Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2021, 13:25   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard Geen ruimte voor loonsverhoging

https://www.msn.com/nl-be/financien/...?ocid=msedgdhp


Het interministerieel overleg i.v.m. loonsverhogingen (voor de komende 2 jaar), komt er weer aan.

Volgens Timmermans is er geen ruimte voor loonsverhogingen.
De komende twee jaar moeten we inzetten op herstel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 13:27   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gaat niet gebeuren, de bedrijven zijn overladen met belastinggeld afgelopen jaar & de beurskoerzen (waar dezelfde bedrijven hun geld ophalen) zijn skyhigh.

Nu is het tijd dat de werknemers ook wat extra krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 13:30   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gaat niet gebeuren, de bedrijven zijn overladen met belastinggeld afgelopen jaar & de beurskoerzen (waar dezelfde bedrijven hun geld ophalen) zijn skyhigh.

Nu is het tijd dat de werknemers ook wat extra krijgen.
De werknemers krijgen iets extra's, extra lasten om alles te betalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 13:31   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De werknemers krijgen iets extra's, extra lasten om alles te betalen.
en voor de rest kontent zijn dat ze nog een job hebben
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:10   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Een voorstel:

Degenen die zich dit jaar hebben uitgesproken TEGEN het stilleggen van onze economie terwijl er een ondersterfte bij het productieve deel van de bevolking, krijgen een mooie loonsverhoging.

Degenen die riepen om om ter strengste maatregelen (Witte Kaproen etc.), die geven een deel van hun loon, pensioen, uitkering,... af om deze loonsverhoging te compenseren.

Wij moeten niet betalen omdat er een stel hysterische wacko's staat te roepen om zo streng mogelijke maatregelen te nemen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:13   #6
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een voorstel:

Degenen die zich dit jaar hebben uitgesproken TEGEN het stilleggen van onze economie terwijl er een ondersterfte bij het productieve deel van de bevolking, krijgen een mooie loonsverhoging.

Degenen die riepen om om ter strengste maatregelen (Witte Kaproen etc.), die geven een deel van hun loon, pensioen, uitkering,... af om deze loonsverhoging te compenseren.

Wij moeten niet betalen omdat er een stel hysterische wacko's staat te roepen om zo streng mogelijke maatregelen te nemen.
Blijkbaar wel
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:14   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Blijkbaar wel
Mijn zin is uiteraard te lezen als: "We zouden niet betalen omdat er een stel hysterische wacko's staat te roepen om zo streng mogelijke maatregelen te nemen."
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:15   #8
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gaat niet gebeuren, de bedrijven zijn overladen met belastinggeld afgelopen jaar & de beurskoerzen (waar dezelfde bedrijven hun geld ophalen) zijn skyhigh.

Nu is het tijd dat de werknemers ook wat extra krijgen.
Ik denk dat ook.
Maar ik zie een grote rol voor de vakbonden om dat af te dwingen.
Het grootkapitaal en de machtspolitiek zullen wel weer de echte werkmens willen arm houden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:19   #9
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mijn zin is uiteraard te lezen als: "We zouden niet betalen omdat er een stel hysterische wacko's staat te roepen om zo streng mogelijke maatregelen te nemen."
Dat had ik zo bergrepen. Maar de realiteit is wel dat we die zever met zijn allen gaan moeten bekostigen. En aangezien de PS in de regering zit, verwacht ik dat de middenklasse dat weer mag gaan ophoesten.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:26   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat had ik zo bergrepen. Maar de realiteit is wel dat we die zever met zijn allen gaan moeten bekostigen. En aangezien de PS in de regering zit, verwacht ik dat de middenklasse dat weer mag gaan ophoesten.
Als wij (vakbonden) er 2 % uit onderhandelen, zal die middenklasse met hun mooie bruto lonen een schone loonsverhoging krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:29   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Volgens het VBO is er nooit ruimte voor een loonsverhoging. Nu ja, dat is dan ook hun winkel waar ze voor opkomen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 januari 2021 om 14:29.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 14:30   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Volgens het VBO is er nooit ruimte voor een loonsverhoging.
Yep, dit is gewoon een onderhandelingspositie.

Als ze er niet uit komen gaat een PS minister beslissen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 19:28   #13
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Dat had ik nu niet verwacht,diegene miljoenen verdienen vinden dat degene die 1600 euro krijgt te veel betaald is.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 19:55   #14
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Hopelijk krijgt men in de sectoren die het goed gedaan hebben toch wel opslag. Ik denk daarbij bij aan de distributiesector (supermarkten en hun leveranciers), het wegtransport (ook en zeker pakjes, maaltijden, ...), de expeditie, de zorg, ... ik zou ook willen zeggen het onderwijs maar ik heb zoveel uiteenlopende verhalen gehoord - sommige leerkrachten verdienen dikke bonussen terwijl andere eerder hun ontslag verdienen ... er zullen op nog wel plaatsen mensen zich overtroffen hebben waar ik geen zicht op heb ... als er daar ruimte is voor opslag ... gewoon een algemeen njet vind ik niet kunnen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 januari 2021 om 19:59.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 23:20   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hopelijk krijgt men in de sectoren die het goed gedaan hebben toch wel opslag. Ik denk daarbij bij aan de distributiesector (supermarkten en hun leveranciers), het wegtransport (ook en zeker pakjes, maaltijden, ...), de expeditie, de zorg, ... ik zou ook willen zeggen het onderwijs maar ik heb zoveel uiteenlopende verhalen gehoord - sommige leerkrachten verdienen dikke bonussen terwijl andere eerder hun ontslag verdienen ... er zullen op nog wel plaatsen mensen zich overtroffen hebben waar ik geen zicht op heb ... als er daar ruimte is voor opslag ... gewoon een algemeen njet vind ik niet kunnen.
Alles en iedereen. Van schoonmakers tot arbeider in de petrochemie.

Als we weer enkel de "sterke" sectoren opslag geven gaan de alweer laagbetaalden niks krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 09:08   #16
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

De grote meerderheid van de Belgische bevolking is blijkbaar voorstander van de coronamaatregelen of willen ze zelfs verstrengen.

Mensen die roepen om onze economie te vernietigen, verdienen geen loonsverhoging maar loonsvermindering.

In de verschillende leeftijdscategorieën beneden de 65 jaar (het productieve deel van de bevolking) is dit jaar een ondersterfte vastgesteld. En daarvoor knijpen we onze economie dood.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 januari 2021 om 09:09.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 10:00   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alles en iedereen. Van schoonmakers tot arbeider in de petrochemie.

Als we weer enkel de "sterke" sectoren opslag geven gaan de alweer laagbetaalden niks krijgen.
Als je in sectoren waar er geen geld voor opslag is toch opslag geeft dan gaat dat ten koste van jobs. Dat weet je net zo goed als ik. De sectoren die ik opnoemde zijn ook niet bepaald 'sterke sectoren', eerder integendeel. Het zijn wel sectoren waar de werknemers een serieus tandje hebben moeten bijsteken tijdens corona. En opslag vragen in de petrochemie, een sterke sector, komt denk ik vooral neer op meer plastiek produceren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 januari 2021 om 10:03.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:11   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als je in sectoren waar er geen geld voor opslag is toch opslag geeft dan gaat dat ten koste van jobs. Dat weet je net zo goed als ik. De sectoren die ik opnoemde zijn ook niet bepaald 'sterke sectoren', eerder integendeel. Het zijn wel sectoren waar de werknemers een serieus tandje hebben moeten bijsteken tijdens corona. En opslag vragen in de petrochemie, een sterke sector, komt denk ik vooral neer op meer plastiek produceren.
Die twee overlappen niet.

En als je alleen de sectoren waar ruimte is voor loonsverhogingen dat laat doen, gaan alweer dezelfde mensen uit de boot vallen. Dat is mijn punt. De marges bij schoonmaakbedrijven zijn fliterdun. Daar is geen ruimte. Behalve als je alle schoonmaakbedrijven samen dwingt tot loonsverhogingen. Dan gaat de prijs ook verhogen.

Of vind jij het ok dat een poetsdame buiten de index niks krijgt, al jarenlang niet, en het moet doen met 1500 bruto ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 14:24   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

[quote=TheFourHorsemen;9566438]De grote meerderheid van de Belgische bevolking is blijkbaar voorstander van de coronamaatregelen of willen ze zelfs verstrengen.

Mensen die roepen om onze economie te vernietigen, verdienen geen loonsverhoging maar loonsvermindering.

In de verschillende leeftijdscategorieën beneden de 65 jaar (het productieve

De grote meerderheid wil ze verstrengen ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 14:26   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

[quote=Boduo;9566726]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De grote meerderheid van de Belgische bevolking is blijkbaar voorstander van de coronamaatregelen of willen ze zelfs verstrengen.

Mensen die roepen om onze economie te vernietigen, verdienen geen loonsverhoging maar loonsvermindering.

In de verschillende leeftijdscategorieën beneden de 65 jaar (het productieve

De grote meerderheid wil ze verstrengen ?

Oei, genant.

'Wil' uiteraard.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be