Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2022, 10:46   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Dit begrijp ik wel niet, maar het kan ook slecht of onvolledig geciteerd zijn:
Citaat:
“Het enige vervelende aan reizen met een elektrische wagen is dat ik niet zomaar bij gelijk welk tankstation kan stoppen om de benen te strekken", begint Kris De Rocker (41) uit Wetteren. “Ik moet doorrijden tot de volgende laadpaal.”
Maar dat is dan ook het enige minpuntje, beklemtoont hij.
En waarom kun je niet tussendoor eens kort stoppen aan eenderwelke parking of tankstation voor een behoefte aan iets?

Krijgt men dan boze blikken van petrolheads? Zijn er daar beestjes die in uw batterijpack bijten? lol

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2022 om 10:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 13:52   #122
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Alleé gij, dan rij je toch even naar de SuC in Affi ? Je moet dan wel vanuit Riva het halve meer afrijden (zie het als een 'dagtrip', met die zomerdrukte daar).
De grootste hoop van de app's trekken op niets.

Gebruik van de ChargeFinder -app ( orange logo) die geeft dan ineens een hele hoop laadstations en de BMW kaart ( Ionity) werkt er probleemloos mee .....zal wel zien hoeveel ze aanrekenen.

En voor onze specialist die er zelf geen heeft Max is 22kW telkens laadplaten te delen voor 2 auto's ....in de gehele omtrek....de privé laders van Tesla zijn ook 22kW ......netwerk kan niet meer aan.

En als je veel cruise control bolt is de energierecuperatie zo goed als NIKS ....zelf u gaspedaal bedienen .

Laatst gewijzigd door chris k : 7 juli 2022 om 13:54.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 16:55   #123
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Slecht idee om met een ICE op vakantie te vertrekken, en extra tijdverspilling voor te tanken.

Wat een stress en gepruts toch met die plofkarren.

Citaat:
https://www.leuvenactueel.be/nieuws/...io-om-2330-uur

Meer dan 30 minuten aanschuiven aan tankstations in onze regio, om 23.30 uur kwamen er nog mensen tanken.

25 februari 2022



Het was vrijdagavond 25 februari nog altijd druk aan de tankstations in onze regio. Met de prijsstijging zaterdag in het achterhoofd kwamen velen nog snel hun tank vullen maar tegelijkertijd hadden ze ook jerrycans mee om extra benzine in te slaan. Zelfs om 23.30 uur stonden er nog verschillende bestuurders in Tielt-Winge te wachten op hun beurt.

Zaterdag gaan de brandstofprijzen in ons land de hoogte in. De maximumprijs voor benzine 95 stijgt tot een recordhoogte van 1,87 euro voor een liter en die voor een liter diesel tot 1,93 euro. Daarom willen heel wat chauffeurs nog snel hun tank vullen.

Op de Leuvensesteenweg in Tielt-Winge was het om 21.30 uur nog meer dan een half uur aanschuiven om te tanken. Dat er nog zoveel volk stond aan te schuiven heeft wellicht ook te maken met het feit dat het benzinestation, samen met 2 anderen op dezelfde steenweg en op amper enkele honderden meters van elkaar, de goedkoopste prijzen in de regio aanbiedt.

Tel daar nog het feit bij dat velen met vakantie vertrekken/vertrokken en je weet waarom er nog zoveel volk stond aan te schuiven, in het benzinestation in Tielt-Winge stonden er rond 23.30 uur nog altijd een zevental wagens en kwamen er nog altijd bij.
Die met een BEV lagen wellicht al in bed, en hun wagen geprogrammeerd aan de stekker zodat die in de vroege uurtjes bij vakantiestart netjes 100% opgeladen waren en dus beide uitgerust en volgeladen konden vertrekken.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2022 om 16:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 08:07   #124
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Slecht idee om met een ICE op vakantie te vertrekken, en extra tijdverspilling voor te tanken.

Wat een stress en gepruts toch met die plofkarren.



Die met een BEV lagen wellicht al in bed, en hun wagen geprogrammeerd aan de stekker zodat die in de vroege uurtjes bij vakantiestart netjes 100% opgeladen waren en dus beide uitgerust en volgeladen konden vertrekken.
Om dan max 200km verder terug te moeten stoppen om op te laden .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 08:56   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Om dan max 200km verder terug te moeten stoppen om op te laden .
Met mijn ICE moest ik al na 100 km stoppen om te moeten tanken.

BEV? of na 1200 km.

Citaat:
Klik
Die poging was niet voldoende, dus reed Mercedes de Vision EQXX van zijn basis in Stuttgart naar het circuit van Silverstone. Dat is een afstand van een indrukwekkende 1.202 kilometer.
Gemiddelde van 200 km en 1200 km is 700 km.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2022 om 08:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 09:00   #126
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Om dan max 200km verder terug te moeten stoppen om op te laden .
Bij mij is dat 400 km en dan vind ik het toch opportuun om eens een half uurtje te stoppen om iets te eten of te drinken. Dan 300 km verder nog eens en de volgende stop is dan de eindbestemming zo een 900 km van huis. U moet zo negatief niet zijn, dat is geen goed begin van een vakantie man.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 juli 2022 om 09:00.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 09:18   #127
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij mij is dat 400 km en dan vind ik het toch opportuun om eens een half uurtje te stoppen om iets te eten of te drinken. Dan 300 km verder nog eens en de volgende stop is dan de eindbestemming zo een 900 km van huis. U moet zo negatief niet zijn, dat is geen goed begin van een vakantie man.
Dus ook niet veel anders als je vroeger deed met jouw ICE.

(chris k moet wat kunnen bashen op BEVs - dat is vandaag maar een auto gelijk een ander - , waarom toch die negativiteit? Een raadsel van de 21e eeuw)




- - - - -

Algemeen, niet voor BEV-eigenaars:

Een "EV Long Range" gaat in de regel de eerste keer tussen 350 en 420 km laden. Dan is het ook tijd voor een eerste reispauze. (geen racepauze)

vb Mustang E voor 1000 km
Citaat:
Charging stops:
Charging: after 389 km (242 miles)
Charging: after 602 km (374 miles)
Charging: after 804 km (500 miles)
Of Tesla voor 1000 km (voor een snellere reistijd te halen, normaal is 3 keer voldoende)
Citaat:
Charging stops:
Charging: after 400 km (249 miles) at a Tesla Supercharger (V3)
Charging: after 569 km (354 miles) at a non-Tesla charger (IONITY)
Charging: after 735 km (457 miles) at a non-Tesla charger
Charging: after 868 km (539 miles) at a non-Tesla charger (IONITY)
Naargelang de ene of de andere wat sneller op zijn eindbestemming wil zijn, kan men minder (langere) of meer laadstops (kortere) inlassen of een mix van de twee naargelang de behoeftes van bestuurder én inzittende(n), men kan tussendoor ook een extra stop doen zonder te laden.

Het is m.a.w. bijna hetzelfde als men met een ICE rijdt die eerst tankt en afrekent en dan wat verder moet gaat parkeren voor een pauze te nemen. Daar heb ik miljoenen kms ervaring mee.

Nog een interessante 1000 km test van de compacte Mercedes EQA in putje winter of slechte omstandigheden:
Citaat:
https://insideevs.com/news/564908/me...m-winter-test/

Test conditions (according to Bjørn Nyland):

Start: 100% State of Charge (SOC)
Temperatures: -4 - +2°C (0°C on average)
Total time: 11 hours and 25 minutes
Average speed (total): 87.6 km/h (54 mph)
Average energy consumption: 277 Wh/km (446 Wh/mile)
Number of stops for charging: 4
Date / Notes: 22.01.2022

Charging stops:
Charging: after 240 km (149 miles)
Charging: after 445 km (277 miles)
Charging: after 642 km (399 miles)
Charging: info N/A

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2022 om 09:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 15:23   #128
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kinderen zouden met de fiets naar school gebracht moeten worden.
Als kinderen oud genoeg zijn kunnen ze zelf met de fiets naar school fietsen.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 16:41   #129
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik onthou vooral dat de verbruikscijfers(en dus bereikscijfer) bullshit bleken te zijn.

Dat doet me vaag denken aan verbruikscijfers van bepaalde andere soorten voertuigen enkele jaren geleden maar ik kom nu even niet zo snel op dewelke dat weer waren...


Hopelijk straalt dat nu enkel af op het gekozen testobject van dat bepaald merk.Want wees maar zeker dat de tests,door consumentenorganisaties,elkaar nu snel gaan opvolgen.Dat is maar logisch ook gezien het verschijnsel "EV" niet meer te negeren valt.
Mijn ervaring met electrisch rijden (Rav 4 plug in hybride sinds 8 maand - en 14000 km) is dan wel heel positief. Volgens "het boekje" zou onze wagen 72 km electrisch kunnen rijden. Dit blijkt in de praktijk meer dan 85 km te zijn (in deze zomermaanden zelfs 95).
De wagen wordt grotendeels gebruikt voor kleinere verplaatsingen in de bebouwde kom. Iedere dag ongeveer 65-70 km.

Ook voor iets langere verplaatsingen op gewestwegen (70 km/h max) kunnen wij reken op 85 rijdbare kilometers. Airco / verwarming mag gerust aan staan.

Maar eens harder gaat loop het rijberijk snel terug. Bij 120 is het nog zo'n 70 km bij 130 lijkt mij 55 km eerder realistisch.

Mijn besluit : electrisch rijden is zalig. Zeker in de stad of bebouwde kom, is een verbruik van 15-17 kWh per 100 km haalbaar.
Voor snellere autostrade ritten is het echt wel uitkijken dat men zich niet laat verrassen door het snel krimpende rijbereik.
De eco meter van de wagen geeft aan dat remmen en optrekken het best zo "ouw peekes" achtig mogelijk gebeurd en liefst zo weinig mogelijk. Rijden gebeurt best met constante snelheid.

Voor langere ritten ben ik blij dat ik een plug in hybride heb. Bij lagere batterijstand kan ik tijdens het rijden opladen (verbruik dan 5,5 - 6l/100 km) indien ik terug een volle batterij zou willen.
Wat niet nodig is, want de benzinemotor springt zo zuinig bij dat op een langere rit (reeds 650 km naar noord Bretagne gereden) het hybride verbruik beperkt blijft tot 2,5 - 3 l per 100 km.

Over laadpaalmiserie kan ik weinig zeggen. Een keer proberen opladen aan zo'n paal (we moeten dat toch ook eens proberen hé) en die was buiten dienst.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 juli 2022 om 16:43.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 15:22   #130
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij mij is dat 400 km en dan vind ik het toch opportuun om eens een half uurtje te stoppen om iets te eten of te drinken. Dan 300 km verder nog eens en de volgende stop is dan de eindbestemming zo een 900 km van huis. U moet zo negatief niet zijn, dat is geen goed begin van een vakantie man.
Ik ben op vakantie maar ik kan er niet dat die ene die hier de ene leugen na de andere uit .......zoals met zijn ICE na 100 km tanken.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 22:39   #131
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb gisteren 720 km gedaan met mijn diesel en had nog goed circa 470 km over in de tank.
Toch weer volgedaan circa 45 of 47€ en nog eens iets meer dan 500 km gedaan.
Nog ruim de helft over.
Alles samen nog geen 100€ diesel verbruikt op goed 1200 km.


Wel veel file gehad. Waarschijnlijk van die electro auto's.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 juli 2022 om 22:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 22:44   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Als kinderen oud genoeg zijn kunnen ze zelf met de fiets naar school fietsen.
Deden wij vroeger ook.
Zo vanaf een jaar of 8
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 21:14   #133
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Alleé gij, dan rij je toch even naar de SuC in Affi ? Je moet dan wel vanuit Riva het halve meer afrijden (zie het als een 'dagtrip', met die zomerdrukte daar).
Daar stond gisteren (10/07/2022) voormiddag 1 Tesla op te laden ......alle andere leeg . Tesla zo populair ?

je ziet tegenwoordig ID4 meer rijden in Italië
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 12:34   #134
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb gisteren 720 km gedaan met mijn diesel en had nog goed circa 470 km over in de tank.
Toch weer volgedaan circa 45 of 47€ en nog eens iets meer dan 500 km gedaan.
Nog ruim de helft over.
Alles samen nog geen 100€ diesel verbruikt op goed 1200 km.


Wel veel file gehad. Waarschijnlijk van die electro auto's.
Een verbruik van 4l/100 km is niet slecht hé. Met welke wagen rijdt u als ik vragen mag?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 15:24   #135
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij mij is dat 400 km en dan vind ik het toch opportuun om eens een half uurtje te stoppen om iets te eten of te drinken. Dan 300 km verder nog eens en de volgende stop is dan de eindbestemming zo een 900 km van huis. U moet zo negatief niet zijn, dat is geen goed begin van een vakantie man.
En stop je uit je eigen of omdat er een melding op je auto komt ?

Als ik in Rumst voorbij Total op E 19 rij vraagt mijn auto zelf of ik een kop koffie wil gaan drinken ?

Vraag me af of de auto trakteert ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 17:04   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Met hun hoera-boodschappen zullen die elektriekers toch weinig mensen overtuigen, vrees ik.

Anderzijds heb ik nog geen persberichten gezien met files van e-voertuigen aan laadstations, nu afgelopen zaterdag die aangekondigd was als een zwarte verkeersdag, vooral in Frankrijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 19:51   #137
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met hun hoera-boodschappen zullen die elektriekers toch weinig mensen overtuigen, vrees ik.

Anderzijds heb ik nog geen persberichten gezien met files van e-voertuigen aan laadstations, nu afgelopen zaterdag die aangekondigd was als een zwarte verkeersdag, vooral in Frankrijk.
Ik ben over Luxemburg -Frankrijk- Zwitserland naar Italië gereden .....In Italië Affi zie je de Laadpost naar de autostrade .....enkel in het terugrijden stond er één Tesla.

Zwitserland daar heb ik aan een snellaadpost een moto ( rood imposant race ding )zien opladen dacht een Yamaha ( was merkloos ->man vroeg om geen foto te nemen ).

Ik ben met volle batterij vertrokken ....in de files puur elektrisch bergaf opladen door regeneratie .....rest op benzine in alle comfort airco op en 130 km/u waar mocht .....5,7l/100km auto vol bagage 2 volwassen en 2 kleinkinderen ...telkens bijna 600km/dag.

In italië max op elektriciteit gereden ook volledige de rit Riva del Garda naar Vason ( Monte Bondonne ) en terug over Piëtramurata .....Riva del....

Opladen 22kW laders de openbare AC NEOGY laders of de gratis aan het Hotel ....

Terug rit volle batterij vertrokken ook in 2 keer en ook gemiddelde zonder op laden tussenin ook gemiddelde 5,7 l/100km ...heb de auto sinds december nu 8875 km op teller .

Op de rit minder EV's gezien dan vorige jaren -> in Italië veel plug-in en die laden ook veel op aan de palen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 21:02   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met hun hoera-boodschappen zullen die elektriekers toch weinig mensen overtuigen, vrees ik.

Anderzijds heb ik nog geen persberichten gezien met files van e-voertuigen aan laadstations, nu afgelopen zaterdag die aangekondigd was als een zwarte verkeersdag, vooral in Frankrijk.

Weinig electrische auto's op de baan.

Nu ja Croissant
45 gram

https://foodfootprint.nl/wp-content/...676-2.png109.1 g CO2eq
****
Voor de co2 moet je het niet doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 09:07   #139
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Weinig electrische auto's op de baan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb gisteren 720 km gedaan met mijn diesel en had nog goed circa 470 km over in de tank.

Wel veel file gehad. Waarschijnlijk van die electro auto's.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2022 om 09:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 16:23   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Moest er iemand zijn E-cent niet willen vallen.

Hier gaan ooit tot 400 BEV kunnen snelladen, gelijktijdig. Of wat trager laden als ze willen, dat bepaalt sowieso de techniek van de wagen en-of de bestuurder die welk laadpunt kiest naargelang laadsnelheid(f)prijs.

Er zouden er zo een veertigtal Energy Superhubs komen in UK, natuurlijk geleidelijk aan meegroeien met het aantal BEV in het Brits wagenpark. Tegen 2040 meent UK reeds 36 miljoen electrische voertuigen te hebben.

Citaat:
Eventueel kunnen er in totaal 400 elektrische auto's tegelijk opladen bij de nieuwe Energy Superhub Oxford.

Bij de lancering zijn er momenteel plaats voor 42 voertuigen om snellaadstations of ultrasnelle laadstations te gebruiken.

Volgens het team achter het project is de laadcapaciteit bij Energy Superhub Oxford groter dan bij enig ander laadstation in Europa. Er zijn laadfaciliteiten aanwezig van Tesla, Fastned, Pivot Power (onderdeel van EDF Renewables) en Wenea.

Dit is de eerste van vele "Energy Superhubs" die Pivot Power ontwikkelt. Deze projecten omvatten zowel batterijen aangesloten op het net als de laadinfrastructuur. In dit eerste geval komt alle stroom uit schone, hernieuwbare energie. Ik verwacht dat dit ook de norm zal zijn voor toekomstige installaties. Energy Superhub Oxford, gelegen in Redbridge Park and Ride in Oxford, heeft 10 megawatt (MW) aan stroomcapaciteit geïnstalleerd op het terrein.

Het VK streeft ernaar om tegen 2040 36 miljoen elektrische voertuigen op de wegen te hebben. Dit soort oplaad- en energieopslaginfrastructuur is van cruciaal belang om dat mogelijk te maken. "Zowel de overheid als de industrie werken samen en investeren miljarden in dit soort projecten om de infrastructuur te leveren ter ondersteuning van de elektrische revolutie in het VK en de stijgende verkoop van elektrische voertuigen", zegt Trudy Harrison MP, minister van Transport Decarbonisation. Er zouden 40 van deze energie-superhubs in het VK kunnen worden gebouwd. "Dit zal ons op zijn beurt helpen het transport koolstofarm te maken, hooggeschoolde banen te creëren en schonere lucht in het VK te bieden."

Wat betreft de onsite energieopslag, het is eigenlijk een hybride batterijoplossing - de grootste hybride batterijoplossing waar ook ter wereld. Het omvat zowel een groot lithium-ionbatterijsysteem als een vanadiumstroombatterij. Naast energieopslag voor de EV-oplaadhub, zal dit gigantische hybride opslagsysteem zich ook bezighouden met energiehandel.
Citaat:
https://cleantechnica.com/2022/07/09...-charging-hub/



Eventually, a total of 400 electric cars could charge at the new Energy Superhub Oxford at one time. At launch, there are currently spaces for 42 vehicles to use fast charging or ultra-rapid charging stations. The charging capacity at Energy Superhub Oxford is greater than at any other charging station in Europe, according to the team behind the project. There are charging facilities present from Tesla, Fastned, Pivot Power (which is part of EDF Renewables), and Wenea.

This is the first of many “Energy Superhubs” Pivot Power is developing. These projects include batteries connected to the grid as well as the charging infrastructure. In this initial case, all of the power will be coming from clean renewable energy. I expect that to be the norm across future installations as well. Energy Superhub Oxford, located at Oxford’s Redbridge Park and Ride, has 10 megawatts (MW) of power capacity installed on site.

The UK aims to have 36 million electric vehicles on its roads by 2040. This kind of charging and energy storage infrastructure is critical to making that happen. “Both the government and industry, working together, are investing billions in projects like this to help provide the infrastructure to support the UK’s electric revolution and soaring EV sales,” said Trudy Harrison MP, Transport Decarbonisation Minister. There could be 40 of these energy superhubs built across the UK. “This in turn will help us decarbonise transport, create high-skilled jobs, and provide cleaner air across the UK.”

As far as the onsite energy storage, it is actually a hybrid battery solution — the largest hybrid battery solution anywhere in the world. It includes both a large lithium-ion battery system and a vanadium flow battery. Aside from energy storage for the EV charging hub, this giant hybrid storage system will also engage in energy trading.
De eeuwiggisterenmensen mogen gerust vele eeuwen lang ICEs blijven rijden.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2022 om 16:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be