Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2022, 10:16   #181
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zal op tijd en stond mijn prik laten zetten. Wat een ander doet is zijn/haar probleem.
Daar ben ik et roerend ,met een grote pollepel, mee eens. Die graag laat prikken doet dat wie dat niet graag heeft doet het niet. Punt. Niet iedereen gaat naar de voetbal of de koers kijken ook. Maar geen enkel van die bezigheden mag verplicht worden. Daar heeft iemand geen zaken mee en daar moet dan ook geen commentaar op komen. .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 10:19   #182
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We zien nu dat een aantal verwende snotapen persé op skivakantie willen.
Is het nu zo erg om eens een jaartje niet op skivakantie te gaan...oh nee wacht...intussen zijn het al drie jaartjes.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 10:52   #183
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Is het nu zo erg om eens een jaartje niet op skivakantie te gaan...oh nee wacht...intussen zijn het al drie jaartjes.
EUH;;;; Tijdens mijn eerste 45 levensjaren ben ik nooit op skivakantie geweest en toch leef ik nog...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 10:53   #184
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
EUH;;;; Tijdens mijn eerste 45 levensjaren ben ik nooit op skivakantie geweest en toch leef ik nog...
Wat je leven kunt noemen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 11:05   #185
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We zien nu dat een aantal verwende snotapen persé op skivakantie willen.
een skireis met het zesde leerjaar, de skireis georganiseerd door de school in de krokusvakantie... allemaal de laatste week geannuleerd. Dergelijke vakanties met klasgenoten en vriendjes kunnen niet ingehaald worden. Dat is ondertussen al 2 jaar bezig, diene zever, en dan komt hier zo'ne bejaarde, voor wie al dat gezever gedaan wordt, nog effe zeiken over verwende snotapen?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 12:44   #186
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Voor mij is het nog steeds 'njet'. Ik heb inmiddels corona gehad èn overleefd! Stel je voor! Oké, ik geef het toe: ik heb me een drietal dagen best wel ellendig gevoeld. Maar niet meer dan van de sinusontsteking die me elke winter wel eens te beurt valt.

Maar wat ik me afvraag: waarom zou deze vierde prik slagen, waar de drie vorige in faalden?
Die faalden helemaal niet.

Mijn maandelijks pensioen faalt niet omdat op het einde van de maand bijna alles op is.
Want een maandelijks pensioen herhaalt zich telkens.
Maar zorgt er wel elke maand voor dat ik voldoende kan afgeven aan mijn heksie perfeksie.

Als ge verstaat wat ik bedoel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 12:49   #187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zal op tijd en stond mijn prik laten zetten. Wat een ander doet is zijn/haar probleem.
Wat een ander doet is zijn/haar probleem.
Vaak is dat zo.

Maar als een ander zich nooit wast, dan gaat hij ferm gaan stinken. Dat moet hij wel uit mijn buurt blijven.

Als een klootzak zich niet laat vaccineren, dan heeft hij een flink percentage meer kans om besmettelijk te zijn. Dan moet hij vooral uit mijn buurt blijven. Liefst heel ver.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:02   #188
Yolanda
Schepen
 
Geregistreerd: 15 september 2021
Berichten: 447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een ander doet is zijn/haar probleem.
Vaak is dat zo.

Maar als een ander zich nooit wast, dan gaat hij ferm gaan stinken. Dat moet hij wel uit mijn buurt blijven.

Als een klootzak zich niet laat vaccineren, dan heeft hij een flink percentage meer kans om besmettelijk te zijn. Dan moet hij vooral uit mijn buurt blijven. Liefst heel ver.
3 miljoen besmettingen alleen al deze maand, dixit een tv-expert.

Tot daar je "flink percentage"
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:10   #189
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een klootzak zich niet laat vaccineren, dan heeft hij een flink percentage meer kans om besmettelijk te zijn.
Waarom blijft ge die zever herhalen ?

Van het verse laatste sciensano rapport van vandaag:

Bij de minderjarigen is de kans dat een gevaccineerde besmet is, 10,4% en dat een ongevaccineerde besmet is, 9,8% (10451 op 100 000 de laatste 14 dagen bijvoorbeeld). Rechter plotje.

Bij actieven is de kans dat een ongevaccineerde besmet is 6,5% en dat een gevaccineerde besmet is, 5.1%. Dat een gebooste besmet is, is minder: 2.5%.

Bij gepensioneerden is de kans dat een ongevaccineerde besmet is, 1.4%, dat een gevaccineerde besmet is, 1.9% en dat een gebooste besmet is, 0.9%.

Zo verschillend is dat niet, en bij jongeren is het zelfs meer voor gevaccineerden (geboosten dat telt daar niet mee, het zijn slechts speciale gevallen die geboost zijn).

Jij behoort tot de nobele mensen die maar 0.9% kans hebben om besmet te zijn, terwijl jij het hebt over klootzakken die 1.4% kans hebben om besmet te zijn in uw categorie, of ERGER NOG, smeerlappen van gevaccineerde niet-geboosten, die zelfs 1.9% kans hebben om besmet te zijn.

Zover de zinvolheid van uw domme uitspraken.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot at 2022-01-28 12:58:13.png‎
Bekeken: 19
Grootte:  43,6 KB
ID: 115667  


Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2022 om 13:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:11   #190
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een klootzak zich niet laat vaccineren, dan heeft hij een flink percentage meer kans om besmettelijk te zijn. Dan moet hij vooral uit mijn buurt blijven. Liefst heel ver.
Geldt dat ook voor niet gevaccineerde kinderen ?
Je weet toch dat wij gevaccineerden zo goed als even besmettelijk zijn.
En de kleinkinderen dan die naar de kleuterschool gaan. Vertel me niet dat ze uit uw buurt moeten blijven.
Moet mijn kleinkind uit de lagere school uit mijn buurt blijven ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:41   #191
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geldt dat ook voor niet gevaccineerde kinderen ?
Niet-gevaccineerde kinderen zijn minder besmet dan gevaccineerde trouwens. Niet veel, maar toch. Zie plotje van sciensano.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2022 om 13:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:45   #192
Yolanda
Schepen
 
Geregistreerd: 15 september 2021
Berichten: 447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet-gevaccineerde kinderen zijn minder besmet dan gevaccineerde trouwens. Niet veel, maar toch. Zie plotje van sciensano.
Dat blijft toch een vreemd fenomeen, niet ?

Die zijn immers echt wel nog maar recent gevaxt.

We zagen dat in een eerder rapport ook al.

Een argument om kinderen niet te vaccineren bij dus

Edit : gaat niet om de groep 5-12. Daar geen cijfers over ?

Laatst gewijzigd door Yolanda : 28 januari 2022 om 13:47.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:50   #193
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Dat blijft toch een vreemd fenomeen, niet ?
Inderdaad, maar ik denk dat de verklaring gewoon zit in het feit dat deze vaccins niet veel doen aan besmetting, terwijl ze wel veel doen aan (al dan niet gedwongen) gedrag.

Stel dat je sommige mensen met een placebo zou inspuiten en hen dan:

- minder quarantaine regels opleggen
- pasjes geven
- zeggen dat ze niet zwaar ziek zouden worden
- hen wijsmaken dat ze nu onbesmettelijk zijn.

Volgens mij zou die placebo groep stukken meer besmet zijn dan de andere controle groep aan wie men niks gezegd heeft.

Wel, qua besmettingen is het vaccin BIJNA een placebo, toch na enkele maanden.

Een tweede mogelijkheid is dat de vaccins enkele maanden besmettingen hebben belet. De gevaccineerden hebben dus een lager percentage aan natuurlijke immuniteit die langer meegaat en steviger is, dan de niet-gevaccineerden na een zeker tijdje, omdat die gevaccineerden enkele maanden geen besmetting konden opdoen, en de anderen wel. Tegen dat het vaccin niet meer tegenhoudt van besmet te worden, haalt de gevaccineerde groep dus snel zijn achterstand in.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2022 om 13:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:58   #194
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

50%. an de -12jarigen heeft recent nog maar delta gehad
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 16:53   #195
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We zien nu dat een aantal verwende snotapen persé op skivakantie willen.
Ik zie dat een bende oude zakken het licht in de ogen van de jongeren niet gunt. Terwijl die al 2 jaar geen sociaal leven meer hebben en amper nog opleiding krijgen enkel en alleen omdat die bende oude klootzakken zichzelf niet wil afzonderen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 16:54   #196
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie dat een bende oude zakken het licht in de ogen van de jongeren niet gunt. Terwijl die al 2 jaar geen sociaal leven meer hebben en amper nog opleiding krijgen enkel en alleen omdat die bende oude klootzakken zichzelf niet wil afzonderen.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 17:15   #197
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
EUH;;;; Tijdens mijn eerste 45 levensjaren ben ik nooit op skivakantie geweest en toch leef ik nog...
Ik ook en nog véél anderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 17:21   #198
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie dat een bende oude zakken het licht in de ogen van de jongeren niet gunt. Terwijl die al 2 jaar geen sociaal leven meer hebben en amper nog opleiding krijgen enkel en alleen omdat die bende oude klootzakken zichzelf niet wil afzonderen.
Er staat wel: een AANTAL...Niet allemaal.
2 Jaar geen sociaal leven: ik zie dat onze kleinkinderen wél een quasi normaal sociaal leven hebben . Toeval ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 18:34   #199
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Een anekdotisch kutvoorbeeld?

Hoe je met een recht gezicht kunt beweren dat de afgelopen twee jaar voor eender wie van de jonge garde een quasi normaal sociaal leven was gaat er bij mij niet in. Elke mogelijke uitstap richting buitenland beperkt en aan banden gelegd. Lessen die en masse wegvallen en als ze gegeven worden online worden gegeven of met mondmaskers en tal van maatregelen. Alle ontspanningsmogelijkheden die de helft van de tijd letterlijk toe waren en de andere helft van de tijd begrensd waren in opties. Beperking van het aantal mensen die je kunt zien. Volledige sluiting van het uitgaansleven.

Dat is geen quasi normaal sociaal leven. Dat is een regelrechte aanslag op wat een normaal leven is. Nog afgezien van de drastische impact op de onderwijskwaliteit is de levenskwaliteit enorm aangetast. Dat jij als oude CST-zak dat niet inziet of geen begrip voor kunt opbrengen maakt het niet minder waar. Om een anekdotisch kutvoorbeeld terug te geven: mijn beide zussen zijn 20 en aan hun universitaire studies begonnen in Coronajaar 1. Heel hun studiebeleving totnogtoe is volkomen naar de kloten hé.
Sorry, jij hebt mijn quote NIET goed gelezen.
Jij beweert een aantal zaken die ik NIET zeg. Absoluut niet !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 19:42   #200
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er staat wel: een AANTAL...Niet allemaal.
2 Jaar geen sociaal leven: ik zie dat onze kleinkinderen wél een quasi normaal sociaal leven hebben . Toeval ?
Ahja, ze hebben communiefeest gehad waar gij heen mocht èh.

Terwijl anderen opgesloten moesten blijven om de bomma of bompa niet te vermoorden.

Kinderen/jongeren zijn zelfs 'n enorm schuldgevoel aangepraat geweest waar ze gotweet hoeveel trauma's aan overgehouden hebben, terwijl gij 't uithing.

En dan achteraf nog 't lef hebben om hen verwende snotapen te noemen..
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be