Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
17 oktober 2020, 12:16 | #3501 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
|
Iemand probeert ons te vertellen daty de electrische auto nog steeds maar een kleine marktpenetratie heeft in het grote geheel en dat er enige zaken dienen overwogen te worden bij de aanschaf ervan.....
Wij danken de medeforummer voor deze,ons geheel nieuwe, inzichten. Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2020 om 12:16. |
17 oktober 2020, 12:49 | #3502 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
-wat gebeurt er met de oude batterijen van de EV's
Laatst gewijzigd door chris k : 17 oktober 2020 om 12:51. |
17 oktober 2020, 16:32 | #3503 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
|
De voorkeur wordt gegeven om batterijpacks die niet meer voldoen een tweede leven te geven in toepassingen die niet meer de (spectaculaire) behoeften hebben die nodig zijn in Electrische voertuigen...Zo kan er nog jaren extra toegevoegd worden aan de levensduur van zo een pack.Er was reeds enkele jaren geleden voldoende vertrouwen in de technologie van "Lithium cellen" voor EV's dat packs die echt onbruikbaar zijn wegens faliekant defecte cellen eerder zeldzaam zouden zijn.Het probleem is eerder capaciteitsverlies door het cyclen ... In "Nature" van enkele jaren geleden stond al een lang artikel over de uitdagingen en de oplossingen die toen al in beeld waren. https://www.nature.com/articles/s41586-019-1682-5 Gezien de Lithium-technologie snel veranderd is zulke informatie snel verouderd natuurlijk. Tesla bijvoorbeeld neemt zijn "oude" batterijen terug (hetgeen wettelijk moet,en beslist als er in de EU handel gedreven wordt) en werkt samen met organisaties die daar de kostbare materialen weer kunnen uitpeuteren.Zoals bvb met Umicore in Belgie. https://www.tesla.com/nl_BE/blog/tes...oughout-europe De andere merken werken samen met conglomeratien als LG Chemicals en Samsung.Deze zullen ook geen politiek voeren om dergelijke kostbaarheden na hun bruikbaar leven in stortputten te zien verdwijnen....zo met hun naam er op duidelijk zichtbaar. De kosten daarvan zullen wel ingerekend zijn in de aanschafprijs van het voertuig,laten we daar geen illusies over hebben. Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2020 om 16:34. |
18 oktober 2020, 10:53 | #3504 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
@ kelt dank voor je info ....en reactie zonder de mensen uit te maken !
|
19 oktober 2020, 21:24 | #3505 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
|
20 oktober 2020, 08:20 | #3506 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
|
We horen al van BMW,Hyundai,Kia,Ford die modellen aan het terugroepen zijn en de verkoop van hybride en ev modellen voorlopig gestaakt hebben.
Er zijn problemen op of rond het batterijpakket waardoor brand kan ontstaan...We zullen nog wel horen of het een probleem is dat met software kan opgelost worden dan wel of er een probleem effectief in het batterijpakket zit...(VEEL erger,dat laatste) Gezien de wetgeving in de EU betekent het wel dat autofabrikanten zullen moeten jagen op CO2-certificaten en bovendien boetes tegemoet zullen mogen zien voor een niet snel genoeg "vergoenend" wagenpark.Dat gaat niet natuurlijk als den"groene" paradepaardjes niet kunnen verkocht worden.... En ja,het is al verschillende keren aangahaald,Tesla,het enige merk op de planeet met een geloofwaardige en jaren vooruit zijnde technologie heeft een aanhoudend kwaliteitsprobleem.Dit kan zo erg worden dat ,in de EU toch,hun verkoop zal achterblijven (behalve bij die-hard fans die,zoals eigenaars van supersportkarren ook geen aandacht schenken aan de onbetrouwbaarheid van hun wagens...) In de EU (en Japan)liggen de eisen ZEER hoog als het over de gebruikskwaliteit,bruikbaarheid 24/7 en de veiligheid ! Als Tesla's op dat punt al onderdoen aan een willekeurige "gewone" ICE-wagen,dan is er een ZEER groot probleem. Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2020 om 08:24. |
20 oktober 2020, 08:49 | #3507 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
|
|
20 oktober 2020, 11:58 | #3508 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
|
Citaat:
De batterij gaat dan van CATL zijn ipv Panasonic, dat wel. Eigenlijk wel straf dat ze nu al hun Chinese productie moeten gaan exporteren terwijl ze nog ver van de maximale capaciteit draaien. Maar het is eveneens duidelijk dat Tesla Freemont gaat sluiten binnen hoogstens 18 maanden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 20 oktober 2020 om 12:06. |
|
20 oktober 2020, 12:02 | #3509 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
|
Citaat:
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
|
20 oktober 2020, 12:24 | #3510 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
20 oktober 2020, 12:25 | #3511 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Als ge dat niet wilt koopt ge geen gsm toestel van die merken. Het is niet alsof Tesla dat verzwijgt, het pakt zelfs uit met de "over the air updates". Dus koop geen Tesla als je 10 jaar dezelfde wagen met dezelfde functionaliteit wilt. |
|
20 oktober 2020, 17:33 | #3512 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
|
20 oktober 2020, 17:38 | #3513 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
Ook bedrijven als Google of Apple moeten dat niet proberen. Laatst had Apple zo'n iOS-update die de CPU trager deed lopen op oudere iPhones om batterijdegradatie te compenseren - uiteindelijk hebben ze een rechtzaak van een half miljard dollar daaromtrent verloren. |
|
20 oktober 2020, 17:39 | #3514 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
|
20 oktober 2020, 18:04 | #3515 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Ik raad Tesla aan om dat in haar verkoopscontracten te zetten dat de koper daar akte van neemt. |
|
20 oktober 2020, 18:05 | #3516 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
20 oktober 2020, 18:19 | #3517 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
|
Dus jij gelooft dat ze met Shanghai, Berlijn en Texas die vuilnisbelt met verouderde spuitinstallatie gaan openhouden?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
20 oktober 2020, 18:32 | #3518 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Blijkbaar toch geen rozengeur en maneschijn die Tesla
Nederlandse Tesla-eigenaars dreigen autofabrikant voor de rechter te slepen: “Veel problemen met de auto’s” Een groep ontevreden Tesla-eigenaars heeft zich in Nederland verenigd en dreigt een rechtszaak aan te spannen tegen de Amerikaanse producent van elektrische auto's. Volgens Stichting Tesla Claim ondervinden klanten veel problemen met de elektrische wagens. "Zo kan de auto in de autopilotfunctie plotseling remmen op de snelweg", laat de stichting weten. ADN 19-10-20, 16:44 Laatste update: 18:51 Bron: Belga |
20 oktober 2020, 18:41 | #3519 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Tegen 2100 dollar/aandeel (5/1 splitsing) kan je niet echt zeggen dat het slecht gaat met Tesla....
|
20 oktober 2020, 19:02 | #3520 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
|
Citaat:
Dat is de doodsklok voor iedere autofabriek natuurlijk,als de directie geen nieuwe modellen meer zal toewijzen en vooral,bepaalde modellen ook elders gemaakt worden.We hebben dat gezien met de autofabrieken in Belgie... |
|