![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210302_95553899
Een versoepeling die er niet snel zal komen, is het schrappen van de avondklok. “Ikzelf vind de avondklok een drastische maatregel”, aldus Jambon. “Maar als we straks naar een opening van de horeca gaan, zal dat altijd met een bepaald sluitingsuur zijn. Dan is het misschien wel verdedigbaar om die avondklok aan te houden, een uur na de sluiting van de horeca.” Hij vindt het drastisch, maar... Enerzijds/anderzijds...
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bon,vandaag de 26ste april 2021 versoepelt het een beetje.
Ondertussen is JJ vrijdag laatst alweer van een koude kermis teruggekomen.Hoewel hij duidelijk maakte zelf ook "niet met vuur te willen spelen".Hij gaf eigenlijk ook aan dat er hem maar 1 cijfer meer interesseert(tussen al die andere data),namelijk het aantal bezette ICU plaatsen.(of anders,al de andere cijfers kunnen voor hem ook de boom in) Hij kijkt dus,om een zekere "expert" te quoten ,vooral nog naar de "barometer" en niet zozeer meer naar de "data"... Er werd ook aangegeven dat een moment dreigt te komen dat er regionale verschillen (in opheffen van maatregelen...) zullen zijn als de "spreidstand" in het aantal vaccinaties (verschil tussen Vlaanderen,Wallonie en Brussel) zou vergroten...... Wel,volgend overlegcomitee,dat betrekking zal hebben op de zomermaanden,komt ergens halfweg mei...We zullen zien... Onderwijl kon ondergetekende dit weekend gewoon op straat vaststellen dat de "epidemie" al voorbij is.... Laatst gewijzigd door kelt : 26 april 2021 om 06:09. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helaas is JJ zo dom geweest om dan nog zelf te spreken over DE stomme maatregel der maatregelen voor deze zomer...
Je weet wel,dat een tuinfeest verplicht zou moeten omkaderd worden door een professionele cateraar... Sorry JJ,een tuinfeest,op privaat terrein KAN of KAN NIET.Tot daar aan toe.Maar in ons maatschappelijk model (ik had gehoopt dat het ook de N-VA was maar kijk,een mens zou beginnen twijfelen)moet de overheid niet de modaliteiten van een privé-samenzijn gaan regelen en al zeker niet VERPLICHTEN dat er feitelijk buitenstaanders aan deelnemen.... Laatst gewijzigd door kelt : 16 mei 2021 om 19:16. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De overheid kan ook verbieden dat je een zwembad vult of je gazon sproeit.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. U wil toch geen bron van superverspreider zijn hé.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alleen de rijken mogen nog feesten. (En de wokes en moslims protesteren.)
Citaat:
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag me nog steeds af, denken die nu allemaal dat wij onozelaars zijn, of zijn ze zelf echt zo dom ?
Cateraar (wildvreemd die van ene feest naar andere trekt ) + 50 man (kinderen inbegrepen) Versus familie (die elkaar zo ook wel zien ) op een feestje met 40 man , (kinderen inbegrepen) Waar is het risico groter ? (En het spel wordt in de zomer, in de open lucht georganiseerd ? ) (zo er al een risico is) |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk, beide. Ik denk dat ze zelf oliedom zijn, en daarom dat ook van anderen denken. En met dat laatste hebben ze blijkbaar gelijk voor een deel van het publiek. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb je een probleem met "oudjes"? Zonder die "oudjes" was ook jij er niet geweest.
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tot hiertoe gaf ik NVA het voordeel van de twijfel in deze, het kan een uitschuiver zijn, maar ik heb zo toch mijn bedenkingen ? |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
ah, mijn prive eigendom is een collectief goed wiens kwantiteit onderhevig is aan seizoensschommelingen? Goed om weten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
|
Citaat:
Ik zou niet weten waarom ik dergelijke betutteling zou moeten tolereren. Ik zou niet weten waarom ik niet in de beste positie ben om dergelijk risico in te schatten, en voor mezelf zou uitmaken of ik dat risico wel wil nemen of niet, maar dat ik daarvoor een overheid nodig heb die dat voor mij doet.
|
|
|
|