Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2010, 11:41   #181
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Cynisch dat op een moment de grootste paarse opportunistische kwal bij de VRT op een zijspoor was beland hij meteen tot lijsttrekker wordt gebombardeerd van Oost-Vlaanderen (en daar bovendien nog eens moet voor verhuizen ook.) We hebben het al gehad over de personeelsproblemen binnen NVA maar om nu een dergelijke kwal te gaan importeren uit de Kempen gaat wel erg ver. Ironisch ook dat wellicht geen enkele "journalist" van de VRT zo werd afgezeikt door Vlaams-nationalisten.

Dewever die zijn woord breekt en alsnog deelneemt aan de federale verkiezingen. NVA die tegen deelname aan spelprogramma's was tot ze zelf werden uitgenodigd etc.....
goed, we kunnen concluderen dat jij niet op de NVA gaat stemmen. je goed recht.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:45   #182
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja vandaar de "".
'k zal me nog eens op een forum registreren om de stoute rechtsen ervan te proberen overtuigen dat 't VB allemaal nazi's zijn
Waag het niet te komen cheeren voor Alexandra Colen, hé meid!
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:45   #183
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is een nieuwe illustratie van hoe links de VRT-journalisten wel zijn: De Mesmaeker, Dirk Sterckx, Ivo Belet, Siegfried Backe, ... ze kiezen allemaal duidelijk voor de extreem-linkse partijen.

We hadden dat kunnen weten: hij heet niet voor niks Siegfried natuurlijk.
Jaren zeiken op de Belgicistische rode staatszender en dan blijkt dat de grote wanatou van de zender een Vlaams-nationalist is!
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:45   #184
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ben toch eens benieuwd hoe hij het gaat doen in de debatten. en vooral hoe zijn ex-collega's gaan reageren!
Zeer zeker Vlijm.
Ik brand van nieuwsgierigheid, zeker wat dat laatste betreft.
De volgende vraag is dan ook..wie 'durft' volgen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:45   #185
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Grappig.
Ik verschiet er totaal niet van. Wat Bracke de laatste jaren al niet uitsprak bracht mij steeds tot de conclusie dat de man zo helder en pragmatisch was dat die niet kon blijven gedijen binnen de teugels (paarse, belgische, sociaal-democratische...). Werd ook wat opzijgezet of zette zichzelf opzij.

Persconferentie gelezen? Die man bulkt gewoon massaal van (centrum)rechtse uitspraken en het is wel knal in de roos.
"Linkse" karakter van Bracke is historisch gezwets. Veel "linksen" van vroeger zitten in rechtse partijen. En enkel omdat de invullingen van links en rechts zelf draaien, niet de mensen. Doet mij denken aan al die ex-SP kiezers en het Blok. Dat zorgt ook voor discussierellen...

Een ding is zeker: Bracke heeft gezag, kennis en talent voor politiek en kan binnen de NVA een aanwinst zijn. Commercieel charisma is misschien wat anders. Dat de man in Oost-Vlaanderen terechtkomt is logisch. Mijn provincie is het zwakke broertje en vol rode en blauwe bastions.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2010 om 11:48.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:46   #186
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hij heeft nog geen woord gezegd en wordt al afgekraakt. VB heeft precies schrik?
Integendeel : goeie zaak voor het Vlaams Belang en voor de N-VA.
Hiermee gaat N-VA geen kiezers van VB afpakken (wegens Siegfried als brug te ver voor de VB-kiezer), maar wel eerder van SP-A en VLD. Denk ik toch.

Ik zie in dit nieuws dus zeker geen reden tot paniek als VB'er.
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:47   #187
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
Standaard

Deze beste man is intelligent en kent de Belgische toestand en politiek als geen ander.
Net zoals Dewever is hij weinig charismatisch, maar dat is goed gezien het bij de NVA op die manier niet om uiterlijke schijn, maar om de inhoud gaat.

NVA ... uw alternatief bij de volgende verkiezingen!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:47   #188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik moet u daarin volgen. Ze katapulteren weer eens iemand vanuit het niets omdat hij TV-bekendheid heeft zomaar op de eerste plaats voor de senaat als lijsttrekker. Moest ik NVA-er zijn, en zeker moest ik militant zijn in die partij, zou ik dat toch niet pikken. Daarenboven, het zal niets zijn met Bracke in de politiek. De man is daar niet geschikt voor. Veel te veel theoreticus, te intellectualistisch en uiteindelijk weinig begeesterend. Slechte zet. Ze hadden dat niet meer zo jonge paard beter op stal gelaten.
Nog nen blokker die op frans-hautaine wijze zegt wat leden/simpatizanten/voorzitters van andere partijen moeten doen.

Nogmaals: zeg aan uw eigen partijbonzen wat ze moeten doen; wij zullen dat wel met de onze doen;
en binnenkort worden de stemmen geteld (behalve die voor Laeken, die staan daar boven)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:48   #189
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
goed, we kunnen concluderen dat jij niet op de NVA gaat stemmen. je goed recht.
Dat was al langer dan vandaag duidelijk maar goed. Dat neemt niet weg dat ik als tegenstander van NVA mijn bedenken heb bij de beslising om die paarse opportunistische loge kwal en big wanatou van de rode staatszender meteen vanuit Mol te gaan bombarderen tot lijsttrekker van Oost-Vlaanderen. Ik vind Bracke gewoon de meest wagelijke opportunist die er rondloopt bij de VRT en de goden weten dat veel Niveanen er net zo over denken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:49   #190
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Jaren zeiken op de Belgicistische rode staatszender en dan blijkt dat de grote wanatou van de zender een Vlaams-nationalist is!
Ik heb daar mijn twijfels over en zie eerder grote gelijkenissen met de periode die het VB in zijn groeijaren had. Een partij die in de lift zit trekt postjesjagers, zonder dit negatief te benoemen. Wellicht een zeer berekende zet van Bracke : ik denk niet dat hij concurrentie had. Misschien zal hij zijn mandaat goed uitoefenen dus daar heb ik geen last van. Maar zonder goeie peilingen voor de N-VA had hij stap wellicht niet gezet.
Ik ben er vrij zeker van dat zoiets intern voor ongenoegen zal zorgen, maar dat is dan een probleem voor de N-VA.
__________________
Brugge

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 4 mei 2010 om 11:50.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:50   #191
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Deze beste man is intelligent en kent de Belgische toestand en politiek als geen ander.
Net zoals Dewever is hij weinig charismatisch, maar dat is goed gezien het bij de NVA op die manier niet om uiterlijke schijn, maar om de inhoud gaat.

NVA ... uw alternatief bij de volgende verkiezingen!
De verrassing zou wel eens kunnen komen van een andere traditionele partij.

Laatst gewijzigd door system : 4 mei 2010 om 11:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:51   #192
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ik heb daar mijn twijfels over en zie eerder grote gelijkenissen met de periode die het VB in zijn groeijaren had. Een partij die in de lift zit trekt postjesjagers, zonder dit negatief te benoemen. Wellicht een zeer berekende zet van Bracke : ik denk niet dat hij concurrentie had. Misschien zal hij zijn mandaat goed uitoefenen dus daar heb ik geen last van. Maar zonder goeie peilingen voor de N-VA had hij stap wellicht niet gezet.
Ik ben er vrij zeker van dat zoiets intern voor ongenoegen zal zorgen, maar dat is dan een probleem voor de N-VA.
Alhoewel de lijst trekken garantie is op een zitje.
Ik ben er van overtuigd dat de man kan scoren. In Oost-Vlaanderen is er minder te verliezen dan er te winnen valt.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:51   #193
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Grappig.
Ik verschiet er totaal niet van. Wat Bracke de laatste jaren al niet uitsprak bracht mij steeds tot de conclusie dat de man zo helder en pragmatisch was dat die niet kon blijven gedijen binnen de teugels (paarse, belgische, sociaal-democratische...). Werd ook wat opzijgezet of zette zichzelf opzij.

Persconferentie gelezen? Die man bulkt gewoon massaal van (centrum)rechtse uitspraken en het is wel knal in de roos.
"Linkse" karakter van Bracke is historisch gezwets. Veel "linksen" van vroeger zitten in rechtse partijen. En enkel omdat de invullingen van links en rechts zelf draaien, niet de mensen. Doet mij denken aan al die ex-SP kiezers en het Blok. Dat zorgt ook voor discussierellen...

Een ding is zeker: Bracke heeft gezag, kennis en talent voor politiek en kan binnen de NVA een aanwinst zijn. Commercieel charisma is misschien wat anders. Dat de man in Oost-Vlaanderen terechtkomt is logisch. Mijn provincie is het zwakke broertje en vol rode en blauwe bastions.
Conclusie. Jarenlang is ie de grote vijand bij de "rode staatszender" en nu is ie opeens en goede. Nja. Wie gelooft die mensen nog?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:51   #194
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waag het niet te komen cheeren voor Alexandra Colen, hé meid!
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:51   #195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat gaan ze doen ? De Walen overzagen ? Dat helpt niet. Ze kunnen er mee onderhandelen tot Sint-Juttemis van het jaar 3087, dan nog is het resultaat NUL
Wie heeft de laatste drie jaar onderhandeld met de frankofwieten ?

Niemand.

Degenen die aan tafel zaten (Marjanneke de non, kleine Aleksander de Croote, een onbekende groene voorzitter, die begot wel eerlijk was omtrent het verschil tussen groen en ekolo, knap !!) onderhandelden niet, maar droomden van een baronstitel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:52   #196
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Alexandra Coolen komt later zeker in aanmerking voor een heiligverklaring.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:53   #197
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Conclusie. Jarenlang is ie de grote vijand bij de "rode staatszender" en nu is ie opeens en goede. Nja. Wie gelooft die mensen nog?
Welke mensen?

Sommige mensen die de oprichting van een ware rode staatszender nastreven stemmen VB.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:53   #198
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Conclusie. Jarenlang is ie de grote vijand bij de "rode staatszender" en nu is ie opeens en goede. Nja. Wie gelooft die mensen nog?
Ik denk dat ze bij de "rode staatszender" al heel de morgen Prozac aan het slikken zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:53   #199
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De verrassing zou wel eens kunnen komen van een andere traditionele partij.
SPa? mss mochten ze Vandenbroucke op een lijst gezet hebben wel, maar nu?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:54   #200
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be