Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2021, 06:51   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Lees jij je eigen links wel?

Er zijn drie welomschreven criteria voor het verkrijgen van dit paspoort:

Beide dosissen ontvangen
Of Covid-19 hebben gehad met een positieve test van 2-12 weken oud
Of de afgelopen 72 uur een negatieve coronatest afgelegd hebben


De Deense regering zegt echter dat het paspoort tijdelijk is. Zodra een grote meerderheid van de bevolking is gevaccineerd, zal de vaccinatie worden stopgezet en zullen de instellingen weer normaal opengaan. Mensen die tegen het vaccin zijn, zouden dus niet verplicht zijn om een prik te laten zetten, om toegang te krijgen tot sociale activiteiten, maar zij zullen nog enkele maanden moeten wachten.

Dus je natte droom van het opdringen van het vaccin op straffe van tweederangsburgerschap komt er voorlopig niet.
Wat wel raar is, is dat ze maar 2.5 maanden voorzien voor natuurlijke immuniteit. Het is zelfs gek dat ze dat laten ingaan van 2 weken geleden: een positieve test van 2 weken geleden is eerder een flinke aanwijzing dat je nog besmettelijk kan zijn. Tenzij in die tekst "maanden" moet gelezen worden. Dan is er iets voor te zeggen: een positieve test van 2 maanden geleden tot 12 maanden geleden, dat is zinvol. Een positieve test 2 weken geleden lijkt mij nogal raar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:05   #102
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat wel raar is, is dat ze maar 2.5 maanden voorzien voor natuurlijke immuniteit. Het is zelfs gek dat ze dat laten ingaan van 2 weken geleden: een positieve test van 2 weken geleden is eerder een flinke aanwijzing dat je nog besmettelijk kan zijn. Tenzij in die tekst "maanden" moet gelezen worden. Dan is er iets voor te zeggen: een positieve test van 2 maanden geleden tot 12 maanden geleden, dat is zinvol. Een positieve test 2 weken geleden lijkt mij nogal raar.
Ja, de criteria lijken mij ook wat raar gekozen.

Maar het was eerder bedoeld tegen de stelling ivm de natte droom van gipsy, namelijk dat voortaan enkel gevaccineerden hun vrijheid zouden terug krijgen in Denemarken. Dat is totaal niet hetgeen dat in dat artikel staat, enkel maar wat hij graag zou willen hoe het was.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:21   #103
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ja, de criteria lijken mij ook wat raar gekozen.

Maar het was eerder bedoeld tegen de stelling ivm de natte droom van gipsy, namelijk dat voortaan enkel gevaccineerden hun vrijheid zouden terug krijgen in Denemarken. Dat is totaal niet hetgeen dat in dat artikel staat, enkel maar wat hij graag zou willen hoe het was.
Dat staat nochtans in het artikel dat u zegt dat ik niet gelezen heb.

Sommige etablissementen, zoals kapsalons en schoonheidsinstituten, moeten de toegang echter beperken. Alleen mensen met een coronapas zullen worden toegelaten. Bars en restaurants die in de komende weken weer opengaan, zullen op dezelfde manier werken.

Het paspoort wordt echter nog niet gebruikt om te reizen. De Europese Unie werkt aan haar groene certificaat voor deze zomer. Maar als het Europese werk mislukt, zou Denemarken zijn paspoort kunnen uitbreiden tot de reissector.


En ik heb andere natte dromen dan over de corona.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 april 2021 om 11:22.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:47   #104
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als fatsoenlijk mens wens je uw medemens niet het ergste toe, maar ik maak daar graag een uitzondering voor. Sommige wens ik de ergste corona toe een dag voor ze hun spuit krijgen.
Mooi onze fanatieke anti-vaxxers wensen me een zware ziekte toe. Na de insinuaties van nazi Duitsland, gele joden sterren en uitvindsels van een Oma over wat Göring zou gezegd hebben begint deze discussie meer en meer vulgair te lijken.
De mensen die oordelen dat ze wel voordeel bij hebben zich te laten vaccineren worden afgeschilderd als slaven die klakkeloos de media volgen. Idioten, laat staan nazi aanbidders en tegenstanders van de vrijheid.
Net niet dood gewenst te worden maar toch zwaar ziek is dus een vorm van "discussie".
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:49   #105
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mooi onze fanatieke anti-vaxxers wensen me een zware ziekte toe. Na de insinuaties van nazi Duitsland, gele joden sterren en uitvindsels van een Oma over wat Göring zou gezegd hebben begint deze discussie meer en meer vulgair te lijken.
De mensen die oordelen dat ze wel voordeel bij hebben zich te laten vaccineren worden afgeschilderd als slaven die klakkeloos de media volgen. Idioten, laat staan nazi aanbidders en tegenstanders van de vrijheid.
Net niet dood gewenst te worden maar toch zwaar ziek is dus een vorm van "discussie".
Ik wens u dat niet toe, enkel de mensen die regelgeving willen invoeren of toejuichen die lijken op nazi praktijken, of ingaan tegen de universele rechten van de mens.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:51   #106
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mooi onze fanatieke anti-vaxxers wensen me een zware ziekte toe. Na de insinuaties van nazi Duitsland, gele joden sterren en uitvindsels van een Oma over wat Göring zou gezegd hebben begint deze discussie meer en meer vulgair te lijken.
De mensen die oordelen dat ze wel voordeel bij hebben zich te laten vaccineren worden afgeschilderd als slaven die klakkeloos de media volgen. Idioten, laat staan nazi aanbidders en tegenstanders van de vrijheid.
Net niet dood gewenst te worden maar toch zwaar ziek is dus een vorm van "discussie".
Veel getrol, ik geloof sommige figuren niet echt meer, ofwel lopen hier evenveel bezopen provocateurs rond als in het Ter Kamerenbos
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 11:52   #107
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik wens u dat niet toe, enkel de mensen die regelgeving willen invoeren of toejuichen die lijken op nazi praktijken, of ingaan tegen de universele rechten van de mens.
geen haar op mijn hoofd én elders die nog gelooft dat jij van de legerdienstgeneratie bent...je klinkt te puberaal..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 12:32   #108
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mooi onze fanatieke anti-vaxxers wensen me een zware ziekte toe. Na de insinuaties van nazi Duitsland, gele joden sterren en uitvindsels van een Oma over wat Göring zou gezegd hebben begint deze discussie meer en meer vulgair te lijken.
De mensen die oordelen dat ze wel voordeel bij hebben zich te laten vaccineren worden afgeschilderd als slaven die klakkeloos de media volgen. Idioten, laat staan nazi aanbidders en tegenstanders van de vrijheid.
Net niet dood gewenst te worden maar toch zwaar ziek is dus een vorm van "discussie".
Goed gezegd.
En het verbaast mij zelfs dat wie het huidig beleid vergelijkt met het nazi-regime toch pleit voor een nazi-oplossing door ophanging.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 12:43   #109
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mooi onze fanatieke anti-vaxxers wensen me een zware ziekte toe. Na de insinuaties van nazi Duitsland, gele joden sterren en uitvindsels van een Oma over wat Göring zou gezegd hebben begint deze discussie meer en meer vulgair te lijken.
De mensen die oordelen dat ze wel voordeel bij hebben zich te laten vaccineren worden afgeschilderd als slaven die klakkeloos de media volgen. Idioten, laat staan nazi aanbidders en tegenstanders van de vrijheid.
Net niet dood gewenst te worden maar toch zwaar ziek is dus een vorm van "discussie".
Een uitvindsel is het niet.
Citaat:
"Maar met of zonder kiesrecht, het volk kan altijd ertoe worden overgehaald om zijn Führer (leider) te volgen. Dat is heel simpel. Je hoeft niets anders te doen dan het volk te vertellen dat het wordt aangevallen. En je verwijt de pacifisten hun gebrek aan patriottisme. En beweert dat ze hun land in gevaar brengen. Deze methode werkt in elk land."
Dat is een quote van Göring tijdens een interview met Gilbert, de auteur van "Nuremberg Diary". De weergave van Oma is inderdaad niet correct- maar hoeveel leiders hebben het afgelopen jaar al oorlogsretoriek ('we worden aangevallen') gebruikt?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 12:44   #110
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed gezegd.
En het verbaast mij zelfs dat wie het huidig beleid vergelijkt met het nazi-regime toch pleit voor een nazi-oplossing door ophanging.
Hoe interpreteer je onderstaande zin dan?

Nazi, communisten, rechten van de mens paroles, paroles... Wat moet zijn, zal zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:04   #111
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een uitvindsel is het niet.

Dat is een quote van Göring tijdens een interview met Gilbert, de auteur van "Nuremberg Diary". De weergave van Oma is inderdaad niet correct- maar hoeveel leiders hebben het afgelopen jaar al oorlogsretoriek ('we worden aangevallen') gebruikt?
"Nous sommes en guerre."
https://www.youtube.com/watch?v=5wYyJckGrdc
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:06   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ja, de criteria lijken mij ook wat raar gekozen.
Eerlijk gezegd, volgens mij is er daar een vertaalfout of zo, "maand" in plaats van "week" lijkt mij perfect logisch. Dat men mensen die positief testten, tussen de 2 en de 12 maanden na hun test als "clean" beschouwt lijkt mij logischer dan 2 weken tot 12 weken. De 12 weken zou nog kunnen komen van de Van Damme lulkoek, maar het zou totaal idioot zijn om iemand die een positieve test had 2 weken geleden (en niks anders) als 'clean' te beschouwen he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:07   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat staat nochtans in het artikel dat u zegt dat ik niet gelezen heb.
Het punt is dat een infectie ook goed is voor dat pasje.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:35   #114
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Al eens in een wzc of intensieve afdeling geweest tijdens de piek ? was/is vergelijkbaar met ziekenhuizen in oorlogsgebied..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:49   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Al eens in een wzc of intensieve afdeling geweest tijdens de piek ? was/is vergelijkbaar met ziekenhuizen in oorlogsgebied..
Maar dat is een piepklein stukje van de maatschappij he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 13:50   #116
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Al eens in een wzc of intensieve afdeling geweest tijdens de piek ? was/is vergelijkbaar met ziekenhuizen in oorlogsgebied..
Was jij er?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 14:05   #117
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Was jij er?
Thuis werkt iedereen in een zorginstelling en/of ziekenhuis...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 14:07   #118
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is een piepklein stukje van de maatschappij he.
wat je piepklein noemt..honderdduizenden bejaarden en evenveel zorgpersoneel zaten in de gevarenzone.. en nog enkele tienduizenden die hun opnames in het water zagen vallen.

Tijdens WOII waren er ook honderdduizenden die na 4 jaar nog geen Duitser gezien hadden..en toch was het ook voor hun 'oorlog'

Laatst gewijzigd door edwinp : 8 april 2021 om 14:08.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 14:23   #119
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Thuis werkt iedereen in een zorginstelling en/of ziekenhuis...
En in een ziekenhuis in oorlogsgebied was je ook al ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 14:28   #120
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Al eens in een wzc of intensieve afdeling geweest tijdens de piek ? was/is vergelijkbaar met ziekenhuizen in oorlogsgebied..
Dat is een onmiskenbaar piekmoment en best moeilijk werken. Van de andere kant is dat iets wat men in die beroepen kan verwachten. Voor een leger is het tegenwoordig bijna altijd vrede, maar het zou paradoxaal zijn indien men uit die hoek bij een oorlog zou horen dat het wel eens mag ophouden. De bestaansreden van een leger is net het voeren van oorlog.

Wat we nu doen met al die maatregelen zou vertaald naar het leger erop neerkomen dat we gebied afstaan, bevolkingen verplichten te verhuizen en allerlei andere maatregelen buiten het militaire om, om ervoor te zorgen dat het leger niet te lang en te zwaar moet oorlog voeren.

Ik vind dat ziekenhuispersoneel alle steun verdient, maar het is onzinnig te vragen aan de hele samenleving om te stoppen met functioneren om de ziekenhuizen te ontlasten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be