Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2020, 12:22   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De waterstofautos brandstofcel komen al 20 jaar niet van de grond, ze waren er eigenlijk 6 jaar eerder dan de electrische met moderne Li ions-pack (Tesla eerste roadster vanaf 2008 : https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster_(2008))

Begrijp je dat dan niet?

Wil je cijfers sinds 2002? Vanaf eerste en tweede generatie Honda FCX probeerde men in USA, want Californië is daar place to be. Einde 2002 begon het...


Duitsland is Europa niet, en al zeker niet wereldwijd.

Die Duitse waterstoftankstations zullen alvast niet voor autos zijn. (wel voor zeldene vrachtwagens en bussen)

Er is niemand van de normale mensen die een FCEV auto echt koopt besef je dat nog niet?

Er zijn maar wereldwijd 2 merken "van de 100" die waterstofautos voor de normale verkoop maken (met enorme subsidies).

Hyundai en Toyota (Honda stapt eigenlijk uit dit jaar).

Ik geef je de verkoop 2019 wereldwijd, of quasi bijna *18 jaar na de Honda Clarity FCX, en zijn homologatie in de USA**



Dat is dan alles, er werden in 2019 wel 2,2 miljoen electrische wagens verkocht, verhouding ~74/26 FEV/PHEV:


Verkoop 2019:

FEV : 1.635.275 pure EV.

FCEV : 7.574 fuel cell wagens op H2.
Duitsland is voortrekker inzake alternatieve energie in Europa. Bovendien maakt men de mensen wat wijs: de elektrische wagen is lang niet zo milieuvriendelijk als men beweert. Het is natuurlijk veel beter en milieuvriendelijker dan auto’s op fossiele brandstof. Veel hangt ook af of de gebruiker zijn e-wagen oplaadt met groene stroom.

Een tip. Waterstof aandelen worden steeds populairder en de koersen lopen hard op (juli 2020).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 12:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 12:29   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Duitsland is voortrekker inzake alternatieve energie in Europa. Bovendien maakt men de mensen wat wijs: de elektrische wagen is lang niet zo milieuvriendelijk als men beweert.
Toch wel, diverse wetenschappers tonen dat al jarenlang aan. En elk jaar worden ze milieuvriendelijker want het aandeel groene stroom blijft stijgen, daar is geen ontkomen aan.

En die wetenschappers tonen ook aan dat waterstofwagens eigenlijk een dikke flop zijn voor het milieu, want 96% van de H2 wordt met aardgas gemaakt.

Citaat:
Een tip. Waterstof aandelen worden steeds populairder en de koersen lopen hard op.
Doe maar. Toon me eens een paar waterstofaandelen die harder oplopen dan batterijconstructeurs of ook pure EV-constructeurs.

Jij trapt nu al in de val van de fossiele (aardgas)lobby. Amai.

Feiten:

Er worden wereldwijd 216 maal meer FEV verkocht dan FCEV.

De moderne FEV had zijn begin in 2008.
De moderne FCEV had zijn begin in 2002.

Tip: de verkoop van de zeer weinige FCEV werd al eens stopgezet toen er een H2-station ontplofte in Noorwegen.
De koersen zijn toen zeker ook ontploft.

Retorische vraag: kun je hernieuwbare stroom opslaan met FCEV-voertuigen?

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 12:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 12:34   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch wel, diverse wetenschappers tonen dat al jarenlang aan. En elk jaar worden ze milieuvriendelijker want het aandeel groene stroom blijft stijgen, daar is geen ontkomen aan.

En die wetenschappers tonen ook aan dat waterstofwagens eigenlijk een dikke flop zijn voor het milieu, want 96% van de H2 wordt met aardgas gemaakt.


Doe maar.
Jij trapt nu al in de val van de fossiele (aardgas)lobby. Amai.

Feiten:

Er worden wereldwijd 216 maal meer FEV verkocht dan FCEV.

De moderne FEV had zijn begin in 2008.
De moderne FCEV had zijn begin in 2002.

Tip: de verkoop van de zeer weinige FCEV werd al eens stopgezet toen er een H2-station ontplofte in Noorwegen.
De koersen zijn toen zeker ook ontploft.
Een ‘drogargument’. Het aantal ontplofte Tesla's is niet meer te tellen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 12:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 12:42   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een ‘drogargument’. Het aantal ontplofte Tesla's is niet meer te tellen.
Er is geen enkele Tesla ontploft.


Citaat:
https://www.egear.be/waterstof-explosie/

TOYOTA EN HYUNDAI STOPPEN VERKOOP WATERSTOFAUTO NA EXPLOSIE

Didier De Kerpel / 12 juni 2019

Na de explosie van een Uno-X waterstofstation in Noorwegen beslissen Toyota en Hyundai om de verkoop er tijdelijk te staken.

Één van de weinige waterstofstations in Noorwegen is afgelopen maandag om een nog onbekende reden ontploft. Er zijn geen slachtoffers, op het imago van waterstof na. Toyota en Hyundai hebben daarom beslist om de verkoop van hun waterstofauto’s in Noorwegen tijdelijk stop te zetten. Concreet gaat het om de Toyota Mirai en de Hyundai Nexo. Mercedes, dat met de GLC F-Cell momenteel ook een waterstofauto verkoopt, heeft nog niets laten weten.

UPDATE 17 juni 2019 – Hyundai heeft ons gecontacteerd om een nuance aan te brengen: “Hyundai stopt niet met de verkoop van Nexo in Noorwegen, wel tot nader order met de uitlevering er van, bij gebrek aan tankinfrastructuur.”

De beslissing heeft amper invloed op de omzet van Toyota en Hyundai. Er worden in Noorwegen, net zoals in de rest van de wereld, immers zeer weinig waterstofwagens verkocht. De aankopen die toch gebeuren, worden meestal gedaan door bedrijven met waterstofbelangen of door overheden.

In België tellen we momenteel twee publiek toegankelijke waterstofstations, een Air Liquide station in Zaventem en een DATS24 station in Halle. Die blijven tot nader order gewoon open.

Dit voorval is natuurlijk koren op de molen van de waterstof-tegenstanders. De voorstanders argumenteren dan weer dat elektrische auto batterijen ook geregeld in brand vliegen. Er is natuurlijk een verschil tussen langzaam vuur vatten of exploderen. Bij het laatste is de kans om tijdig aan het gevaar te ontsnappen een pak kleiner.
Citaat:
From 2012 – 2019, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 175 million miles traveled. By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation shows that in the United States there is a vehicle fire for every 19 million miles traveled.

In order to provide an apt comparison to NFPA data, Tesla’s data set includes instances of vehicle fires caused by structure fires, arson, and other things unrelated to the vehicle, which account for some of the Tesla vehicle fires over this time period.
Uw drogredenen zijn al niet meer te tellen.

Toon me eens een paar waterstofaandelen die harder oplopen dan batterijconstructeurs of ook pure EV-constructeurs

Wat leesplezier:
https://www.zacks.com/stock/news/102...=mw_quote_news

https://seekingalpha.com/news/359523...=mw_quote_news

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 13:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 13:11   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er is geen enkele Tesla ontploft. :-)






Uw drogredenen zijn al niet meer te tellen.

Toon me eens een paar waterstofaandelen die harder oplopen dan batterijconstructeurs of ook pure EV-constructeurs

Wat leesplezier:
https://www.zacks.com/stock/news/102...=mw_quote_news

https://seekingalpha.com/news/359523...=mw_quote_news

Het zal nog niet zijn. Twee van de vele gevallen.

Brandweer past aparte procedure toe nadat Tesla-wagen uitbrandde: elektrische auto's moeten eerst in een bad .
Zaterdagavond is een elektrische auto van het merk Tesla uitgebrand. Dat gebeurde aan het supercharger laadstation in Antwerpen-Noord. De brandweer had de brand snel geblust, maar past wel speciale procedures toe voor elektrische auto's: "We nemen het zekere voor het onzekere."


Ende:

Tesla ontploft op drukke weg tijdens het rijden: vader en twee kinderen zwaargewond.
Een Tesla is zaterdagavond ontploft op een drukke weg in Moskou. Een dashcam van een tegenligger legde het spectaculaire ongeval vast.

En, en, en.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 13:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:08   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zal nog niet zijn. Twee van de vele gevallen.
Geen enkele dus.

De brand in Moskou was door een crash, en de explosies waren veel later pas:

https://www.teslarati.com/tesla-mode...e-know-so-far/

Dat jij u baseert op totaal onvolledige informatie is wel typisch voor jou?
Waarom doe je dat?

Citaat:
Tesla ontploft op drukke weg tijdens het rijden: vader en twee kinderen zwaargewond.
Een Tesla is zaterdagavond ontploft op een drukke weg in Moskou. Een dashcam van een tegenligger legde het spectaculaire ongeval vast.

En, en, en.
Leugens.

Citaat:
THE INJURIES

Initial reports of the injuries that resulted from the accident pointed to the driver of the Tesla and his two children being severely injured. Russian media outlet IXBT.com, for one, noted that Tretyakov was in “intensive care” due to the crash. Later reports would prove this to be false. Speaking with CrimeRussia, the Tesla owner noted that both of his legs were broken due to the accident, but his two children were “practically not injured.”

Update: While CrimeRussia noted in its coverage of the incident that the Model 3 driver had two broken legs as a result of the crash, it appears that the news agency misquoted the Tesla owner’s statements. Vladimir Grinshpun, a native Russian speaker, noted in a message to Teslarati that the Tesla owner clearly stated during a video interview with the news agency that he had one broken leg and a broken nose due to the accident. A video of this interview could be accessed here.

A video depicting what appeared to be Tretyakov hobbling away from his vehicle as his two children walked ahead of him has also been aired on Russian media outlet Russia 24.

https://www.teslarati.com/tesla-mode...e-know-so-far/
Deze brand zal dus inbegrepen zijn in de logdata van Tesla:

Citaat:
From 2012 – 2019, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 175 million miles traveled. By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation shows that in the United States there is a vehicle fire for every 19 million miles traveled.

In order to provide an apt comparison to NFPA data, Tesla’s data set includes instances of vehicle fires caused by structure fires, arson, and other things unrelated to the vehicle, which account for some of the Tesla vehicle fires over this time period.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 15:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 16:06   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen enkele dus.

De brand in Moskou was door een crash, en de explosies waren veel later pas:

https://www.teslarati.com/tesla-mode...e-know-so-far/

Dat jij u baseert op totaal onvolledige informatie is wel typisch voor jou?
Waarom doe je dat?


Leugens.



Deze brand zal dus inbegrepen zijn in de logdata van Tesla:
Niks te leugen. Het is geweten dat Tesla's en andere elektrische wagens (relatief) vaak in brand schieten (ik noem dit bij manier van spreken 'ontploffen') bij een botsing of bij het laden, zelfs gewoon zo vanzelf vuur vatten. Ik zeg dit dus niet, de feiten zeggen dit. De Machelse brandweer kan het weten , heeft geen baat bij onwaarheden te vertellen, én heeft een raad:

"Brandweer waarschuwt nadat alweer Tesla in vlammen opging: “Laad uw elektrische wagen buiten op!”



In Machelen bij Brussel is vrijdagavond alweer een Tesla in vlammen opgegaan. Toen eigenaar Ronald Haverals zijn auto buiten parkeerde om met zijn vrouw op restaurant te gaan, vatte die vuur. “In een kwartier was hij helemaal opgebrand. Hij stond zelfs niet op te laden”. Het koppel bleef ongedeerd. “We hebben geluk gehad. Een uurtje eerder en de auto was gewoon bij mij thuis in de garage uitgebrand, met alle gevolgen van dien.” De brandweer waarschuwt eigenaars dat ze hun elektrische wagen het best buiten opladen.

(Nieuwsblad. 09 2019)

Ik kan best begrijpen dat u erg gesteld bent op het merk Tesla, maar de waarheid heeft toch ook zo zijn rechten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 16:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 16:51   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Nog enkele weetjes FEV versus FCEV (Hydrogen) in de Europese Unie:
(totaalcijfers 2008 tem mei 2020, alle voertuigsoorten van licht naar heel zwaar)

https://www.eafo.eu/countries/europe...cles-and-fleet
European Union

1. bij Vehicles and Fleet

AF FLEET M1 Electricity (2020) vs. AF FLEET M1 FCEV (2020) filter Hydrogen

Total number of AF passenger cars (M1)

BEV vs. FCEV

698.477 vs. 943 of 741x

Total number of AF light commercial vehicles (N1)

99.805 vs. 296 of 337x

Total number of AF buses (M2 en M3)

3.207 vs. 30 of 107x

Total number of AF trucks (N2 en N3)

255 vs. 6 of 42x

2. bij Infrastructure

European Union

NORMAL AND FAST PUBLIC CHARGING POINTS (2020)
Total number of Normal and Fast public charging points

Normal Charge (<=22 kW): 175.318
Fast Charge (>22 kW): 19.543 (in 2016: 5.190), 3,8x meer na 4 jaar.
Ik neem maar aan dat de ca. 5.500 Tesla Sucs-laadpunten in de EU niet meegeteld zijn want die zijn exclusief Tesla-wagens.

H2 FILLING STATIONS (2020)
The historic development of the amount of Hydrogen filling stations

Total number of filling stations: 127 (in 2016: 35), 3,6x meer na 4 jaar.

19.543 Fast charge points vs 127 H2 filling stations: 154x

of nog duidelijker:

FAST PUBLIC CHARGING POINTS PER 100 KM HIGHWAY (2020)

Fast public charging points per 100 km highway: 26

H2 FILLING STATIONS PER 100 KM HIGHWAY (2020)

The amount of Hydrogen filling stations per 100 km highway: 0,17


Citaat:
Ik kan best begrijpen dat u erg gesteld bent op het merk Tesla, maar de waarheid heeft toch ook zo zijn rechten.
Waarheid ja, maar jij laat me wel hoofdzakelijk leiden door leugens of door gewone branden na een alledaags ongeval. Het hoofdzakelijke verschil met een ICE is dat een EV op een heel andere manier moet geblust worden.

Anderzijds zullen de inzittenden in een ICE veel meer dodelijk risico lopen bij een brand. Zoek maar eens op, maar dat ga je niet doen omdat je de waarheid tracht te verdraaien.

Lees nog eens:

From 2012 – 2019, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 175 million miles traveled. By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation shows that in the United States there is a vehicle fire for every 19 million miles traveled.

In order to provide an apt comparison to NFPA data, Tesla’s data set includes instances of vehicle fires caused by structure fires, arson, and other things unrelated to the vehicle, which account for some of the Tesla vehicle fires over this time period.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 17:00   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog enkele weetjes FEV versus FCEV (Hydrogen) in de Europese Unie:
(totaalcijfers 2008 tem mei 2020, alle voertuigsoorten van licht naar heel zwaar)

https://www.eafo.eu/countries/europe...cles-and-fleet
European Union

1. bij Vehicles and Fleet

AF FLEET M1 Electricity (2020) vs. AF FLEET M1 FCEV (2020) filter Hydrogen

Total number of AF passenger cars (M1)

BEV vs. FCEV

698.477 vs. 943 of 741x

Total number of AF light commercial vehicles (N1)

99.805 vs. 296 of 337x

Total number of AF buses (M2 en M3)

3.207 vs. 30 of 107x

Total number of AF trucks (N2 en N3)

255 vs. 6 of 42x

2. bij Infrastructure

European Union

NORMAL AND FAST PUBLIC CHARGING POINTS (2020)
Total number of Normal and Fast public charging points

Normal Charge (<=22 kW): 175.318
Fast Charge (>22 kW): 19.543 (in 2016: 5.190), 3,8x meer na 4 jaar.
Ik neem maar aan dat de ca. 5.500 Tesla Sucs-laadpunten in de EU niet meegeteld zijn want die zijn exclusief Tesla-wagens.

H2 FILLING STATIONS (2020)
The historic development of the amount of Hydrogen filling stations

Total number of filling stations: 127 (in 2016: 35), 3,6x meer na 4 jaar.

19.543 Fast charge points vs 127 H2 filling stations: 154x
En wat wilt u daar nu mee zeggen? Ik stelde dat het relatief lang heeft geduurd voordat de elektrische wagens bij het publiek aansloegen. De redenen zijn bekend: te duur en te weinig laadpalen. We hebben het daar nog eens over gehad. Overigens, de e-wagen maakt nog altijd maar een zeer kleine fractie uit van het totaal aantal wagens. Maar, het is waar, het gaat de goede kant op.

Idem dito voor de w-wagen. Tot nu toe een verwaarloos percentage in het wagenpark, maar dit hoeft niet zo te blijven en het zal ook niet zo blijven.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 17:13   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wat wilt u daar nu mee zeggen? Ik stelde dat het relatief lang heeft geduurd voordat de elektrische wagens bij het publiek aansloegen. De redenen zijn bekend: te duur en te weinig laadpalen. We hebben het daar nog eens over gehad. Overigens, de e-wagen maakt nog altijd maar een zeer kleine fractie uit van het totaal aantal wagens. Maar, het is waar, het gaat de goede kant op.
En wat wil je daarmee zeggen? De constructeurs kunnen ook niet meer dan zoveel EVs maken als ze kunnen en ze zijn allemaal uitverkocht.
En hoe hoger de productie zal worden hoe goedkoper ze worden.

Citaat:
Idem dito voor de w-wagen.
dat meen je niet, ik toon het jou aan dat de waterstofwagen eigenlijk compleet opgegeven wordt - door quasi ALLE autoconstructeurs - en jij vertikt het dit in te zien.

Citaat:
Tot nu toe een verwaarloos percentage in het wagenpark, maar dit hoeft niet zo te blijven en het zal ook niet zo blijven.
Waarmee je alweer de waarheid en de cijfers verdraait en dan maar een nietszeggend risicoloos antwoord geeft.

Hetzelfde doe je bij branden van een electrische wagen die véél minder gebeuren en vooral véél minder risicorijk zijn dan bij een ICE.
Zoek het toch eens op.

Maar ik voel het al, met jou kan men niet op een redelijke manier discuteren, je wilt zelfs de harde cijfers niet inzien. En je claims slaan nergers op want gewoon weerlegt. Je bewijst ook NIETS met je cijfers integendeel.
Dat was uw post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar net als de wagens op fossiele brandstof is de elektrische wagen eigenlijk al voorbijgestreefd. Dat lijkt paradoxaal, maar het is wel waar.
Als het waar is geef toch eens 1 reden waarom, met degelijke link.

Citaat:
De wagens die rijden op waterstof ( en het zijn er steeds meer en meer )
En ik toonde aan dat het steeds minder is dus je vertelt onzin niet?

Citaat:
dat is de toekomst.
En waarom?

Citaat:
Alleen zijn deze wagens nog erg duur
En waarom zijn die niet goedkoper geworden na 18 jaar commerciele verkoop?

Citaat:
en tanken is een probleem omdat er niet veel locaties zijn waar men dit vooralsnog kan
Niet tanken is het groot probleem an sich, H2 stations zijn peperduur en totaal niet rendabel. Het is een showcase met torenhoge subsudies.

Citaat:
(in Duitsland gaat dit al bij mondjesmaat veel beter, zie °°°).
in Duitsland gaat het helemaal niet beter.

Citaat:
Maar dat was ook zo in het begin met de elektrische wagens.
electrische wagens kan men gewoon thuis opladen, dus je vertelt gewoon onzin. 94% van de Noorwegers laden hun EV gewoon zo op. Studie van 2013 toonde dat al aan.

Citaat:
[Oost-Azië investeert ook in waterstof. In totaal staan in Japan daar al 178 waterstoftankstations (2020).
Ook die kopen nauwelijks FCEV, ik heb je de cijfers van Hyundai gegeven.
En de cijfers van Japan zijn ook teruglopend. Showcase Mirai.

Feit:
moderne FCEV had zijn commerciele start in 2002.
moderne FEV had zijn commerciele start in 2008.

Wereldwijd zijn er 216 maal meer FEV verkocht.

In de EU zelfs 741 maal meer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Duitsland is voortrekker inzake alternatieve energie in Europa.
Proficiat Duitsland, geen enkel Duits merk maakt vandaag nog FCEV-personenwagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 17:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 17:37   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat wil je daarmee zeggen? De constructeurs kunnen ook niet meer dan zoveel EVs maken als ze kunnen en ze zijn allemaal uitverkocht.
En hoe hoger de productie zal worden hoe goedkoper ze worden.

dat meen je niet, ik toon het jou aan dat de waterstofwagen eigenlijk compleet opgegeven wordt - door quasi ALLE autoconstructeurs - en jij vertikt het dit in te zien.


Waarmee je alweer de waarheid en de cijfers verdraait en dan maar een nietszeggend risicoloos antwoord geeft.

Hetzelfde doe je bij branden van een electrische wagen die véél minder gebeuren en vooral véél minder risicorijk zijn dan bij een ICE.
Zoek het toch eens op.

Maar ik voel het al, met jou kan men niet op een redelijke manier discuteren, je wilt zelfs de harde cijfers niet inzien.

Feit:
moderne FCEV had zijn commerciele start in 2002.
moderne FEV had zijn commerciele start in 2008.
Wereldwijd zijn er 216 maal meer FEV verkocht.
We zullen zien hoe het loopt. In ieder geval investeerde Audi, in 2019 nog veel research in waterstofwagens . Moesten de Chinezen zich ermee gaan bemoeien (en wees maar zeker dat ze stevig onderzoek doen m.b.t. de w-wagen), dan zullen ze de grote winnaars zijn. Kortom, het zullen deze merken zijn die volhouden en toch blijven inzetten op onderzoek naar wagens op waterstof die de gouden beker zullen winnen op termijn. Voorlopig en in afwachting, zal de e-wagen wel meer en meer succes kennen. En dat is alvast een goede zaak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 17:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 17:46   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zullen zien hoe het loopt. In ieder geval investeerde Audi, in 2019 nog veel research in waterstofwagens . Moesten de Chinezen zich ermee gaan bemoeien (en wees maar zeker dat ze stevig onderzoek doen m.b.t. de w-wagen), dan zullen ze de grote winnaars zijn. Kortom, het zullen deze merken zijn die volhouden en toch blijven inzetten op onderzoek naar wagens op waterstof die de gouden beker zullen winnen op termijn. Voorlopig en in afwachting, zal de e-wagen wel meer en meer succes kennen. En dat is een goede zaak.
Je bent alweer aan het zaaien en zuigen zonder enige redelijke bron.

Buiten Toyota en Hyundai (beide meer voor de show) zet geen enkel merk nog in op FCEV.
Het is namelijk een heel dikke verliespost daar nog geld en tijd aan te verspillen nu dat allen de kar trekken van EV.

Nog zotter is ICE en EV en parallel in FCEV te ontwikkelen en te investeren.

Luister toch eens naar de CEO van automerken, maar dat doe je niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 17:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 17:51   #33
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je bent alweer aan het zaaien en zuigen zonder enige redelijke bron.
Buiten Toyota en Hyundai (beide meer voor de show) zet geen enkel merk nog in op FCEV.
Het is namelijk een heel dikke verliespost daar nog geld en tijd aan te verspillen nu dat allen de kar trekken van EV.

Nog zotter is ICE en EV en parallel in FCEV te ontwikkelen en te investeren.
En toch:

"Audi kiest ook voor waterstof, h-tron in 2021
Na Bosch heeft Audi nu ook beslist dat het meer wil investeren in de brandstofcelauto. Het heeft een samenwerking aangegaan met Hyundai en wil over enkele jaren FCEV’s op de markt brengen."
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 17:58   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En toch:

"Audi kiest ook voor waterstof, h-tron in 2021
Na Bosch heeft Audi nu ook beslist dat het meer wil investeren in de brandstofcelauto. Het heeft een samenwerking aangegaan met Hyundai en wil over enkele jaren FCEV’s op de markt brengen."
En de CEO van de VW Group zegt dat de brandstofcelauto onzin is.

Citaat:
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto.../25009062.html

VW-Chef Herbert Diess über Wasserstoff-Autos: „Das ist einfach Unsinn“

von Martin Seiwert 12. September 2019
De titel van autogids is zoals meestal misleidend, het is allesbehalve een normale productiewagen, bovendien is het een hybride FCEV zoals Mercedes onlangs stopzette:

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/e...arkt%20brengen

Volgend decennium

De eerste brandstofcelauto van Audi, vermoedelijk op basis van de h-tron Quattro concept uit 2016, zou al in 2021 kunnen komen, als gelimiteerd pilootproject met wagens die worden geleased aan geïnteresseerde klanten. De kans is reëel dat die auto gebruik maakt van techniek uit de Hyundai Nexo, maar dan als waterstofhybride met een oplaadbare batterij om het rijbereik nog te vergroten. Een echte serieproductie mogen we verwachten in de tweede helft van het komende decennium. Audi wil tegelijk tegen 2025 12 volledig elektrische modellen op de markt brengen.
Dus wat voor de show, zoals Mercedes al voordeed met de G F-cell en die opgaf, BMW gaat ook nog wat spelen met vaporware, hun aandelen gaan dan nog wat meer zakken...:
https://www.auto-motor-und-sport.de/...toffzelle-aus/

Mercedes stoppt den GLC F-Cell


Jetzt trifft es das einzige aktuelle Brennstoffzellenmodell aus deutscher Produktion. Die "Süddeutsche Zeitung" berichtet, dass Mercedes-Benz aktuell die letzten Exemplare des GLC F-Cell produziert, einen Nachfolger soll es nicht geben. Insgesamt sollen 3.000 Exemplare des für die Brennstoffzelle umgebauten GLC entstanden sein. Kaufen konnte man den GLC F-Cell nicht, er wurde an ausgesuchte Kunden verleast. Die Leasingraten begannen bei 799 Euro.

Lkw-Joint-Venture mit Volvo

Während Daimler sich im Pkw-Segment also neben der Elektrifizierung von Verbrennern auf batterieelektrische Fahrzeuge konzentriert, wurde kürzlich ein Joint-Venture mit Volvo für die Entwicklung und Produktion von Schwerlast-Lkw mit Brennstoffzelle angekündigt (wir berichteten).

Konkurrent BMW hat auf der IAA im September 2019 die Studie i Hydrogen Next gezeigt. 2022 soll das Brennstoffzellen-SUV auf Basis des aktuellen X5 in Kleinserie gehen. Auch Audi will unter dem Namen h-tron einen Prototyp mit Wasserstofftanks zeigen.

Die einzigen Serienmodelle mit Brennstoffzelle, die man aktuell in Deutschland kaufen kann, kommen aus Asien. Es handelt sich um den Toyota Mirai, für den der Nachfolger bereits angekündigt wurde, und den Hyundai Nexo.

FAZIT

Die Brennstoffzelle kommt nicht richtig in Fahrt, Mercedes-Benz beendet sein Experiment mit dem GLC F-Cell. Im Schwerastverkehr und bei Reisebussen dürften Wasserstofftanks anstelle schwerer Batterien jedoch weiterhin im Vorteil sein.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 18:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 18:07   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de CEO van de VW Group zegt dat de brandstofcelauto onzin is.



De titel van autogids is zoals meestal misleidend, het is allesbehalve een normale productiewagen, bovendien is het een hybride FCEV zoals Mercedes onlangs stopzette:


Dus wat voor de show, zoals Mercedes al voordeed met de G F-cel en die opgaf.
Nochtans:

Nach langen Verzögerungen soll es nun schnell gehen. Die Bundesregierung will kurzfristig eine Wasserstoffstrategie vorlegen, berichtet die Nachrichtenagentur „dpa“ am Donnerstag (4. Juni). Das beschlossen die Spitzen von Union und SPD demnach. Ziel solle es sein, Deutschland bei modernster Wasserstofftechnik zum „Ausrüster der Welt“ zu machen, wie es in einem Papier heißt. Die schwarz-rote Koalition will die Entwicklung von Wasserstoffproduktionsanlagen fördern.

(04.06.2020)
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 18:12   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans:

Nach langen Verzögerungen soll es nun schnell gehen. Die Bundesregierung will kurzfristig eine Wasserstoffstrategie vorlegen, berichtet die Nachrichtenagentur „dpa“ am Donnerstag (4. Juni). Das beschlossen die Spitzen von Union und SPD demnach. Ziel solle es sein, Deutschland bei modernster Wasserstofftechnik zum „Ausrüster der Welt“ zu machen, wie es in einem Papier heißt. Die schwarz-rote Koalition will die Entwicklung von Wasserstoffproduktionsanlagen fördern.

(04.06.2020)
Alweer enkel op papier, totaal nietszeggend. Veel bla-bla niets boem moest je dat beter begrijpen. Hopeloos geworden die Duitsers?

Als Duitsland daar echt miljarden aan wil verspillen dan gaan anderen ermee lachen. Het is vat zonder bodem. Zelfs voor heel zware voertuigen gaat EV zich meer en meer doorzetten.

Recente studies tonen duidelijk aan dat EV-vrachtwagens in 2022 de concurrentie kunnen aangaan versus dieselvrachtwagens:

https://www.natuurenmilieu.nl/wp-con...in-opkomst.pdf

De elektrische vrachtwagen in opkomst
Uitdagingen en oplossingen voor laadinfrastructuur

januari 2020

1.2 Batterij-elektrisch vooralsnog het meest kansrijk

Het Klimaatakkoord en de Brandstofvisie uit 2014 geven aan dat LNG en biobrand—stoffen een tijdelijke oplossing zijn richting volledig zero emissie transport in 2050.

Op dit moment worden alleen waterstof en batterij-elektrische voertuigen als zero emissie gekwalificeerd. Batterij-elektrisch vervoer lijkt voor regionaal en nationaal transport vooralsnog het meest kansrijk:

• Batterij-elektrische voertuigen met een volledige elektrische aandrijving zijn nu nog relatief duur, maar accuprijzen dalen snel;7

• De productie van groene stroom in Nederland groeit hard.8 De well-to-wheel CO2 besparing van batterij-elektrisch transport neemt daarmee de komende jaren flink toe;

• Hybride voertuigen die een fossiele en elektrische aandrijving combineren zijn relatief duur en bieden alleen een oplossing voor zero emissie distributie in de stad. Bovendien gaat er veel ruimte en potentieel laadgewicht verloren als zowel de accu als een brandstofmotor in het voertuig worden geplaatst;

• Inzet van waterstof is energetisch minder efficiënt. Waterstof is een energiedrager. De bron van groene waterstof is in de meeste gevallen groene elektriciteit. De omzetting van elektriciteit naar waterstof en later weer terug in elektriciteit door een brandstofcel, leidt tot energieverlies. Waterstof elektrische voertuigen zijn daarom energetisch minder efficiënt dat batterij-elektrische voertuigen. Dit is niet alleen van belang vanuit kostentechnische optiek. Maatschappelijk betekent het ook dat meer duurzame stroom moet worden opgewekt met zonnepalen, windmolen, waterkracht of anderszins. Deze opwek van energie neemt extra ruimte in beslag, terwijl de beschikbare ruimte in Nederland beperkt is en het draagvlak voor plaatsing windmolens en velden zonnepanelen onder druk staat;9

• De beschikbaarheid van groene waterstof is de komende decennia nog beperkt. Voor de productie van waterstof is immers zonne- en windenergie nodig. De komende decennia is nog geen sprake van een overdaad aan duurzame energie. Groene waterstof is daardoor ook relatief duur ten opzichte van elektriciteit.10
De beperkt beschikbare groene waterstof kan beter eerst worden ingezet in andere sectoren, zoals de industrie, waar minder alternatieven zijn.

• De grotere actieradius van waterstofvoertuigen is alleen vereist voor het langeafstand transport;
...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 18:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 18:27   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alweer enkel op papier, totaal nietszeggend. Veel bla-bla niets boem moest je dat beter begrijpen. Hopeloos geworden die Duitsers?

Als Duitsland daar echt miljarden aan wil verspillen dan gaan anderen ermee lachen. Het is vat zonder bodem. Zelfs voor heel zware voertuigen gaat EV zich meer en meer doorzetten.

Recente studies tonen duidelijk aan dat EV-vrachtwagens in 2022 de concurrentie kunnen aangaan versus dieselvrachtwagens:

https://www.natuurenmilieu.nl/wp-con...in-opkomst.pdf
U noemt dit vlug blablabla, maar de Duitsers niet. Het is hun ernstig. En ze gaan daar ook geld tegen aangooien. Net zoals ze deden toen ze de kaart trokken van de alternatieve energie. We zullen dus zien of het een blablabla wordt.

In ieder geval, in het produceren van alternatieve energie is het geen blablabla gebleken bij de Duitsers. Alhoewel velen dit in het begin ook dachten.

"Den vierten Monat in Folge haben Erneuerbare Energien mehr als die Hälfte der Stromerzeugung in Deutschland gestemmt. Kohlekraftwerke verloren an Bedeutung, ihr Anteil hat sich im Mai halbiert."

(03.06.2020)– Seit Jahresbeginn hat die Stromerzeugung aus Wind- und Solarenergie,

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 18:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 18:33   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U noemt dit vlug blablabla, maar de Duitsers niet. Het is hun ernstig. En ze gaan daar ook geld tegen aangooien. We zullen dus zien of het een blablabla wordt.
Het is altijd blabla geweest, begrijp je dat niet?

Hoeveel geven al de Duitse constructeurs uit aan EV-voertuigen (alweer een vraag waarop je niet gaat antwoorden)
Is dat ook 700 maal meer dan aan FCEV? lol

Citaat:
In ieder geval, in het produceren van alternatieve energie is het geen blablabla gebleken bij de Duitsers. Alhoewel velen dit in het begin ook dachten.
Ze moesten wel omdat ze al hun kerncentrales sluiten, reeds in 2022 zou de laatste moeten sluiten.

Citaat:
"Den vierten Monat in Folge haben Erneuerbare Energien mehr als die Hälfte der Stromerzeugung in Deutschland gestemmt. Kohlekraftwerke verloren an Bedeutung, ihr Anteil hat sich im Mai halbiert."

(03.06.2020)– Seit Jahresbeginn hat die Stromerzeugung aus Wind- und Solarenergie,
Dat zou er nog aan mankeren. Duitsland is globaal gezien allesbehalve een voorbeeld qua CO2-reductie in Europa. Ze hebben nog altijd relatief veel bruinkool en steenkool.

Dat zie je aan hun CO2/kWh versus het EU-gemiddelde:


Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 18:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 18:36   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is altijd blabla geweest, begrijp je dat niet?

Hoeveel geven al de Duitse constructeurs uit aan EV-voertuigen.
Is dat ook 700 maal meer dan aan FCEV? lol

Ze moesten wel omdat ze al hun kerncentrales sluiten, reeds in 2022 zou de laatste moeten sluiten.


Dat zou er nog aan mankeren. Duitsland is globaal gezien allesbehalve een voorbeeld qua CO2-reductie in Europa. Ze hebben nog altijd relatief veel bruinkool en steenkool.

Rome is niet op één dag gebouwd. Maar de Duitsers zijn wel een ecologisch Rome aan het bouwen bij hun thuis. Chapeau voor de Duitsers! Een voorbeeld nu voor ons allen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 augustus 2020 om 18:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 18:41   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Rome is niet op één dag gebouwd. Maar de Duitsers zijn wel een ecologisch Rome aan het bouwen bij hun thuis. Chapeau voor de Duitsers! Een voorbeeld nu voor ons allen.


Er zijn veel betere voorbeelden.



Hoeveel geven al de Duitse constructeurs uit aan EV-voertuigen ? (alweer een vraag waarop je niet gaat antwoorden)
Is dat ook 700 maal meer dan aan FCEV? lol

Citaat:
Rome is niet op één dag gebouwd. Maar de Duitsers zijn wel een ecologisch Rome aan het bouwen bij hun thuis. Chapeau voor de Duitsers! Een voorbeeld nu voor ons allen.
Je beseft toch goed dat de Duitsers ruim driemaal zoveel capaciteit aan windmolens en zonneparken moeten zetten als ze hun FCEV-voertuigen (geblabla weetje) ook op groene stroom willen doen rijden?



https://insideevs.com/news/332584/ef...gen-22-ice-13/

De H2-lobby zal tot in den treure hun uiterste best doen zodat de mensen niet (soms totaal) onafhankelijk met hun eigen stroom hun wagen gaan opladen.

Want dat is het begin van het einde van de slaafjes-tankindustrie:


Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2020 om 18:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be