Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2022, 19:53   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik vind dat we op een politiek forum nu toch echt het alfabet niet meer moeten gaan uitleggen ? Er moet toch ergens een minimum minimorum zijn ?
Verborgen aannames. Verkeerde redeneringen.

Er is geen enkele reden dat een politie agent iets meer zou mogen dan een gewone burger. Niet meer dan dat uw kuisvrouw dingen zou mogen doen die ge zelf niet zou mogen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2022 om 19:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 21:17   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Verborgen aannames. Verkeerde redeneringen.

Er is geen enkele reden dat een politie agent iets meer zou mogen dan een gewone burger. Niet meer dan dat uw kuisvrouw dingen zou mogen doen die ge zelf niet zou mogen.
Toch wel. En die reden noemt 'de wetgeving'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 21:46   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toch wel. En die reden noemt 'de wetgeving'.
Niet betrapt worden, of machtig genoeg zijn om die te negeren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 22:11   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, een mens krijgt het maar moeilijk uitgelegd aan sommigen, dat wapens in de VS cultureel erfgoed zijn, en dat die vrije verkoop nooit anders is geweest. Niemand kijkt daar op als een "pick up" je voorbijrijdt waar een tweeloop uit het open raam steekt.
Klopt. Ik heb tal van foto's genomen van motards die hun winchester meedragen achter op de moto.
Meer dan eens in een klein dorpje in the Midwest kwam er een bewoner ons vragen wat we zochten. Die hadden altijd hun geweer bij.
Een gezellig landje heb ik het nooit gevonden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 mei 2022 om 22:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2022, 22:20   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Ik heb tal van foto's genomen van motards die hun winchester meedragen achter op de moto.
Meer dan eens in een klein dorpje in the Midwest kwam er een bewoner ons vragen wat we zochten. Die hadden altijd hun geweer bij.
Een gezellig landje heb ik het nooit gevonden
Behalve in DC zijn de US wapenwetten veel lakser als bij ons. Maar het is toch enkel in de ‘Confederate States’ dat ze daar op straat mee rondlopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 00:01   #106
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nou breekt mijn klomp. Voor het bezoek van de voorstander van vrije wapendracht Donald Trump aan een bijeenkomst van de Wapenlobby (National Rifle Assosiaction) zijn wapens verboden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220525_96046874
Weer een voorbeeld van verkeerde berichtgeving ,maar daar bent u al bekend voor mijn beste...

Het verbod geldt enkel in de zaal waar Trump zijn speech gaat houden...

Voor de rest van de conferentie is wapendracht hier toegestaan ...

Niet dat ik dat goedkeur hoor ....

Wapens horen verboden te worden ,behalve de mijne uiteraard...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 00:24   #107
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Door politie en leger, zoals het hoort.
Ja hoor ,meld maar eens een inbraak , krijg je enkele minuten later een bericht terug of het dringend is ....

En toen ze eindelijk ten tonele verschenen bleek het dat wat bewijs verzamelen niet echt hoog in hun agenda genoteerd stond ....

Noch die halve opgegeten appel noch die uitgedoofde sigarettenpeuk op de vensterbank was hun aandacht waard bij de inbraak bij mijn moeder destijds....


Te véél werk hé ....

Edit: En ik die dertig kilometer van bij mijn moeder woonde was destijds een héél pak sneller bij de plaats van de inbraak dan de politie die verantwoordelijk waren voor de bescherming van die regio...

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 mei 2022 om 00:31.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 00:49   #108
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Naar mijn mening zouden ze met hun wapen zichbaar in een holster moeten samenkomen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 01:19   #109
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Naar mijn mening zouden ze met hun wapen zichbaar in een holster moeten samenkomen.
Waard om over na te denken in die staten waar wapendracht toegelaten is: verplichten te dragen in zichtbare holster. (al dan niet met viriele Stetson op het hoofd want dat ziet er beter uit dan die puberale rode MAGA klak.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 01:35   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De bedoeling van gewapend te zijn is om U kunnen te verdedigen tegen andere gewapende mensen, of om een aanval kunnen te plegen op andere niet-gewapende mensen. Nogal wiedes, nee ?
Zonder woorden - Sans paroles.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 06:12   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Hier zie je Ted Cruz, die zich in alle bochten probeert te kronkelen om toch maar niet het evidente te moeten onderkennen. Schitterende beelden. De Sky News reporters tonen hier de GOP gluiperd in al zijn glorie. Hou wel een kotsemmer in handbereik.

https://twitter.com/SkyNews/status/1...%3Dtrueapp%3D1

https://www.msnbc.com/rachel-maddow-...away-rcna30885

Citaat:
If you haven’t seen the video of the exchange, it’s only a minute and a half, and it’s worth checking out. Mark Stone, a reporter for Sky News, which is a British media outlet, told the senator that many around the world “cannot fathom” why these massacres occur “only in America.”

As the Texas Republican ended the interview, Stone asked, “I just want to understand why you do not think that guns are the problem. Why is this an American problem?” A visibly angry Cruz eventually turned around and told Stone to “stop being a propogandist.”
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 mei 2022 om 06:14.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 06:26   #112
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier zie je Ted Cruz, die zich in alle bochten probeert te kronkelen om toch maar niet het evidente te moeten onderkennen. Schitterende beelden. De Sky News reporters tonen hier de GOP gluiperd in al zijn glorie. Hou wel een kotsemmer in handbereik.

https://twitter.com/SkyNews/status/1...%3Dtrueapp%3D1

https://www.msnbc.com/rachel-maddow-...away-rcna30885
De perfecte footage om de spreuk "met de staart tussen de benen verdwijnen" te illustreren. Wat een sissie, die Cruz.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 07:04   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De perfecte footage om de spreuk "met de staart tussen de benen verdwijnen" te illustreren. Wat een sissie, die Cruz.
Zowat het prototype van de MAGA-republikein, oerconservatief inzake abortus, burgerrechten en een handpop voor de NRA. Gewetenloos ook, toen de stroom uitviel in Texas en miljoenen mensen in de kou zaten wist mijnheerke niet beter dan met zijn vrouw op vakantie naar Cancun te vertrekken.
https://www.theguardian.com/us-news/...enator-reports
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 mei 2022 om 07:04.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 07:12   #114
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nou breekt mijn klomp. Voor het bezoek van de voorstander van vrije wapendracht Donald Trump aan een bijeenkomst van de Wapenlobby (National Rifle Assosiaction) zijn wapens verboden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220525_96046874
Dat zou hypocriet zijn moesten daar wapens verboden zijn voor IEDEREEN...
Dat is niet het geval, het securitypersoneel is daar wel degelijk gewapend, en voorag gescreend.

Waar gewapend personeel is is bewapening bij burgers een extra risico...
Waar géén gewapend personeel is en de burger op zichzelf aangewezen is... daar is het in het voordeel van de onschuldige burger om ook gewapend te zijn!

Dat is de 'volledige' logica achter de NRC.
Dat u niet in staat bent verschillende niveaus van dreiging/gevaar te onderscheiden, of beter, opzettelijk de simpleton uithangt en dat NIET WIL begrijpen, maakt uw draad de facto overbodig.
Want de door u verzonnen/gefantaseerde premisse bestaat niet.

Noch NRC noch Trump hebben ooit ergens gesteld dat er 1/één homogene dreiging is. Hun voorbeelden gaan zelfs over uitzonderlijke omstandigheden.
Met name terrorisme (zoals in de door terroristen gekaapte vliegtuigen op 9/11) en schietpartijen op onschuldige 'ongewapende' burgers.
Hun gelijk werd nog maar een paar dagen geleden bewezen toen een jonge vrouw die in het bezit van een wapen was een wilde schutter kon uitschakelen en daarmee vele levens redde...

Wat meteen ook de parabel van de meer wapens is meer slachtoffers onderuit haalt...
Moest die kloppen zou je namelijk ook beter agenten ongewapend op straat sturen... en zelfs jij zal/zou moeten weten hoe achterlijk dat is.
Tenzij je even dom bent als je je voordoet natuurlijk... wat ik niet van je denk, je bent gewoon oneerlijk in je vooropstellingen...

(Nee moderatie, geen persoonlijke aanval, ik schiet niet op de pianist, wel op zijn vaste werkwijze van ridiculisatie.)
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 08:13   #115
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat zou hypocriet zijn moesten daar wapens verboden zijn voor IEDEREEN...
Dat is niet het geval, het securitypersoneel is daar wel degelijk gewapend, en voorag gescreend.

Waar gewapend personeel is is bewapening bij burgers een extra risico...
Waar géén gewapend personeel is en de burger op zichzelf aangewezen is... daar is het in het voordeel van de onschuldige burger om ook gewapend te zijn!

Dat is de 'volledige' logica achter de NRC.
Dat u niet in staat bent verschillende niveaus van dreiging/gevaar te onderscheiden, of beter, opzettelijk de simpleton uithangt en dat NIET WIL begrijpen, maakt uw draad de facto overbodig.
Want de door u verzonnen/gefantaseerde premisse bestaat niet.

Noch NRC noch Trump hebben ooit ergens gesteld dat er 1/één homogene dreiging is. Hun voorbeelden gaan zelfs over uitzonderlijke omstandigheden.
Met name terrorisme (zoals in de door terroristen gekaapte vliegtuigen op 9/11) en schietpartijen op onschuldige 'ongewapende' burgers.
Hun gelijk werd nog maar een paar dagen geleden bewezen toen een jonge vrouw die in het bezit van een wapen was een wilde schutter kon uitschakelen en daarmee vele levens redde...

Wat meteen ook de parabel van de meer wapens is meer slachtoffers onderuit haalt...
Moest die kloppen zou je namelijk ook beter agenten ongewapend op straat sturen... en zelfs jij zal/zou moeten weten hoe achterlijk dat is.
Tenzij je even dom bent als je je voordoet natuurlijk... wat ik niet van je denk, je bent gewoon oneerlijk in je vooropstellingen...

(Nee moderatie, geen persoonlijke aanval, ik schiet niet op de pianist, wel op zijn vaste werkwijze van ridiculisatie.)
Ik veronderstel dat je de NRA bedoelde?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 09:56   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En de reden waarom de VS dat stukje grondwet heeft, is omdat de mensen die de VS eigenlijk hebben opgericht, goed doorhadden dat overheden minder happig zijn om mensen met wapens blind te roven.

Wat me er aan doet denken, van de week een afspraak maken bij een oogarts. Na het lezen van mijn belastingsaanslag lijkt het steeds valavond te zijn. Zelfs bij volle middagzon.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 10:15   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nou breekt mijn klomp. Voor het bezoek van de voorstander van vrije wapendracht Donald Trump aan een bijeenkomst van de Wapenlobby (National Rifle Assosiaction) zijn wapens verboden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220525_96046874
TRUMP was er te gast. Wellicht de reden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 11:28   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Ik heb tal van foto's genomen van motards die hun winchester meedragen achter op de moto.
Meer dan eens in een klein dorpje in the Midwest kwam er een bewoner ons vragen wat we zochten. Die hadden altijd hun geweer bij.
Een gezellig landje heb ik het nooit gevonden
die wapens werden even vrij verkocht dertig - veertig jaar geleden, maar die mass-shootings is een fenomeen dat slechts zo'n twintig jaar aan de gang is. In de loop vd generaties zijn de mensen veranderd, agressiever en brutaler. Die hyper-realistische geweldfilms en computergames waar de ingewanden in het rond vliegen zullen daar ook wel toe bijdragen. Ik vermoed dat sommigen fictie en realiteit niet meer onderscheiden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 11:43   #119
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de reden waarom de VS dat stukje grondwet heeft, is omdat de mensen die de VS eigenlijk hebben opgericht, goed doorhadden dat overheden minder happig zijn om mensen met wapens blind te roven.

Wat me er aan doet denken, van de week een afspraak maken bij een oogarts. Na het lezen van mijn belastingsaanslag lijkt het steeds valavond te zijn. Zelfs bij volle middagzon.
Ik denk niet dat je oogarts rijker maken gaat helpen. Veranderen van full residentie buiten Euroland kan wel helpen op voorwaarde van degelijk voorbereidend huiswerk te doen.
Het heeft bij mij ook heel wat decennia geduurd alvorens dat uiteindelijk echt in te zien ...en ernaar te handelen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2022, 11:46   #120
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je de NRA bedoelde?
Thanks, ik ga die automatische verbeteringen toch eens moeten uitschakelen en beter opletten. Wat last van seniliteit misschien ook...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be