Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2021, 11:38   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
....
Nog 16d werken en dan hebben we geen 2 de wagen meer nodig.....de Regering zal mij niet meer zo kunnen uitpersen
Je gaat dat gewoon moeten worden!
Bij mij duurde dat veel langer dan ik eerst vermoedde.
Pas na ongeveer vier ............. minuten werd ik het nieuwe regime gewoon.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 12:48   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Is een onrealistische test .......batterij 0 % op einde ! ga zo eens op verplaatsing ....batterij bij aankomst 0% ->verzekeringen gaan dat graag hebben telkens depannage nodig.
Als men na 600km alpenpassen met 13km hoogteverschil aan 0% zit, kan men afleiden dat men met 90% van de capaciteit best wel lange afstanden kan overbruggen.

Tot 0% gaan is natuurlijk 'extreem'. Het toont gewoon de maximale capaciteit aan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 12:48   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Is een onrealistische test .......batterij 0 % op einde ! ga zo eens op verplaatsing ....batterij bij aankomst 0% ->verzekeringen gaan dat graag hebben telkens depannage nodig.
...in de slipstream van camions gaan hangen op de snelweg...

Aan 90/u dicht achter een camion gaan hangen is vragen naar ongevallen, totaal onrealistisch.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 12:58   #24
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als men na 600km alpenpassen met 13km hoogteverschil aan 0% zit, kan men afleiden dat men met 90% van de capaciteit best wel lange afstanden kan overbruggen.

Tot 0% gaan is natuurlijk 'extreem'. Het toont gewoon de maximale capaciteit aan.
Een technische mijlpaal, maar niet echt practisch voor de automobilist, want die wil niet "x kilometer rijden". Die wil van plaats A naar plaats B geraken op een redelijk efficiënte en comfortabele manier.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 14:31   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als men na 600km alpenpassen met 13km hoogteverschil aan 0% zit, kan men afleiden dat men met 90% van de capaciteit best wel lange afstanden kan overbruggen.

Tot 0% gaan is natuurlijk 'extreem'. Het toont gewoon de maximale capaciteit aan.
Idd, wel heel raar dat extreme mensen dat niet willen begrijpen.

En als men weet dat er vrije laadpalen bij 5% liggen, dan kan men ook tot 5% rijden.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2021 om 14:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 18:22   #26
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je gaat dat gewoon moeten worden!
Bij mij duurde dat veel langer dan ik eerst vermoedde.
Pas na ongeveer vier ............. minuten werd ik het nieuwe regime gewoon.
Ik ben me op het werk al aan het aanpassen ....alles overdragen aan de collega's en me inwerken wat ik ga doen als ik pensioen ben ....->problemen oplossen voor mijn plezier Arduino en Raspberry pi dus Python leren (en geen ladder meer op T Box)
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 18:26   #27
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...in de slipstream van camions gaan hangen op de snelweg...

Aan 90/u dicht achter een camion gaan hangen is vragen naar ongevallen, totaal onrealistisch.
Gaat dus bron van inkomsten zijn voor de verzekeringen .....gaan dus niet veel kosten hebben EV's vernietigen zichzelf ....zoals "Mission Impossible"
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 18:35   #28
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De electrische wagens die jij lelijk vindt krijgen nochtans prijzen voor het mooiste design.

Het zal dus aan jouw lelijke smaak liggen.
Blijkbaar ken jij het autowereld niet ......achter de schermen .

En het merk dat wint .....auto's getest door journalisten wat kregen die om de test mee te mogen maken .....ik noem het betaalde verlof met de familie en heel vele opties.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 18:41   #29
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat lijkt me heel evident, en is sowieso al feit.

Vergelijk de prijzen maar van een automodel met 50% groter batterijpack dan enkele jaren geleden, vbn genoeg.

Nissan Leaf Acenta 30 kWh : 34.385 basisprijs, € 36.612 met wat opties.
Test 2017: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._batterie_.pdf

Nissan Leaf Acenta 40 kWh : 35.600 , € 36.575 met wat opties.
Test 2018:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...kWh_Acenta.pdf

Hier valt het nog niet echt veel op, maar bij andere merken wel.
Als men ziet wat ooit een VW E-Golf kostte vergeleken met een VW ID.3.

Nog beter is het de prijs per rijbereik te vergelijken.
En als men nog beter wil vergelijken is het rijbereik incl. eenmaal snelladen.
Want aan groot rijbereik heb je nog meer als je dubbel zo snel kunt snelladen dan het vorige model niet?
Veel geld kosten en toch niet ver geraken https://www.youtube.com/watch?v=RZpB__MuRY0

En welk is de EV in Amerika die het meeste op de 2 de hands markt te koop is ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 19:04   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik heb net gelezen van een Nederlander die een Kia EV6 bekomen heeft als firmawagen, en er onder andere ook met zijn caravan mee naar het zuiden zou reizen.

Hij was al bezig met de speciale routeplanner om zo van laadpaal naar laadpaal te rijden. Het snelladen duurt nog niet te lang, en een pauze is voor hem aangenaam, zegt hij.

We zullen zien. Gaat hij op zijn bek daarbij, ik zal het laten weten. Lukt het hem wel redelijk comfortabel, ik zal het ook laten weten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2021, 20:05   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb net gelezen van een Nederlander die een Kia EV6 bekomen heeft als firmawagen, en er onder andere ook met zijn caravan mee naar het zuiden zou reizen.

Hij was al bezig met de speciale routeplanner om zo van laadpaal naar laadpaal te rijden. Het snelladen duurt nog niet te lang, en een pauze is voor hem aangenaam, zegt hij.

We zullen zien. Gaat hij op zijn bek daarbij, ik zal het laten weten. Lukt het hem wel redelijk comfortabel, ik zal het ook laten weten.
Twijfel jij echt daaraan?

Hier de specs in de praktijk: (ik neem aan deze)
https://ev-database.nl/auto/1481/Kia-EV6-Long-Range-2WD

Het NL forum Kia EV6 is overigens druk bezocht, er zijn er wslk nog die een route naar Zuid-Frankrijk uitgestippeld hebben.
Citaat:
https://gathering.tweakers.net/forum...s/2063036/last

Het grote KIA EV6 topic
1 ... 14 15 16
109.156 views

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2021 om 20:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 19:58   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Twijfel jij echt daaraan?

Hier de specs in de praktijk: (ik neem aan deze)
https://ev-database.nl/auto/1481/Kia-EV6-Long-Range-2WD

Het NL forum Kia EV6 is overigens druk bezocht, er zijn er wslk nog die een route naar Zuid-Frankrijk uitgestippeld hebben.
De Engelse pudding is het bewijs, maar dan pas na de maaltijd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 20:37   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Engelse pudding is het bewijs, maar dan pas na de maaltijd.
De bewijzen zijn reeds lang geleverd door andere electrische wagens met caravan, moeilijk is dat niet.

Het verbruik is pakweg het dubbele of meer, vooral afhankelijk van de caravan.

Tabel 4 jaar geleden met oude Tesla Model X: (ondertussen is het verbruik sterk verminderd)
https://insideevs.com/news/331537/te...railers-video/



Ook een praktijkproef van september 2017 met ~1400 kg testcaravan:
https://www.zelfstroom.nl/blog/is-de...aravantrekker/



Minimum 200 km moet dus zeker haalbaar zijn voor die EV6.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 oktober 2021 om 21:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 21:22   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Amerikanen trekken met een -versterkte- model 3 een zware Airstream-caravan van 6000 lbs of 2720 kg, en die is ook 26 voet of 8 meter lang.

Citaat:
https://thedriven.io/2020/10/20/abso...tream-caravan/

The Long Range Model 3, which sells in Australia for $81,900 before on-road costs and optional extras, and has 568km driving range based on the US-based EPA rating, was set up by Canadian tow specialist Andy Thomson, who wanted to see how the electric vehicle’s driving range and power would stand up to pulling the 8 metre, 2.7 tonne caravan.

According to Thomson, who fitted the Model 3 out with an equaliser hitch to pull the van, it has had no trouble pulling the Airstream (although it did reduce its driving range significantly).

Reactions to the towing experience by the Truck King vloggers include that it was “incredibly smooth”, that they were “surprised by the lack of sway”, that the “torque is amazing” and the handling (particularly heading onto the highway) was “absolutely wild”.

By the way, we must note that we don’t recommend readers try this at home: the Model 3 is only rated to pull 910kg braked and 750kg braked in Australia.

Check it out for yourself:

https://www.youtube.com/watch?v=FX5lzqzZ2Do

https://www.airforums.com/forums/f46...nt-212495.html

Laatst gewijzigd door Micele : 16 oktober 2021 om 21:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2021, 10:50   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Amerikanen trekken met een -versterkte- model 3 een zware Airstream-caravan van 6000 lbs of 2720 kg, en die is ook 26 voet of 8 meter lang.
Dat is toch voor te lachen? 1600 kg,... noem jij dat een zware caravan??? Pffff, ik ben wat anders gewoon hoor. En hangt er maar eens ene van om en bij de 2000kg achteraan en trekt hem maar eens van hier, door de alpen, naar Rome.

Laat me weten wanneer ge er bent hé. Ik zal tussentijd ginder al boodschappen gaan doen en het eten voor binnen drie dagen al klaar maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 oktober 2021 om 10:53.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2021, 11:00   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, wel heel raar dat extreme mensen dat niet willen begrijpen.

En als men weet dat er vrije laadpalen bij 5% liggen, dan kan men ook tot 5% rijden.
Ge kunt anders eens proberen bij uw baas voor te stellen om je 20 dagen extra verlof te geven om op vakantie te gaan. Ge weet maar nooit dat hij goed gezind is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2021, 11:08   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb net gelezen van een Nederlander die een Kia EV6 bekomen heeft als firmawagen, en er onder andere ook met zijn caravan mee naar het zuiden zou reizen.

Hij was al bezig met de speciale routeplanner om zo van laadpaal naar laadpaal te rijden. Het snelladen duurt nog niet te lang, en een pauze is voor hem aangenaam, zegt hij.

We zullen zien. Gaat hij op zijn bek daarbij, ik zal het laten weten. Lukt het hem wel redelijk comfortabel, ik zal het ook laten weten.
Dan zal hij toch niet in het hoogseizoen naar Spanje moeten rijden als het meer stil staan dan rijden is op de autosnelweg. Want dan vrees ik dat de wachttijden aan die paar laadpalen enorm gaan zijn.

Hij kan misschien een ladertje mee nemen van thuis en een fiets op rollen met dynamo.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2021, 11:19   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Zo goed zijn die elektrische auto's,...https://www.ad.nl/auto/duizend-elekt....google.com%2F
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be