Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2021, 13:49   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Buiten de horeca zijn er nog bronnen van besmeting. Dat wil je precies niet goed begrijpen.
En wat is momenteel de oorzaak dat de cijfers weer stijgen ?
Niet in de eerste plaats dat de mensen weer naar buiten komen hoor.
Die reden heb ik al gepost.
De reden dat ze stijgen, omdat men niet luistert naar de mensen met ervaring in de aerodynamica.
De verplaatsing van aerosols gebeurd namelijk door luchtverplaatsing.
En willen de besmettingen nu juist plaats hebben door aerosols en niet door lichamelijke contacten waarbij geen lichaamsvocht word overgebracht op elkaar.

Citaat:

Bijkomend ook dat er meer en meer mensen hun voeten beginnen te vegen aan de opgelegde regeltjes.
Gisteren ochtend nog uitvoerig op Radio-2 uitgelegd geweest.
1 knuffelcontact ?
In werkelijkheid zijn het er meer dan 3 geworden.
En dan sta je stom dat de cijfers weer gaan stijgen.
De cijfers hadden na de feestdagen moetn stijgen.
Is niet gebeurd.
Ze stegen al voor de feestdagen.
In december en januari waren ze net aan het dalen.

Citaat:
Jij wil hier nu gaan beweren dat door de horeca weer open te doen dat de cijfers weer gaan dalen zekers ?
Heb ik dat ooit beweerd?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:07   #62
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Kijk naar deze onzin pleace


https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...?ocid=msedgntp
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:40   #63
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat is daar nu 'onzin' aan ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:57   #64
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De reden dat ze stijgen, omdat men niet luistert naar de mensen met ervaring in de aerodynamica.
De verplaatsing van aerosols gebeurd namelijk door luchtverplaatsing.
En willen de besmettingen nu juist plaats hebben door aerosols en niet door lichamelijke contacten waarbij geen lichaamsvocht word overgebracht op elkaar.....
Dat weet iedereen.
Maar binnen 4 muren blijft het virus wel binnen.
En luchtverplaatsing heb je daar ook. Gewoon bewegen is al voldoende.
Buiten wordt het letterlijk weggeblazen.
Alleen op korte afstand kan je daar besmet geraken.
Binnen, in bijna heel de ruimte waar je je bevindt want het virus geraakt amper weg uit die ruimte of je zou alle ramen & deuren moeten open zetten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:57   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat is daar nu 'onzin' aan ?
Dat het sowieso zeker is dat er niks gaat gedaan worden. Er zullen weer een paar honderd miljoenen vergooid worden voor niemendal. Waar die dan weer zullen blijven plakken zal zoals gewoonlijk niemand een antwoord op hebben.

Wie eenzaam is of mentale problemen heeft zal het nu en ook in de toekomst maar zelf moeten uitzoeken.

De aandacht voor welzijn wordt met de dag toch miniemer. Het enige dat nog telt is geld en welvaart.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2021 om 17:00.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:59   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat weet iedereen.
Maar binnen 4 muren blijft het virus wel binnen.
En luchtverplaatsing heb je daar ook. Gewoon bewegen is al voldoende.
Buiten wordt het letterlijk weggeblazen.
Alleen op korte afstand kan je daar besmet geraken.
Binnen, in bijna heel de ruimte waar je je bevindt want het virus geraakt amper weg uit die ruimte of je zou alle ramen & deuren moeten open zetten.
Is dat allemaal wetenschappelijk bewezen wat jij hier schrijft want er gaat geen dag voorbij of ik lees daar weer heel andere beweringen over.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:03   #67
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat allemaal wetenschappelijk bewezen wat jij hier schrijft want er gaat geen dag voorbij of ik lees daar weer heel andere beweringen over.
Bewijs dan het tegendeel hé.

Alé....
Laat eens een stinkende scheet.
Waar ga je dat het langst blijven rieken ?
Als je dat binnen doet of buiten ?

Alstublief. Een doodeenvoudig bewijsje door wat logisch na te denken.

Of bak ne keer frieten in uwe living of bak ze buiten.
In uwe living kan het goed zijn dat je het 's anderendaags nog riekt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 februari 2021 om 17:07.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:07   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bewijs dan het tegendeel hé.

Alé....
Laat eens een stinkende scheet.
Waar ga je dat het langst blijven rieken ?
Als je dat binnen doet of buiten ?

Alstublief. Een doodeenvoudig bewijsje door wat logisch na te denken.
En toch is het niet bewezen. En men is zich daar wel heel goed van bewust want buitenactiviteiten zijn nog steeds verboden. Ik zie nog steeds geen mens buiten zitten op een voetbaltribune....en je mag nog niet gaan zitten op een bankje in het park.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2021 om 17:08.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:10   #69
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En toch is het niet bewezen. En men is zich daar wel heel goed van bewust want buitenactiviteiten zijn nog steeds verboden. Ik zie nog steeds geen mens buiten zitten op een voetbaltribune....
Aub, nu ben je écht aan het zwanzen zenne.
Dat is gewoon de logica zelves.
Ik heb er nog 2 banale voorbeeldjes bij gegeven ook.

Ja, als je buiten frieten gaat bakken en je gaat naast de frietketel staan kan het ook goed zijn dat je kleren er 's anderendaags nog naar zullen rieken.
Maw, buiten hou je best afstand.

Hoeveel keer is dat hier op dit forum nu al uitgelegd geweest, of anders lees er maar eens een wetenschappelijk artikel over.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 februari 2021 om 17:16.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:16   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Let op de zinsnede in bold.

"Wat ik nu in mijn hoofd heb, kan snel gaan. Ook financieel kan ik voor dit plan snel schakelen. Maar je moet de mensen vinden. Ik beschouw het als een tussenstap in afwachting van de uitrol van het grote plan."

Toen ik dit deze middag hoorde had ik iets van "man zwijg gewoon in plaats van gebakken lucht te verkopen".
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:24   #71
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Let op de zinsnede in bold.

"Wat ik nu in mijn hoofd heb, kan snel gaan. Ook financieel kan ik voor dit plan snel schakelen. Maar je moet de mensen vinden. Ik beschouw het als een tussenstap in afwachting van de uitrol van het grote plan."

Toen ik dit deze middag hoorde had ik iets van "man zwijg gewoon in plaats van gebakken lucht te verkopen".
Die mensen zijn er echt wel hoor, je moet ze alleen nog maar contacteren & samen zien te brengen.
Maatschappelijk werkers, sociaal assistenten...
Een korte opleiding volstaat voor hen.
Eigenlijk minder zelfs wat 'kennis' betreft als ik het zou vergelijken met het infonummer van Covid waar ook iedereen terecht kan.
Dat stond ook heel snel op poten én bovendien werkt dit prima.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 02:10   #72
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
.... en in de zomervakantie brachten al de toeristen het virus dan weer mooi terug binnen zonder het dan nog te hebben over de varianten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En dan na drie maanden terug buiten komen tussen een massa jongeren en kinderen die besmet zijn ? Tussen een massa al dan niet besmette terugkerende toeristen ? Goed idee was dat geweest
Dan kan men niet anders besluiten, dat heel dat sanitaire gedoe met alle lockdowns en isolatieregels inbegrepen voor de komende eeuw van toepassing zal zijn, gezien er altijd wel érgens ten lande een of meer besmetten door de controlemazen zullen glippen en telkens haardjes van besmetting genereren die dan weer verder uitwaaieren, dit telkens met nieuwere varianten, waar onze vaccinatietechnologie telkens opnieuw hopeloos zal op achter lopen.
Telkenmale zullen er dan regionale/nationale lockdowns, sluitingen allerlei (horeca, scholen, sportclubs, winkels enz) moeten toegepast worden, voor minstens 3-4 weken en als het een nijdig ding is, dan mss wel voor maanden enz 'tot aan het vaccin'...

Tegen wanneer denken jullie dat we opnieuw zoals tot medio eind februari 2020 zullen kunnen leven ?
En of de huidige ‘remedie’ en het onbecijferbaar verlies door al die beperkingen het allemaal wel waard genoeg is, om voortaan in een nonstop dictatuur te leven, waardoor je nooit meer zeker zult zijn of je morgen niet meer zult mogen doen wat vandaag nog net wel kon ?

It’s a dead end street en aan het eind staat een betonnen muur, waar ons economisch-maatschappelijk-individueel cultureel en collectief weefsel op perte total crasht, en dit alles om amper 0,2% van de bevolking wat uitstel van dood te geven.
En ó Ironie, dit laatste gegeven – die 0,2% - is moreel overleefbaar voor iedereen, het eerste voor niemand.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 1 maart 2021 om 02:11.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 02:23   #73
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is ook gebeurd tegen wil en dank met erbarmelijke overlijdens zonder een waardig afscheid als gevolg.
Waardig sterven zit er bij deze niet verkozenen niet in.

Op twitter volgde ik vroeger een Cees De Dies (iets in die aard) en vernam de omstandigheden waarin zijn demente vrouw stierf. Ik las meerdere verhalen van verwarde ouderen die geen waardig einde vonden.

#anticofa
De legio verhalen zijn stuk voor stuk schrijnend en elk individu in harteloze gevangenschap, doorleeft in eenzaamheid en kille leegten het tijdloze lijden van brutaal verbroken relaties en het acute gemis aan gedeelde ervaringen.
De sterfgevallen die deze vrijheidsgenocide al veroorzaakt heeft, mag ieder voor zichzelf uitmaken, maar ik vermoed het er zoveel zijn, dat ik – met alles wat ik heb - ze zelfs niet allemaal de kost zou kúnnen geven.

Citaat:
De remedie is erger dan de kwaal. Ze zetten ons tegen elkaar op om zichzelf buiten schot te plaatsen.
De sanitaire parodie van de ‘experts’ is de oorzaak van de fysieke én mentale slachtpartij, die een ravage heeft achtergelaten – en nóg – onder het oudere bevolkingsdeel.
Bijkomend bezwaar in deze medische satire is het prangende feit, dat er sinds juni vorig jaar bij alle medische koepelorganisaties ter wereld, 30 onderzoeksrapporten bekend zijn over de toepassing van Ivermectine bij Covid-19 besmetten.
Die onderzoeken gaven bij besmette personen een snellere genezing aan dan zonder en een algemene mortaliteitsreductie van +/- 80%.

In Nederland mogen de nationale ‘experts’ het binnenkort voor een rechtbank gaan uitleggen, waarom ze die studies en verder onderzoek naar dat medicijn, al die tijd genegeerd hebben.

Hier zou dat ook mogen en kijk al uit naar de scheve koppen die Rajah Marc en z’n partners in crime gaan trekken, als ze in de rechtbank uitleg moeten geven waarom er dan door hun morbide negeren van die onderzoeken (statistisch gezien) 15000 gestorvenen niét gered zijn en waardoor eveneens tienduizenden hospitalisaties overbodig bleken en waar hierdoor in de nabije toekomst tienduizenden doden zullen vallen, door uitgestelde operaties, niet-gediagnosticeerde kankergevallen en een immense collaterale schade is- en zal ontstaan, door talloze faillissementen, jobverliezen, toenemende armoede en psychologische schade en achterstand door de afgedwongen maatregelen.

Doorgedreven onderzoek bij besmette groepen mbt Ivermectine, had wellicht veel van deze humanitaire ramp kunnen vermijden.
Ik kijk er dus echt naar uit om die oorlogsmisdadigers te zien hangen, van de nationale ‘tv-experten’ tot in de hoogste regionen van de WHO.
Politici die de grondwet aan hun reet lieten roesten en niet-wetenschappelijk onderbouwde maatregelen toepasten, mogen zo mogelijk op hetzelfde beklaagdenbankje plaatsnemen.

Hopelijk herstelt dat noodzakelijke bloedoffer het maatschappelijk vertrouwen, vooral voor de medische professionaliteit van échte medici en politiek bestuur, welke noodzakelijk zijn voor de fundamenten van een gezonde samenleving.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 02:39   #74
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Volgende bespiegeling schoot me te binnen en loopt parallel met de toestand vandaag.

Het moslimterrorisme – los van z’n intrinsieke meedogenloosheid - wordt door overheden al jaren ge-mis-bruikt om de burgerrechten van de hele bevolking te fnuiken, maar in wezen zijn de daden van die terroristen niet massadodelijk genoeg om de maatschappij te ontwrichten, gezien slechts een relatief klein deel van de bevolking er rechtstreekse schade van ondervind.

Zelfs met honderden slachtoffers per jaar door bomaanslagen, onthoofdingen door ‘verwarde mannen’ of andere opholgeslagen geesten die met vrachtwagens door winkelstraten rijden, is voor ons – los van de tragedie voor elk van de slachtoffers - is eigenlijk een picnic in the park en heeft weinig tot geen blijvende invloed in het maatschappelijk gebeuren, dit in vergelijking met het overtreffende staatsterrorisme dat nu de héle maatschappij treft en hierdoor tientallen keren meer slachtoffers vallen en nog zúllen vallen, dan in de natste dromen van een ontplofbare koranadept.

Echter, de overeenkomst én de doelstelling tussen beide vormen van terrorisme ligt niet zozeer in het veroorzaken van zoveel mogelijk slachtoffers, maar in het veroorzaken van een collectieve angstpsychose, zodat de eigen ideeën en motieven – of die nu van moslimse aard dan wel van staat-ideologische aard zijn – gemakkelijker doorgang vinden bij een angstig gehouden bevolking en waardoor de macht van de angstzaaier evenredig vergroot.

Kortom, zonder kopkekap en nekskestrop van de betrokken instanties belanden we in Animal Farm.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 1 maart 2021 om 02:42.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 06:08   #75
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat is daar nu 'onzin' aan ?
Veeellll BLA BLA BLA lullen ja ,das alles ,niets ,maar ook niets ,buiten geld verbranden kan hij niets ,o ja ,ons behandelen als kleuters ,dat wel ,handjes wasse ,mondmaskerke drage ,thuis bij moeke blijve ,ect
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2021 om 06:12.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 07:14   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dan kan men niet anders besluiten, dat heel dat sanitaire gedoe met alle lockdowns en isolatieregels inbegrepen voor de komende eeuw van toepassing zal zijn, gezien er altijd wel érgens ten lande een of meer besmetten door de controlemazen zullen glippen en telkens haardjes van besmetting genereren die dan weer verder uitwaaieren, dit telkens met nieuwere varianten, waar onze vaccinatietechnologie telkens opnieuw hopeloos zal op achter lopen.

Zo ziet het er inderdaad naar uit. De komende eeuw is misschien wat overdreven ik voorspel eerder de komende decennia.
Zo nu weet je het en stop nu met zeuren

Als het je te veel wordt kan je nog altijd wat op de zeedijk gaan wandelen...op voorwaarde dat er nog een plaatsje vrij is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 maart 2021 om 07:15.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 08:08   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat weet iedereen.
Maar binnen 4 muren blijft het virus wel binnen.
En luchtverplaatsing heb je daar ook. Gewoon bewegen is al voldoende.
Buiten wordt het letterlijk weggeblazen.
Alleen op korte afstand kan je daar besmet geraken.
Binnen, in bijna heel de ruimte waar je je bevindt want het virus geraakt amper weg uit die ruimte of je zou alle ramen & deuren moeten open zetten.
Is dat allemaal wetenschappelijk bewezen wat jij hier schrijft want er gaat geen dag voorbij of ik lees daar weer heel andere beweringen over.
Deze zaken zijn inderdaad wetenschappelijk bewezen.
Daarom dat men het gebruik van luchtblazers binnen verbied en de dracht van mondmaskers verplicht.
Maar het is ook bewezen dat straten besloten windtunnels zijn.
Dit wil zeggen dat vervuiling in de straten blijft hangen en zich over heel de straat versprijd met de wind mee.
Er ontstaan een soort van termiek.
Iedereen kent dat eigenlijk uit zijn kindertijd.
Toen je nog papieren vliegers in de lucht smeet.
Smeet je die tegen de wind in, dan viel die al na een zeer korte afstand, maar smeet je met de wind mee, dat ging die vaak heel ver.
Het probleem zit hem in, de gedachte dat je 1000 besmette aerosols moet inademen om besmet te geraken.
Dat idee klopt niet.
1 besmette aerosol met 1000 virussen is voldoende om je te besmetten.
En zoals Kojak aanbrengt worden de aerosols in openlucht veel meer en verder versprijd dan in een gesloten ruimte.
Maar ook het openzetten van ramen en deuren is bevordelijk voor de versprijding.
In open lucht worden aerosols namelijk veel verder gedragen.
En een open raam maakt dat besmette aerosols makkelijk binnen en buiten kunnen.
Dit maakt dat wie juist in de neerslag van het open raam zit, veel meer kans heeft besmet te geraken, dan wie niet in de neerslag van het raam zit.

Hoe ver aerosols geraken door mee te reizen op de wind?
Wel, wij krijgen hier regelmatig zand uit de Sahara dat meereist op de wind.
En aerosols zijn kleiner en lichter dan zandkorrels.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 08:15   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo ziet het er inderdaad naar uit. De komende eeuw is misschien wat overdreven ik voorspel eerder de komende decennia.
Zo nu weet je het en stop nu met zeuren

Als het je te veel wordt kan je nog altijd wat op de zeedijk gaan wandelen...op voorwaarde dat er nog een plaatsje vrij is.
Nee, na de vaccinatieronde gaat men de maatregelen massaal en snel afbouwen.
En men gaat dat gewoon zeggen dat wie nog besmet geraakt, zelf verantwoordelijk is of dat het gewoon het natuurlijke gevolg is van zijn/haar medische toestand.
Dit doet men al meer dan 60 jaar met influenza doden.
In 2018 meer dan 9 000 doden, maar geen haan die er over kraait.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 09:37   #79
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, na de vaccinatieronde gaat men de maatregelen massaal en snel afbouwen.
En men gaat dat gewoon zeggen dat wie nog besmet geraakt, zelf verantwoordelijk is of dat het gewoon het natuurlijke gevolg is van zijn/haar medische toestand.
Dit doet men al meer dan 60 jaar met influenza doden.
In 2018 meer dan 9 000 doden, maar geen haan die er over kraait.
Heel juist van U ,vandaar dat ik het niet begrijp waarom ze onze samenleving zo gijzelen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 10:21   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heel juist van U ,vandaar dat ik het niet begrijp waarom ze onze samenleving zo gijzelen
Er was geen vaccin tegen Sars_Cov.
Bij de eerste uitbraak, in 2003, was men begonnen met het zoeken naar een vaccin.
Maar daar het om een beperkte uitbraak ging, is men gestopt met zoeken.
Het was voor de farma-industrie immers niet rendabel, wegens gebrek aan afzetmarkt.
Door de beelden van de ziekenhuizen in Italië, zijn de politici in Europa in paniek geslagen.
Een zware pandemie, één waarvan we hadden kunnen en moeten weten dat ze er zat aan te komen.
Niemand had ervaring met een dergelijke uitbraak.
En dus is met de technieken, die toelaatbaar zijn, uit de veehouderij gaan toepassen toepassen op de maatschappij.
Technieken die zelfs in de veelhouderij vaak als absurd en overdreven worden beschouwd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be