Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2021, 00:13   #7441
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarop baseer je die bewering ? Een normale militaire reactie is om de vijand te vernietigen, te extermineren dus.
De burgers van Gaza zijn dus de vijand, want zij vormen de grootste groep slachtoffers.

Er is in deze tijd niets normaal aan wat Israel doet met de langste bezetting in de moderne geschiedenis.

Citaat:
Om tactische redenen kiest Israël voor een veel softere aanpak, en bombarderen ze gewoon de shit uit Hamas na elke raket en/of andere vorm van aanval.
maar hamas bestaat nog steeds , het wil niet erg goed lukken dus.
Citaat:
Ze willen fase II (een tijdelijke invasie om Hamas militair compleet uit te roeien) daardoor nog vermijden.
En dan nog meer burgers te doden en een nog extremere groepering tegen zich te krijgen, dus , wat hebben ze daar aan?



Neen, dat zou achterlijk zijn... Dan valt het afschrikkingseffect volledig weg. Hamas veegt zijn sjokkedijzen aan een paar dozijn dode palestijnen. [/quote] Nee , dat doen ze niet , ze reageren er immers op !!
Citaat:
Israël die redeneren als westerse landen kunnen niet omgaan met eigen casualties. Proportionaliteit in reactie is een blauwdruk voor het verliezen van het conflict. Ze gaan dat dus niet -en nooit- doen.
Israel heeft al lang gewonnen , dus hoezo "verliezen van een conflict"?

Die manier van framen , het net doen alsof men met een ander land in oorlog is dient om de realiteit , de bezetting van Gaza te ontkennen.



Citaat:
Dat de bevolking gaat klagen bij de partij die het conflict aanwakkert hee : dat zijn hun eigen leiders. Hamas namelijk.
Die gaan natuurlijk klagen bij hun bezetter die hen een normaal bestaan onmogelijk maakt . Hamas heeft daar niets over te vertellen.

Weer de standaard propaganda techniek , praat zo veel mogelijk over hamas , hamas , hamas , zij zijn schuldig aan de slachtoffers die wij veroorzaken.

Citaat:
Wat zou daar nu in hemelsnaam 'onmogelijk' aan zijn ?
Als u dat niet inziet , dan weet ik in welke illusie u verkeerd.

Washington gaat daarvoor nooit toestemming geven , dat is 1 van de redenen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 07:54   #7442
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De burgers van Gaza zijn dus de vijand, want zij vormen de grootste groep slachtoffers.
De burgers in Gaza zijn , naar uw zeggen, zo kwaad op Israël dat ze onvoorwaardelijk Hamas steunen. Ik zou dat niet bepaald onvijandelijk nomen.
Citaat:
Er is in deze tijd niets normaal aan wat Israel doet met de langste bezetting in de moderne geschiedenis.
Uw kennis en willekeur wat betreft geschiedenis is stilaan wereldberucht aan't worden.
De Westelijke Sahara aan't vergeten? Om maar 1 voorbeeld te geven.
Citaat:
maar hamas bestaat nog steeds , het wil niet erg goed lukken dus.
En dan nog meer burgers te doden en een nog extremere groepering tegen zich te krijgen, dus , wat hebben ze daar aan?
Nee , dat doen ze niet , ze reageren er immers op !! Israel heeft al lang gewonnen , dus hoezo "verliezen van een conflict"?
Wil het niet lukken, dat Hamas-uitroeien, of doet Israël net genoeg moeite om het conflict levende te houden?
Op zijn minst is Hamas voor Israëli politici de perfecte vijand. Net ogenschijnlijk gevaarlijk genoeg om irritante maatregelen en hoge kosten op af te wentelen, maar niet gevaarlijk genoeg om het land te bedreigen.
Citaat:
Die manier van framen , het net doen alsof men met een ander land in oorlog is dient om de realiteit , de bezetting van Gaza te ontkennen.
Blokkage, geen bezetting.
Citaat:
Die gaan natuurlijk klagen bij hun bezetter die hen een normaal bestaan onmogelijk maakt . Hamas heeft daar niets over te vertellen.
Hamas wil daar ook niets over vertellen, dat zou het comfort van de Hamas leiders verminderen.
Citaat:
Weer de standaard propaganda techniek , praat zo veel mogelijk over hamas , hamas , hamas , zij zijn schuldig aan de slachtoffers die wij veroorzaken.

Als u dat niet inziet , dan weet ik in welke illusie u verkeerd.
Hamas heeft geen enkel probleem met nog een dode Gazaan hoor.
Daar zijn er genoeg van. En idealerwijze is die dode Gazaan geen Hamas lid.
Citaat:
Washington gaat daarvoor nooit toestemming geven , dat is 1 van de redenen.
En u zou dan willen dat Washington Israël laat vallen als een baksteen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 december 2021 om 07:57.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:45   #7443
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De burgers in Gaza zijn , naar uw zeggen, zo kwaad op Israël dat ze onvoorwaardelijk Hamas steunen. Ik zou dat niet bepaald onvijandelijk nomen.
Ik heb gezegd dat een niet onbelangrijk deel van de Gazanen hamas steund, over onvoorwaardelijk heb ik ooit gesproken . Dat u de steun aan hamas als reden ziet om ze geen burgers te noemen, tja

Hoe kan iemand uit Gaza nou niet vijandelijk zijn t.o.v Israel ??


Citaat:
Uw kennis en willekeur wat betreft geschiedenis is stilaan wereldberucht aan't worden.
De Westelijke Sahara aan't vergeten? Om maar 1 voorbeeld te geven.
slecht voorbeeld ! die bezetting duurt korter . Ik spreek van een bezetting door 1 land zonder tussenperiodes.
Wie is er nu in de war over geschiedenis?


Citaat:
Blokkage, geen bezetting.
Uw persoonlijke definitie van bezetting is irrelevant . Het is bezet gebied , klaar.
Citaat:
Hamas wil daar ook niets over vertellen, dat zou het comfort van de Hamas leiders verminderen.
nonsense natuurlijk, ze hebben zo veel pogingen gedaan de zaken fundamenteel te veranderen en zichzelf zelfs op te heffen. Ook zijn ze al heel lang voorstander van de 2 staten oplossing .

Hamas , hamas hamas , maar Israel weigert altijd om ook maar iets te veranderen , dat was al zo in camp david , weten we nu. En dat was nog voor Hamas.

Citaat:
Hamas heeft geen enkel probleem met nog een dode Gazaan hoor.
En Israel doet alles om haar burgers te beschermen, heel heilig. Israel heeft geen enkel probleem met dode gazanen , zij zijn het die de moorden plegen.
Citaat:
En u zou dan willen dat Washington Israël laat vallen als een baksteen?
Als ze willen gaan aanvallen op grote schaal , ja , zeker weten
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 11:36   #7444
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

...
Uw persoonlijke definitie van bezetting is irrelevant . Het is bezet gebied , klaar.
...
moeilijk om hier serieus op te antwoorden...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 14:59   #7445
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat een niet onbelangrijk deel van de Gazanen hamas steund, over onvoorwaardelijk heb ik ooit gesproken . Dat u de steun aan hamas als reden ziet om ze geen burgers te noemen, tja
Citaat:
Hoe kan iemand uit Gaza nou niet vijandelijk zijn t.o.v Israel ??
Dus is Israël fout bezig, want alleen knuffelen kan die vijandigheid oplossen?

Citaat:
slecht voorbeeld ! die bezetting duurt korter . Ik spreek van een bezetting door 1 land zonder tussenperiodes.
Marocco maakt al aanspraak en bezet een groot deel van de Westelijke Sahara sinds 1955. Israël, zelfs in de grootste zin van het oord, "controleert" Gaza pas sinds 1967.
Citaat:
Wie is er nu in de war over geschiedenis?
die telt toch niet voor u? PLots wel, omdat het in uw kraam past?

Citaat:
Uw persoonlijke definitie van bezetting is irrelevant . Het is bezet gebied , klaar.
Great Greta, euh, Atmosphere heeft gesproken.
Citaat:
nonsense natuurlijk, ze hebben zo veel pogingen gedaan de zaken fundamenteel te veranderen en zichzelf zelfs op te heffen.
Ook zijn ze al heel lang voorstander van de 2 staten oplossing .
Veel beloven en weinig geven doet zotten in vreugde leven.
U gelooft een politicus?
Citaat:
Hamas , hamas hamas , maar Israel weigert altijd om ook maar iets te veranderen , dat was al zo in camp david , weten we nu. En dat was nog voor Hamas.
Dat was ten tijde van de PLO, en dat maakte het echt beter voor Israël.
Citaat:
En Israel doet alles om haar burgers te beschermen, heel heilig.
Heilig, neen, maar een zeer normale zaak voor een staat.
Citaat:
Israel heeft geen enkel probleem met dode gazanen
Dat zijn dan ook geen Israëli staatsburgers. Dat zijn burgers van het Palestijnse gebied Gaza, onder leiding van Hamas. Of het zijn vrijheidsstrijders in een harde strijd verwikkeld met Israël.
Citaat:
zij zijn het die de moorden plegen.
De enige reden waarom de vrijheidsstrijders niet meer Israëli soldaten (en burgers, zo groot is dat verschil niet) kunnen doden is door de acties van Israël.

Citaat:
Als ze willen gaan aanvallen op grote schaal , ja , zeker weten
Goed om weten. Zolang Israël op kleine schaal Gazaanse burgers dood in disproportionele vergeldingsacties mag de VS Israël blijven steunen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 18:08   #7446
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier ben ik het voor 100% met jou eens, Israël zijn onvoorstelbare klunzen inzake PR. En dat dateert niet van gisteren...
We zijn het volgens mij best vaak (stiekem) eens. Maar ik heb het gevoel (corrigeer mij als ik het fout heb), dat jij nogal de neiging hebt een pro-Israel houding hier aan te nemen omdat je constant in discussie bent met een soort Hamas groupie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 09:54   #7447
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
We zijn het volgens mij best vaak (stiekem) eens. Maar ik heb het gevoel (corrigeer mij als ik het fout heb), dat jij nogal de neiging hebt een pro-Israel houding hier aan te nemen omdat je constant in discussie bent met een soort Hamas groupie.
Hamas groupies en Pallywood fanaten lokken idd even extreme reacties uit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:46   #7448
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hamas groupies en Pallywood fanaten lokken idd even extreme reacties uit.
"Pallywood" De absurde claim dat er eigenlijk helemaal geen Palestijnen worden gedood , mishandeld enz.. het is allemaal in scene gezet.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:51   #7449
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
We zijn het volgens mij best vaak (stiekem) eens. Maar ik heb het gevoel (corrigeer mij als ik het fout heb), dat jij nogal de neiging hebt een pro-Israel houding hier aan te nemen omdat je constant in discussie bent met een soort Hamas groupie.
Steeds wijs hem op het feit dat hamas helemaal niet van belang is , maar hij komt altijd met hamas hamas hamas aanzetten, en dan ben ik een hamas groupi !
De kritiek die jullie op Israel leveren gaat alleen over bijzaken. Over de hoofdzaken zijn jullie het volledig eens inderdaad, dikke support voor de Israelische misdaden!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:56   #7450
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"Pallywood" De absurde claim dat er eigenlijk helemaal geen Palestijnen worden gedood , mishandeld enz.. het is allemaal in scene gezet.
Neen, pallywood maakt propagandafilmpjes waarbij een combinatie van echte slachtoffers en slecht acteerwerk met elkaar vermengd worden, om zo mensen zoals u te overtuigen "De zaak" te steunen, en dan liefst met koude harde cash, maar met wapens is ook goed. Maar uiteindelijk is alles wat gegeven wordt meegenomen, dat moeten de vrijheidsstrijders dan niet meer kopen of laten maken door hun "burgers".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:53   #7451
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus is Israël fout bezig, want alleen knuffelen kan die vijandigheid oplossen?
slaat nergens op

Citaat:
Marocco maakt al aanspraak en bezet een groot deel van de Westelijke Sahara sinds 1955. Israël, zelfs in de grootste zin van het oord, "controleert" Gaza pas sinds 1967.
Controleert de Palestijnen al veel langer , veel gazanen zijn westbankers die voor 76 al onder Israelische onderdrukking leefde.




Citaat:
Heilig, neen, maar een zeer normale zaak voor een staat.
Vandaar dat ze de enigste zijn die zo handelt. In Israel heerst de waanzin , het is een apartheidsstaat , die de Palestijnen niet als mensen ziet en maar 1 stuk gereedschap hebben , geweld .

Citaat:
Dat zijn dan ook geen Israëli staatsburgers. Dat zijn burgers van het Palestijnse gebied Gaza, onder leiding van Hamas. Of het zijn vrijheidsstrijders in een harde strijd verwikkeld met Israël.
Het is bezet gebied onder de dictatuur van Israel.

Citaat:
De enige reden waarom de vrijheidsstrijders niet meer Israëli soldaten (en burgers, zo groot is dat verschil niet) kunnen doden is door de acties van Israël.
Big bullshit , zonder bezetting en blokkade zijn er niet eens vrijheidsstrijders!
Het probleem is de maar voortdurende onderdrukking , wie er begonnen was doet er niet eens meer toe , en dat zorgt voor vrijheidsstrijders uit alle lagen van de bevolking . Dat er 1 groepje is dat Hamas heet doet er weinig toe.

En de bizarre situatie in Gaza zorgt er voor dat het verlangen naar de tijd voor de Israelische bezetting alleen maar groter word. The right to return to normal .

Citaat:
Goed om weten. Zolang Israël op kleine schaal Gazaanse burgers dood in disproportionele vergeldingsacties mag de VS Israël blijven steunen.
niet met wapens.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:56   #7452
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, pallywood maakt propagandafilmpjes waarbij een combinatie van echte slachtoffers en slecht acteerwerk met elkaar vermengd worden, om zo mensen zoals u te overtuigen "De zaak" te steunen, en dan liefst met koude harde cash, maar met wapens is ook goed. Maar uiteindelijk is alles wat gegeven wordt meegenomen, dat moeten de vrijheidsstrijders dan niet meer kopen of laten maken door hun "burgers".
De realiteit van de slachtoffers laten zien is erger dan wat de daders doen voor u want stel je voor dat de slachtoffers geld ontvangen , dat is pas erg .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 5 december 2021 om 17:57.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 18:02   #7453
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Steeds wijs hem op het feit dat hamas helemaal niet van belang is , maar hij komt altijd met hamas hamas hamas aanzetten, en dan ben ik een hamas groupi !
De kritiek die jullie op Israel leveren gaat alleen over bijzaken. Over de hoofdzaken zijn jullie het volledig eens inderdaad, dikke support voor de Israelische misdaden!
Ik denk dat jij een nieuw litterair genre hebt gemaakt : fictie over een staat/regio waar de door de bevolking verkozen machthebbers om propaganda redenen door de NGO fanbase worden geframed als 'helemaal niet van belang'

Dat ze bij de machtsovername hun voorgangers van PA -letterlijk- van buildings naar beneden smeten of ze langs de kant van de weg fusilleerden is maar een detail blijkbaar. Dat het Hamas regime mensen ter dood veroordeelt en ze ook effectief ophangt omdat die samenwerken met Israel is ook onbelangrijk ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 18:05   #7454
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
slaat nergens op
Sarcasme is een te hoge vorm van dialoog voor u, da's duidelijk.
Citaat:
Controleert de Palestijnen al veel langer , veel Gazanen zijn Westbankers die voor 67 al onder Israelische onderdrukking leefde.
De West oever was tot 67 oner beheer van Jordanië.
Citaat:
Vandaar dat ze de enigste zijn die zo handelt. In Israel heerst de waanzin , het is een apartheidsstaat
Komt ervan, relidioten die leiders zijn. Maar de Israëli Palestijnen hebben het nog steeds beter dan de doorsnee Palestijn in Egypte of Libanon.
Citaat:
, die de Palestijnen niet als mensen ziet en maar 1 stuk gereedschap hebben , geweld .
"De palestijnen". Neen, wel de Gazanen onder leiding van hamas.
Citaat:
Het is bezet gebied onder de dictatuur van Israël.
Jaja.
Citaat:
Big bullshit , zonder bezetting en blokkade zijn er niet eens vrijheidsstrijders!
Gniffel. De blokkade is het excuus momenteel. En als de blokkade opgeheven zou worden, dan vinden de leiders wel een nieuw excuus.
Citaat:
Het probleem is de maar voortdurende onderdrukking , wie er begonnen was doet er niet eens meer toe , en dat zorgt voor vrijheidsstrijders uit alle lagen van de bevolking . Dat er 1 groepje is dat Hamas heet doet er weinig toe.
Weer dat kip en ei probleem dat u niet meer wil erkennen , of maar van wil horen.
Citaat:
En de bizarre situatie in Gaza zorgt er voor dat het verlangen naar de tijd voor de Israelische bezetting alleen maar groter word. The right to return to normal .
Normaal in die regio, u bedoeld de klassieke Ottomaanse visie?
Citaat:
niet met wapens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 18:06   #7455
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De realiteit van de slachtoffers laten zien is erger dan wat de daders doen voor u want stel je voor dat de slachtoffers geld ontvangen , dat is pas erg .
UNWRA... geld voor de slachtoffers. Qatar miljoenen, geld voor wie?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 18:59   #7456
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
UNWRA... geld voor de slachtoffers. Qatar miljoenen, geld voor wie?
Er is geen enkele bank nog bereid om mee te werken aan de schimmige financiering vanuit Quatar aan Hamas operatives. Ondertussen zit men al truukjes uit te vinden om brandstof facturen voor Gaza te betalen, en het geld in realiteit uit te delen aan de Hamas Gazoenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 22:30   #7457
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
UNWRA... geld voor de slachtoffers. Qatar miljoenen, geld voor wie?
Geld voor het verzet = geld voor Gazanen

Er is voor u altijd iets mis met elke denkbare vorm van hulp aan Gaza.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 22:47   #7458
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Steeds wijs hem op het feit dat hamas helemaal niet van belang is , maar hij komt altijd met hamas hamas hamas aanzetten, en dan ben ik een hamas groupi !
De kritiek die jullie op Israel leveren gaat alleen over bijzaken. Over de hoofdzaken zijn jullie het volledig eens inderdaad, dikke support voor de Israelische misdaden!
Welke misdaden? de sterkste zijn?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 23:04   #7459
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Geld voor het verzet = geld voor Gazanen
Dus elke gazaan is een strijder tegen Israël?
Citaat:
Er is voor u altijd iets mis met elke denkbare vorm van hulp aan Gaza.
Elke vorm van hulp voor de Gazanen wordt gecorrumpeerd. Of voor het uitroeien van de joden(niet echt een succes), of voor het comfort van de Gazoense leiders.
En dan bedoel ik niet noodzakelijk Hamas, en comfort kan al betekenen een iPhone voor een achterneef. (redelijk succesvol)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 01:17   #7460
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sarcasme is een te hoge vorm van dialoog voor u, da's duidelijk.
Het is vooral duidelijk dat u maar 1 optie kunt zien.
Citaat:
De West oever was tot 67 oner beheer van Jordanië.
54 jaar bezetting dus.
Citaat:

Komt ervan, relidioten die leiders zijn. Maar de Israëli Palestijnen hebben het nog steeds beter dan de doorsnee Palestijn in Egypte of Libanon.
so , what ?(als het al waar is)?
Citaat:
"De palestijnen". Neen, wel de Gazanen onder leiding van hamas.
hamas hamas hamas


Citaat:
Gniffel. De blokkade is het excuus momenteel. En als de blokkade opgeheven zou worden, dan vinden de leiders wel een nieuw excuus.
Die zogenaamde leiders hebben geen reet te vertellen , gaza valt zelfs onder de verantwoordelijkheid van Israel!
Miljoenen gazanen gebruiken de blokkade als excuus ??

Citaat:
Weer dat kip en ei probleem dat u niet meer wil erkennen , of maar van wil horen.
Het is een volstrekt valse relativering. Israel valt niets te verwijten, is de achterliggende gedachte.


Citaat:
Normaal in die regio, u bedoeld de klassieke Ottomaanse visie?
nee , in Alaska , nou goed.
[/quote]
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be