets- en wandelaanbod, en als meest verrassend. Van alle Vlaamse regio’s is Haspengouw die met de tweede hoogste terugkeerintentie. Meer dan 92% van de bevraagde gasten zou “vrijwel zeker” of “wellicht zeker” terugkeren binnen de drie jaar.

Hasselt:

Hasselt wordt in Vlaanderen aanzien als de meest gezellige regio. Hasselt scoort de hoogste tevredenheid van alle Vlaamse regio’s op meerdere aspecten, namelijk: prijs-kwaliteitverhouding en aanbod van restaurants en cafés, aanbod aan evenementen, shoppingfaciliteiten en faciliteiten voor ouderen en personen met een beperking. Van alle Vlaamse regio’s komen de activiteiten “shoppen” en “uitgaansleven” in deze regio het vaakst voor.

“Uit de resultaten blijkt dat de verschillende Limburgse regio’s staan voor een veelzijdig en divers aanbod, en dat ze complementair zijn aan elkaar. Hierdoor kunnen we een breed doelpubliek aanspreken, bieden we voor ieder wat wils en dat 365 dagen per jaar. Eens de toerist kennis heeft gemaakt met één van onze regio’s, overtuigen we hem om vaker terug te komen, langer te blijven en ook de andere regio’s te bezoeken. Hierbij mikken we niet alleen op gasten van buiten onze provincie, maar ook op de Limburgers zelf die nog meer hun eigen provincie ontdekken via een daguitstap of een verblijf. Meer toeristen betekent meer omzet en zo kunnen we nog meer economische meerwaarde creëren”, besluit Igor Philtjens.

Het onderzoek bij vakantiegangers in commercieel logies in de Vlaamse regio's in 2017 werd uitgevoerd door Westtoer in samenwerking met Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Vlaams-Brabant, Toerisme Provincie Antwerpen en Toerisme Limburg. Naast de specifieke resultaten voor een bepaalde Vlaamse regio of provincie zijn er ook globale resultaten voor alle Vlaamse regio’s samen.

Limburg is al voorbereid zelfs meer toeristen te ontvangen tijdens of na de coronacrisis (ook omdat er wslk minder naar het buitenland vertrekken):

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...stisch-aanbod/

wo 15 apr 2020

Limburg klaar voor toerisme na coronacrisis: "Het is hier veilig en gezond vertoeven"

Bij de Limburgse hotels, vakantieparken en B&B's is er op dit moment nog geen stormloop in boekingen, maar onze provincie is klaar voor extra toeristen. Dat zegt Igor Philtjens (Open VLD), gedeputeerde voor toerisme, vandaag aan Radio 2 Limburg. Volgens Philtjens heeft Limburg sterke troeven om extra toeristen te ontvangen als alle coronamoeilijkheden straks achter de rug zijn.
Toerisme Limburg is nu 4e economie in Limburg.
Promoten naar het buitenland gaat zelfs tesamen met NL-Limburg of Oost-Limburg gebeuren.

Citaat:
https://igorphiltjens.be/beleidsverk...urg-2020-2024/

Het Limburgse toerisme was de vorige beleidsperiode één van de drijvende krachten achter de Limburgse groei. Het toerisme nam in 6 jaar met bijna 30% toe en is vandaag de vierde economie. We hebben de voorbije legislatuur sterk ingezet op de versterking van het toeristisch product, van het aanbod met als gevolg meer toeristen, die meer euro’s achterlaten. Als overheid moeten we een gunstig ondernemersklimaat creëren, want mensen komen ondernemen waar het goed is, waar een markt is. Die ondernemers zorgen op hun beurt voor de welvaart en de jobs. Belangrijke jobs voor Limburg. Daarin zijn we geslaagd.

Op dat succes bouwen we met Toerisme Limburg nu verder vanuit drie pijlers: een sterk internationaal merk gebouwd op het Limburgse DNA, een hoogwaardig aanbod waar zowel gasten als Limburgers van genieten en groei en innovatie -ondersteuning van het ondernemerschap.

Een internationaal toeristisch merk

Met VisitLimburg.be eist Limburg een plek op als internationale bestemming. Naast de kust en de kunststeden is Limburg immers het derde Vlaamse topproduct. De internationale ambitie maken we vanuit Belgisch Limburg onder meer hard door uit te reiken naar Nederlands Limburg. Samen richten we ons naar de 32 miljoen potentiële gasten die wonen op minder dan 2 uur reizen. Limburg wordt zo ‘s werelds eerste bestemming die zich over de grens heen promoot onder één naam.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2020 om 12:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be