Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2021, 21:09   #181
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een model 3 batterijpack anno 2021 van bruto 82 kWh weegt 478 kg.

820 kWh zou dan pakweg 4.780 kg kunnen wegen gemaakt met de huidige 2170 cellen.

Een 4680-accupack die geen omhulsel meer nodig hebben, want quasi geintegreerd in de structuur gaan wslk nog eens 15 tot 20% daar vanaf doen.

Er zijn mensen die dat nog altijd niet willen snappen dat batterijpacks enorm evolueren in kWh/kg én kWh/inhoud of liter.

Deze site geeft wat geschatte cijfers vrij over de Tesla Semi. Met een paar fotos.

En geeft 4.193 kg voor een 875 kWh batterijpack.
Dacht dan ik onlangs gelezen had dat de nieuwe tesla batterijen zwaarder in gewicht gingen zijn .....heb je daar al cijfers van gezien ? En gevoeliger aan temperatuursverschillen !

Laatst gewijzigd door chris k : 24 oktober 2021 om 21:12.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 21:20   #182
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die is nog steeds niet in productie.
Productie opnieuw uitgesteld tot einde 2023, wegens problemen met de batterijen en hun gewicht dat boven de 10 ton.
Totaal gewicht van de Tesla Semi 25 ton enkel voor de trekker.
Doe daar nog eens 5 ton bij voor de opligger en je hebt 30ton tarra voor een voertuig klasse 8.

Klasse 8 wil zeggen 44ton totaal gewicht op de grond.
Een 40voet zeecontainer weegt geladen +30ton.
2023 ?? Ondertussen is SAIC in het noorden van China bezig met de bouw van een fabriek waar in 2023 meer dan 10000 FCEV-trucks per jaar van de band zouden moeten rollen.

Hongyan Launches World’s First 10000-unit Hydrogen Heavy-duty Truck Project

Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 22:01   #183
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De wetten van de thermodynamica zijn tot nader order nog niet aangepast.

Ergo, voor elke kw aan elektriciteit opgewekt met waterstof in de meest efficiënte vorm, is nog steeds 2.6kw aan elektriciteit voor elektrolyse nodig geweest.

En dan spreken we nog niet over comprimeren of cryogeen opslaan.
Welke thermodynamische wetten dicteren een efficiëntie van 1/2.6 ? Efficiënties kunnen wel hoger... meer nog, elektrolyse van water kan in theorie met Faraday-efficiënties van 100% of hoger zonder daarbij in tegenspraak te zijn met de wetten van de thermodynamica.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 22:36   #184
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet niet boos worden.
Ik kijk wat er momenteel in de toonzalen staat (afgezien dat die nu redelijk leeg staan), en afgemeten naar mijn noden, zie ik in de stekkerhybrides momenteel mijn ding. De mild hybrides daarentegen kunnen me onvoldoende bekoren.
Je blijft dus onhandig.

En niet boos worden, ik weet sowieso dat je de links negeert die al die stekkerhybrides onderuit schoffelen als de veruit slechtste keus.

En jouw laatste keus is daar alvast bij. (die heb je onlangs genoemd)

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2021 om 22:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 23:06   #185
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat Lithium accu's geen zaligmakende optie zijn is ook duidelijk, en wat men momenteel aan't doen is, is het optimaliseren van de verpakking, want doorontwikkelen van de lithium gebaseerde chemie is zowat ten einde.
Je bent de 4680-cellen van Tesla toch niet vergeten?

Citaat:
https://evannex.com/blogs/news/tesla...us-sandy-munro

Munro also measured the length of the steel case cover of 2170 battery cells. By doing so, he estimates that with a lower number of 4680 cells, Tesla will be able to reduce around 30-40% of the steel used in the battery pack (see Fig 5 below).

Tiens Munro spreekt van 9 Ah in die tekst? Tipfout? , ik denk eerder 25 Ah...

Is ook de bron van Tesla 5 X meer energie dan de 2170 cel en die heeft ~5000 mAh, of tenminste 4800 mAh

Citaat:


Above: Fig 1: Tesla’s future 4680 battery cell. 6X more power, 5X more energy, and 16% more range (Source: Tesla)
Volgend jaar gaan we het definitief weten wat die beestjes afgeven.

Niet alleen Tesla maar ook andere bedrijven gaan die cellen maken, dus 25 Ah meteen bevestigd.

Citaat:
https://insideevs.com/news/497176/ba...0-cells-china/

The new BAK Battery 4680 cell of undisclosed chemistry has a capacity of 25 Ah (compared to about 3 Ah of the 18650).

Thanks to low heat losses (tabless design "dramatically" reduces the internal resistance of the cell), it's possible to achieve a power output of 1 kW, which translates to high charging speed (like 10C). It means that a car with a range of 600 km (373 miles) could replenish 400-500 km (250-300 miles) of range in 10-15 minutes, depending on the charging system.

The goal for this year is to start batch production of 4680 cells and offer samples to customers from the automotive industry and high-end electronics market.

Next year, the company hopes to start mass production at its plant in Zhengzhou, China.

Citaat:
Moneyball @DKurac

#BAK Power presents its 25Ah/ 1kW peak power density 4680 cylindrical cell, batch production & samples expected by 2021 end, mass production model by 2022 end, mass production in 2023 in Zhengzhou plant, #China media reports

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2021 om 23:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2021, 23:44   #186
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
VW Crafter op batterijen geraakt ook maar een +100 km ver .
Mijn Mercedes Vito ( bouwjaar 2000 met mechanische dieselpomp )
geraakt als het echt moet, met gefilterde frituurolie 500 km ver ...

https://www.youtube.com/watch?v=WQPUPLyEHfI

Groene energie of niet ?

In ieder geval is de bestelwagen zelf al een voorbeeld van verstandige recyclage.
Hergebruik is de enige manier om de afvalberg te verkleinen en het onnodig opgebruiken van grondstoffen tegen te gaan.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 oktober 2021 om 23:47.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 03:10   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je bent de 4680-cellen van Tesla toch niet vergeten?
Neen, ik schrijf het toch.

Ze zijn nu voornamelijk bezig met de verpakking te optimaliseren.

Want, het volume van zo'n 4680 is 5.4 keer groter dan een 2170. Maar het oppervlak van het stalen velleke is maar 2.5 keer groter.

Het nadeel van die grotere doormeter is wel dat er meer lucht tussen de cellen gaat zitten, maar lucht weegt weinig, en kan gebruikt worden als koelmedium.

Maar als ze echt gek willen doen, printen ze gewoon een honingraat, en leven ze met het feit dat het 6hoekige cellen zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 03:14   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met een liter naft en een vonk sla je 10 windmolens, 50 zonnepanelen en fabriek of 2 en 50 km koperdraad over.
En die liter "naft" verschijnt uit de lucht ofzo?
Citaat:
Zit er dan wel een vleugje co2 in de lucht waar de bomen van smullen en windmolenwieken en afgedankte zonnepanelen onder de grond waar de komende 5000 jaar niks meer groeit.
Recyclage. Met genoeg energie kan je alles recycleren.
Je met genoeg energie zelfs "naft" maken uit rioolwater
Citaat:
Allez ik geef het maar eens mee.

Wie een beetje begaan is met milieu zou beter moeten weten dan wat men heden doet.
Wie begaan is met het milieu zou beter de vervuiler aanpakken. Oftewel, voorkom dat mensen de vervuilende spullen kunnen gebruiken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 06:27   #189
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar het blijft een feit dat waterstof als energiedrager geen optie is voor mobiele toepassingen. Het vreet gewoon teveel energie om vrij te maken en compact/licht op te slaan.

Dan kan men beter waterstof maken op momenten van "hernieuwbare overcapaciteit" (bouw maar een maar dozijn km² zonnepanelen en een paar gros windmolens), en dit opslaan in de bestaande aardgas infrastructuur.
Om dat waterstof geschikt maken voor mobiele applicaties kan men het combineren met koolstof gecapteerd bij aardgasverbranders of nog duurder, uit de atmosfeer getrokken. Maar ook dit is energie-intensief.
Voordeel is wel dat men de bestaande infrastructuur en technologie van de ICE kan blijven gebruiken.

Dat Lithium accu's geen zaligmakende optie zijn is ook duidelijk, en wat men momenteel aan't doen is, is het optimaliseren van de verpakking, want doorontwikkelen van de lithium gebaseerde chemie is zowat ten einde.

Maar voor wagens, en andere persoonlijke transportmiddelen is het wel een optie, zeker als men de grootste hoop van het kiesvee te mogelijkheid ontzegt door de verkoopsprijs te hoog te leggen. (Tesla doet dat door veel te krachtige superwagens te bouwen, met veel te veel snufjes, de anderen leggen de winstmarges gewoon hoger, dank u)
De ideale oplossing was gewoon een serieuze overcapaciteit aan kernenergie zetten, iedereen zijn huis elektrisch laten verwarmen en met de overschot in de zomer waterstof maken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 06:33   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De ideale oplossing was gewoon een serieuze overcapaciteit aan kernenergie zetten, iedereen zijn huis elektrisch laten verwarmen en met de overschot in de zomer waterstof maken.
Ben ik niet volledig mee eens.
De ideale oplossing is gewoon geen overpopulatie te hebben.
500 000 000 mensen is meer dan voldoende om de soort gezond verder te zetten en iedereen op hernieuwbare voet in harmonie met de natuur te laten leven, met behoud van onze decadente westerse levensstijl.

Kernenergie zoals we ze nu gebruiken is niet hernieuwbaar, en de beschikbare splijtstoffen zou ik liever ingezet zien voor ruimtemissies voorbij Mars.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 07:56   #191
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ben ik niet volledig mee eens.
De ideale oplossing is gewoon geen overpopulatie te hebben.
500 000 000 mensen is meer dan voldoende om de soort gezond verder te zetten en iedereen op hernieuwbare voet in harmonie met de natuur te laten leven, met behoud van onze decadente westerse levensstijl.

Kernenergie zoals we ze nu gebruiken is niet hernieuwbaar, en de beschikbare splijtstoffen zou ik liever ingezet zien voor ruimtemissies voorbij Mars.
Dat klopt wel, maar dat is helaas een utopie. Het uitroeien van zoveel mensen zal niet voor binnenkort zijn, integendeel.

Kernenergie daarentegen is een bestaande realiteit die ons de komende eeuwen verder kan helpen. Inderdaad niet hernieuwbaar, maar tegen dan zijn wij al lang dood.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:01   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Welke thermodynamische wetten dicteren een efficiëntie van 1/2.6 ? Efficiënties kunnen wel hoger... meer nog, elektrolyse van water kan in theorie met Faraday-efficiënties van 100% of hoger zonder daarbij in tegenspraak te zijn met de wetten van de thermodynamica.
En wat doe je met de Faraday-verliezen?

Moest de stelling kloppen dat men via elektrolyse meer dan 100% efficiënties heeft, dan heeft men het perpetuum.
Wat zou betekenen, dat men bij transporten over wateren, zeker in tropische gebieden, niet enkel winst zou halen uit de transporten, maar na de reis, met meer brandstof kan aanmeren dan waarmee men vertrokken is.

Men zou dan immers door de verplaatsing van het vaartuig en zon enorme winsten kunnen maken.
Het zou dan zelfs rendabeler zijn drijven eilanden te gebruiken voor de waterstofwinning, dan eender welke andere manier van energiewinning.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:03   #193
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, ik schrijf het toch.

Ze zijn nu voornamelijk bezig met de verpakking te optimaliseren.

Want, het volume van zo'n 4680 is 5.4 keer groter dan een 2170. Maar het oppervlak van het stalen velleke is maar 2.5 keer groter.

Het nadeel van die grotere doormeter is wel dat er meer lucht tussen de cellen gaat zitten, maar lucht weegt weinig, en kan gebruikt worden als koelmedium.

Maar als ze echt gek willen doen, printen ze gewoon een honingraat, en leven ze met het feit dat het 6hoekige cellen zijn.
Zoals ik op de foto kan herkennen gaan ze tussen de cellen nog extra koelgeleiders steken, dus sinusvormig wel deze keer per twee cellen doorlopend.
Ik zal ff de foto opzoeken, getoond in Giga Berlijn, vwala:



https://electrek.co/2021/10/10/tesla...actory-berlin/

En de principetekening hoe de huidige cellen dat ook hebben:



https://insideevs.com/news/446572/te...ooling-design/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 09:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:03   #194
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
2023 ?? Ondertussen is SAIC in het noorden van China bezig met de bouw van een fabriek waar in 2023 meer dan 10000 FCEV-trucks per jaar van de band zouden moeten rollen.

Hongyan Launches World’s First 10000-unit Hydrogen Heavy-duty Truck Project

China loopt inderdaad voor op Tesla, maar het gaat daar over voertuigen voor de Aziatische markt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:14   #195
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met een liter naft en een vonk sla je 10 windmolens, 50 zonnepanelen en fabriek of 2 en 50 km koperdraad over.


Zit er dan wel een vleugje co2 in de lucht waar de bomen van smullen en windmolenwieken en afgedankte zonnepanelen onder de grond waar de komende 5000 jaar niks meer groeit.


Allez ik geef het maar eens mee.

Wie een beetje begaan is met milieu zou beter moeten weten dan wat men heden doet.
De vervuiling veroorzaakt door aardolie, moet je zeker niet onderschatten.
Maar ook benzine vraagt energie om van aardolie tot benzine gerafineerd te geraken.
Die 10 windmolens, 50 zonnepanelen en fabriek of 2 en 50 km koperdraad heb je daar dus ook voor nodig.
Anders licht het bij de bio-brandstoffen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:23   #196
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
2023 ?? Ondertussen is SAIC in het noorden van China bezig met de bouw van een fabriek waar in 2023 meer dan 10000 FCEV-trucks per jaar van de band zouden moeten rollen.

Hongyan Launches World’s First 10000-unit Hydrogen Heavy-duty Truck Project

Bezig met bouw van fabriek... dat lijkt wel serieus...

En? Gaan die met groene - 3 x verspillende -waterstof rijden of met vuile waterstof gemaakt van fossiel?
Ook Chinezen gaan nooit 3 maal meer groene electriciteit opwekken.

Mercedes heeft overigens ook een nieuwe FCEV-truck op papier of beter doet experimentele testen met een H2-prototype:
https://www.daimler.com/innovation/d...prototype.html

Nikola motors ook al vele jaren, (een hybride FCEV/EV). Ik weet niet of ze al failliet zijn.

Electrische trucks (meestal 7,5t) rijden wel al sinds 2014.

Zelfs electrische treinen op batterijen lossen dieseltreinen af.

Het lijkt wel of de batterijen steeds goedkoper en efficiënter en duurzamer worden, en bovendien een efficiënt middel om hun groene stroom op te slaan bij overproduktie op winderige/zonnige dagen ZONDER verspillende omwegen.

Zoals al eerder geschreven (waterstofgate.nl) de batterijen en internationale HVDC-kabels geven het gedroomde-verspillende groene "FCEV-transport" geen schijn van kans.

Nog een foto en de centen van Daimler om dat te illustreren:



Daimler buys battery cells in a total volume of 20 billion euros

https://www.daimler.com/innovation/c...ery-cells.html

En nog meer van datte:
https://www.daimler.com/innovation/d...tems/electric/

En de ontwikkeling van solid sate batterijcellen:
Citaat:
https://www.daimler.com/innovation/d...ro-quebec.html

Why Mercedes-Benz and Hydro-Québec partner on future battery technologies

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 09:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 09:47   #197
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ben ik niet volledig mee eens.
De ideale oplossing is gewoon geen overpopulatie te hebben.
500 000 000 mensen is meer dan voldoende om de soort gezond verder te zetten en iedereen op hernieuwbare voet in harmonie met de natuur te laten leven, met behoud van onze decadente westerse levensstijl.

Kernenergie zoals we ze nu gebruiken is niet hernieuwbaar, en de beschikbare splijtstoffen zou ik liever ingezet zien voor ruimtemissies voorbij Mars.
Waar bevinden zich de meest acute gevallen van overbevolking? Ga eens uw (overigens volkomen logisch) standpunt voorleggen aan de Afrikaanse en aan de Islamitische staten.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 10:15   #198
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Moet er nog zand zijn?

Argus-media meldde in juli de +217,5% gestegen productie van Chinese batterijfabrieken, over 6 maanden 2021... tov H1-2020.

Citaat:
https://www.argusmedia.com/en/news/2...-rises-on-year

China's production and newly-installed capacity for power batteries rose from a year earlier in the first half of 2021, driven by rapid growth in the country's new energy vehicle (NEV) sector.

June power battery production increased by 184.3pc from a year earlier to 15.2GWh, with installed volume up by 136.2pc to 11.1GWh, according to data from the China Automotive Manufacturers Association (CAAM).

Total output of power batteries rose to 74.7 GWh in January-June 2021, up by 217.5pc on the year. Installed volumes moved up by 200.3pc to 52.5GWh in the first half of 2021.
Ook welke voornaamste types van batterijchemie:
Citaat:
China's power batteries GWh

Type June'21 y-o-y ± % m-o-m ± % 1H 2021 ± %

Production 15.2 184.3 10.2 74.7 217.5

NCM/NCA 7.4 133.6 47.1 36.9 149.2
LFP 7.8 256.4 -11.3 37.7 334.4

Newly-installed volume 11.1 136.2 13.8 52.5 200.3

NCM/NCA 5.9 98.3 13.8 30.2 139.0
LFP 5.1 206.4 13.2 22.2 368.5

Source: Cabir
Nu zou ik ook nog de gestegen kms HVDC-kabels moeten opzoeken in China.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 10:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 10:19   #199
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dat er grote bestellingen zijn is waar.
Dat deze er zijn omdat er tekorten dreigen in grondstoffen is nog veel meer waar.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...accufabrieken/

Men krijgt er soms verwardheid door.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 oktober 2021 om 10:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 10:24   #200
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat er grote bestellingen zijn is waar.
Dat deze er zijn omdat er tekorten dreigen in grondstoffen is nog veel meer waar.
Dan weet je alvast niet hoeveel grondstoffen een ICE (mogelijk ook FCEV) verspilt tov van een BEV.

Of wil je een tekeninkje?

BEV blokje links, olievaten ICE rechts...



https://schooltv.nl/video/verwerken-...-zit-aardolie/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 10:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be