![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had het al gehoord via via iemand die probeert familie buiten te krijgen maar het wordt ondertussen bevestigd. Oekraïne laat enkel blanken vluchten, kleurlingen (veelal Nigerianen) mogen het land niet uit en worden aan de grens tegengehouden. ‘Slegs vir blankes’
http://saharareporters.com/2022/02/2...enied-exit-out and Nigerians were already freezing at the borders. “They are not allowing us to leave Ukrainian border. They are only evacuating their people to Slovak. We are stuck in Uzhgorod just before we enter Slovak. Can’t type much; we will walk into Slovak; the Ukrainian soldiers should just let us leave,” a Nigerian lamented. https://www.aljazeera.com/news/2022/...ine-russia-war As he neared the Polish border, Samuel’s luck ran out. He said he had a minor road accident with a vehicle carrying Ukrainians because the road was narrow. He said they took his money and stopped him from driving any further. “They are not officials, police or military. They are normal citizens who stopped us Africans from driving to the border. They let Ukrainians pass through but not us,” George said. “I’m now walking to the border. I have no other option. I don’t know how much further the border is. They even took our money. It is like they are not human beings,” George said, adding that he could no longer talk on the phone because his hands were freezing in the sub-zero temperature. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja dat zijn die zwartjes die een paar maand geleden via Wit Rusland naar binnen wilden glippen, ...
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://punchng.com/its-too-risky-to...kraine-now-fg/ Ongeveer 30.000 afrikanen hebben er een woonplaats https://ukrainer.net/nigerians-of-ukraine/ |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementslid
|
De EU is overeengekomen om Oekraïense vluchtelingen zonder al te veel papierwerk op te vangen voor een periode van 3 jaar. Voor anderen verandert er niks(?)
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik neem dat het er nog steeds het minimum papierwerk van een UKR paspoort is?
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Afrikanen die Oekraïne proberen te ontvluchten, melden racisme aan Poolse grens
Uit de tekst: Citaat:
Waarom proberen ze niet terug richting Afrika te trekken of is er een 'geldige' reden dat zij de EU komen overspoelen welke ik ergens gemist heb bij het lezen van sommige artikels??? Het gaat onder meer om 4.000 Nigerianen. Ergens ten forumvelde schreef een forumlid dat naast al de Afrikanen er ook véél Moslims zouden meekomen??? Uit Rusland zou dat best kunnen want daar staat de grootste Moskee die er te vinden is. (Moskou) Of die boodschap uit de lucht gegrepen is dat ook zij het op een vluchten gezet hebben daar heb ik geen idee van. Ter info: Grote moskee geopend in Moskou
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een dramatisch artikel 'leerde' dat ... "In 2050 zijn blanken in de minderheid in VS" Zou dat laatste te maken kunnen hebben met het kweekgedrag van bepaalde mensen? Of hebben zij: "Ga! en vermenigvuldig u" een beetje te letterlijk genomen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 februari 2022 om 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
als er een nieuwe meerderheid komt zullen het wel latino's zijn en die beschouwen zichzelf vaker blank eens ze er een leven opgebouwd hebben. de vs zal niet direct een zwart land worden denk ook dat die latino's vaker conservatief waren dus mogelijk problemen voor de democraten & niet republicans Laatst gewijzigd door Aenigma : 28 februari 2022 om 15:16. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk eens naar de meeste US series op TV, bijna alle blanke acteurs en actrices zijn daar wel al vervangen. Zoals ik al eerder schreef kennen wij de donker getinte mensen al jaren en wij konden zelfs genieten van wat zij brachten, dans, muziek, zang ... maar op huidig ogenblik gaat het om iets héél anders dacht ik. Even wat kort bochtenwerk? The Black And White Minstrel Show (23/12/60) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 februari 2022 om 15:24. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Polen laat enkel Oekraïense burgers door. Niet Oekraïense vluchtelingen moeten bewijzen dat ze rechtmatig als EU-burger de grens oversteken of een asielaanvraag indienen. De Oekraïense vluchtelingen krijgen trouwens een vluchtelingenvisum, waardoor ze tijdelijke EU-burgers uit een NIET-EU-lidstaat worden. De Oekraïense vluchtelingen krijgen dus een verblijfsvergunning als erkend oorlogsvluchteling. En hoewel de Afrikaanse vluchtelingen, in praktijk ook oorlogsvluchtelingen voor de Russisch/Oekraïnse oorlog, hebben zij geen recht op dat zij niet aanvaard zijn als Oekraïense burgers en dus steeds terug kunnen naar hun thuisland Daarnaast vallen veel van de Afrikaanse vluchtelingen onder de wetgeving dat Oekraïens ingezeten mannen van 18 tot 60 jaar het land niet mogen verlaten, maar dienst moeten nemen in het leger. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou fake news zijn ... Polen ontkent beschuldigingen.
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is geen vliegverkeer meer dus hoe moeten die Afrikanen dan terug naar hun land? |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 maart 2022 om 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#16 |
|
Europees Commissaris
|
Het viel mij ook al op dat er zoveel mensen uit Afrika te zien waren en dit werd ook bevestigd door een journalist ter plekke.
Blijkbaar proberen ze misbruik te maken van de chaos en urgentie om zo alsnog in Europa te geraken. We mogen Polen dus danken dat ze zo omzichtig te werk gaan, in tegenstelling met Merkel bijvoorbeeld die jan en alleman ongecontroleerd liet toestromen en uitnodigde.
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En veel van die Afrikaanse burgers hebben de Oekraïense nationaliteit als tweede nationaliteit. Daarnaast moeten die als ze de Oekraïense nationaliteit niet hebben een asielaanvraag indienen aan de EU-grenzen. Wat de vlucht van de Oekraïense vrouwen en kinderen enkel zou vertragen. En zowel Wit-Rusland als Rusland hebben nog steeds luchtverkeer met Afrika. Er is dus niemand die hen tegenhoud om naar die landen te trekken. Eens zien of ze daar nog zo'n grote bek opzetten en kunnen eisen dat de plaatselijke bevolking hen moet dienen als koningen. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben al genoeg moslims hier dus geen probleem hè, het is gewoon grappig. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de anderskleurigen worden er al aan checkpoints landinwaards uitgehaald door plaatselijke milities. Die geraken dus amper aan de westerse grenzen. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|