Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2022, 19:38   #681
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 19:48   #682
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Niet alleen Rusland maar ook China, de VS en andere potentiële baasmakers gaan daar rekening dienen mee te houden. Israël kan tot voorbeeld strekken. De slimmen zullen straks onoverwinbaar zijn.
Dan dreigen ze de nuke-kaart te trekken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 19:54   #683
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan dreigen ze de nuke-kaart te trekken.
Zelfmoord op planetaire schaal is altijd mogelijk met een wederzijdse nucleaire aanval, zo niet blijkt nu het speelveld veel evener voor alle betrokkenen.

Laatst gewijzigd door fcal : 15 april 2022 om 19:55.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 22:11   #684
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Laag...
Wat heeft een +70-jarige nog van toekomst? Iemand van 20 daarentegen.
Oud 15 april 2022, 22:13   #685
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom laten die jonge Russische soldaten zich dan met versleten vrachtwagens en kapotte tanks de dood injagen door een 69 jarige dictator als Poetin ?
Zouden ze niet beter naar het Kremlin marcheren ?
Oud 15 april 2022, 22:23   #686
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het gaat van kwaad naar erger met de Russen, de aanvoer heeft nogal technische problemen en een tekort aan vrachtwagens. En ik die dacht dat ze bijgeleerd hadden de laatste paar decennia.
Ze gaan hun ambities toch mogen inperken en bezien wat ze nog uit de brand kunnen slepen via onderhandelingen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220415_95177077
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 22:25   #687
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarom laten die jonge Russische soldaten zich dan met versleten vrachtwagens en kapotte tanks de dood injagen door een 69 jarige dictator als Poetin ?
Omdat ze daar dom genoeg voor zijn. Om zich voor de kar van een politieker te laten spannen. Ook geldig voor wie als Oekraïner de wapens opneemt.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 april 2022 om 22:26.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 22:32   #688
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Na 8 jaar afwezigheid hier, ben ik genoodzaakt effe terug te komen.
Het zal wel duidelijk worden waarom in de komende dagen.

Soit, terzake, of Rusland op een "een smadelijke nederlaag afstevent", daar zou ik niet zo zeker van zijn als de westerse pers u wil laten geloven, integendeel. Ze weten zelf amper wat er werkelijk gaande is, maar dat is een ander verhaal.

Rusland heeft enkel de propaganda-oorlog zwaar verloren, maar dat interesseert hun weinig.

Volgens dit grafiekske, al een paar dagen oud, schiet er aan materieel niet veel meer over bij die Oekies. Waarom dan toch maar constant blijven doorvechten en nóg meer mensen de dood in te jagen ? Dat was van in het begin al duidelijk. Zelenski is maar een handige puppet, een acteurke die de rol van zijn leven kan spelen nu, en iedereen meeslepen in het niet te winnen avontuur. Oekraiene is nu al de grote verliezer. Dat hebben ze te danken enkel en alleen aan de VS en aan Zelenski.

Bijlage 116105

Uw grafiekje wat betreft het aantal russische tanks klopt niet...

Citaat:
Bij de start van de oorlog in Oekraïne had het Russische leger de beschikking over ongeveer 2.700 tanks, zo becijferden Rand Corportation en het Internationaal Instituut voor Strategische Studies (IISS). Ondertussen werd dat aantal al stevig teruggedrongen. Meer dan 680 van die tanks gingen volgens het Oekraïense leger al verloren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220412_94829561
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 22:44   #689
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Ik zal reciprook antwoorden op het nivo en de gedemonstreerde stijl / intelligentie van de reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Gelukkig weet jij wel wat er gaande is.
Allez, de onnozele reacties beginnen al. Ik was algemeen en niet persoonlijk, jij dus direct wel.

Het Westen heeft van in het begin alle Russische bronnen gecensureerd, dus wat denkt gij af te weten van de zaak anders dan de zever, leugens en monumentale propaganda die we hier te horen en lezen krijgen?

Dus: Ja, ik weet wat daar gaande is. Anders dan russofobe keyboard warriors zoals jij kom ik vrij veel in Oekraiene, heb er familie. Ik ben trouwens een heleboel Oekraieners gaan helpen evacueren en ze in veiligheid gebracht na een rit van 5 dagen. Ikzelf ben gematigd pro Rus om meta-politieke redenen die niets met Putin te maken hebben. Maar toch zal ik Oekraieners in nood helpen indien ze mij niet bedreigen. Get it?

Citaat:
En nog geraken de Russen er niet door?
Hoeft ook niet (meer) en was nooit de bedoeling noch mogelijk met de initieel gekozen troepen. Als het echt moet en er geen rekening meer wordt gehouden (moet gehouden worden) met de gewone bevolking dan zal het heel rap gedaan zijn.

Dus hoe meer het Westen / Nato landen en Zelenski blijven uitdagen, liegen, provoceren en stoken, hoe groter het gevaar dat het grof geschut zal ingezet worden. Maar het blijft broedervolk en dus past men voorlopig nog wat op.

Citaat:
De Russen zijn niet welkom. Simpeler kan niet.
Dat heb jij graag hé. Simpel voor de simpelen. Voor de ongeinformeerde toekijker / gehersenspoelde keyboard warrior lijkt dat idd zo.

Russen en Oekraieners zijn zeer sterk verwant en bijna elke familie heeft leden van "de andere kant". Zo simpel is het dus allemaal niet.

Citaat:
Te danken enkel en alleen aan Putin's Rusland.
Te danken aan de provocaties van Zelenski en de VS.

Putin en het regime hebben lang genoeg vriendelijk en diplomatisch gepoogd het Westen duidelijk te maken waar de grens lag.

Zelenski, sprak van terug veroveren van de Krim, van toetreding tot de Nato en van terug verwerven van nucleaire wapens.

Dit alleen al zijn meer dan genoeg redenen voor Rusland om onmiddellijk in te grijpen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de tergend smerige behandeling van de Donbas door die acteur (die trouwens moet doen wat Azov wil of hij wordt omgelegd).
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 01:07   #690
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, dus die kruiser had geen deftige luchtafweer tegen Oekraïense raketten ?
Dat belooft als Rusland ooit tegenover een echt hi-tech leger komt.
Inderdaad, Putin blijkt ongewild een uitstekende inlichtingendienst te zijn voor zowel de NATO en voor China & India.

Zo ne goeie hebben we nog nooit gehad
Oud 16 april 2022, 01:18   #691
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Zalt je vertellen als ik zover ben.

Om te antwoorden als een ietske jongere: van lekker eten en drinken genieten, van technisch hoogstaande pols-bijoekes genieten net zoals van lekkere eilanden en schoon maskes in de Pacific.

En op 't Pol.be forumpeke een hoop berichten (met occasioneel hun aangevers) afzeiken.
Meer moet dat niet zijn.
Oud 16 april 2022, 05:36   #692
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ben benieuwd.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 06:10   #693
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De typische Russische soldaat is een "contractueel"....Die vervult zijn contract van zo of zoveel jaar.Gelukkig,zo blijkt,zijn ze ook niet bijzonder goed getraind op initiatief en taktiek...

Die "dienstplichtigen" van de eerste weken zijn al weg...Blijkbaar was hun inzet het gevolg van de aanname dat de "speciale militaire operatie" gewoon een ritje doorheen een vriendelijk landschap zou worden,een apotheose op een maand oefeningen ....In dat geval zou het eigenlijk zelfs een cadeautje aan de soldaten geweest zijn,een "uplifting" afsluiting van wekenlang amper slapen en van hot naar her gemanouvreerd worden...

Het was overigens al in een officiele Russische mededeling dat het niet de bedoeling is dienstplichtigen buiten Rusland in te zetten...Recent is gebleken dat Oekraine echt wel tot het "buitenland" behoort.

Laatst gewijzigd door kelt : 16 april 2022 om 06:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 06:53   #694
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gaat van kwaad naar erger met de Russen, de aanvoer heeft nogal technische problemen en een tekort aan vrachtwagens. En ik die dacht dat ze bijgeleerd hadden de laatste paar decennia.
Ze gaan hun ambities toch mogen inperken en bezien wat ze nog uit de brand kunnen slepen via onderhandelingen.

Hoe meer de kat "Poetin" in het nauw zal komen, hoe onvoorspelbaarder hij zal worden.

Ik hoop dat ze hem tegen die tijd de lanceercode's afgepakt hebben.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 07:23   #695
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soit, terzake, of Rusland op een "een smadelijke nederlaag afstevent", daar zou ik niet zo zeker van zijn als de westerse pers u wil laten geloven, integendeel. Ze weten zelf amper wat er werkelijk gaande is, maar dat is een ander verhaal.

Rusland heeft enkel de propaganda-oorlog zwaar verloren, maar dat interesseert hun weinig.

Volgens dit grafiekske, al een paar dagen oud, schiet er aan materieel niet veel meer over bij die Oekies. Waarom dan toch maar constant blijven doorvechten en nóg meer mensen de dood in te jagen ? Dat was van in het begin al duidelijk. Zelenski is maar een handige puppet, een acteurke die de rol van zijn leven kan spelen nu, en iedereen meeslepen in het niet te winnen avontuur. Oekraiene is nu al de grote verliezer. Dat hebben ze te danken enkel en alleen aan de VS en aan Zelenski.

Bijlage 116105
Rusland heeft daar maar een deel van ingezet in Oekraïne, dat zijn barslechte cijfers voor een zogenaamde ‘beperkte militaire operatie’. Uiteindelijk zal Oekraïne natuurlijk niet winnen maar het wordt voor de Russen onmogelijk dit te verkopen als een overwinning.

Dit zal geopolitiek sowieso gevolgen hebben, waaronder een nieuwe koude oorlog, al is de oude nooit echt gestopt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 07:32   #696
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
'k Zalt je vertellen als ik zover ben.

Om te antwoorden als een ietske jongere: van lekker eten en drinken genieten, van technisch hoogstaande pols-bijoekes genieten net zoals van lekkere eilanden en schoon maskes in de Pacific.

En op 't Pol.be forumpeke een hoop berichten (met occasioneel hun aangevers) afzeiken.
Meer moet dat niet zijn.
als ik dit lees, wou ik dat ik al jouw leeftijd had
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 07:41   #697
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Interessant artikel, doet me ook denken aan een andere analyse van een Amerikaanse landmachtgeneraal, die verklaarde dat hij sterk de indruk heeft dat ook de Russische tanks slecht worden onderhouden. Hij stelde dat als de VS-pantsers zich verplaatsen er zeer vaak van de stops gebruik wordt gemaakt om de rupsen een snel onderhoud te geven, dit lijkt bij de Russische pantsereenheden niet het geval, met alle gevolgen vandien...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 07:47   #698
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te danken aan de provocaties van Zelenski en de VS.

Putin en het regime hebben lang genoeg vriendelijk en diplomatisch gepoogd het Westen duidelijk te maken waar de grens lag.
Die grenzen van Rusland veranderen wel om de haverklap.

Het is trouwens niet aan Rusland om te bepalen waar de grens ligt. Die was al bepaald toen Oekraïne onafhankelijk werd, en werd erkend door Rusland.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 08:14   #699
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen zijn er blijkbaar geen ordentelijke namen-uitwisselingen tussen Oekraine en Rusland omtrent krijgsgevangenen of eventuele bevestigde doden...

Er zijn al een paar Oekrainse websites (wees eens flink,zoek zelf de link) die fotos en video's tonen van gevangen genomen Russische soldaten,er is natuurlijk de constante stroom telefoontjes naar de familie.....en er zijn ook websites die (soms harde-) fotos tonen van gevonden Russische soldaten.
Officieel heeft de Oekrinse overheid medegedeeld dat dit is om te helpen identificeren,en meteen de families (die amper nieuws krijgen in Rusland blijkbaar) in te lichten......

Uiteraard zit daar ook een propaganda-component aan vast,alleen al als bewijs dat de bevrijding niet zo vlotjes loopt als verwacht,na inmiddels meer dan een maand....De zeden zijn aan het verharden,ook bij de Oekrainers (en begrijpelijk hé?)

Echter zijn er al waarschuwingen dat dit averechts kan werken en (behalve de directe familie) eerder de Russen kan "stalen"......

Ieder gebruikt wapen,van een mes tot een foto,heeft meerdere gevaarlijke kanten,dat is juist....

Dit kon allemaal vermeden zijn geworden als,desnoods via de diensten van het Internationale Rode Kruis,een kartel zou bestaan om exact deze informaties door te geven,zoals bestond tijdens WO2 tussen de Westelijke geallieerden en de Europese As-mogendheden.

Laatst gewijzigd door kelt : 16 april 2022 om 08:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2022, 09:59   #700
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons liever eerst eens weten hoe oud jij bent.
Het valt op dat jij op dit forum iemand poogt de mond te snoeren door hem te wijzen op zijn leeftijd. Het komt er op neer dat, volgens jouw visie, alle 70plussers hun bek moeten houden. Jij bent dus voorstander van segregatie op grond van leeftijd. Een nieuwe klassen-indeling van de maatschappij waar jij vrije meningsuiting aan vastknoopt. Wat een 70plusser ook moge zeggen of schrijven, het hoort genegeerd te worden omdat hij/zij 70plusser is. Een merkwaardige interpretatie…
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be