Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2022, 09:30   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Allez Skobbe:
GIJ en een Syriër? Spreken over lompe Engelse mosselkarren, ofwa?
"Lav yor U-mor, man"

Skuus, he: kontni laten.
Daar verschiet je van hé. Ik zou u vrienden en kennissen kunnen opnoemen van al snel 20 nationaliteiten. Van negers tot islamieten, van Russen tot Amerikanen.

En inderdaad, een Engelse "kreemkeire".

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 maart 2022 om 09:31.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 09:31   #42
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar verschiet je van hé. Ik zou u vrienden en kennissen kunnen opnoemen van al snel 20 nationaliteiten. Van negers tot islamieten, van Russen tot Amerikanen.
Yikes!!!
Oud 1 maart 2022, 09:32   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Yikes!!!
wrm? 't Is niet omdat ik er daar van ken dat ik onder 1 soort wil wonen hé.

Zelfs als je me naar Siberië stuurt (U-U) ken ik daar nog volk.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 maart 2022 om 09:33.
Oud 1 maart 2022, 10:08   #44
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Syriër zei me dit weekend "als het bij ons was mocht alles vernietigd worden, met duizenden burgerslachtoffers, maar was er van dergelijke sancties door de EU geen sprake. Nu het kort bij de EU is halen ze alles uit de kast"
Dat is nogal evident niet?

Wat is het nu eigenlijk? Als het Westen intervenieert ver van zijn eigen grondgebied dan wordt er geroepen dat men zich daar niet moet moeien. En nu krijgen we hier het tegenovergestelde verwijt. Dit is zeer goedkope kritiek.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 10:12   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is nogal evident niet?

Wat is het nu eigenlijk? Als het Westen intervenieert ver van zijn eigen grondgebied dan wordt er geroepen dat men zich daar niet moet moeien. En nu krijgen we hier het tegenovergestelde verwijt. Dit is zeer goedkope kritiek.
Neen, dezelfde kritiek, moei er u als EU/Navo niet mee.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 maart 2022 om 10:38.
Oud 1 maart 2022, 10:30   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier forummers die maagzuur-oprispingen krijgen omdat andere forummers er niet mee akkoord gaan dat een fascistisch ingestelde leider van een grote mogendheid een buurland bombardeert om het te dwingen zich bij zijn kamp aan te sluiten.
Ik krijg zo het gevoel dat we op dit forum in een soort surrealistische (of misschien “metaverse”) wereld zijn beland.
Oud 1 maart 2022, 11:44   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Syriër zei me dit weekend "als het bij ons was mocht alles vernietigd worden, met duizenden burgerslachtoffers, maar was er van dergelijke sancties door de EU geen sprake. Nu het kort bij de EU is halen ze alles uit de kast"
Diene Syriër mocht hier toch maar vrij en vooral veilig rondlopen, met zijn zagerijen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 11:51   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het was me makkelijker om op de volgende wijze te repliceren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik kan me vergissen, maar volgens mij vroeg de draadstarter niet naar een oplossing. Laat staan naar een oplossing voor alles. Laat zeker staan naar een oplossing voor alles in één keer.

't Is niet omdat de draadopstarter er niet om vraagt, dat ik er niet om zou mogen vragen. Ik ben dus vragende partij om overal en zoveel als mogelijk oplossingen te vinden voor slechte zakens, zoals bijvoorbeeld het regime van Putin.

Waar het hier in deze draad om gaat, is de vraag of de verontwaardiging over Putin niet nogal selectief is.

Dat kan selectief zijn, maar dat is niet erg.

Misschien kunnen we ook eens de hand in eigen boezem steken, en kijken naar de vele voorbeelden in het recente verleden waar wij in NATO verband - of individuele NATO partners - zonder goede reden militair zijn tussenbeide gekomen in soevereine landen, teneinde het plaatselijk regime proberen omver te werpen, met gevolgen die voor de bevolking in die betrokken landen desastreus waren.

Waar de nato tussenkwam, heb ik (maar wie ben ik, en wij zijde gij) zeer goede redenen gezien.

En misschien kan die denkoefening ons helpen om de overdreven retoriek tegen alles wat Russisch is wat te dimmen.

Niet tegen wat Russisch is. Wel wat Putin-regime-achtig is.

Indien die denkoefening ook op internationaal diplomatiek niveau gevoerd wordt, kan dit misschien helpen om een nucleaire escalatie te vermijden.

Vertel me nu eens één goede reden waarom dat Putin-klootzakje zijn kernwapens "op scherp" liet stellen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 12:34   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

The US and NATO have never been sanctioned for starting wars. Why?

https://www.massnews.com/the-us-and-...-why-analysis/

First, let’s be clear about something. The opening of hostilities between any two countries is not justified by hypocrisy or double standards. This means that just because NATO-bloc nations have been creating a trail of destruction across the globe from 2001 with no serious consequences does not mean Russia or any other country has moral authority to act in similar fashion. There must be a convincing reason for a country to authorize the use of force, thereby committing itself to what could be considered ‘a just war’. Thus, the question: Can Russia’s actions today be considered ‘just’ or, at the very least, understandable? I will leave that answer up to the reader’s better judgment, but it would be idle not to consider some important details.

For over a decade, Moscow’s warnings about NATO expansion have been shocking to mainstream media consumers. Vladimir Putin asked the global powerbrokers to point blank in his famous speech at the Munich Security Conference 2007. “why is it necessary to put military infrastructure on our borders during this [NATO] expansion? Can someone answer this question?”He said later in his speech that he believes expanding military resources will lead to a Russian border. “is not connected in any way with the democratic choices of individual states.”

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 2 maart 2022 om 12:35.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 12:43   #50
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
For over a decade, Moscow’s warnings about NATO expansion have been shocking to mainstream media consumers. Vladimir Putin asked the global powerbrokers to point blank in his famous speech at the Munich Security Conference 2007. “why is it necessary to put military infrastructure on our borders during this [NATO] expansion? Can someone answer this question?”He said later in his speech that he believes expanding military resources will lead to a Russian border. “is not connected in any way with the democratic choices of individual states.”
Wat een vage tekst is dat?

En weer wordt heel het verhaal omgedraaid. De reden waarom die landen bescherming zoeken bij de NAVO is omdat ze beseffen dat rusland een onbetrouwbare partner is en zich niet houdt aan internationale afspraken. Dat zien we nu open en ploot met Oekraine en juist op dit moment zou dat het argument zijn om lidmaatschap van de NAVO te bekritiseren??

Dat is toch een redenering die kant noch wal raakt?

Het idee dat de NAVO Rusland zou aanvallen is belachelijk, er zit niemand in de NAVO te wachten op een conflict met Rusland. De reden waarom we in de sh*t zitten is omdat Putin het niet kan verkroppen dat de USSR mislukt is en dat Rusland niet dezelfde invloedsfeer heeft als voordien. Zaken die je niet oplost met militaire actie, maar dat schijnt hij niet te beseffen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 14:28   #51
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je gooit nu 30 jaar conflicten op 1 hoop met verschillende contexten, actoren en redenen.

Geen zin om daar op in te gaan, maar als een Amerikaanse neofascistische dicator een illegale invasie in Mexico pleegt gebaseerd op fake argumenten en dreigt met nucleaire wapens, dan zullen we daan ongetwijfeld even hard tegen reageren dan nu het geval is

Vergelijk citroenen met citroenen, niet met appels.
Ook de VS hebben met nucleaire wapens gedrijgd, nog niet eens zo lang geleden , alleen dan beleeft gebracht "No options are off the table " kreeg Iran als boodschap van de VS.

De aanval op Irak was ook niet legaal , en de redenen er voor fake .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 14:35   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Wat een vage tekst is dat?

En weer wordt heel het verhaal omgedraaid. De reden waarom die landen bescherming zoeken bij de NAVO is omdat ze beseffen dat rusland een onbetrouwbare partner is en zich niet houdt aan internationale afspraken. Dat zien we nu open en ploot met Oekraine en juist op dit moment zou dat het argument zijn om lidmaatschap van de NAVO te bekritiseren??

Dat is toch een redenering die kant noch wal raakt?

Het idee dat de NAVO Rusland zou aanvallen is belachelijk, er zit niemand in de NAVO te wachten op een conflict met Rusland. De reden waarom we in de sh*t zitten is omdat Putin het niet kan verkroppen dat de USSR mislukt is en dat Rusland niet dezelfde invloedsfeer heeft als voordien. Zaken die je niet oplost met militaire actie, maar dat schijnt hij niet te beseffen.
De inval van Rusland is het bewijs en niet de landen die lid geworden zijn van NATO?

Het doel van de VS is om Rusland arm te houden via dure oorlogen, dat was ook de reden waarom ze al zo lang in Syrie zitten. Alsof de VS zo begaan is met de Koerden of islamitische rebellen, die worden gesteund omdat ze op die manier Rusland bezig houden.

Idem in Oekraïne, het anti-Rusland sentiment wordt gevoed met wapens en de NATO wortel. De VS wist al lang dat Rusland het land ging binnenvallen, dat was net het doel van al hun werk in Oekraïne. Putin zei dat ook net voor de inval, "het is alsof ze willen dat we binnenvallen". Hij had eigenlijk geen andere keuze meer en de VS wrijft zich in de handen want dit zal Rusland enorm veel kosten.

Het is standaard geopolitiek uit de Koude Oorlog.
Oud 2 maart 2022, 20:55   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er zijn hier forummers die maagzuur-oprispingen krijgen omdat andere forummers er niet mee akkoord gaan dat een fascistisch ingestelde leider van een grote mogendheid een buurland bombardeert om het te dwingen zich bij zijn kamp aan te sluiten.
Ik krijg zo het gevoel dat we op dit forum in een soort surrealistische (of misschien “metaverse”) wereld zijn beland.
En het meest verbazend is dat de grote supporters van deze autocratische president blijkbaar meestal te vinden zijn in linkse hoek. Denk maar aan communistische Tomm. Karikaturen als nr. 10 en Max van Dietschland even niet mee gerekend natuurlijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 20:56   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem in Oekraïne, het anti-Rusland sentiment wordt gevoed met wapens en de NATO wortel. De VS wist al lang dat Rusland het land ging binnenvallen, dat was net het doel van al hun werk in Oekraïne. Putin zei dat ook net voor de inval, "het is alsof ze willen dat we binnenvallen". Hij had eigenlijk geen andere keuze meer en de VS wrijft zich in de handen want dit zal Rusland enorm veel kosten.

En Poetin... die trapt dus met open ogen in de open val van die verfoeide cowboys. Dat zegt u toch, niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 21:20   #55
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
In Syrië werd er pas "ingegrepen" toen IS 50.000 Jezidi's had omsingelt in het Sinjargebergte https://nl.wikipedia.org/wiki/Massamoorden_in_Sinjar. Daarna werd de strijd tegen IS verdergezet, het lijkt mij dat het ingrijpen in Syrië het meest gerechtvaardigd was van alle hierboven opgenoemde voorbeelden van Amerikaanse (NAVO) oorlogen.
En in het geval van Servië een genocide op moslims.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 21:26   #56
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De inval van Rusland is het bewijs en niet de landen die lid geworden zijn van NATO?

Het doel van de VS is om Rusland arm te houden via dure oorlogen, dat was ook de reden waarom ze al zo lang in Syrie zitten. Alsof de VS zo begaan is met de Koerden of islamitische rebellen, die worden gesteund omdat ze op die manier Rusland bezig houden.

Kijk eens even naar het lijstje van landen die sinds de val van de USSR aangevallen zijn en kijk waar Oekraïne in dat lijstje past. Zou uw logica dan nog steeds zijn dat het is omdat landen willen toetreden tot de NAVO of omdat het zijn laatste kans was om nog aan te vallen voor Oekraïne zich binnen de NAVO zou bevinden? Verder om op hierboven nog te reageren. China wist reeds dat Rusland ging binnenvallen. De Amerikanen hebben de weken ervoor tevergeefs gevraagd aan de Chinezen om te bemiddelen. Ze zijn er zelfs bijna gaan smeken. Rusland heeft zijn oorlog zelfs nog uitgesteld om hen te plezieren omdat de spelen bezig waren. De informatie van de Amerikanen hebben ze doodleuk doorgegeven.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 21:50   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En het meest verbazend is dat de grote supporters van deze autocratische president blijkbaar meestal te vinden zijn in linkse hoek. Denk maar aan communistische Tomm. Karikaturen als nr. 10 en Max van Dietschland even niet mee gerekend natuurlijk.
Komende van een supporter van het extreemrechtse VB is alles links van het VB, gaande van N-VA over CD&V tot PVDA, uiteraard links. Maar noem eens een aantal 'linkse' namen die 'grote' supporters zijn van die autocratische president behalve Tomm? Ik heb toch eerder rechtse figuren het zien opnemen voor Putin op dit forum.
Oud 2 maart 2022, 21:57   #58
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Niemand zegt dat dat geen probleem is.
Ik was ook zeer hard tegen de amerikaanse invasie in Irak in 2003, al was er aan Saddam weinig verloren. Vermoedelijk zijn daar nog sporen op dit forum van te vinden van vrij bitse discussies indertijd met GW Bush-fanaat Antoon die volledig achter die invasie stond.

Maar een complexe situatie of conflict herleiden tot iets zwart/wit is nogal simplistisch.
?

1) Stuur een delegatie om te onderhandelen.
2) Diplomatie en economie.
3) Militair ingrijpen.

Als je die afwikkeling of scenario volgt dan wordt alles complex inderdaad.

Een supermacht als de VS denkt juist net het omgekeerde.

1) Militair ingrijpen.
2) Diplomatie en economie.
3) Een delegatie om te onderhandelen.

Dat is dan het voordeel van de VS te zijn, je bepaalt de regels van het spel. En je verkoopt het in simplistische slogans.

Uiteindelijk verandert er toch niet veel neen. Maar als je een zekere hang naar exotisme en complexiteit hebt is wat "boogschutters" rond heel de wereld plaatsen "fun" ofzo.

My little pigeons are everywhere.

-lol-
Oud 2 maart 2022, 22:43   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En Poetin... die trapt dus met open ogen in de open val van die verfoeide cowboys. Dat zegt u toch, niet?!
Op een bepaald moment heeft die geen andere keus meer, Rusland is niet de sterkste van de bende, eerder vergane glorie.

Zeg nu dat Rusland een Mea Culpa doet, toegeeft dat het verslaan is en wil meewerken, wat dan? Dan niets, NATO heeft Rusland als vijand nodig en zal dat dus ook blijven zijn.
Oud 2 maart 2022, 22:47   #60
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Angry 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

POetin wil een snelle overwinning en zoveel mogelijk Oekrainers gewoon DOOD maken, 33 miljoen bevolking gaat hij reduceren tot 20 miljoen, en nu al zijn 4 miljoen gevlucht dus die is hij lekker gratis kwijt.

Die Oekrainse olie en gasvoorraden zijn honderden MIljarden euro's waard.
dus nu 10 miljard euro zo investeren in totalitaire oorlog is toch flinke winst daarna.

33 miljoen oekrainers uitmoorden, en decimeren tot pakweg 20 miljoen is nu het doel denk ik. Hongersnoden gaan nu het vuile klusje klaren.

Het bloedbad is al begonnen.

Wij staan machteloos. Wat kunnen Wieroe en ik doen??

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be