![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#9221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En we moeten echt niet gaan vergelijken met de Spaanse griep. |
|
|
|
|
|
|
#9222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik schrik heb om mijn huis zien af te branden en daardoor overstroom ik gans de stad, dan heb ik min of meer hetzelfde. Een RATIONELE "schrik" reactie maakt dat de reactie minder schade veroorzaakt dan hetgene waar men schrik voor heeft, natuurlijk. En ik heb al 20 keer aangetoond dat zelfs in zijn aller ergste vormen, 4 of 5 keer erger dan Ferguson zijn voorspellingen, de economische impact door de PUUR SANITAIRE gevolgen verwaarloosbaar zijn, doodgewoon omdat de actieve bevolking infinitesimaal geraakt wordt op sanitair vlak. Als een schrik reactie dus zelf grotere schade veroorzaakt dan dat piepkleine en waarschijnlijk zelfs onmeetbare effectje, dan is het uiteraard nefast. |
|
|
|
|
|
|
#9223 |
|
Minister-President
|
Is juist, men is irrationeel en men overschat het risico.
|
|
|
#9224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor 2020 kende het wereldwijd aantal passiegerstvluchten een duik. Ik hoop dat het geen weerbots kent zoals na 9/11/2001 en na sars 2003. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 januari 2021 om 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#9225 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik weet dat tientallen journalisten, wetenschappers en dokters al hebben geklaagd dat relativerende artikelen niet MOGEN gepubliceerd worden. Bedreigd met ontslag als ze zouden proberen om de angst te verminderen. Op sociale media worden zelfs verwijzingen naar gepubliceerde wetenschappelijke onderzoeken op bevel van de overheid verwijderd. |
|
|
|
|
|
|
#9226 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Jawel er zijn diersoorten die 100% zich verplaatsten van zomer naar winterlocatie. En meestal ook vliegend. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 27 januari 2021 om 16:14. |
|
|
|
|
|
|
#9227 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#9228 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Ze bezetten dus relatief gezien 11 keer meer bedden dan de rest van de bevolking. Citaat:
Er gaan meer mensen dood, maar het heeft toch een kleinere impact. Citaat:
Een rationele soort zou nooit meespelen met de lotto. |
|||
|
|
|
|
|
#9229 |
|
Europees Commissaris
|
Brieven sturen en zo is allemaal fijn, maar als je dit leest, is het duidelijk dat er niet gauw een verandering in het beleid zal volgen:
https://www.dewereldmorgen.be/artike...icht-in-buurt/ |
|
|
|
|
|
#9230 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom ? Dat is juist toch een van de grote geneugten die de moderne beschaving/technologie... ons gebracht heeft ? Tijdens dat eindige aantal jaren dat je kan rondlopen om dinges te doen, de wereld wat meer zien ?
|
|
|
|
|
|
#9231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag is dus gewoon of de overreactie gewoon een "nu betalen om later winst te maken" ingebouwde overweging is, die in het geval van minder dodelijke ziektes negatief uitdraait, maar nu eenmaal moet aanvaard worden als een soort passe-partout reactie op ziektes. Maw, omdat die schrik reactie soms heel voordelig is, moeten we die dus aanvaarden telkens ze negatief is ook. |
|
|
|
|
|
|
#9232 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
We hebben hier dus waarschijnlijk iemand die niet zelf die studies is gaan bekijken, maar na-papegaaide wat anderen van horen zeggen hebben nagepraat. Het is een beetje raar om te zeggen dat er verschillen waren in de vergeleken groepen (wat zo goed als onmogelijk te vermijden is in een observationele studie: daarvoor dient randomisatie in een RCT), dat men daar CORRECT VOOR HEEFT GECORRIGEERD maar "dat het toch niet telt". Kortom "wetenschap heeft gelijk" van horen zeggen, behalve als men het wetenschappelijk doet, blijkbaar. Er zijn gewoon geen grootschaalse random studies over HCQ uitgevoerd daar waar het zinvol was om het voor te schrijven: in eerste lijn, dus direct na contact of positieve test. De grootschaalses HCQ studies waren idioot, omdat die HCQ testten met een protocol waar nooit van beweerd werd (ook niet door Raoult) dat het werkte, namelijk eens je in intensieve lag, en dan nog met dosissen die dicht tegen de toxiciteitsgrens lagen. De enige kleine studies die men doorgevoerd heeft, waren individueel gewoon te klein om iets te zien. Alle observationele studies daar geven wel degelijk een effect aan. Als je naar https://hcqmeta.com/ kijkt, dan zie je een duidelijke tendens voor vroege behandeling, en hoewel ze daar uitkomen op een lichtjes positief effect voor late behandeling moet men daar wel uit besluiten dat het er naar uit ziet dat late behandeling met HCQ niet veel helpt. Wat wel grappig is, is dat men uit statistieken over publicaties zelf een idee kan hebben van wat de WENS is van de auteurs, en daaruit volgt dat men in Noord-Amerika vooral wilde tonen dat het NIET werkte. Omdat men ginder 4 keer meer studies heeft die negatieve effecten publiceren dan in de rest van de wereld. Dat is vrij ongezien, dat auteurs vooral willen publiceren als het NIET werkt. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2021 om 05:16. |
||
|
|
|
|
|
#9233 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9234 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Viel me destijds ook op aan de universiteit: als men iets echt niet wil laten gelden, dan verzint men wel wat of men negeert het en uiteindelijk beschermt de gilde elkaar impliciet (het 'oordeel van de wetenschappelijke gemeenschap', die term klinkt al half als een parochie). Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 januari 2021 om 05:43. |
|
|
|
|
|
|
#9235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoals iemand anders stelde: het is misschien beter van teveel schrik van een slang te hebben, dan te weinig. Met dingen zoals ziekten waar men het gros van de geschiedenis niks van begreep, is het misschien "beter" om overdreven schrik te hebben eerder dan iets te cool. En dat, gekoppeld aan propaganda, maakt dat het in deze omstandigheden uiteraard nefast is, maar dat mechanisme zit nu eenmaal in ons en heeft ons misschien ooit voordeel gebracht.
|
|
|
|
|
|
#9236 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag mij af hoeveel van al die mensen die die dingen beweren, die artikelen zelf hebben opgezocht en gelezen, en hoeveel van hen elkaar gewoon napraten, denkende dat de andere dat wel zal gelezen hebben, en wel zal weten waarover het gaat. Je merkt dat hier op het forum ook: men "wil het zelfs niet lezen want men zou weten dat het kwakzalverij is". Waarom ? Omdat iemand anders dat ook zegde, die het ook niet gelezen heeft. En uiteindelijk steunt men zo, door tamtam, op de mening van een paar "influencers" die bepaald hebben wat iedereen dan doet alsof hij zelf denkt. Die influencers zijn soms idioot, of hebben soms een agenda, of hebben een ideologie. Je merkt dat aan het blogje dat Dadee een paar keer citeerde, waarin eigenlijk alles draaide rond 1 heel vroegtijdige studie waar men zogezegd de controle arm zou "vergiftigd" hebben met HCQ. Dat kwam gewoon voort uit een waarschijnlijke tikfout, waar men de normale dosis had getikt, maar daar /kg had bijgeschreven, waardoor het leek alsof men die mensen 70 keer (voor 70 kg standaard patient) de normale dosis zou gegeven hebben. Alles lijkt er toch op te wijzen dat dat niks anders was dan een tikfout. Laat die /kg weg, en je hebt de normale dosis. De normale dosis HCQ is 200 mg. Daar stond 200 mg/kg. Waardoor de blogger heeft besloten dat men de controle groep 14 gram gegeven had, wat zo goed als toxisch is. Eens al die "experten" gewoon maar elkaar hebben nagepraat zonder zelf gaan te zien, wordt het nadien moeilijk om tegen deze "schijnconsensus" in te gaan, want men zou wel eens als kwakzalver bestempeld kunnen worden. Het is dus gewoon bon ton om mee te huilen. Dat is wat die artikelschrijver waarschijnlijk ook doet. En daaruit komt een gevoel voor dat het zelfs de moeite niet is om dat willen na te kijken voor jezelf, immers "al die experten hebben dat allemaal al gedaan". Wat niet waar is. Dat merk je trouwens aan de bijzonder partiele kennis die die "experten" daarover uiten: ze kennen niet eens het aantal studies, en ze weten niet eens waarover het gaat. Mochten ze dat echt bestudeerd hebben, dan zouden ze die fouten niet maken. Maar ondertussen is de groupthink geinstalleerd. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2021 om 05:53. |
|
|
|
|
|
|
#9238 |
|
Europees Commissaris
|
Wel ja, ik verwees ook een beetje naar de Ivermectine die hij vernoemt. Maar misschien overschat ik inderdaad de nieuwsgierigheid. Als dat mijn vakgebied was, zou ik het in elk geval niet aandurven om over zo'n cruciale dingen voor een publiek wat te gaan zeveren zonder er op zijn minst grondig naar te kijken.
|
|
|
|
|
|
#9239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik al stelde: dat kan je zien aan het feit dat ze simpele factuele informatie fout hebben, zoals het AANTAL studies en dergelijke. Als je dat zelf bekeken hebt, dan vergis je je daar niet in. En dan zou het ook belachelijk zijn om daarover te liegen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2021 om 05:57. |
|
|
|
|
|
|
#9240 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|