Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2021, 20:27   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar dat is nu het het probleem... antivaxer wordt al lang niet meer uitsluitend gebruikt voor van die figuren genre Willem Engel.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, en onderschrijf dat niet. Het gaat bij die terminologie wel degelijk over LoLo's zoals Willem Engel.


Citaat:
Opnieuw: wat doe je dan met de mensen die geen probleem hebben met het concept vaccinatie als dusdanig (en zich waarschijnlijk voor tal van dingen hebben laten vaccineren), maar het niet nuttig vinden om deze concrete Corona-vaccins te laten zetten.
Sorry, maar in tijden van een pandemie kan men écht geen tijd en energie verspillen in het zoeken naar 100% maatschappelijke aanvaarding van deze of gene.

Had men met dat idee gestart bij Polio vaccin's, dan waren ze er anno 2021 nog niet.

Hoe onfris het idee ook klinkt, heel af en toe moet/mag een staat een beslissing nemen wanneer de beschikbare data de noodzaak aantonen en het risico minimaliseren en ALS het aantoonbaar/voorspelbaar is dat dit de grote massa beschermt en goed uitkomt.

Er lag 2 jaar geleden nu eenmaal géén pasklaar plan klaar voor Covid. Niet elke gemaakte keuze bleef overeind, niet elke hypothese bleek even juist, maar anderhalf jaar later kan ik enkel vaststellen dat de mortaliteitscijfers eerder pro de maatregelen spreken dan ertegen.


Citaat:
Dat kan om tal van redenen zijn hé. Bijvoorbeeld omdat ze vinden dat in hun concrete geval, het risico om zwaar ziek te worden van COVID zeer beperkt is.
Tijdens een pandemie kan je geen rekening houden met individuele liflafjes van ik vind dit, en ik vind dat...

Dat is zoals vragen bij een algemene mobilisatie in oorlogstijd of de betrokken rekruten bereid zijn om de wapens op te nemen, of liever de vloer gaan zwabberen.

Als het brand, moet iedereen mee blussen.

Citaat:
Die risico-inschatting zal niet altijd volledig correct zijn. Maar goed, wie kan er volledig juist inschatten wat het risico is van bijvoorbeeld fietsen zonder helm?
Dat zullen we achteraf wel vernemen, nu is dat bijzaak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 20:49   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik kan enkel voor mezelf spreken, en onderschrijf dat niet. Het gaat bij die terminologie wel degelijk over LoLo's zoals Willem Engel.




Sorry, maar in tijden van een pandemie kan men écht geen tijd en energie verspillen in het zoeken naar 100% maatschappelijke aanvaarding van deze of gene.

Had men met dat idee gestart bij Polio vaccin's, dan waren ze er anno 2021 nog niet.

Hoe onfris het idee ook klinkt, heel af en toe moet/mag een staat een beslissing nemen wanneer de beschikbare data de noodzaak aantonen en het risico minimaliseren en ALS het aantoonbaar/voorspelbaar is dat dit de grote massa beschermt en goed uitkomt.

Er lag 2 jaar geleden nu eenmaal géén pasklaar plan klaar voor Covid. Niet elke gemaakte keuze bleef overeind, niet elke hypothese bleek even juist, maar anderhalf jaar later kan ik enkel vaststellen dat de mortaliteitscijfers eerder pro de maatregelen spreken dan ertegen.




Tijdens een pandemie kan je geen rekening houden met individuele liflafjes van ik vind dit, en ik vind dat...

Dat is zoals vragen bij een algemene mobilisatie in oorlogstijd of de betrokken rekruten bereid zijn om de wapens op te nemen, of liever de vloer gaan zwabberen.

Als het brand, moet iedereen mee blussen.



Dat zullen we achteraf wel vernemen, nu is dat bijzaak.
Je hebt naast de klassieke religieus fanatische antivaxxers nu ook een nieuwe categorie. Ik noem ze de alt-right antivaxxers. Dat is een bont allegaartje van complotdenkers, anarchisten, libertaristen, anti-regering activisten, en heel dikwijls gewoon dwarsliggers die tégen alles zijn die zich inbeelden dat ze de wereld gaan redden door zich niet te laten vaccineren. Of die zich belangrijk willen maken op sociale media.
Dikwijs ook gewoon uitlopers van politieke beweging zoals de Trumpisten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 20:52   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt naast de klassieke religieus fanatische antivaxxers nu ook een nieuwe categorie. Ik noem ze de alt-right antivaxxers. Dat is een bont allegaartje van complotdenkers, anarchisten, libertaristen, anti-regering activisten, en heel dikwijls gewoon dwarsliggers die tégen alles zijn die zich inbeelden dat ze de wereld gaan redden door zich niet te laten vaccineren. Of die zich belangrijk willen maken op sociale media.
Dikwijs ook gewoon uitlopers van politieke beweging zoals de Trumpisten.
Terechte inschatting.
Ik noem ze meestal de 'sociaal disfunctionelen' maar jouw beschrijving is stukken beter.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 21:30   #64
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt naast de klassieke religieus fanatische antivaxxers nu ook een nieuwe categorie. Ik noem ze de alt-right antivaxxers. Dat is een bont allegaartje van complotdenkers, anarchisten, libertaristen, anti-regering activisten, en heel dikwijls gewoon dwarsliggers die tégen alles zijn die zich inbeelden dat ze de wereld gaan redden door zich niet te laten vaccineren. Of die zich belangrijk willen maken op sociale media.
Dikwijs ook gewoon uitlopers van politieke beweging zoals de Trumpisten.
Ongelooflijk hoe u erin slaagt om van zo een levensbelangrijk debat een links-rechtsverhaal te maken waarbij natuurlijk rechts weer aan de verkeerde kant staat. Ik ben ver zeker van dat de scheiding in dit geval dwars door en zelfs dwars op links-rechtstegenstellingen op andere gebieden lopen. Ik zie hier mensen met linkse en rechtse overtuigingen een antivaxstandpunt innemen . De breuklijn op dit gebied loopt niet gelijk met maatschappelijke of economische links-rechtsbreuklijnen. Ze staat er haast loodrecht op.
Rechtse antivaxxers zijn er vaak als reactie - een rebellie - op de politieke foliekes als een man als Van Ranst, niet uit medische overwegingen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:10   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Rechts staat al sinds mensenheugenis aan de slechte kant. Als ze aan de goede kant stonden zouden ze 95% van de stemmen halen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:12   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ongelooflijk hoe u erin slaagt om van zo een levensbelangrijk debat een links-rechtsverhaal te maken waarbij natuurlijk rechts weer aan de verkeerde kant staat. Ik ben ver zeker van dat de scheiding in dit geval dwars door en zelfs dwars op links-rechtstegenstellingen op andere gebieden lopen. Ik zie hier mensen met linkse en rechtse overtuigingen een antivaxstandpunt innemen . De breuklijn op dit gebied loopt niet gelijk met maatschappelijke of economische links-rechtsbreuklijnen. Ze staat er haast loodrecht op.
Rechtse antivaxxers zijn er vaak als reactie - een rebellie - op de politieke foliekes als een man als Van Ranst, niet uit medische overwegingen.
Alt-right is niet rechts maar extreemrechts.

https://www.business-standard.com/ar...1200473_1.html

Citaat:
The third problem is political. The far right has jumped on the anti-vaccination bandwagon, seized control of the wheel, and is driving the vehicle, al-Qaeda-style, straight into oncoming traffic.

Both in the United States and globally, the far right has long been infected by various harmful delusions—the superiority of white people, the fiction of climate change, the evils of government. As the far right has spread, thanks to vectors like Donald Trump and Jair Bolsonaro and Viktor Orbán and Narendra Modi, those delusions have mutated.

Now, with its anti-vaccine opportunism, the far right is circulating a new delta variant of global stupidity: virally through social media, in a shower of spit and invective on the street, and through top-down lunacy from politicians and political parties. Covid-19 and all of its variants will eventually burn themselves out, though at who knows what cost. The latest versions of global stupidity promoted by the far right, however, are proving far more resistant to science, reason, and just plain common sense.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:26   #67
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rechts staat al sinds mensenheugenis aan de slechte kant. Als ze aan de goede kant stonden zouden ze 95% van de stemmen halen.
Dan staat links aan de allerslechtste kant van de geschiedenis met nauwelijks 30% van de stemmen in Vlaanderen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 22:28   #68
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alt-right is niet rechts maar extreemrechts.

https://www.business-standard.com/ar...1200473_1.html
Dadeeke, dit is binnenland , weet u ?
Over Trump kunt u rustig lullen in buitenland.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 00:48   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rechts staat al sinds mensenheugenis aan de slechte kant. Als ze aan de goede kant stonden zouden ze 95% van de stemmen halen.
Ondanks dat ze volgens jou niet aan de goede kant staan zijn de twee grootste partijen rechts.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 00:49   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Dan staat links aan de allerslechtste kant van de geschiedenis met nauwelijks 30% van de stemmen in Vlaanderen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 05:00   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe onfris het idee ook klinkt, heel af en toe moet/mag een staat een beslissing nemen wanneer de beschikbare data de noodzaak aantonen en het risico minimaliseren en ALS het aantoonbaar/voorspelbaar is dat dit de grote massa beschermt en goed uitkomt.
==> daar zijn wij het eens natuurlijk, maar gans het punt is nu juist dat die data suggereren dat algemeen vaccineren NIET het risico minimaliseert, en NIET naar een optimale oplossing gaat leiden.

Zoals ik elders stelde zou een algemene vaccinatie plicht inderdaad geen probleem zijn als die wetenschappelijk gefundeerd is en een heel duidelijke kosten-baten analyse aangeeft, maar hier is het eerder omgekeerd. Alles laat denken dat een algemene vaccinatie minder efficient zou zijn dan een gedeeltelijke op termijn.

Op dezelfde manier dat de maatregelen vorig jaar ook meer kosten dan baten veroorzaakten, en ook op geen enkele wetenschappelijk pertinente en redelijk zekere analyse steunden, en de resultaten nu ook aangeven dat die nefast waren.

Citaat:
Er lag 2 jaar geleden nu eenmaal géén pasklaar plan klaar voor Covid. Niet elke gemaakte keuze bleef overeind, niet elke hypothese bleek even juist, maar anderhalf jaar later kan ik enkel vaststellen dat de mortaliteitscijfers eerder pro de maatregelen spreken dan ertegen.
In tegendeel. Het plan is reeds geschreven op 16 maart 2020 door professor Ferguson. Met maatregelen besmettingen tegenhouden tot aan de ontwikkeling van vaccins, en dan vaccinale groepsimmuniteit bekomen.

Totaal mislukt: de maatregelen hebben de besmettingen niet tegengehouden, en de vaccins zijn niet in staat om vaccinale groepsimmuniteit te bekomen.

En nee, de mortaliteitscijfers over de ganse wereld tonen aan dat maatregelen, die in onze contreien toch verantwoordelijk zijn voor het verlies van miljoenen levensjaren, daar niet eens een significante invloed op gehad hebben.

Streken waar slechte gezondheidszorg heerst en zo goed als geen maatregelen getroffen werden, zoals India en Brazilie, hebben het geen orde van grootte slechter gedaan dan wij. Het eerste falen was reeds gigantisch aangetoond door Zweden tijdens de eerste lockdown.

Zo goed als geen enkele maatregel was gesteund op een harde wetenschappelijke grond die aantoonde dat een tijdelijke maatregel een definitief effect zou hebben op lange termijn, in tegendeel. Ongeveer alle modellen ter zake gaven aan dat tijdelijke maatregelen hun effect totaal zien verloren gaan na enige tijd na het opheffen ervan.

Kortom, gans dit gemaatregel heeft een gigantische maatschappelijke schade veroorzaakt, voor een onaantoonbaar, maar indien bestaande, ten hoogste minuskuul effect.


Citaat:
Tijdens een pandemie kan je geen rekening houden met individuele liflafjes van ik vind dit, en ik vind dat...
Inderdaad, voor de liflafjes van dat piepkleine minderheidje dat eraan gaat.


Citaat:
Als het brand, moet iedereen mee blussen.
Als 3 huizen branden moet men de stad niet laten overstromen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2021 om 05:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 06:16   #72
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rechts staat al sinds mensenheugenis aan de slechte kant. Als ze aan de goede kant stonden zouden ze 95% van de stemmen halen.
Rechts: laat ons profiteren van de aangeboren hebzucht van de mensen om een maatschappij te bouwen die goederen en diensten zal aanbieden op vraag van de mensen.

Links: laats ons profiteren van de aangeboren nijd en afgunst van de mensen om een maatschappij te bouwen waar iedereen probeert zo weinig mogelijk te doen en zoveel mogelijk te stelen van de anderen.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:49   #73
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een antivaxxer met cognitieve dissonantie.
Als iemand geen bier drinkt maar wel wijn, is die persoon dan anti-alcohol?

Want daar komt uw redenering op neer.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:54   #74
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik kan enkel voor mezelf spreken, en onderschrijf dat niet. Het gaat bij die terminologie wel degelijk over LoLo's zoals Willem Engel.




Sorry, maar in tijden van een pandemie kan men écht geen tijd en energie verspillen in het zoeken naar 100% maatschappelijke aanvaarding van deze of gene.

Had men met dat idee gestart bij Polio vaccin's, dan waren ze er anno 2021 nog niet.

Hoe onfris het idee ook klinkt, heel af en toe moet/mag een staat een beslissing nemen wanneer de beschikbare data de noodzaak aantonen en het risico minimaliseren en ALS het aantoonbaar/voorspelbaar is dat dit de grote massa beschermt en goed uitkomt.

Er lag 2 jaar geleden nu eenmaal géén pasklaar plan klaar voor Covid. Niet elke gemaakte keuze bleef overeind, niet elke hypothese bleek even juist, maar anderhalf jaar later kan ik enkel vaststellen dat de mortaliteitscijfers eerder pro de maatregelen spreken dan ertegen.




Tijdens een pandemie kan je geen rekening houden met individuele liflafjes van ik vind dit, en ik vind dat...

Dat is zoals vragen bij een algemene mobilisatie in oorlogstijd of de betrokken rekruten bereid zijn om de wapens op te nemen, of liever de vloer gaan zwabberen.

Als het brand, moet iedereen mee blussen.



Dat zullen we achteraf wel vernemen, nu is dat bijzaak.
Ik deel je mening op een groot vlak hoor, maar dan moet je als overheid gewoon de beslissing nemen om vaccinatie te verplichten.

Vaccinatie niet verplichten maar de mogelijkheden voor mensen die geen vaccin hebben genomen zo ver uithollen (zoals bijvoorbeeld in Frankrijk), is gewoon hypocriet.

Ofwel het ene, ofwel het andere.


Een land dat op papier godsdienstvrijheid heeft maar dan wel zegt dat gelovigen van religie X, Y en Z geen gebedsruimten mogen bouwen, geen tekenen van hun godsdienst mogen dragen, zich niet mogen mengen met gelovigen van religie A, heeft geen godsdienstvrijheid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 08:55   #75
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Rechts: laat ons profiteren van de aangeboren hebzucht van de mensen om een maatschappij te bouwen die goederen en diensten zal aanbieden op vraag van de mensen.

Links: laats ons profiteren van de aangeboren nijd en afgunst van de mensen om een maatschappij te bouwen waar iedereen probeert zo weinig mogelijk te doen en zoveel mogelijk te stelen van de anderen.
Als het over gezondheidsbeleid gaat is dat niet meteen de meest relevante invalshoek. Tenzij je gezondheidszorg als een zuiver marktgegeven bekijkt, bijvoorbeeld gesteund op private verzekeringen en alleen daarop. Dat zou niet mijn keuze zijn, maar het is de meest zuiver orthodox rechtse vrije marktkeuze.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:00   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik deel je mening op een groot vlak hoor, maar dan moet je als overheid gewoon de beslissing nemen om vaccinatie te verplichten.

Vaccinatie niet verplichten maar de mogelijkheden voor mensen die geen vaccin hebben genomen zo ver uithollen (zoals bijvoorbeeld in Frankrijk), is gewoon hypocriet.

Ofwel het ene, ofwel het andere.


Een land dat op papier godsdienstvrijheid heeft maar dan wel zegt dat gelovigen van religie X, Y en Z geen gebedsruimten mogen bouwen, geen tekenen van hun godsdienst mogen dragen, zich niet mogen mengen met gelovigen van religie A, heeft geen godsdienstvrijheid.
Eigenlijk ben ik het hier volledig mee eens.
De gemaakte keuzes zijn zeker niet optimaal, ver van zelfs.

In de eerste maanden was een harde lockdown eigenlijk de enige rationele keuze (tenzij je PatricVE zijn scenario onderschrijft) aangezien er absoluut onvoldoende vaccins waren.
De regering had hier geen keuze.

Maar eenmaal die vaccins er waren, had men veel beter voor verplichte vaccinatie gegaan, dan had die maandenlange angstporno en dat dagelijks geleuter van de virologen + het opsluiten van de burger kunnen vermeden worden. Dan hadden we veel sneller naar de normaliteit kunnen weerkeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:05   #77
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik kan enkel voor mezelf spreken, en onderschrijf dat niet. Het gaat bij die terminologie wel degelijk over LoLo's zoals Willem Engel.




Sorry, maar in tijden van een pandemie kan men écht geen tijd en energie verspillen in het zoeken naar 100% maatschappelijke aanvaarding van deze of gene.

Had men met dat idee gestart bij Polio vaccin's, dan waren ze er anno 2021 nog niet.

Hoe onfris het idee ook klinkt, heel af en toe moet/mag een staat een beslissing nemen wanneer de beschikbare data de noodzaak aantonen en het risico minimaliseren en ALS het aantoonbaar/voorspelbaar is dat dit de grote massa beschermt en goed uitkomt.

Er lag 2 jaar geleden nu eenmaal géén pasklaar plan klaar voor Covid. Niet elke gemaakte keuze bleef overeind, niet elke hypothese bleek even juist, maar anderhalf jaar later kan ik enkel vaststellen dat de mortaliteitscijfers eerder pro de maatregelen spreken dan ertegen.




Tijdens een pandemie kan je geen rekening houden met individuele liflafjes van ik vind dit, en ik vind dat...

Dat is zoals vragen bij een algemene mobilisatie in oorlogstijd of de betrokken rekruten bereid zijn om de wapens op te nemen, of liever de vloer gaan zwabberen.

Als het brand, moet iedereen mee blussen.



Dat zullen we achteraf wel vernemen, nu is dat bijzaak.
Je vraagt dat iedereen de overheid zou vertrouwen? Goe zot. Vertrouw nooit ofte nimmer een politicus.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:38   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je vraagt dat iedereen de overheid zou vertrouwen? Goe zot. Vertrouw nooit ofte nimmer een politicus.
Het heeft niet direct iets met vertrouwen te maken. In dergelijke crisis moet een overheid beslissen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:48   #79
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het heeft niet direct iets met vertrouwen te maken. In dergelijke crisis moet een overheid beslissen.
..... en zich aanpassen aan de externe en wisselende omstandigheden.
Net wat Jambon wenst te doen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 09:54   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
..... en zich aanpassen aan de externe en wisselende omstandigheden.
Net wat Jambon wenst te doen.
Beslissen is iets anders dan flipfloppen zoals hij doet...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be