Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2021, 19:38   #241
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Who the fuck is Dick Hartfielt ?
Maakt absoluut niet uit. Voor zover iemand kan staven wat hij beweert of onderbouwen met teksten, is wat iemand zegt belangrijk, niet wie hij is.

En het ziet er dus naar uit dat wat Hartfield beweert (beweringen, die we trouwens ook terugvinden in het vroeger geciteerde boek -Der Gefälschte Paulus- van Herman Detering), erop neerkomt dat Handelingen wellicht zeer laat geschreven is en de verhalen die we er lezen voor een groot stuk gefingeerd zijn.

Mocht dit zo zijn, ja dan moeten de christenen veel gaan herzien. En ook deze mensen die nog altijd geloven de waarachtigheid van Handelingen en in de zogenaamde reizen van Paulus, en die dit boek zelfs citeren om hun stellingen te bewijzen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 september 2021 om 19:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 06:28   #242
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

De versie die ze vandaag van Darwin meegeven is pas een mythe. Datzelfde kamp dat geschiedenis en alles daarbij verandert naar de morele geest van het aangaande tijdperk; deed er alles aan Christus uit de geschiedenis te wissen.
Maar hier staat Zijn Kerk 2000j te blinken en te belijden wat Hij ons voorschreven heeft. Maar de democratie is op weg naar de volgende censuur en spot zoals een blind gemassavormd kuddedier naar haar eigen afkomst.
Solus Christus.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 08:23   #243
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maakt absoluut niet uit. Voor zover iemand kan staven wat hij beweert of onderbouwen met teksten, is wat iemand zegt belangrijk, niet wie hij is.

En het ziet er dus naar uit dat wat Hartfield beweert (beweringen, die we trouwens ook terugvinden in het vroeger geciteerde boek -Der Gefälschte Paulus- van Herman Detering), erop neerkomt dat Handelingen wellicht zeer laat geschreven is en de verhalen die we er lezen voor een groot stuk gefingeerd zijn.

Mocht dit zo zijn, ja dan moeten de christenen veel gaan herzien. En ook deze mensen die nog altijd geloven de waarachtigheid van Handelingen en in de zogenaamde reizen van Paulus, en die dit boek zelfs citeren om hun stellingen te bewijzen.
Oud nieuws :
https://www.standaardboekhandel.be/p...9789460362286#!
https://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
https://www.bol.com/be/nl/p/paulus/9200000007699512/
Maakt ook niet uit die de auteur is, toch ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 08:52   #244
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Ik gaf u gewoon mogelijke opties m.b.t.het al dan niet effectief bestaan van Jezus. Bovendien verwees ik naar Hartfield die een onderbouwde kritiek geeft op de het boek Handelingen. U antwoordt dan gemakshalve hierop op een manier die u vaak bezigt, namelijk met een verwijzing naar een reeks boeken.

Daar zijn we allemaal niets mee. Citeer klaar en duidelijk uit die boeken voor wat deze discussie betreft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2021 om 08:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 09:01   #245
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik gaf u gewoon mogelijke opties m.b.t.het al dan niet effectief bestaan van Jezus. Bovendien verwees ik naar Hartfield die een onderbouwde kritiek geeft op de het boek Handelingen. U antwoordt dan gemakshalve hierop op een manier die u vaak bezigt, namelijk met een verwijzing naar een reeks boeken.

Daar zijn we allemaal niets mee. Citeer klaar en duidelijk uit die boeken voor wat deze discussie betreft.
Hartfield of Garfield, maakt niet uit . Ik ga niet op elke onbekende pipo commentaar geven. De linken die ik je gegeven heb kan je van elke boek een samenvatting vinden. Ik ben klaar met je.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 09:15   #246
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zalig zijn de schapen die zich laten tuchtigen en slachten door Zijn Woord.
Mhmmm heeerrrrlijk.
Zo is het: puur sadisme dus.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 09:16   #247
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Hartfield of Garfield, maakt niet uit . Ik ga niet op elke onbekende pipo commentaar geven. De linken die ik je gegeven heb kan je van elke boek een samenvatting vinden. Ik ben klaar met je.

Wanneer u mij zou vragen:
’En waarom is Handelingen een onbetrouwbaar boek’ ?

En ik zou antwoorden zoals u regelmatig doet, nl. :
‘zie :https://www.amazon.de/Gefälschte-Pa.../dp/B006VYHPUC ‘,

dan is dat toch een onzinnig antwoord en zeker is het geen discussie meer.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 09:18   #248
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Seksualiteit is altijd een obsessie maar uiteindelijk verboden en onderdrukte verlangen geweest bij de christenen. De te mijden verboden vrucht. Dat merkt men telkens weer als men de geschiedenis van het christendom bestudeert.
Het is de strijd van de geest tegen de natuur.
Maar als de mens eenmaal weet wat de Geest is (uitgelegd in mijn nieuwe Bijbel), dan is hij bereid zich weer met de natuur te verzoenen, want ook de natuur is uit de geest.
Citaat:
Daarom zochten fanatieke christenen naar compensaties voor hun seksuele frustraties .En één van die compensaties was dit instrument:


Om het zondige lichaam te bedwingen.
Heerlijk....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 09:21   #249
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Who the fuck is Dick Hartfielt ?
Ga je mond spoelen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 10:46   #250
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ga je mond spoelen....
Bovendien gaat het over de argumenten die een persoon aanhaalt die hier degelijk zijn en die zeker het voorwerp kunnen uitmaken van een discussie.

Maar voor Aton is er maar één persoon die met kennis van zaken kan spreken over die dingen: Charles Vergeer. Geloof het maar niet, er zijn er ontzettend veel meer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2021 om 10:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 12:16   #251
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer u mij zou vragen:
’En waarom is Handelingen een onbetrouwbaar boek’ ?

En ik zou antwoorden zoals u regelmatig doet, nl. :
‘zie :https://www.amazon.de/Gefälschte-Pa.../dp/B006VYHPUC ‘,

dan is dat toch een onzinnig antwoord en zeker is het geen discussie meer.
Ik ga niet meer met jou in discussie. Dat is al zo hopeloos als met CUFI in discussie gaan.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 12:27   #252
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik ga niet meer met jou in discussie. Dat is al zo hopeloos als met CUFI in discussie gaan.
Dat zegt u al voor de 17de keer of meer. U durft -soms- de discussie niet aan volgens mij. En waarom? Omdat hetgeen wordt vastgesteld en waar zou kunnen zijn, niet strookt met uw theorie van 'Jezus als vrijheidsstrijder' of 'Jezus als revolutionair', of als 'Jezus als opstandeling tegen de Romeinen'. En daar had u nu net al uw geld op ingezet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2021 om 12:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 13:14   #253
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Who the fuck is Dick Hartfielt ?
Harfield.

https://independent.academia.edu/DickHarfield
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 14:38   #254
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik ga niet meer met jou in discussie. Dat is al zo hopeloos als met CUFI in discussie gaan.
Gewoon uw bekeringsdrang opzij zetten.
Jezus was voor mij de Zoon van God en een rabbijn, voor u alleen een rabbijn.
En als ge dat verschil in mij kunt aanvaarden, is er niets hopeloos aan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 15:00   #255
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gewoon uw bekeringsdrang opzij zetten.
Jezus was voor mij de Zoon van God en een rabbijn, voor u alleen een rabbijn.
En als ge dat verschil in mij kunt aanvaarden, is er niets hopeloos aan.
Waar heb ik beweert dat Jezus een rabbijn was ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 15:03   #256
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Waar heb ik beweert dat Jezus een rabbijn was ?
Wie was die historische Jezus dan volgens jou?
Toch een rabbijn volgens die teksten? Of cherrypickt ge daar ook?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jezus_(historisch)

Sinds de laatste decennia van de twintigste eeuw lijkt het Angelsaksische onderzoek de prominente plaats van het Duitse onderzoek te hebben overgenomen met onder meer de invloedrijke studie Jesus and Judaism (1985) van E.P. Sanders. Mede door de nieuwe informatie over het jodendom in de tijd van Jezus (de Dode Zee-rollen) en nieuwe vroegchristelijke teksten (de Nag Hammadigeschriften) ontstonden er verschillende reconstructies van de historische Jezus. Afhankelijk van de keuzes die de historicus hierbij maakt, is Jezus gereconstrueerd als rabbi, wijsheidsleraar, anti-Romeinse rebel, radicale godsdienstvernieuwer, messiaspretendent, Esseen, apocalyptische profeet, enzovoort. Dit geeft duidelijk aan hoe moeilijk het is om een objectief beeld van Jezus te krijgen. Toch meent een groot deel van de geleerden dat Jezus een apocalyptische profeet was, die de nabijheid van het koninkrijk van God verkondigde.[14]
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 september 2021 om 15:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2021, 20:10   #257
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie was die historische Jezus dan volgens jou?
Toch een rabbijn volgens die teksten? Of cherrypickt ge daar ook?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jezus_(historisch)

Sinds de laatste decennia van de twintigste eeuw lijkt het Angelsaksische onderzoek de prominente plaats van het Duitse onderzoek te hebben overgenomen met onder meer de invloedrijke studie Jesus and Judaism (1985) van E.P. Sanders. Mede door de nieuwe informatie over het jodendom in de tijd van Jezus (de Dode Zee-rollen) en nieuwe vroegchristelijke teksten (de Nag Hammadigeschriften) ontstonden er verschillende reconstructies van de historische Jezus. Afhankelijk van de keuzes die de historicus hierbij maakt, is Jezus gereconstrueerd als rabbi, wijsheidsleraar, anti-Romeinse rebel, radicale godsdienstvernieuwer, messiaspretendent, Esseen, apocalyptische profeet, enzovoort. Dit geeft duidelijk aan hoe moeilijk het is om een objectief beeld van Jezus te krijgen. Toch meent een groot deel van de geleerden dat Jezus een apocalyptische profeet was, die de nabijheid van het koninkrijk van God verkondigde.[14]
Ik vraag mij dan af of die mensen wel de Bijbel lazen? Zijn apostelen vroegen daar vooral veel naar, maar de essentie van Christus was ons verlossen van schriftgeleerden/politici die ons den duivel aandoen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 september 2021 om 20:10.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 08:55   #258
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien gaat het over de argumenten die een persoon aanhaalt die hier degelijk zijn en die zeker het voorwerp kunnen uitmaken van een discussie.

Maar voor Aton is er maar één persoon die met kennis van zaken kan spreken over die dingen: Charles Vergeer. Geloof het maar niet, er zijn er ontzettend veel meer.
Harriechristus met name, de enige die de oude Bijbel werkelijk begrijpt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2021, 08:58   #259
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Jezus op zijn solex?

Hij heeft 2000 jaar de kans gekregen om terug te keren, en nog steeds is Hij er niet.

Wat heeft hij al die tijd gedaan?
Uit zijn neus zitten peuteren?
Of heeft die arme kerel nooit bestaan?

Maar ik ben er wel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 07:47   #260
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Hebreeën 4
Laat ons dan vrezen, dat niet te eniger tijd, de belofte van in Zijn rust in te gaan nagelaten zijnde, iemand van u schijne achtergebleven te zijn.
Want ook ons is het Evangelie verkondigd, gelijk als hun; maar het woord der prediking deed hun geen nut, dewijl het met het geloof niet gemengd was in degenen, die het gehoord hebben.
Want wij, die geloofd hebben, gaan in de rust, gelijk Hij gezegd heeft: Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn: Indien zij zullen ingaan in Mijn rust! hoewel Zijn werken van de grondlegging der wereld af al volbracht waren.
Want Hij heeft ergens van den zevenden dag aldus gesproken: En God heeft op den zevenden dag van al Zijn werken gerust.
En in deze plaats wederom: Indien zij in Mijn rust zullen ingaan!
Dewijl dan blijft, dat sommigen in dezelve rust ingaan, en degenen, dien het Evangelie eerst verkondigd was, niet ingegaan zijn vanwege de ongehoorzaamheid,
Zo bepaalt Hij wederom een zekeren dag, namelijk heden, door David zeggende, zo langen tijd daarna (gelijkerwijs gezegd is): Heden, indien gij Zijn stem hoort, zo verhardt uw harten niet.
Want indien Jozua hen in de rust gebracht heeft, zo had Hij daarna niet gesproken van een anderen dag.
Er blijft dan een rust over voor het volk Gods.
Want die ingegaan is in zijn rust, heeft zelf ook van zijn werken gerust, gelijk God van de Zijne.
Laat ons dan ons benaarstigen, om in die rust in te gaan; opdat niet iemand in hetzelfde voorbeeld der ongelovigheid valle.
Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.
En er is geen schepsel onzichtbaar voor Hem; maar alle dingen zijn naakt en geopend voor de ogen Desgenen, met Welken wij te doen hebben.
Dewijl wij dan een groten Hogepriester hebben, Die door de hemelen doorgegaan is, namelijk Jezus, den Zoon van God, zo laat ons deze belijdenis vasthouden.
Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, doch zonder zonde.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be