Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2021, 00:14   #201
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als de regering een nodige maatregel treft die jou persoontje niet bevalt dan is die regering voor mijnheertje “een totalitair regime”.
Ik hoop dat nooit in een totalitair regime terecht komt. Dan zou je wel een ander toontje zitten mekkeren.
Dan kun jij vást de medische noodzaak door wetenschappelijk bewezen feiten voorleggen om deze 'nodige regeringsmaatregelen' te verantwoorden?
Want tot op heden heeft noch de regering noch hun 'expert-adviseurs' deze bewijzen voor een medische noodzaak kunnen leveren waardoor zij het recht zouden hebben om TIJDELIJKE noodmaatregelen te treffen?

Of zou het misschien eerder toch nét te doen zijn om die ónnodige, ongeoorloofde en zelfs ónwettig opgelegde maatregelen dat voor elk weldenkend mens de aantasting van onze grondwettelijke en mensenrechten betekent?
Bewegingsbeperking, tracking, verplichte mondmaskers die zuurstoftekort veroorzaken, verplicht hoelang en met wie je nog mag gaan winkelen, in je kot blijven, thuiswerken of zelfs niet mogen werken, het militaire 1,5 m afstand houden voor gezichtsherkenning, oorlogs-avondklok in vredestijd, de afweer vernietigen door het vrij ademen te verbieden zodat iedereen nog vatbaarder wordt voor infectie/ziekten?
Oei..dat is pure dictatuur, dat is reeds een totalitair regime waar we nu inzitten???

Zullen we het dan verder nog hebben over het experimentele vaccin dat je DNA verandert en auto-immuunziektes veroorzaakt?
En waarvoor de politieke graaiers het vuur uit hun sloefen lopen om de bevolking te overtuigen zich vrijwillig als proefkonijnen te laten doodspuiten voor de research van nog nooit beproefde methode door het mRNA vaccin op de mensheid en met miljardenwinsten voor de mengele-farmaceuten onder het mom van volksgezondheid?
En denk eraan: je vraagt er zelf om dus als onbekende nevenwerkingen optreden waarvoor de fabrikant je waarschuwde, dan heb je dat enkel aan jezelf te wijten: op eigen risico want ze zijn ook niet aansprakelijk.
Het vaccin, preventiemiddel dat je pas ziek zou kunnen maken en dat terwijl de mediageile van ranst notabene zelf het medicijn om corona te genezen ontdekte in 2004 maar verzwijgt want zijn lab krijgt financiële steun van niet minder dan vaccin-killbill?

Maar geen nood, ik ben fervente voorstandster van ieders recht om zelf te kiezen, dus wie zich graag leent als proefkonijn, be my guest, voor mij komt mijn gezondheid en mijn leven op de eerste plaats en dat is geen egoïsme maar zelfbehoud.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:25   #202
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Een vrouw kapot maken die niets heeft misdaan.

Op basis van een test die zelfs positief reageert in een glaasje Cola....

Arm Vlaanderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:27   #203
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De skister is een onvoorstelbaar dom mens en een verrekte egoïste. Nu staan mekkeren en krokodilletranen spuien is zo hypocriet als wat. Het wordt de hoogste tijd dat de bevolking tegen dergelijke gatachterlijke sujetten beschermd wordt. Decroo is vast van plan om dergelijke snoepreisjes te verbieden. Een goede maatregel!


Man, jullie gaan nog kijken naar de neveneffecten van de mRNA vaccins.

Hier kijk ik zo hard naar uit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:28   #204
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Het is angstaanjagend eigenlijk hoe je tot zulke reactie kan komen.
Ik begrijp elke dag beter en beter hoe een totalitair regime zich kan manifesteren.
Deze crisis gaat sowieso niet goed aflopen.

Dat kan ik u beloven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 08:01   #205
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een vrouw kapot maken die niets heeft misdaan.

Op basis van een test die zelfs positief reageert in een glaasje Cola....

Arm Vlaanderen.
Is Vlaanderen nu ook al arm ? Ik dacht dat dat Brussel en Wallonië waren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 09:10   #206
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niks van. Een paar duizend mensen in quarantaine plaatsen omdat een skiester niks verkeerd heeft gedaan behalve skiën.
Een paar duizend mensen die nu allemaal in dezelfde richting wijzen, de zondebok.
Dit is een serieuze inschattingsfout van de burgemeester.
Nee, het is net u die verkeerd bent. De burgemeester heeft juist gehandeld en daadkrachtig ingegrepen op basis van de informatie die toen beschikbaar was.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 09:16   #207
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Je weet dus niet of het gevaarlijker is om op reis te gaan dan om naar de supermarkt te gaan.

2. Is er meer kans om de britse variant op te lopen in Zwitserland dan in Belgie?

3. Hoeveel varianten zijn er al aanwezig in Belgie en waarom is dat een probleem?

Ik denk dus dat er vooral heel wat schort aan uw "eenvoudige logica"
Waarom moet ik hier 100 x hetzelfde uitleggen? Heeft u problemen met begrijpend lezen? Op reisbestemmingen troepen menen uit verschillende landen samen en kan je dus nieuwe varianten importeren in je eigen land. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Zie ook "Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutanten zorgen voor herbesmetting".

Inderdaad, eenvoudige logica dus, iets wat menig Belg ontbreekt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 09:19   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom moet ik hier 100 x hetzelfde uitleggen? Heeft u problemen met begrijpend lezen? Op reisbestemmingen troepen menen uit verschillende landen samen en kan je dus nieuwe varianten importeren in je eigen land.
Die kunnen ook in eigen land ontstaan hoor. Als het evolutionair gunstig is, zal dat ook gebeuren.

Citaat:
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Zie ook "Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutanten zorgen voor herbesmetting".

Inderdaad, eenvoudige logica dus, iets wat menig Belg ontbreekt.
Denk je echt dat je die gaat kunnen buiten houden, en dat je geen enkele evolutie in die zin in Belgie zelf gaat voorhebben ?

Hoeveel jaren ga je dat volhouden zo ?

Het is veel en veel beter van normaal te leven. Dan komen die varianten binnen, propageren, maken de nodige zieken en doden, en hup, we zijn er weer vanaf. De 99+% mensen die er niet door dood gaan, worden dan tenminste niet telkens gepest. En die 1-% die kunnen we missen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 09:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 10:20   #209
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan kun jij vást de medische noodzaak door wetenschappelijk bewezen feiten voorleggen om deze 'nodige regeringsmaatregelen' te verantwoorden?
Want tot op heden heeft noch de regering noch hun 'expert-adviseurs' deze bewijzen voor een medische noodzaak kunnen leveren waardoor zij het recht zouden hebben om TIJDELIJKE noodmaatregelen te treffen?

Of zou het misschien eerder toch nét te doen zijn om die ónnodige, ongeoorloofde en zelfs ónwettig opgelegde maatregelen dat voor elk weldenkend mens de aantasting van onze grondwettelijke en mensenrechten betekent?
Bewegingsbeperking, tracking, verplichte mondmaskers die zuurstoftekort veroorzaken, verplicht hoelang en met wie je nog mag gaan winkelen, in je kot blijven, thuiswerken of zelfs niet mogen werken, het militaire 1,5 m afstand houden voor gezichtsherkenning, oorlogs-avondklok in vredestijd, de afweer vernietigen door het vrij ademen te verbieden zodat iedereen nog vatbaarder wordt voor infectie/ziekten?
Oei..dat is pure dictatuur, dat is reeds een totalitair regime waar we nu inzitten???

Zullen we het dan verder nog hebben over het experimentele vaccin dat je DNA verandert en auto-immuunziektes veroorzaakt?
En waarvoor de politieke graaiers het vuur uit hun sloefen lopen om de bevolking te overtuigen zich vrijwillig als proefkonijnen te laten doodspuiten voor de research van nog nooit beproefde methode door het mRNA vaccin op de mensheid en met miljardenwinsten voor de mengele-farmaceuten onder het mom van volksgezondheid?
En denk eraan: je vraagt er zelf om dus als onbekende nevenwerkingen optreden waarvoor de fabrikant je waarschuwde, dan heb je dat enkel aan jezelf te wijten: op eigen risico want ze zijn ook niet aansprakelijk.
Het vaccin, preventiemiddel dat je pas ziek zou kunnen maken en dat terwijl de mediageile van ranst notabene zelf het medicijn om corona te genezen ontdekte in 2004 maar verzwijgt want zijn lab krijgt financiële steun van niet minder dan vaccin-killbill?

Maar geen nood, ik ben fervente voorstandster van ieders recht om zelf te kiezen, dus wie zich graag leent als proefkonijn, be my guest, voor mij komt mijn gezondheid en mijn leven op de eerste plaats en dat is geen egoïsme maar zelfbehoud.
Types zoals Quercus, Dademeele en anderen zitten vast in de hypnose van de waanzin. De media voeden dagelijks de waanzin met een stortvloed aan paniekberichten, foute interpretaties van cijfers en de publieke verkettering van afwijkende meningen en daden.

Deze forumleden zijn het typevoorbeeld van mensen die de politici en virologen en kwakzalvers dagelijks versterken en bevestigen in het opleggen van de maatregelen. Ik vermoed dat zulke types in de jaren dertig ook erg vatbaar waren geweest en mee op de eerste rij hadden gestaan.
Ze beseffen het niet (hopelijk) dat ze zelf het totalitarisme een erg vruchtbare bodem geven.
Ze zorgen ervoor dat we hier nooit gaan uitgeraken totdat het systeem zichzelf begint te verwoesten door op het einde (nadat elke afwijkende mening verdwenen is) haar eigen aanhangers te viseren.

Als deze mondiale waanzin echt blijft duren en radicaler wordt gaan we een ongeziene destructie tegemoet.
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 22 januari 2021 om 10:21.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 10:43   #210
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Types zoals Quercus, Dademeele en anderen zitten vast in de hypnose van de waanzin. De media voeden dagelijks de waanzin met een stortvloed aan paniekberichten, foute interpretaties van cijfers en de publieke verkettering van afwijkende meningen en daden.

Deze forumleden zijn het typevoorbeeld van mensen die de politici en virologen en kwakzalvers dagelijks versterken en bevestigen in het opleggen van de maatregelen. Ik vermoed dat zulke types in de jaren dertig ook erg vatbaar waren geweest en mee op de eerste rij hadden gestaan.
Ze beseffen het niet (hopelijk) dat ze zelf het totalitarisme een erg vruchtbare bodem geven.
Ze zorgen ervoor dat we hier nooit gaan uitgeraken totdat het systeem zichzelf begint te verwoesten door op het einde (nadat elke afwijkende mening verdwenen is) haar eigen aanhangers te viseren.

Als deze mondiale waanzin echt blijft duren en radicaler wordt gaan we een ongeziene destructie tegemoet.
Inderdaad. Het ziet er bijzonder grim uit. Telkens ik denk dat iets "niet kan want dat is gewoon te zot" gebeurt het toch. De tweede lockdown was daar een voorbeeld van, vandaar dat ik volhield dat het met kerstmis gedaan zou zijn: ik kon mij niet indenken dat men een tweede keer de totale waanzin in zou gaan. Maar nee, men deed het toch.

Ik had enige hoop op een vaccin dat ons ging verlossen van de waanzin (of het nu werkt of niet), maar men is nu met de varianten begonnen. Dit zit muurvast, en kan enkel door zelfdestructie nog los geraken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 10:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 11:10   #211
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom moet ik hier 100 x hetzelfde uitleggen? Heeft u problemen met begrijpend lezen? Op reisbestemmingen troepen menen uit verschillende landen samen en kan je dus nieuwe varianten importeren in je eigen land. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Zie ook "Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse mutanten zorgen voor herbesmetting".

Inderdaad, eenvoudige logica dus, iets wat menig Belg ontbreekt.
Tot er ook maar iets van uw uitleg klopt zal dat inderdaad gevraagd worden. Dus nogmaals. Heb je cijfers over waarom je meer kans loopt op de Britse variant op een berg in Zwitserland tov de dijk in Oostende?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 11:53   #212
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tot er ook maar iets van uw uitleg klopt zal dat inderdaad gevraagd worden. Dus nogmaals. Heb je cijfers over waarom je meer kans loopt op de Britse variant op een berg in Zwitserland tov de dijk in Oostende?
Dat heeft te maken met de luchtstromingen in de bovenste atmosfeer.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:03   #213
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Types zoals Quercus, Dademeele en anderen zitten vast in de hypnose van de waanzin. De media voeden dagelijks de waanzin met een stortvloed aan paniekberichten, foute interpretaties van cijfers en de publieke verkettering van afwijkende meningen en daden.
Maar wie of wat ben jij en jouw "fellow-travellers" eigenlijk? Jullie zitten hier dagelijks te pontificeren en te orakelen met een hoog Q-Anon gehalte. Op grond van wat zouden wij mogen aannemen dat jullie het allemaal zoveel beter weten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Deze forumleden zijn het typevoorbeeld van mensen die de politici en virologen en kwakzalvers dagelijks versterken en bevestigen in het opleggen van de maatregelen. Ik vermoed dat zulke types in de jaren dertig ook erg vatbaar waren geweest en mee op de eerste rij hadden gestaan.
Daar gaan we weer, reductiones ad Hitlerianum. Dergelijke van vooringenomenheid uitpuilende onzin moet je vooral slingeren naar iemand die persoonlijk nog het twijfelachtig genoegen heeft gehad kennis te maken met de bommen van de Luftwaffe. En wiens vader vijf jaar in actieve dienst op zee was bij de Royal Navy.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ze beseffen het niet (hopelijk) dat ze zelf het totalitarisme een erg vruchtbare bodem geven.
Ze zorgen ervoor dat we hier nooit gaan uitgeraken totdat het systeem zichzelf begint te verwoesten door op het einde (nadat elke afwijkende mening verdwenen is) haar eigen aanhangers te viseren.
Als deze mondiale waanzin echt blijft duren en radicaler wordt gaan we een ongeziene destructie tegemoet.
Als er hier ooit totalitarisme een kans zou krijgen zal het vooral toe te schrijven zijn aan figuren die niet bereid zijn te aanvaarden dat er zich omstandigheden kunnen voordoen waarbij ze hun allerindividueelste rechten van hun allerindividueelst persoontje horen ondergeschikt te maken aan die van de samenleving als geheel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:06   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als er hier ooit totalitarisme een kans zou krijgen zal het vooral toe te schrijven zijn aan figuren die niet bereid zijn te aanvaarden dat er zich omstandigheden kunnen voordoen waarbij ze hun allerindividueelste rechten van hun allerindividueelst persoontje horen ondergeschikt te maken aan die van de samenleving als geheel.
Dat is precies wat totalitarisme en fascisme is he. Het ondergeschikt maken van allerindividueelste rechten van uw allerindividueelste persoontje aan wat op dat ogenblik het collectief zou moeten voorstellen maar eigenlijk de allerindividueelste voordeeltjes van andere allerindividueelste persoontjes zijn.

Je hebt afwezigheid van totalitarisme en fascisme EXACT wanneer er een aantal allerindividueelste rechten van allerindividueelste persoontjes zijn WAAR MEN NIET AAN RAAKT.

Fundamentele burgerrechten heet dat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 13:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:10   #215
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is precies wat totalitarisme en fascisme is he. Het ondergeschikt maken van allerindividueelste rechten van uw allerindividueelste persoontje aan wat op dat ogenblik het collectief zou moeten voorstellen maar eigenlijk de allerindividueelste voordeeltjes van andere allerindividueelste persoontjes zijn.

Je hebt afwezigheid van totalitarisme en fascisme EXACT wanneer er een aantal allerindividueelste rechten van allerindividueelste persoontjes zijn WAAR MEN NIET AAN RAAKT.

Fundamentele burgerrechten heet dat.
Ja als je leest dat ze nu op sommige plaatsen al gewoon praten willen verbieden, dan moet nu toch ook bij de ontkenners al bijna de frank vallen. Maar blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 22 januari 2021 om 13:12.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:13   #216
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De skister is een onvoorstelbaar dom mens en een verrekte egoïste. Nu staan mekkeren en krokodilletranen spuien is zo hypocriet als wat. Het wordt de hoogste tijd dat de bevolking tegen dergelijke gatachterlijke sujetten beschermd wordt. Decroo is vast van plan om dergelijke snoepreisjes te verbieden. Een goede maatregel!
Waarom is ze dom en egoïstisch? Ik vind het vreemd dat u ondertussen miljoenen mensen dom en egoïstisch noemt. Waarom ben je dom en egoïstisch als je besmet raakt met het corona virus?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:19   #217
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom ben je dom en egoïstisch als je besmet raakt met het corona virus?
Vooral als je tot een categorie behoort waar je daar niet veel door riskeert...

Ik heb nooit gehoord dat men dom en egoistisch was als men op reis ging terwijl de griep rond ging.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:39   #218
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom is ze dom en egoïstisch? Ik vind het vreemd dat u ondertussen miljoenen mensen dom en egoïstisch noemt. Waarom ben je dom en egoïstisch als je besmet raakt met het corona virus?
Je bent vooral dom en egoïstisch omdat er dan een grote kans bestaat dat je anderen gaat besmetten. Met een serieus risico dat ze er ziek of zelfs doodziek van worden. Er zijn pipo's die daarvoor gewoon hun schouders ophalen en stilletjes denken dat het hen geen fluit kan schelen als zij anderen besmetten en ziek maken. Op forum.politics.be zijn er blijkbaar die dat soort gedachtegoed aanhouden. En die bovendien diegenen die het op dat punt met hen niet eens zijn verketteren als "fascisten". Doe maar verder jongens...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:42   #219
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent vooral dom en egoïstisch omdat er dan een grote kans bestaat dat je anderen gaat besmetten. Met een serieus risico dat ze er ziek of zelfs doodziek van worden.
Juist en dat is de "prijs van de vrijheid". Maar daar is een oplossing voor. Anderen besmetten is iets dat je met z'n tweeen doet. Als er dus mensen zijn die niet besmet willen worden, kunnen die zich daartegen beschermen, door "anderen" niet te ontmoeten.

Citaat:
Er zijn pipo's die daarvoor gewoon hun schouders ophalen en stilletjes denken dat het hen geen fluit kan schelen als zij anderen besmetten en ziek maken. Op forum.politics.be zijn er blijkbaar die dat soort gedachtegoed aanhouden. En die bovendien diegenen die het op dat punt met hen niet eens zijn verketteren als "fascisten". Doe maar verder jongens...
Juist, omdat "anderen besmetten" deels een keuze is van die andere ook. Als je samen iets doet uit eigen keuze, en dat loopt slecht af, is dat geen fascisme.

Mensen die dood gaan, dat is geen fascisme he. Mensen hun basis burgerrechten afnemen, wel.

Ik heb uw discours trouwens nooit gehoord over griep. Toegegeven, griep is wat minder dodelijk, maar het is niettemin dodelijk, en het principe is exact hetzelfde. Het is enkel kwantitatief dat corona en griep verschillen, niet in het principe van het doorgeven van een ziekte die dodelijk kan aflopen.

Toen waren griep dragers geen fascisten. Waar zit hem het verschil ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 13:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:46   #220
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent vooral dom en egoïstisch omdat er dan een grote kans bestaat dat je anderen gaat besmetten. Met een serieus risico dat ze er ziek of zelfs doodziek van worden. Er zijn pipo's die daarvoor gewoon hun schouders ophalen en stilletjes denken dat het hen geen fluit kan schelen als zij anderen besmetten en ziek maken. Op forum.politics.be zijn er blijkbaar die dat soort gedachtegoed aanhouden. En die bovendien diegenen die het op dat punt met hen niet eens zijn verketteren als "fascisten". Doe maar verder jongens...
Als gij niet wil besmet geraken, dan draagt ge een mondmasker en plexischerm bij elk contact dat ge met anderen hebt.
Zelfs als er dan 5 man op een meter afstand in uw richting staan te hoesten, dan nog zult ge niet besmet geraken.
Kortom, neem je eigen verantwoordelijkheid op.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be