Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 17:00   #181
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nu even iets anders: jij kunt dus niet degelijk rekenen. En toch beweer je dat de aarde 6000 jaar oud is.
Offtopic!

Maar ter informatie: op deze lange draad heb ik al herhaaldelijk tientallen bewijzen geleverd dat dat idd. waar is. Daar is bewezen dat juist de goddelozen zoals de panspermist Sagan (en Pieke en Ambiorix en consorten ) degenen zijn die niet kunnen rekenen.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:02   #182
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Offtopic!

Maar ter informatie: op deze lange draad heb ik al herhaaldelijk tientallen bewijzen geleverd dat dat idd. waar is. Daar is bewezen dat juist de goddelozen zoals de panspermist Sagan (en Pieke en Ambiorix en consorten ) degenen zijn die niet kunnen rekenen.
Ik las die draad al. De onzin die daar wordt verkondigd valt volgens mij onder de negationismewetgeving.

Dit is wel on topic. Iemand die niks kent van wetenschap, mag ook geen uitspraken doen over wanneer iemand wel of niet mag worden geaborteerd.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:13   #183
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ah, die zijn vermoord ja

nogal losjes dat u de term moord gebruikt. Vind u dat u uw groenten ook vermoord?
Neen, uiteraard niet. Een bevruchte eicel die zich ontwikkeld tot een levend persoon in een menselijk lichaam kan je niet vergelijken met een groente.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:15   #184
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarheid.

Wat is je opleiding?
Moet jij trouwens niet aan het studeren zijn? Ik meende hier gelezen te hebben dat je al aan het bissen was en je zit hier in de examenperiode sarcastische berichten te plaatsen tegen een tempo dat een forumbot zelfs niet kan bijhouden.

Allé, je doet maar hoor, mij kan het weinig schelen. Het lijkt me gewoon wat raar om mensen op een forum naar hun opleiding te vragen terwijl je er zelf nog geen beëindigd hebt.
Oud 3 juni 2009, 17:16   #185
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik las die draad al. De onzin die daar wordt verkondigd valt volgens mij onder de negationismewetgeving.
Lulz.

Dat zou jij wel willen hé. De Lenin/Stalin/Trotski-methode is de enige goddeloze/atheistische methode van argumentnevoering. Of zoals een rechter in een of andere kangoeroe tribunaal: Truth is not a defense

Laatst gewijzigd door Bertie : 3 juni 2009 om 17:17.
Oud 3 juni 2009, 17:22   #186
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Offtopic!

Uw 'bewijzen' geven enkel een indicatie van gebrekkig inzicht en redenatievermogen. Redelijk zwak dus.
Oud 3 juni 2009, 17:23   #187
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Lulz.

Dat zou jij wel willen hé. De Lenin/Stalin/Trotski-methode is de enige goddeloze/atheistische methode van argumentnevoering. Of zoals een rechter in een of andere kangoeroe tribunaal: Truth is not a defense
Dus geef je toe dat je liegt om je eigen achterlijke overtuiging te komen rondkwekken?
Oud 3 juni 2009, 17:33   #188
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, uiteraard niet. Een bevruchte eicel die zich ontwikkeld tot een levend persoon in een menselijk lichaam kan je niet vergelijken met een groente.
Blijkbaar maakt het niet uit voor Pieke.

Bewijst dat (in iedere geval wat zijn hersencellen betreft) er nauwelijks een evolutie heeft plaatsgevonden in relatie tot zijn aap-voorouders.

Laatst gewijzigd door Bertie : 3 juni 2009 om 17:36.
Oud 3 juni 2009, 17:46   #189
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij tegen abortus?
Oud 3 juni 2009, 17:47   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee 1207, dat zeg ik niet. Dat is een misrepresentatie en een karikatuur. Niet slachtoffers maar daders zijn sloeries. En masturberen is "misschien" wel een zonde maar absoluut niet gelijk aan moord. Een zaad is niet een baby. Anders zou het vrouwelijke tegenhanger menstruatie ook een "moord" betekenen. Maar ik ben uiteraad van mening dat life begins at conception. Daar ligt mijn grens.

En wat betreft seks, het dient niet enkel ter voortplanting maar zeker ook voor het uiting van liefde en "genot" maar dan wel uitsluitend tussen twee getrouwde volwassenen. DAT is de enige bijbelse redenering.
Nooit geprobeerd om eens zelfstandig rationeel na te denken, ipv je leven te laten bepalen door religieuze waanzin ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:54   #191
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een baby ontmenselijken is natuurlijk een vereiste om je geweten te sussen. Anders krijgen sommigen van jullie slapeloze nachten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Blijf vooral jezelf aanpraten dat het baby geen baby is. Dat heb je gemeen met pedofielen en andere barbaren.
Bravo, Bertie, bravo! Ik weet niet wie u bent maar het is goed om zien dat er nog weerwerk wordt geboden tegen de modieuze degradatie van het menselijk leven tot zelfs het moorden van kinderen in de baarmoeder toe.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:01   #192
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Bravo, Bertie, bravo! Ik weet niet wie u bent maar het is goed om zien dat er nog weerwerk wordt geboden tegen de modieuze degradatie van het menselijk leven tot zelfs het moorden van kinderen in de baarmoeder toe.
Ach kerel, loop toch terug naar je kasteel. Niemand is geïnteresseerd in wat jij te schrijven hebt. De grove leugens, de ongenuanceerde houding en je ingebeeld superioriteitsgevoel zijn niet gewenst. Tenzij als klucht misschien. Ga dus maar lekker zielig verder denken dat de wereld vierkant is.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 3 juni 2009 om 18:01.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:07   #193
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ach kerel, loop toch terug naar je kasteel. Niemand is geïnteresseerd in wat jij te schrijven hebt. De grove leugens, de ongenuanceerde houding en je ingebeeld superioriteitsgevoel zijn niet gewenst. Tenzij als klucht misschien. Ga dus maar lekker zielig verder denken dat de wereld vierkant is.
Allez kom, zijn posts zijn toch om van te smullen.
Dat theatrale, die potsierlijke pathos........schitterend gewoon
Oud 3 juni 2009, 18:13   #194
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Laat ik er voor de sport nu even van uitgaan dat "het leven" begint bij de conceptie. Dan heb je hier twee kampen die verontwaardigd zijn omdat er gemoord wordt.

Het ene kamp verdedigd het moorden op wezens met ouders, broers, zusters, kinderen en vrienden die allemaal lijden vanwege de moord.

Het andere kamp verdedigd het moorden op wezens met enkel ouders, die minder lijden vanwege de moord.

Het lijkt me duidelijk welk van de twee kampen het vredelievendste is. En dat vanuit permisses die eigen zijn aan het kamp waar ik niet toe behoor.

Als ik er voor de sport van uit ga dat het leven NIET begint bij conceptie is de conclusie nog veel erger. In beide gevallen zijn de pro lifers de te mijden personen.
Oud 3 juni 2009, 18:15   #195
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ben jij tegen abortus?
Ik vind abortus iets onethisch dat enkel in heel uitzonderlijke gevallen moet kunnen. Klinieken op een straathoek waar zwangere vrouwen kunnen binnenwippen om het kind te laten aborteren, daar ben ik idd geen voorstander van.
Oud 3 juni 2009, 18:18   #196
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind abortus iets onethisch dat enkel in heel uitzonderlijke gevallen moet kunnen. Klinieken op een straathoek waar zwangere vrouwen kunnen binnenwippen om het kind te laten aborteren, daar ben ik idd geen voorstander van.
Wat zijn voor u de uitzonderlijke gevallen? En zouden ook deze gevallen dan geen voorbeeld zijn van onethisch gedrag? Ik kan wel begrijpen wat u wil zeggen, bijvoorbeeld wanneer 't leven der moeder in gevaar is, maar een abortus zal daar toch geen ethische zaak van maken? Integendeel zelfs, zou ik zeggen.

Ik snap trouwens niet hoe uitgerekend de moeder het haar eigen kind kan aandoen, om het te sneven in de eigen moederbuik? Zulke moeders zijn niet slecht maar ronduit duivels. De mannen zijn even verantwoordelijk natuurlijk maar geraken er blijkbaar steeds van onderuit of slagen er in om de vrouw dusdanig om te praten. Wat een triestige samenleving, die er genot in schept kindermoord goed te praten.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:19   #197
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Abortus is voor elke vrouw een heel uitzonderlijk geval.
Oud 3 juni 2009, 18:20   #198
Tavek
Banneling

Standaard

Een vrouw is baas over haar eigen lichaam en daar hebt gij en uw religieuze kliek niks over te zeggen.

Welk recht hebt u om te oordelen over iemand anders ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 18:23   #199
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Abortus is voor elke vrouw een heel uitzonderlijk geval.
Abortus is geen geval van de vrouw alleen, in het geval van abortus gaat het over een ander leven. Dat leven is niet zomaar een stuk eigendom van een vrouw dat ze kan dumpen als ze het niet wilt.
Oud 3 juni 2009, 18:26   #200
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Abortus is geen geval van de vrouw alleen, in het geval van abortus gaat het over een ander leven. Dat leven is niet zomaar een stuk eigendom van een vrouw dat ze kan dumpen als ze het niet wilt.
Een vrouw die overgaat tot een abortus, bevindt zich in een uitzonderlijke crisis-situatie, zij dumpt dus hoegenaamd niets.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be