Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2021, 10:13   #121
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De laatste video's v.d. Zwitserse Luftwaffe al gezien ?

euhm.....De Zwitserse luchtmacht zit,in het kader van hun programma "Air2030" ook in een vervangingsfase...

Momenteel zijn de "serieuze jongens" van de Zwitsers een aantal,nogal oud geworden,F-18's Hornets .Nog tot vrij recent waren er Northrop F5's en Mirage III's ook maar ik vermoed niet dat die nog in "aktieve" dienst zijn behalve misschien in de opleiding.

Als kandidaat kunnen alle bekende "Westerse" jagers in aanmerking komen....
Gezien de beperkte vereisten (Zwitserland zoekt eigenlijk een luchtverdedigingsjager om zijn neutraliteit te bewaken) zou een toestel als de F-35 mogelijk ongeschikt zijn maar lijken me Gripen,Rafales,F-18 Super Hornets of Typhoons goed geschikt....Eigenlijk hebben de Zwitsers MEER realistische keus dan de Belgische Lucht Component enkele jaren geleden.We zien hoe BELANGRIJK een mission statement is voordat je belangwekkende dure dingen gaat kopen.


Maar in Zwitserland zal uiteindelijk een referendum weer gaan beslissen of de natie uberhaupt nieuwe jagers WIL.....Er is een vrij sterke stroming die,gezien Zwitserland momenteel geen vijanden heeft,denkt de kar ACHTER het paard te spannen en te gaan besparen op bvb de luchtmacht...Dat is eigenlijk zeer merkwaardig want Zwitserland hoeft,in tegenstelling tot Belgie,niet zo op de centjes te letten...

Laatst gewijzigd door kelt : 8 mei 2021 om 10:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 06:04   #122
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Verbijsterend...

Blijkbaar staat Zwitserland op het punt te kiezen voor de F35A (36 stuks)voor het vervangen van hun F-18's en Tigers.

https://www.popularmechanics.com/mil...5-fighter-jet/


Als ik het goed begrijp hebben de Zwitsers een pakket genegocieerd met Lockheed waarbij ze enigszins buiten het "logistieke systeem" dat voor deze machines opgezet is zullen functioneren.(zoals overigens ook met eerdere vliegtuigen voor de Zwitsers).


Nog in 2014 maakten Zwitserse kiezers een einde aan het vervangen van de vloot door Gripens.....en nu worden het in plaats F35's.....

De Zwitserse Luftwaffe maakt dus al de keuze die de Duitse Luftwaffe ook zou willen doen maar niet MAG van haar politieke bazen.


In Parijs Londen en Berlijn ondertussen zal het wel aanvoelen of een bom gevallen is.De Rafale en de Typhoon leken toch uitzonderlijk geschikt voor de Zwitserse vereisten,maar neen dus.....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juli 2021 om 06:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 07:59   #123
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of een fatsoenlijk Europees toestel ontwikkeld met voldoende stealth en digitale capaciteiten.
Ik snap echt niet dat EU landen vreemd oorlogstuig aankoopt.

Als er ooit opnieuw in de US een gek tot president wordt verkozen en het loopt echt verkeerd dan denk ik niet dat
de EU tegen de US (of zijn 'bondgenoten') hun eigen materiaal kan inzetten.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 juli 2021 om 08:00.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 08:06   #124
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de EU niet in staat is om haar eigen high tech vliegtuig te ontwerpen, kunnen we beter de boel opdoeken.

Ik was een gigantische voorstander van de F35 maar de recente "capriolen" van de VS doen mij steeds meer denken aan wat meer onafhankelijkheid van onze defensie en het materieel dat ze gebruiken.

We zijn godverdomme het continent dat de Concorde heeft ontworpen en gebouwd.

Ik weet dat de miltaire experts mij nu weer gaan aanvallen, maar defensie aankopen zijn niet louter en alleen defensie aankopen, het zijn ook politieke statements.
2
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 15:58   #125
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is net die luchtinlaat en die naverbranden die de innovaties waren bij de concorde. Vooral die luchtinlaat die voor de compressiefactor zorgde en die computergestuurd was was uniek in die tijd bij burgertoestellen.

Ikzelf heb het concorde project grondig bestudeerd vanuit mijn opleiding: het is een voorbeeld van een niet-militair (ik ken niks van militaire zaken, die data is veelal ook afgeschermd en onbeschikbaar voor burgers) toestel waarin ook de kunst van de systeemkunde voor het eerst op zo grote schaal werd toegepast: er moest samengewerkt worden tussen veel verschillende bedrijven en landen. Diezelfde methodiek werd ook gebruikt door NASA bij het Apollo project bijvoorbeeld.
De Concorde was een toppunt van spitstechnologie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 16:55   #126
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Concorde was een toppunt van spitstechnologie.
Ik benadruk even een andere woordje,namelijk WAS.....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juli 2021 om 16:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 22:17   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik benadruk even een andere woordje,namelijk WAS.....
Dat komt terug.
De Britten zijn volop bezig met een totaal nieuw concept.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 23:19   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat komt terug.
De Britten zijn volop bezig met een totaal nieuw concept.
Ben eens benieuwd

Maar bij de Concorde was al bij de design fase gebleken dat ze een probleem gingen krijgen qua economische haalbaarheid. Zeker toen die arabieren aan de olie kraan gingen draaien.

Als je in NY bent en je hebt de kans om USS Intrepid te gaan bezoeken, kan je er eentje bekijken. Staat daar opgesteld naast het schip, dat was niet meer dan een vliegende sigaar waar je met veel moeite in kon recht staan.

Op het dek staat ook nog een Black Bird ook, dus de moeite om eens tot daar te gaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 23:43   #129
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Concorde was een toppunt van spitstechnologie.

ja Wat is er gebeurd met de concorde??

persoonlijk ben ik milieu fanaat en van mij mogen alle vliegticket met 10.000 procent omhoog in prijs.

ik ga toch werken aan simpelere alternatieven vh vliegen naar arme zwarte landen door vetgemeste moderne superieure blanke ariers.

Derde Wereldoorlog is nu officieel begonnen. Maar Luftwaffe is al nutteloos, omdat vijanden nu Duitsland via WWW plat kunnen gooien.

Cyber World War III dus is nu ook al keihard begonnen
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2021, 23:45   #130
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Dat gevlieg van honderden miljoenen mensaapjes moet maar stopgezet worden, ze moeten meer in bomen gaan klimmen miaauwt Wieroe.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 03:55   #131
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.284
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja Wat is er gebeurd met de concorde??
De combinatie van vlucht 4590 en 9/11 heeft de uitbatende maatschappijen de kans gegeven de economisch onrendabele Concorde aan de grond te houden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 04:31   #132
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Concorde was een toppunt van spitstechnologie.
En nadien bevroren door navelstaarderij met nul komma nul realistische toekomstvisie, blijkbaar.
Feit.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2021, 07:31   #133
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Ondertussen in de US.
En daar kopen we dan wapentuig.

https://edition.cnn.com/2021/07/15/w...ntl/index.html
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 20:35   #134
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Ondertussen hebben ook de Finnen gekozen voor de F35 om hun oude F18's te vervangen.....

En in Duitsland,overeenkomstig de start van dit draadje,ligt de F-35 toch weer op tafel......

Ja,de Moffen zijn,om een beetje "Europetude" te tonen wat nieuwe Typhoons (Eurofighters) aan het bijbestellen.Want de oude exemplaren van het begin van de eeuw begonnen in de ganse Nato(en ongetwijfeld ook bij Wladimir,woonachtig te Kremlin,Moskou) al op te vallen door hun.......onbeschikbaarheid

En inderdaad,als het gaat om een echte JAGER kun je slechter doen dan die Typhoons van de nieuwste tranches....toegegeven.


Maar het probleem voor een goeie vervanger voor de Tornado's blijft voor de Luftwaffe en dat los je eigenlijk niet op met Eurofighters met wat hardware ,dat los je op met een meer dedicated "multi-role"-machine.Zoals ondertussen meer en meer naties die tot de "Westerse invloedssfeer" behoren bestellen........wat anders dan de F-35?

Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2022 om 20:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 05:29   #135
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Wel..april 2022.
Zekere gebeurtenissen even ten Oosten van Duitsland hebben de zaken nogal bespoedigd.
Er is geen tijd en geen goesting meer voor vertragingen en overdreven Europitude.

De Luftwaffe KRIJGT haar F-35's en zal binnen het decennium,van een (k)Luftwaffe met irrelevant geworden materiaal en ernstig onderbemand ,veranderd zijn in een slagkrachtige luchtmacht met Eurofighters voor de onderschepping en de Jacht en F-35's voor de (tegen-)aanval.....En dan hebben we het nog niet over de drone-middelen.....iedereen is nu wel klaarwakker,het is niet meer optioneel,het is van MOETEN.....het ganse spectrum...Wie ze niet heeft geeft zich beter direct over,uit menselijkheid tegenover de eigen troepen.

Overigens zijn de goedgekeurde budgetten zeer aanzienlijk,er komt een enorme regen aan investeringen en uitbreidingen aan voor alle Duitse Krijgsmachten...Nu nog zien of de jonge Gunther en Gertrudes in voldoende mate willen toetreden.....of het heeft geen zin natuurlijk...

Los van hoe het Oekraine avontuur afloopt kan Duitsland geen rol van betekenis meer spelen ,passend bij haar economische status,zonder serieuze militaire spierballen....Ook zowat alle andere Europese NATO-partners beseffen het nu wel,je kunt niet alle militaire klussen zogezegd aan elkaar "uitbesteden" als alles wegbespaard is...

We zitten nu,allemaal,in de ietwat genante situatie dat een niet-NATO land,Oekraine,effectiever en nuttiger gebruik maakt van onze spullen dan wij ooit zouden DURVEN......think about it....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 april 2022 om 05:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 08:33   #136
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Dat gevlieg van honderden miljoenen mensaapjes moet maar stopgezet worden, ze moeten meer in bomen gaan klimmen miaauwt Wieroe.
Kijk je de laatste dagen naar nieuwsuitzendingen dan zijn die in de meeste gevallen te gek voor woorden.

Enerzijds de schrijnende beelden van mensen die vermoord geweest zijn in een duistere oorlog.

Anderzijds de 'mensaapjes' die de zon gaan opzoeken en naar alle waarschijnlijkheid nog veel geld gaan uitgeven in landen waar wij totaal geen boodschap aan hebben.

p.s.

“Belgen zijn massaal op zoek naar tweede verblijf in de zon”: dit zijn de populairste landen en wat je ervoor betaalt

Vliegtuig Volgen met Vliegtuig Radar 24

Een dichtbezaaide wereld boven 'onze' hoofden?

Flightradar24

Blijf in uw kot?????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 april 2022 om 08:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be