Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2022, 16:11   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Maar de meeste automobilisten kunnen of willen de verkeersregel niet volgen.
Als ik met mijn fiets in een fietsstraat rij dan steken de automobilisten mij voorbij.
Als je dan teken doe dat ze moeten vertragen dan worden ze nog boos ook.
Ik ben aan het wachten tot als zo een automobilist stopt en uitstapt.
Ik kwam eens in een straat waarvan er ook een deel fietsstraat is.
Er stond daar in het midden maar echt in het midden een vent met zijn fiets stil en toen ik dichterbij kwam draaide hij hem met geweld om en duwde zijn fiets onder mijn auto.

Hij foeterde dat hij dat recht had want het was een fietsstraat en uiteraard wilde hij centen krijgen voor zijn fiets.

Ten eerste stond hij nog niet in het juiste gedeelte van de fietsstraat, ten tweede was het een bedrieger en ten derde stond ik op het punt hem te wurgen.

Hij is het dan maar afgestapt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juni 2022 om 16:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 16:15   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Maar de meeste automobilisten kunnen of willen de verkeersregel niet volgen.
Als ik met mijn fiets in een fietsstraat rij dan steken de automobilisten mij voorbij.
Als je dan teken doe dat ze moeten vertragen dan worden ze nog boos ook.
Ik ben aan het wachten tot als zo een automobilist stopt en uitstapt.
Zou ik absoluut doen in uw plaats.
De Belgische pensioenen zullen er goed bij varen.
Alweer een dik overheidspensioen minder uit te betalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 17:24   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Maar de meeste automobilisten kunnen of willen de verkeersregel niet volgen.
Als ik met mijn fiets in een fietsstraat rij dan steken de automobilisten mij voorbij.
Als je dan teken doe dat ze moeten vertragen dan worden ze nog boos ook.
Ik ben aan het wachten tot als zo een automobilist stopt en uitstapt.
Ik zou dat niet zo stellen, de meeste fietsstraten die ik ken zijn vrij kort of zijn wegen waar je enkel maar komt omdat je er woont of iemand gaat bezoeken.
Er zijn natuurlijk altijd een aantal asocialen die zo’n weg als sluipweg willen gebruiken, maar meestal zie ik de automobilisten wel zich aan de regels houden.

Het wordt anders uiteraard als politici hun gemeente volsteken met fietsbanen en je als automobilist verplicht wordt kilometers over zo’n baan te rijden. Dan is het slechte planning en vraag je om moeilijkheden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 07:57   #24
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

automobilisten moeten aangepakt worden, want we hebben te veel verkeersdoden.
Uit de actualiteit;

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...eselare-bestu/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 08:01   #25
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou dat niet zo stellen, de meeste fietsstraten die ik ken zijn vrij kort of zijn wegen waar je enkel maar komt omdat je er woont of iemand gaat bezoeken.
Er zijn natuurlijk altijd een aantal asocialen die zo’n weg als sluipweg willen gebruiken, maar meestal zie ik de automobilisten wel zich aan de regels houden.
Veel gemeentes, hoofdzakelijk onder CD&V bestuur, kondigen met veel tromgeroffel aan dat ze fietsstraten maken ... maar vervolgens blijft controle daar een dode letter. A ja, want de burgemeesters krijgen spontaan diarree enkel bij de gedachte dat ze wat stemmen zouden verliezen ...

De gevolgen zijn er dan ook naar en die zijn niet zoals u die stelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het wordt anders uiteraard als politici hun gemeente volsteken met fietsbanen en je als automobilist verplicht wordt kilometers over zo’n baan te rijden. Dan is het slechte planning en vraag je om moeilijkheden.
Verkeersdeelnemers horen zich ten alle tijden aan de reglementen te houden, ongeacht wat ze daar zelf van vinden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 08:30   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Verkeersdeelnemers horen zich ten alle tijden aan de reglementen te houden, ongeacht wat ze daar zelf van vinden.
Het eenvoudigste is toch van wapens toe te laten, en doden ook. Zo kunnen burgers dat zelf bepalen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 10:06   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Ik vind het grappig wat voor dingen onze forummers hier allemaal meemaken. Je zou haast denken dat het het wilde westen is. Zelf heb ik nog nooit een ongeval gehad met auto of fiets. Ik heb precies altijd het geluk dat ik weinig van die cowboys tegen komen. Jullie hebben dat precies dagelijks voor en het is dan ook nog altijd de schuld van het voertuig dat jullie niet kunnen hebben. in dit geval is staatsvijand nummer 1 blijkbaar de step.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 10:24   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het grappig wat voor dingen onze forummers hier allemaal meemaken. Je zou haast denken dat het het wilde westen is. Zelf heb ik nog nooit een ongeval gehad met auto of fiets. Ik heb precies altijd het geluk dat ik weinig van die cowboys tegen komen. Jullie hebben dat precies dagelijks voor en het is dan ook nog altijd de schuld van het voertuig dat jullie niet kunnen hebben. in dit geval is staatsvijand nummer 1 blijkbaar de step.
Je mag altijd eens een ritje met mij meedoen.
Vanochtend bijna van de fietsostrade Brussel-Asse gereden door een paar jongeren op 2taktertjes.
En ja, de herkenbare geur van oude Castrol 2takt olie was duidelijk.

Van steps heb ik maar 1 soort van last mee, en da's specifiek aan deelsteps (en fietsen). Die worden regelmatig als een soort barricade over de voet en fietspaden gelegd hier in het Brusselse.

En neen, ik heb geen ervaring met deelsteps/fietsen.
Langs de andere kant, 'k heb die van mezelf. En ook auto, en ook motorscooter, maar al sinds 198 geen 2 takter meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 juni 2022 om 10:26.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 10:27   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het eenvoudigste is toch van wapens toe te laten, en doden ook. Zo kunnen burgers dat zelf bepalen.
Ik denk, als dat toegelaten wordt, ik toch een paar maand uit het zicht blijf. Dan is de hoofdmoot gedarwineerd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 10:36   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je mag altijd eens een ritje met mij meedoen.
Vanochtend bijna van de fietsostrade Brussel-Asse gereden door een paar jongeren op 2taktertjes.
En ja, de herkenbare geur van oude Castrol 2takt olie was duidelijk.

Van steps heb ik maar 1 soort van last mee, en da's specifiek aan deelsteps (en fietsen). Die worden regelmatig als een soort barricade over de voet en fietspaden gelegd hier in het Brusselse.

En neen, ik heb geen ervaring met deelsteps/fietsen.
Langs de andere kant, 'k heb die van mezelf. En ook auto, en ook motorscooter, maar al sinds 198 geen 2 takter meer.
Ale jong. Wat een pech. Ik rij meer dan 10k km per jaar met de fiets en ik kom dat allemaal niet tegen. Ik moet de grootste geluksvogel ooit zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 10:38   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ale jong. Wat een pech. Ik rij meer dan 10k km per jaar met de fiets en ik kom dat allemaal niet tegen. Ik moet de grootste geluksvogel ooit zijn.
Je rijd dan ook niet in het Brusselse.
Misschien in het vlakke West Vlaanderen, of op de bosrijke Limburgse wegen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 11:22   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je rijd dan ook niet in het Brusselse.
Misschien in het vlakke West Vlaanderen, of op de bosrijke Limburgse wegen?
ik doe ongeveer 1 keer per week woon-werk Brussel en dan neem ik grote stukken van de F2 mee. Voor de rest rij ik vaak in Oost Vlaanderen, Henegouwen en Ardennen rond. Ik ben er mij wel altijd van bewust dat ik niet de enige weggebruiker ben en ik ben ook altijd hoffelijk. Misschien is dat het verschil hé.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 juni 2022 om 11:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 11:31   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ale jong. Wat een pech. Ik rij meer dan 10k km per jaar met de fiets en ik kom dat allemaal niet tegen. Ik moet de grootste geluksvogel ooit zijn.
Op 10.000 km / jaar zal je inderdaad niet veel tegenkomen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 11:47   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op 10.000 km / jaar zal je inderdaad niet veel tegenkomen.
Vanaf hoeveel km per jaar kom je wel veel tegen?

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2022 om 11:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 12:03   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op 10.000 km / jaar zal je inderdaad niet veel tegenkomen.
Ah bon, tzijn hier dus allemaal profwielrenners die meer dan 10K per jaar fietsen. Straffe mannen hier.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 13:18   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah bon, tzijn hier dus allemaal profwielrenners die meer dan 10K per jaar fietsen. Straffe mannen hier.
1 keer per week naar het werk fietsen, voornamelijk over Fietsostrade F2.

En voor de rest landelijke gebieden. Ja, dan is het niet verwonderlijk dat je weinig "meemaakt".

Awel, dat woon/werkverkeer is voor mij zowat alle weekdagen, 2x20 km.

Ik doe een belangrijk deel Romeinse Steenweg, zo rond 5u 's ochtends. En ik kan alle dagen, indien ik het wil, wel deelsteps en -fietsen van fiets en voetpad wegleggen. Sommigen gewoon neergesmeten, andere gewoon slecht "geparkeerd", en nog andere als barricade over het fietspad gelegd, bij voorkeur in een donker stuk.

En die 2 racende bromfietsers op de F2 (net voor het park van Ganshoorn), ja, dat is de eerste keer in 18 maand dat ik dat meemaakte.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 13:31   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 keer per week naar het werk fietsen, voornamelijk over Fietsostrade F2.

En voor de rest landelijke gebieden. Ja, dan is het niet verwonderlijk dat je weinig "meemaakt".

Awel, dat woon/werkverkeer is voor mij zowat alle weekdagen, 2x20 km.

Ik doe een belangrijk deel Romeinse Steenweg, zo rond 5u 's ochtends. En ik kan alle dagen, indien ik het wil, wel deelsteps en -fietsen van fiets en voetpad wegleggen. Sommigen gewoon neergesmeten, andere gewoon slecht "geparkeerd", en nog andere als barricade over het fietspad gelegd, bij voorkeur in een donker stuk.

En die 2 racende bromfietsers op de F2 (net voor het park van Ganshoorn), ja, dat is de eerste keer in 18 maand dat ik dat meemaakte.
Dus hier wordt constant op de kap gezeten van de "wielerterroristen" die in het weekend de Vlaamse wegen onveilig maken. Ik ga elk weekend op pad en nu is het plots logisch dat ik weinig meemaak? Maar als een wielertoerist weinig meemaakt, waarom komen jullie ze dan wel altijd tegen vermomd als terroristen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 18:18   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus hier wordt constant op de kap gezeten van de "wielerterroristen" die in het weekend de Vlaamse wegen onveilig maken. Ik ga elk weekend op pad en nu is het plots logisch dat ik weinig meemaak? Maar als een wielertoerist weinig meemaakt, waarom komen jullie ze dan wel altijd tegen vermomd als terroristen?
Nu begrijp ik uw standpunt. U bent blijkbaar 1 van die enthousiaste wielerliefhebbers.
In zo'n zwerm komt u niet te veel tegen, uitgezonderd de kont van uw voorligger.

De zwermen "wielertoeristen" die al dan niet met een volgauto hun goesting kunnen doen zijn een irritatie, ja.
En het is het enige volkje op 2 wielen die mij in de nek aankijken als ik hen tegen een gezapig tempo voorbij steek.
Er is een reden waarom ligfietsen niet toegelaten zijn in de "main stream" wielrennerij, en het is niet veiligheid.


Maar het voorkomt niet dat ik tijdens gewoon verkeer mijn snelheid limiteer op 25km/u. Het is gewoon te gevaarlijk met al die automobilisten die met andere dingen bezig zijn dan het verkeer.
Of het ontwijken van "per ongeluk omgevallen of verkeerd geparkeerde deelfietsen/steps".

Want over het algemeen krijgen mijn echtgenote en ik positieve reacties van medeweggebruikers, misschien omdat we meestal met een brede glimlach op de weg zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 juni 2022 om 18:18.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 07:56   #39
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ale jong. Wat een pech. Ik rij meer dan 10k km per jaar met de fiets en ik kom dat allemaal niet tegen. Ik moet de grootste geluksvogel ooit zijn.
Ik begrijp toch ook niet goed dat jij niet meer meemaakt. Het moet zijn dat men hier in Antwerpen een pak slechter rijdt dan in de rest van het land. Gisteren heb ik weeral keihard moeten remmen voor een jonge chauffeur van Marokkaanse afkomst met zijn vrouw naast zich die oogkleppen (hoofddoek) aanhad. Ze komen me - ik op de fiets op een fietspad tegen de straat zonder geparkeerde auto's tussen ofzo - voorbij gereden met de auto en draaien een meter en half aan me voorbij plots naar rechts een straat in, zonder pinken natuurlijk (niet dat dat er nog toe deed). Bijna elke dag moet ik zo in de rem. Eergisteren kon ik mijn ogen niet geloven: twee wagens kruisten elkaar links, echt beiden waren links aan het rijden, in een fietsstraat. Ik kan bijna elke dag van de pot gerukte verhalen vertellen. Vooral dat voorbijrijden en dan afslaan gebeurt voortdurend. Vele automobilisten lijken totaal van de wereld in het Antwerpse.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 08:20   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je aan 100 fietst ben je ook een crimineel.
Ik zou de wielertoeristen die de Tourmalet aan 80 naar beneden vlammen niet te eten willen geven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be