Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
5 november 2021, 00:55 | #301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De LNG tankers , awel, die gebruiken afval van het koelproces voor hun aandrijving. Waterstoftankers, die een ferm stukje kouder gaan moeten werken om de drukken in de tanks aanvaarbaar te houden, gaan ook afval hebben van het koelproces en dat gebruiken voor de aandrijving.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
5 november 2021, 07:55 | #302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
|
Citaat:
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
|
5 november 2021, 08:07 | #303 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
|
Citaat:
Koppel etc, 100 % gelijk, maar je moet je Voertuig in een vliegtuig duwen, hoe meer KW hoe liever, zeg je, ja akkoord maar dat moet je wel nog uit je batterij kunnen halen, dus grotere batterij , dus zwaardere batterij. Dus besparen op bepantsering ? of Batterij, je moet dat ding nog altijd in je vliegtuig krijgen he. Het zal dus het een of het ander worden. |
|
5 november 2021, 09:19 | #304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de druk stijgt in de tanks door opwarming, laat men wat van die druk los. Dat gelost gas wordt gebruikt voor energieproductie aan boord. Of voor aandrijving, of voor het compresseren van een deel van het ontspannen gas en het terug in de tanks te steken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
5 november 2021, 10:24 | #305 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
De Leopardtanks voor Kosovo (KFOR) gingen allemaal de boot op hoor, en daarna met de trein van Thessaloniki naar Noord-Kosovo. Je hoeft echt niet verder te fantaseren, want ik was erbij. Omdat er bij de Rus en de Amerikaan af en toe eens een tank met een reuzetransporter mee gaat betekent dat niet dat je dat mag veralgemenen. Bovendien was ik daar ook bij. Maak je maar geen zorgen wegens dat batterijgewicht we zullen dat dan wel zien wat de Tesla Semi binnen een goed jaar voor prestaties met welk gewicht gaat neerzetten. Electrische vrachtwagens voor lange afstanden gaan ze sowieso een 2 ton handicap gunnen tov de vervuilers. Elon Musk zei zelfs (zonder die 2 ton) dat het amper ging verschillen met een dieseltruck. Jij hebt precies helemaal geen vertrouwen in de verdere ontwikkeling van batterijpacks kan dat? Waarom? Geef de moderne EV eens wat krediet. De lichtgewicht ICE motoren voor massa-personenwagens hebben decennia gekregen. Ik rij zelf met zo een lichtgewicht in een Skoda van 2012, en het zwaargewicht -met gietijzer motorblok- ligt in de BMW van 1989, met gietijzer uitlaatspruitstuk (dat laatste nu niet meer => inox) Als je wilt plak ik je de gewichtsdetails van downsizingmotoren van Volkswagen, die kan ik nog terugvinden. Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 10:43. |
|
5 november 2021, 11:28 | #306 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
https://electrek.co/2021/08/13/tesla...diesel%20truck Tesla CEO Elon Musk previously said that Tesla Semi wouldn’t have this issue as he expects that in the worst-case scenario, the Tesla Semi would have to give up less than 1 ton to diesel trucks, which weigh about 17,000 lbs (8.5 tons) on average. In a rare new comment about the situation as part of its 2020 Impact report, Tesla said that it now expects the Tesla Semi to be able to carry a payload “at least as high as it would be for a diesel truck.” Interestingly, the company reports a little known fact that electric trucks in the US and Europe have both been approved for slightly higher total load: With both the U.S. and E.U. having approved higher weight allowances for electric heavy-duty trucks, we expect the payload to be at least as high as it would be for a diesel truck. In the E.U., electric semi trucks are allowed to be 2 tons (~4,400 pounds) heavier than diesel equivalents, and in the U.S. the allowance is 0.9 tons (2,000 pounds). When fully loaded, the Tesla Semi should be able to achieve over 500 miles of range, achieved through aerodynamics and highly efficient motors. This truck will be able to reach an efficiency of over 0.5 miles per kWh. While a 2,000-lb difference doesn’t sound like much leeway on an 80,000-lb limit, it’s going to give Tesla Semi just enough to compete with diesel trucks. If Tesla says that they expect to have a payload “at least as high as it would be for a diesel truck,” it would mean that Tesla Semi currently weighs less than 2,000 lbs more than the average diesel truck. Furthermore, actual real-world data shows that 90% of semi trucks weigh in at less than 73,000 lbs with their loads. Therefore, Tesla Semi should have not problem competing for the majority of these payloads. Also, Tesla made a rare new comment on Tesla Semi’s efficiency in the impact report. The automaker now claims “an efficiency of over 0.5 miles per kWh“, which is in line with the “<2 kWh per mile” efficiency announced at the original launch of the electric truck. Depending on electricity rates, this has the potential to greatly reduce the cost of operation of trucks while slashing emissions from the very polluting trucking sector. While the automaker has made progress toward bringing the truck to low volume production in Nevada, Tesla recently confirmed that customer deliveries of the Tesla Semi are pushed to next year. Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 11:38. |
|
5 november 2021, 13:50 | #307 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
vervolg, enkele links wat de militaire ingenieurs van electrische tanks denken 2 jaar geleden. (en ondertussen zijn de batterijen nog wat lichter)
In woord en beeld, de 10 voordelen van electrische aandrijving. https://www.popularmechanics.com/mil...d-electricity/ Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 13:52. |
|
6 november 2021, 16:28 | #308 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=QzpL_xiBVOU In Marokko heeft koning Mohammed VI plechtig een van de grootste zonnecentrales ter wereld geopend (2016). De Noor 1-centrale ligt in het hartje van de Sahara-woestijn op zo'n 20 kilometer van Ouarzazate en is de eerste van wat het grootste zonnepark ter wereld moet worden. Noor II en IV worden deze maand opgeleverd. Wanneer ook Noor III in oktober klaar is voor productie, levert de centrale 580 megawatt stroom, genoeg voor ruim 2 miljoen inwoners. Noor wordt daarmee de grootste zonnecentrale ter wereld. Indien de woestijnlanden het goed aan boord leggen, zullen zij het zijn die de grootste leveranciers worden van alternatieve energie. Na de olie energie de zonne energie. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 november 2021 om 16:33. |
|
14 november 2021, 17:51 | #309 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
Ook Thailand doet mee. "In Thailand is het grootste drijvende zonnepark ter wereld in gebruik genomen. Dat veld van zonnepanelen op water heeft een oppervlakte van ongeveer zeventig voetbalvelden. Het zonnepark in Sirindhorn moet helpen om de Thaise economie in 2050 klimaatneutraal te maken. Het zonnepark ligt in een reservoir op ongeveer 660 kilometer ten oosten van hoofdstad Bangkok en telt 145.000 zonnepanelen. Thailand heeft plannen om zestien van die drijvende zonneparken aan te leggen in reservoirs. Ook wordt 's nachts met behulp van turbines en stromend water energie opgewekt. Het project kostte omgerekend meer dan 29 miljoen euro." (RTL Nieuws, 9 november 2021) https://www.nu.nl/286812/video/drone...-thailand.html Kanttekening. Of het altijd goed is voor de vissen, is weer een ander probleem. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 november 2021 om 17:54. |
|
17 februari 2022, 15:45 | #310 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Recente studie maakt nog eens duidelijk dat waterstof of brandstofcel-technologie voor wegtransport het niet gaat halen tegen batterij-electrisch wegtransport.
Niet alleen voor personenwagens maar ook voor de zwaarste wegvoertuigen zal BEV het duidelijk winnen, ook op lange termijn zeer onwaarschijnlijk. Enkele alineas door ggl-vertaler uit: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 16:10. |
||
17 februari 2022, 18:04 | #311 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
Nog even herhalen dan. Duitsland toont zich ook op dit vlak één van de pioniers. Het zet ook in op rijden op waterstof. "Om 151.000 auto’s in Noord-Duitsland van waterstof te voorzien, zijn in 2025 in de vijf deelstaten 250 waterstoftankstations nodig. Dat zou betekenen dat het aantal tankstations snel moet groeien. Vorige week berichtten we namelijk nog dat heel Duitsland over twee jaar 130 waterstofstations zou moeten tellen." Dit uittreksel komt uit Autoweek 2019. Ik neem aan dat vandaag er al heel wat van die waterstofstations staan. Nu zie ik juist dat er in begin 2022 al 91 waterstofstations uit de grond zijn gestampt in Duitsland. Maar 2022 is nog maar net begonnen. De kans is reëel dat ze die 130 gaan halen (voor Noord-Duitsland alleen al). We zullen zien. Maar zelfs als halen ze er slechts 120 , is het een puike prestatie van de Duitsers. Toemaatje. In Duitsland worden waterstoftankstations gecoördineerd, gebouwd en geëxploiteerd door een consortium van verschillende bedrijven. De partners: Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell en TOTAL zullen zorgen voor een eerste basisvoorziening met ongeveer 100 waterstofstations. Vanaf dit moment zullen verdere stations worden geïnstalleerd overal waar op korte termijn een vraag naar bedrijfsvoertuigen kan worden verwacht en waar een openbaar tankstation voor een groeiend netwerk van tankstations ook voor personenauto's zinvol lijkt. In het kader van het project worden waterstofstations gebouwd in Hamburg, Nedersaksen, Brandenburg, Saksen-Anhalt, Noordrijn-Westfalen, Hessen, Baden-Württemberg, Rijnland-Palts en Beieren. Auto's die rijden op batterijen gaan op de duur de wereld uit. Alles evolueert snel in deze branche. Besluit. Rijden op waterstof zal de grote winnaar zijn in de toekomst. En rijden op batterijen zal men beschouwen als een verouderde techniek. Hetgeen het eigenlijk nu al is wanneer men deze vergelijkt met de waterstoftechnologie. En moest ik nu Tesla zijn, dan zou ik maar vlug beginnen waterstofwagens op de markt te brengen, waterstofstations te bouwen, en massaal waterstof te gaan produceren. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 februari 2022 om 18:24. |
|
17 februari 2022, 19:11 | #312 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Uw betoog en besluit is dus achterhaald en waardeloos. Dat ietsiepitsie Duitsland alleen stelt sowieso niets voor. Dat Duitsland met 89 H2-zuilen alleen al 65% van alle H2-zuilen van de EU (136) heeft, moet uw frank toch doen vallen? Dat bij high pressure H2-zuilen zelfs 77% van de ganse EU in Duitsland staat? Dus enkel Duitsland houdt het H2-schaamlapje recht? Dat wilt zeggen dat evenveel landen "hun vijftal" H2-tankstations zelfs al 3-4 jaar gelijk gebleven zijn of mss afgebouwd hebben, alvast Noorwegen en nog een paar andere. Waterstof is vandaag (grijze waterstof) zelfs vervuilender dan fossiele brandstoffen. Hoeveel waterstofvoertuigen telt H2-strohalm-Duitsland ondertussen? Lol. De aantallen vind je hier, ook het aantal H2-stations, vergelijk ze maar eens met BEV en laadstations in Duitsland, ook de evolutie na 2 jaar: https://www.eafo.eu/countries/german...cture/hydrogen https://www.eafo.eu/countries/german...re/electricity • H2-refuelling points alle druk, 2021: 89 (76 in 2019), evolutie +17%. • enkel hoge druk, 2021: 83 (76 in 2019), evolutie +9%. • 0,68 H2-refuelling points per 100 km snelweg. • Aantal FCEV op H2 (personenwagens M1): 2021: 1.239 (539 in 2019), evolutie +111%. Wslk alle H2-wagens van alle Duitse showrooms van Toyota en Hyundai, lol versus: • BEV-laadpunten: alle, 2021 : 50.088 (39.291 in 2019), evolutie +29,5% • enkel snel laden, 2021= 9.159 (5.088 in 2019), evolutie +80% • 70 snellaadpunten per 100 km snelweg. • Aantal BEV (personenwagens M1): 2021: 678.972 (133.886 in 2019), evolutie +407%. Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 19:17. |
|
17 februari 2022, 19:15 | #313 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 februari 2022 om 19:18. |
|
17 februari 2022, 19:29 | #314 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Je brengt geen enkele serieuze link aan, geen enkele. Zulke simpele links zijn nochtans gewoon te googlen: Citaat:
De moderne waterstofauto (FCEV) bestaat al langer dan de moderne electrische wagen (BEV li-ion). Jouw STROHALM-H2-land Duitsland heeft nu 548 maal meer BEV rondrijden dan FCEV. Dat negeer je echt? 0,7 H2-zuilen per 100 km snelweg is gebruiksvriendelijk? Lees toch eens een praktijktest van het Duitse ADAC: https://www.adac.de/verkehr/tanken-k...nktioniert-es/ Citaat:
Citaat:
De moderne FCEV bestaat sowieso veel langer dan de moderne BEV. Je hebt helemaal geen punt. Bovendien gaat een FCEV veel minder lang mee (slijtage brandstofcel), techniek zal je sowieso niet interesseren enkel de leugenachtige fabeltjeskrant van H2-eend. Dit zijn de cijfers van Duitsland: H2-infrastructuur: https://www.eafo.eu/countries/german...cture/hydrogen Markt alle alternatieve brandstoffen, aantal FCEV: https://www.eafo.eu/countries/german...cles-and-fleet Begrijp je onderstaande tekening eigenlijk? Bovendien kan een FCEV helemaal niet voor buffer dienen van een overschot aan hernieuwbare energie bij veel wind en zon die je niet kwijtgeraakt aan het net. De FCEV hangt namelijk nooit aan een laadkabel dus kan niets opslaan. Denk is ff na: Als men toch van aardgas H2 maakt en met die omgezette H2 naar electriciteit gaat rijden, waarom dan niet gewoon direct met aardgas rijden in een brandstofmotor? Dit is een aardgaswagen: Audi A4 avant G-tron. https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...asbetrieb_.pdf CO2-Ausstoß EcoTest 126 g/km (WTW* 135 g/km) Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 19:58. |
||||
17 februari 2022, 19:58 | #315 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
U eigenlijk ook, maar u beseft het blijkbaar evenmin. Zijn elektrische wagens echt milieuvriendelijk?? Geen CO2-uitstoot bij elektrische wagens? Klopt inderdaad. En toch zijn ze niet zo onschuldig als ze lijken. Hoe de verbruikte elektriciteit wordt geproduceerd. °Het klopt dat de lucht niet wordt vervuild als u met een 100% elektrisch voertuig rijdt. Maar hebt u er al eens bij stilgestaan hoe de stroom waarop die wagen rijdt, eigenlijk werd geproduceerd? 60% wordt opgewekt door fossiele brandstof wereldwijd. °°Een elektrische wagen zorgt zijn hele leven lang voor CO2-uitstoot: bij de fabricage, de levering, en het gebruik, maar ook bij de recyclage van de verschillende onderdelen. Daarnaast komen er ook andere vervuilers aan te pas. Zo gebruikt men voor de productie van de accu's zeldzame materialen als lithium of kobalt. De winning van deze materialen heeft dan ook een grote impact op mens en natuur. Is de elektrische auto dan even vervuilend als een wagen met klassieke verbrandingsmotor? Over die kwestie heerst onduidelijkheid omdat zelfs de experten het er niet over eens geraken. Om hun berekeningen op te stellen baseren wetenschappers zich op gekende gegevens, maar ook op hypotheses en mogelijke scenario’s. Al naargelang de veronderstelling is de elektrische wagen nu eens veel minder, dan weer even vervuilend of soms zelfs veel vervuilender dan een klassieke auto met verbrandingsmotor." (Energids.be) Nu, laat er geen misverstand over bestaan: ik ben blij dat deze wagens er zijn. Al was het maar dat ze in principe minder lawaai maken en minder stank produceren. Hoe meer van die auto's, hoe liever. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 februari 2022 om 20:00. |
|
17 februari 2022, 20:04 | #316 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
LAAT maar zitten. Ik wil graag een wetenschappelijke bron, zoals ik tientallen keren gepost hebt. Uw waterstofdroom is al vele jaren teloorgegaan. Al vele automerken hebben de FCEV stopgezet, en zijn niet verder dan enkele prototypes geraakt. De lijst is redelijk lang en vind je gewoon in Wikipedia. Nu post ik zelfs een link van Nature die dat voor de 11-dertigste keer bevestigd en jij komt nog altijd met wat zever in de marge af? Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 20:07. |
|
17 februari 2022, 20:07 | #317 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
|
|
17 februari 2022, 20:10 | #318 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Uw energiegids.be is idd kletskoek, je geeft nog zelfs de link niet. En begrijpen doe je al niet wat ze schrijven.
Citaat:
En Duitsland heeft 77% van de EU aan HP-H2-stations. Zullen wel wat H2- bussen hebben, kga eens kijken, ze hebben 87 H2-bussen en nog 16 lichte bestelwagens op H2. Nul H2-vrachtwagens: https://www.eafo.eu/countries/german...cles-and-fleet En al de andere landen van Europa tellen dan niet meer? Citaat:
Geef eens de cijfers van uw droom. Hoeveel electrische personenwagens produceert Duitsland? Citaat:
Allemaal pierdood: https://de.wikipedia.org/wiki/Brennstoffzellenfahrzeug Erhältliche Brennstoffzellen-Fahrzeuge und Konzeptfahrzeuge Personenkraftwagen Weitere Informationen enthält die Liste von Brennstoffzellenautos in Serienproduktion. Hersteller Typ Jahr Audi Audi A2H2 2004 Audi Audi A7 h-tron 2014 BMW 5er GT Versuchsfahrzeuge 2015(1) BMW i i Hydrogen Next 2019 Daimler Mercedes-Benz NECAR 1994–2002 Daimler Mercedes-Benz F-Cell (A-Klasse) 2003–2007 Daimler Mercedes-Benz F-Cell (B-Klasse) seit 2007 Daimler Mercedes-Benz BlueZero F-Cell 2008 Daimler Mercedes-Benz F600 Hygenius 2005 Daimler Mercedes-Benz Vision Tokyo Concept 2015[47] Daimler Mercedes-Benz GLC F-Cell 2018 Chrysler Chrysler Natrium 2001 Chrysler Jeep Commander II 2000 Chrysler Jeep Treo 2003 FIAT Seicento Elettra H2 Fuel Cell 2001 FIAT Seicento Hydrogen 2003 FIAT Fiat Panda Hydrogen 2005 Ford Ford Focus FCV Hybrid 2002–2005 Ford Ford Explorer FCV Hybrid 2006 Ford Morgan LifeCar General Motors GM Electrovan 1966 General Motors GM HydroGen3 2001–2006 General Motors GM HydroGen4 seit 2004 General Motors GM HyWire General Motors GM Sequel seit 2005 Honda Honda Clarity seit 2016 Honda Honda FCX Clarity 2008[48]–2014 Hyundai Santa Fé FCEV Hyundai Tucson FCEV Hyundai Hyundai ix35 FCEV 2013–2018 Hyundai Hyundai Nexo seit 2018 Nissan Nissan X-Trail FCHV Peugeot Peugeot Quark 2004 Renault Renault Kangoo Z.E. H2 2015[49] Toyota Toyota FCHV 2001 Toyota Toyota Fine-N 2003 Toyota Toyota Mirai seit 2014 Volkswagen VW Bora Hy-motion 2000 Volkswagen VW Bora Hy-power 2002 Volkswagen VW Touran Hy-motion 2004 - - - - Die 2 in het blauw maakt men nog een beetje, maar uitdovend. Toyota gaat nu veel meer BEV maken en heeft tientallen miljarden geinvesteerd, Hyundai maakt sowieso 95% BEV en 5 % FCEV. Honda is net gestopt met zijn oude Clarity: nog een R.I.P meer. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 20:38. |
||||
17 februari 2022, 20:41 | #319 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.773
|
Citaat:
Het is waar dat de waterstofauto moeilijk van de grond komt in Europa. De investeringen en ontwikkelingskosten zijn hoog. Maar het Duitse BMW doet dapper verder. Tenminste volgens het artikel van het AD van 15 sep. 2021. Europese autofabrikanten staan niet te trappelen om de extreem hoge ontwikkelingskosten van waterstofauto's aan te durven. Maar BMW houdt vol. Naast de lancering van diverse volledig elektrische modellen, blijft BMW inzetten op de brandstofcel-techniek. En toch is waterstof de toekomst. Daar ben ik zo goed als zeker van. Maar misschien is het nog wat te vroeg. De Japanners zullen ons weer eens voor zijn. Net zoals ze dat waren met hun hybride-wagens. Toemaatje. Een weetje uit 2020. De meeste elektrische auto's worden in Duitsland verkocht, met bijna 200.000 stuks. Dit is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder. De grootste stijger in de EU is Slovenië met een stijging van 785,5 procent. In absolute getallen blijft Slovenië relatief weinig bev's en waterstofauto's verkopen, met 1647 exemplaren. Daarmee was 3 procent van alle in Slovenië verkochte auto's in 2020 volledig elektrisch of waterstof. Het aandeel verkochte bev's en waterstofauto's kon voornamelijk stijgen doordat het aandeel van benzine- en dieselauto's sterk daalde. Door de coronapandemie zijn er in totaal drie miljoen auto's minder verkocht, schrijft ACEA. Tegelijkertijd zorgden overheidssubsidies ervoor dat de vraag naar auto's met alternatieve brandstoffen, waaronder bev's, kon stijgen. Daardoor groeide het aandeel bev's en waterstofauto's in de verkoop voor nieuwe auto's. (Tweakers, 2020) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 februari 2022 om 20:57. |
|
17 februari 2022, 20:50 | #320 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Citaat:
BMW maakt zichzelf ongeloofwaardig. Duitsland gaat nooit 3 maal zoveel windmolens zetten als strikt nodig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toyota is idd de pionier van hybride wagens, en dit is hun toekomst: 3,5 miljoen BEV tegen 2030, 30 BEV-modellen Citaat:
Maar nu hebben ze te lang gewacht, de BEV markt is niet meer voor hun, ze moeten wslk 10 jaar achtervolgen Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 21:05. |
||||||