Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2022, 22:56   #321
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Door 2 bekende factoren krijgt mijn partner onregelmatig haar maandstonden gemiddeld 5 keer per jaar. (geteld over de laaste 6 jaar). Het is al (2x) voorgekomen dat dit perfect volgens verwachtingen verloopt. Het is ook al voorgekomen dat er 5 maanden tussenzaten. Misschien moet je de medische wereld in om dit even te documenteren en verhelderen met je kennis opgedaan in het vak ovulatie in jouw gekregen onderwijs. Je zou volgens mij zelfs kandidaat kunnen worden voor een nobelprijs.

Misschien nuttige informatie voor jou: Met de geldprijs voor een nobelprijs kan je zeker 200.000 (tweehonderdduizend) bakken Cara pils kopen.
Wij ijken niet op Cara Pils neen.
https://www.bol.com/nl/nl/l/ovulatie...nType=CATEGORY
Oud 25 juni 2022, 23:10   #322
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En als ze ovuleert, moet ge niet te lang napeuteren na uw orgasme he. Want hoe langer ge napeutert en ge blijft zitten, hoe lager de kans dat de condoom zwangerschap tegenhoudt. Paranoïde neuken tijdens de vruchtbare dagen, enkel zonder condoom laten zuigen.
Volgens een gecertificeerd Belgische arts is mijn 2e kind verwekt tijdens een periode dat het eigenlijk niet denkbaar is om vruchtbaar te zijn gebaseerd op de symptomen van ovulatie. Zeer blij mee natuurlijk.
Jij bent natuurlijk een man van de wetenschap.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2022, 23:18   #323
XenApp
Parlementslid

Standaard

Als ik hier in de draad lees zie ik veel verwachtingen dat het VB daadwerkelijk abortus wil afschaffen. Velen beseffen niet dat ze hiermee kiezers gaan verliezen en dus ook overheidsmanna. Aint gonna happen, zo sugger zijn ze wel, Sneppe mag pijpen wat ze wil voor de buhne en wat extreme CD&V kiezers pikken (wat nu eigenlijk niet meer nodig is), nooit zal dat een discussiepunt zijn als het er om gaat.
Oud 25 juni 2022, 23:21   #324
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch ook een klein beetje goed nieuws, en een verzuchting om te lezen dat niet heel de VS retarded is geworden :

Citaat:
California steps into the post-Roe future

The state has been readying itself to become an abortion haven.

California has been preparing for this moment for months.

The Golden State, along with a number of Democratic strongholds, has been working to shore up its abortion protections in anticipation of the Supreme Court’s ruling on Friday to strike down the landmark Roe v. Wade decision.
But no other state has created such a comprehensive strategy — a legislative bill package with more than a dozen proposals, new funding to expand abortion access and a proposed November ballot measure that would enshrine the right to abortion in the state Constitution.

“ABORTION STAYS LEGAL IN CA,” Democratic Gov. Gavin Newsom tweeted Friday morning, lamenting that “This is not the America we know.”
The Supreme Court decision, on a 5-4 vote, clears the way for more than half the states in the country to swiftly ban the procedure, a move that puts great pressure on states where abortion will still be legal. California wants to be an abortion haven for pregnant people living under new laws hostile to abortion.

A restrictive Texas abortion law prompted Newsom last fall to establish a council on the future of abortion. The group drafted a list of recommendations that turned into the long list of abortion-related bills introduced in the California Legislature this year. But it was only until after POLITICO’s reporting of an early majority draft opinion that lawmakers proposed amending the state constitution to explicitly protect the right to abortion, as well as contraception.

Senate Constitutional Amendment 10, which is on track to be placed on the November ballot in the coming days, would ask voters to change the California Constitution to declare that “the state shall not deny or interfere with an individual’s reproductive freedom in their most intimate decisions, which includes their fundamental right to choose to have an abortion and their fundamental right to choose or refuse contraceptives.”

Newsom on Friday afternoon signed into law a bill to shield abortion clinicians and out-of-state patients from abortion laws that threaten to impose criminal penalties. It took effect immediately. Other proposals moving through the Legislature would offer financial help to people coming from other states for abortion-related services.
Newsom has proposed the state spend $125 million to help clinics throughout the state prepare for an expected surge in patients from states hostile to abortion seeking care. Additional funding for some of the Legislature’s proposals may end up in the final state budget by month’s end.

The Supreme Court’s decision to overturn nearly 50 years of legal precedent upholding a right to end a pregnancy won the support of five of the court’s six conservative justices. Chief Justice John Roberts and the court’s three liberal justices opposed overruling Roe.

“We hold that Roe and Casey must be overruled,” Justice Samuel Alito wrote in the majority opinion, referring to Planned Parenthood v. Casey, the case that barred states from banning abortion before the point of fetal viability. “The Constitution makes no reference to abortion, and no such right is implicitly protected by any constitutional provision. This Court cannot bring about the permanent resolution of a rancorous national controversy simply by dictating a settlement and telling the people to move on.”
Jodi Hicks, president of Planned Parenthood affiliates of California, called the decision “a stain in our nation’s history book.”

“To people across the country living in a state hostile to abortion: California is here for you,” Hicks said in a statement. “We will not turn people away, and we will find a way to support you so that you can get the care you need.
https://www.politico.com/news/2022/0...uture-00042259
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2022, 23:23   #325
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens een gecertificeerd Belgische arts is mijn 2e kind verwekt tijdens een periode dat het eigenlijk niet denkbaar is om vruchtbaar te zijn gebaseerd op de symptomen van ovulatie. Zeer blij mee natuurlijk.
Jij bent natuurlijk een man van de wetenschap.
En dacht u 1 seconde aan abortus?
Oud 25 juni 2022, 23:24   #326
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik hier in de draad lees zie ik veel verwachtingen dat het VB daadwerkelijk abortus wil afschaffen. Velen beseffen niet dat ze hiermee kiezers gaan verliezen en dus ook overheidsmanna. Aint gonna happen, zo sugger zijn ze wel, Sneppe mag pijpen wat ze wil voor de buhne en wat extreme CD&V kiezers pikken (wat nu eigenlijk niet meer nodig is), nooit zal dat een discussiepunt zijn als het er om gaat.
een ethische termijn is de minimum.
Oud 25 juni 2022, 23:37   #327
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dacht u 1 seconde aan abortus?
Daar heb ik al op geantwoord.
Oud 25 juni 2022, 23:37   #328
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
een ethische termijn is de minimum.
Ethische termijnen kan je natuurlijk gemakkelijk wetenschappelijk definieren.
Oud 26 juni 2022, 00:09   #329
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Die beslissing draait niet inhoudelijk om abortus maar om het beslissingsrecht van de afzonderlijke staten. Net zoals het BS was dat het homo'huwelijk' zou voortvloeien uit de grondwet: meer is dan ook mogelijk, om liberale dictaten in te dijken (overigens ben ik persoonlijk wel pro-abortus).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 juni 2022 om 00:13.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 05:43   #330
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Nochtans, als het gaat over financiele steun van de vader, is het gewoon:
""wel, daar had je aan moeten denken vooraleer sex te hebben"

Waarom zijn het enkel de mannen die moeten nadenken vooraleer sex?

Het leven van mannen mag "vernietigd" worden door sex, maar niet dat van vrouwen?
Oud 26 juni 2022, 07:01   #331
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is pastoorpraat waarvan ik gehoopt had dat die stilaan zou uitgestorven zijn in het westen.
Met het importeren van nieuwe gebaarde pastoors aan hoog tempo, en iedereen die daar - zoals jij destijds van de originele pastoors - voor wil ijveren om ze te elimineren voor racist uitmaken, zal dat hier veel en veel sneller weer terug van weggeweest zijn dan in de meest wilde multiculturele dromen die je kan koesteren hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 07:13   #332
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik al op geantwoord.
Ovulatie is geen symptoom he.
Ge zijt 3 dagen supervruchtbaar als vrouw en de sperma is tot 7 dagen levend. Dus als je een week voor de eiersprong onveilig vrijt, is de kans op zwangerschap vrij groot.

Je kan ook op een staafje urineren. Circa 20 dagen na de maandstonden ben je niet vruchtbaar.

Citaat:
Ethische termijnen kan je natuurlijk gemakkelijk wetenschappelijk definieren.
Ja hoor.
Een deskundige aan het woord waardoor ze abortus terug schroefden tot een termijn van circa 8 weken. Nuja, hartslag != abortus.
https://m.youtube.com/watch?v=j0tQZhEisaE
Oud 26 juni 2022, 08:15   #333
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

mijn ex heeft al drie keer een abortus laten doen , ik denk dat ze een abonnement heeft
Oud 26 juni 2022, 08:43   #334
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ongewenste zwangerschap is fysische en psychologische foltering als er geen escape route mogelijk is.
Er zijn tientallen goed werkende middelen om die ongewenste zwangerschap te vermijden, dan moet je je eigen vrucht niet doden.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 09:07   #335
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Of een oefening in democratie. Elke staat kan voor zichzelf beslissen in hoeverre ze abortus toestaan. Een staat die infanticide toestaat is wel nog niet mogelijk denk ik. Er is dus nog wel wat werk aan de cultuurwinkel.
Dat komt nog als het zo verder bergaf gaat met het geweten. Als je het niet wilt houden moogt ge het doodslaan tegen de muur zoals mijn buur in mijn kinderjaren met de hondenpups deed. Ik vrees dat er zelfs een dag gaat komen dat ook ouderen op een bepaalde leeftijd mogen geëuthanaseerd worden. Heel in het begin was dat ook heel uitzonderlijk, nu is dat ook al gewoon op verzoek.
Oud 26 juni 2022, 09:08   #336
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
mijn ex heeft al drie keer een abortus laten doen , ik denk dat ze een abonnement heeft
Zo een vrouw was mijn ex geweest van het moment dat ze er nog maar over zou gesproken hebben.
Oud 26 juni 2022, 09:19   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat komt nog als het zo verder bergaf gaat met het geweten. Als je het niet wilt houden moogt ge het doodslaan tegen de muur zoals mijn buur in mijn kinderjaren met de hondenpups deed. Ik vrees dat er zelfs een dag gaat komen dat ook ouderen op een bepaalde leeftijd mogen geëuthanaseerd worden. Heel in het begin was dat ook heel uitzonderlijk, nu is dat ook al gewoon op verzoek.
Wat is daar verkeerd mee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 09:25   #338
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2022, 10:07   #339
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Zo een vrouw was mijn ex geweest van het moment dat ze er nog maar over zou gesproken hebben.
ah ja, want een vrouw is uw bezit
Oud 26 juni 2022, 10:31   #340
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Groen stuurt een transgender deel te nemen aan het abortus debat.

en Gwendolyn, stop toch met verdraaien. Wij beslissen niet over anderen. Abortusrechten behoeven geen termijn van maandenlang. Baby’s in stukken uit de baarmoeder rukken is een pertinente infanticide, Punt amen en uit. https://m.youtube.com/watch?v=SKl2Lbpk9Lw&t=650s

Er wordt “niet opgeroepen in het Vaticaan”; wat God ons via de Geest openbaart is veel belangrijker dan politici die hun vinger nat pappen en daarop hun beleid richten. En ons beleid willen aandoen zoals de profetie ons de wetteloze aankondigde.
Soli Deo gloria

Doe iets met het voorstel van uw collega aan tafel en wees niet selectief verontwaardigd.

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 juni 2022 om 10:58.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be