Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2009, 21:09   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Je kan perfect je leven leiden zonder passief mee te roken. Als je zelf beslist om plaatsen op te zoeken waar je passief meerookt, moet je niet klagen. Je beslist zelf als je een café binnenstapt dat je passief WIL roken. Niemand verplicht je het café binnen te stappen. Om dan maar voor rookvrije cafés te opteren omdat de meerderheid niet rookt, vind ik niet ok. Richt dan rookvrije cafés op en zorg dat die aangenaam worden. Of schuilt daar net het probleem?

Of ben jij degene die het café binnen moet om de sigarettenautomaat aan te vullen maar klaagt over de rook?

Tot spijt van wie het benijdt, is jouw 'oplossing' niet deze die meer en meer gekozen werd en wordt door de parlementen in de Westerse wereld;
het is ook niet de 'oplossing' die de artsen-spesialisten voorstellen aan de overheid;

het is ook niet de 'oplossing' die tot voor kort beslist werd in de horeka, gedeelte gewone restaurants. Voor het verbod, een grote tegenstand van de restaurantuitbaters; nu zou een intrekking van dit rookverbod leiden tot nog grotere reklamasies vanwegen eksakt dezelfde restauranthouders ... (ra ra, waarom?)

Nu kan jij nog altijd bij jouw mening blijven.
Dat is alleen maar spijtig voor jou.
Want het komt er in het leven niet op aan om gelijk te hebben, maar wel om gelijk te krijgen.

En, het ziet er naar uit dat anti-rokers, zoals in het resente verleden met restaurants, nu ook gelijk gaan krijgen voor gewone kaffees.

Maar geen nood, de rokers mogen buiten gaan.
Ik ga soms zelf eens mee buiten. Beetje frisse lucht is nog zo gezond ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 22:30   #182
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Alles laten vallen en halsoverkop vertrekken ? Of diep in de ogen van de rokers kijken, en hen vriendelijk verzoeken hun kankerstok even zo te laten ?
In mijn geval heb ik er geen problemen mee om niet te roken als iemand daar bezwaar zou tegen hebben. In gevallen dat het niet belachelijk is.

Je zit wel in een café waar gerookt mag worden. Dan kan je ook niet vragen aan de mensen of ze niet roken. Momenteel is dat hetzelfde als vragen: meneer, zou u zolang ik hier zit geen biertje kunnen drinken, je weet, alcohol is ongezond.

Sorry, als het mag, mag het.
Oud 28 september 2009, 22:38   #183
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot spijt van wie het benijdt, is jouw 'oplossing' niet deze die meer en meer gekozen werd en wordt door de parlementen in de Westerse wereld; het is ook niet de 'oplossing' die de artsen-spesialisten voorstellen aan de overheid
Het zij zo!

Citaat:
Nu kan jij nog altijd bij jouw mening blijven.
Dat is alleen maar spijtig voor jou.
Want het komt er in het leven niet op aan om gelijk te hebben, maar wel om gelijk te krijgen.
Niet alles in het leven draait om winnen of is zwart/wit.

Citaat:
En, het ziet er naar uit dat anti-rokers, zoals in het resente verleden met restaurants, nu ook gelijk gaan krijgen voor gewone kaffees...
Dat is de sociaal-maatschappelijke druk die ervoor zorgt dat alle 'ongezonde' producten of hetgeen niet 'correct' is uit ons leven zullen verdwijnen. Dank U, ik voel me al gezonder!
Oud 28 september 2009, 23:00   #184
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Daar had ik nog niet eens aan gedacht... rokers gewoon mijden !! Dju toch, hoe simpel kan het soms toch zijn.

Hei ei van Columbus...
Doe ik al. Anti-rokers vliegen bij mij buiten als ze een opmerking durven maken.
Oud 29 september 2009, 11:08   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iets anders eens, over die rokers.

Ik moest deze voormiddag hier drie vier straten verder zijn, dus de Schoofzak gaat daar te voet naar toe.

Nog geen twee stappen uit mijn kot, zag ik daar een sigarettenpeuk op de grond liggen.
Ik peinsde: ik ga eens wat lopen tellen, hoeveel peuken ga ik kunnen tellen ...??

Niet te doen jong, dat is niet te tellen.

Er lager er nog het meeste rond een zitbank in een parkje.

Als dat nu allemaal geen reden is om roken in het openbaar alleen maar toe te staan op plaatsen waar een spesiale assenbak (een gewone vuilbak is onvoldoende: de peuk zou er brand kunnen veroorzaken ...) voorzien is.

Ik gooi geen papiertjes op de grond, en als ik eentje per ongeluk laat vallen, dan raap ik het op.
Mensen die dat niet doen, oa peuken-gooiende rokers, vind ik vandalen. En vandalisme zou behoorlijk bestraft moeten worden. (niet zoals die apen van 't gerecht vinden dat ge al drie keer gepakt moet zijn bij zwart rijden; neen, van de eerste keer deftig aanpakken ..... of gaat gij pas kwaad worden nadat ik uw vrouw voor de derde keer verleid heb ..???)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 september 2009, 11:12   #186
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Zelfrolsigaretten zijn natuurvriendelijk
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 11:31   #187
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets anders eens, over die rokers.

Ik moest deze voormiddag hier drie vier straten verder zijn, dus de Schoofzak gaat daar te voet naar toe.

Nog geen twee stappen uit mijn kot, zag ik daar een sigarettenpeuk op de grond liggen.
Ik peinsde: ik ga eens wat lopen tellen, hoeveel peuken ga ik kunnen tellen ...??

Niet te doen jong, dat is niet te tellen.

Er lager er nog het meeste rond een zitbank in een parkje.

Als dat nu allemaal geen reden is om roken in het openbaar alleen maar toe te staan op plaatsen waar een spesiale assenbak (een gewone vuilbak is onvoldoende: de peuk zou er brand kunnen veroorzaken ...) voorzien is.

Ik gooi geen papiertjes op de grond, en als ik eentje per ongeluk laat vallen, dan raap ik het op.
Mensen die dat niet doen, oa peuken-gooiende rokers, vind ik vandalen. En vandalisme zou behoorlijk bestraft moeten worden. (niet zoals die apen van 't gerecht vinden dat ge al drie keer gepakt moet zijn bij zwart rijden; neen, van de eerste keer deftig aanpakken ..... of gaat gij pas kwaad worden nadat ik uw vrouw voor de derde keer verleid heb ..???)
ALs die peuken jou storen waarom raap je ze dan niet op in plaats van ernaar te staren?
Oud 29 september 2009, 11:49   #188
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt veel te veel vrije tijd!

Citaat:
of gaat gij pas kwaad worden nadat ik uw vrouw voor de derde keer verleid heb?
Leuke humor voor een gepensioneerde.
Oud 29 september 2009, 11:50   #189
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
ALs die peuken jou storen waarom raap je ze dan niet op in plaats van ernaar te staren?
Omdat mijn voet te erg jeukt. Mijn voet jeukt om mensen als jij onder hun kont te stampen.

(niet letterlijk hé, we zijn hier niet gewelddadig; ge moet dat meer zien in het raam van 'iemand een geweten schoppen' .... of had ge iets anders gedacht misschien?)

Oud 29 september 2009, 11:53   #190
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
of gaat gij pas kwaad worden nadat ik uw vrouw voor de derde keer verleid heb?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht

Oh pardon, ik bedoelde : "..nadat ik uw vrouw voor de derde keer verlegd heb".

Oud 29 september 2009, 12:17   #191
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt veel te veel vrije tijd!

Citaat:
Oh pardon, ik bedoelde : "..nadat ik uw vrouw voor de derde keer verlegd heb".
Oud 13 oktober 2009, 23:13   #192
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge gezegd hebt, vertel ons dan ook eens wat de juiste gevolgtrekking dan moet zijn, als zovele hooggepesializeerde sjirurgen ons vertellen wat je hierboven kon lezen ?

Doorspelen als het orkest op de Titanic ?

Want voor mij is het poepsimpel: je ambeteert mij met je rook, al zovele jaren, hoffelijkheid is er nooit van gekomen, en nu kan je kiezen: een wettelijke regeling met serieuze verboden of ... wat kloppen op je kop.
Maar wel duidelijk: waar je me niet hindert met je rook, daar zal ik je geen strobreed in de weg leggen.

Ge kunt mij geen strobreed in de weg leggen want ik ben een NIET ROKER.
Maar ik ga wel graag op café, pintje drinken, kaartje leggen, potje discussiêren over politiek, sport, schoon wijven etc....
En het doet me niks als mijn discussiepartner er ééntje opsteekt.

In de café's waar ik ga, daar rookt bijna iederéén. Maar toch ga ik er binnen. Met risico op eigen leven. Wat dommekloot ben ik toch hé.

Maar dat is het hem. Ik beslis om een ruimte binnen tegaan waar veel rokers zitten, dus ik vind dat ik niet het recht heb om die rokers wat de les te gaan lezen.

Daarin verschil ik met jullie.
Laat mij en mijn rokende vrienden toch gerust paffen, zuipen, zwetsen, zeveren, met slechte vrouwen vozen, etc....
Het is onze enige ontspanning in deze gestresseerde en overreglementeerde tijden.

T'is daarom dat wij op café gaan, en we kunnen jullie schoolmeestersvingertjes echt wel missen hoor.

Sorry.
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 23:53   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat mijn voet te erg jeukt. Mijn voet jeukt om mensen als jij onder hun kont te stampen.

(niet letterlijk hé, we zijn hier niet gewelddadig; ge moet dat meer zien in het raam van 'iemand een geweten schoppen' .... of had ge iets anders gedacht misschien?)
Dat letterlijk onder het gat stampen van rokers die zich niks aantrekken van de medemens is meer iets voor de jongere generatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 00:23   #194
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want voor mij is het poepsimpel: je ambeteert mij met je rook, al zovele jaren, hoffelijkheid is er nooit van gekomen, en nu kan je kiezen: een wettelijke regeling met serieuze verboden of ... wat kloppen op je kop.
Maar wel duidelijk: waar je me niet hindert met je rook, daar zal ik je geen strobreed in de weg leggen.
Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die me hinderen met hun onverdraagzaamheid, en nee, op hun kop kloppen zal ik niet. Een opwaartse schop tussen hun benen is veel efficienter.
Oud 14 oktober 2009, 06:02   #195
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
T'is daarom dat wij op café gaan, en we kunnen jullie schoolmeestersvingertjes echt wel missen hoor.
We zullen deze moedige woorden op je grafsteen beitelen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 10:59   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan er ook niet aan doen hé,
maar daar staat toch alweer een mooi inisiatief in de gazetten van vandaag:

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF14102009_015

titel: Rookverbod op alle kamers in rusthuizen

samenvatting: Minister Vandeurzen voorziet een ontwerpbesluit voor begin 2010. Zal ook gelden in privé-kamers. Er zou wel een rookkot mogen zijn ...

Goede raad is goud waard: kik af van je sigaretje, vooraleer je terecht komt in een bejaardenhuis, anders gaan de verpleegstertjes je aldaar je mores leren !!

Nu besef ik natuurlijk dat geen enkele roker zo ver vooruit zal denken; eer integendeel.

Daarom nu de echte goede raad: zorg dat je oudjes het roken afleren, anders gaan ze hun verhuis naar het bejaardenhuis nog langer uitstellen, en dan kan jij zorgen voor ekstra boodschappen, ekstra zorg organizeren, de tuin moeten langer onderhouden, .... afijn, allemaal vervelende dinges die zouden wegvallen bij een bezoekje aan de oudjes in het rookvrije bejaardenhuis.

Oud 14 oktober 2009, 13:20   #197
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens anders. Iets dat ergens anders gebeurt, daar heb je geen last van.

Zou je er last van hebben mocht iemand anders je dochter misbruiken ergens anders?

Als ge verstaat wat ik bedoel.
(want eerlijk, ik versta niet goed wat jij bedoelt ...)
Ik heb er geen last van dat iemand anders ergens anders rookt, als in: Als de rokers willen roken, dan doen ze dat maar, zo lang het niet in mijn buurt is, is alles ok. Als ze bij mij komen doen ze het maar in de daarop voorziene ruimte (i.e. buiten, waar ook de enige asbak staat).

Mijn ervaring is ook dat rokers hierover niet moeilijk doen.

Van die zogenaamde overlast die rokers veroorzaken merk ik maar heel weinig.
Oud 14 oktober 2009, 13:22   #198
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enne... wat doe je als niemand rookt in een bepaald vertrek, en je zit daar gezellig te keuvelen met wat mensen, en plotseling komen er een aantal rokers binnenvallen.

Alles laten vallen en halsoverkop vertrekken ? Of diep in de ogen van de rokers kijken, en hen vriendelijk verzoeken hun kankerstok even zo te laten ?
Je kan toch een vertrek kiezen waar niet gerookt wordt? Uw living bvb.?
Oud 14 oktober 2009, 13:32   #199
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik heb er geen last van dat iemand anders ergens anders rookt, als in: Als de rokers willen roken, dan doen ze dat maar, zo lang het niet in mijn buurt is, is alles ok. Als ze bij mij komen doen ze het maar in de daarop voorziene ruimte (i.e. buiten, waar ook de enige asbak staat).

Mijn ervaring is ook dat rokers hierover niet moeilijk doen.

Van die zogenaamde overlast die rokers veroorzaken merk ik maar heel weinig.

Als jij niks van die overlast merkt, dan ben je ofwel stekeblind ofwel oerdom.

Voorbeeldje 1: het huidige inisiatief om roken te verbieden in alle kamers, zelfs privé-kamers, van bejaardenhuizen (behoudens rookkoten) is er gekomen omdat bejaarden de vervelende gewoonte hebben om om de 5 minuten in slaap te vallen, sigaret in de mond of hand of niet.
Twee doden in Waals-Brabant onlangs, en met de regelmaat van de klok branden in bejaardenhuizen.
Of is zoiets geen 'overlast' van rokers ?

Voorbeeldje 2: jij merkt geen 'overlast', maar die duizenden hartsjirurgen in dat kongres in Barça, die tot de konkluzie kwamen dat er geen andere uitleg mogelijk is dan het rookverbod in de horeka, om te verklaren hoe de nooit geziene daling van hartaanvallen er kunnen komen is.
Of is het geen 'overlast', die werkwijze om mensen heel langzaam te vergftigen, zo langzaam dat ze het niet eens merken, maar daar toch hartaanvallen van krijgen ?

Oud 14 oktober 2009, 13:36   #200
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Wie rookt is dom.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be