![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Minister-President
|
De meeste gescheiden koppels komen elkaar nog heel vaak tegen en moeten elkaar ook na de scheiding in de ogen blijven kijken ,net omwille van dat kind.
|
|
#182 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#183 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet omdat u het blijft herhalen dat het plots waarheid zal worden hoor. Ik weet het, het is uw laatste strohalm maar maak jezelf toch niets wijs man. Belgie ZAL ooit splitsen en het zal geen 25 jaar meer duren.
|
|
|
|
|
#185 |
|
Minister-President
|
Gezien dat de CD&V jouw idolen zijn vermoed ik dat ze wat zullen proberen. Ik hoop (alhoewel ik me geen illusies maak) dat ze inzien dat dit geen moment is voor sociale spelletjes. Als MT nu met onze welvaart gaat spelen voor mogelijke electorale winst mag die van mijn part eens iemand tegenkomen die haar toont wat hij/zij denkt van haar spelletjes. Niet dat ik haar geweld wenswens maar als zulke mensen met de welvaart van de gewone mens spelen voor electorale winst...Zou trouwens een weinig geloofwaardig zijn, eerst als een verantwoordelijke partij opstellen en dan continu tegenwerken.
|
|
|
|
|
#186 |
|
Minister-President
|
De Walen hakken altijd op het feit dat de Vlamingen de soc. Zekerheid willen splitsen, maar niet de pensioenen omdat er meer pensioen zal moeten betaald worden in Vlaanderen dan in Wallonië!!
Ik heb dat nooit goed begrepen: de transferts gaan nu grotendeels naar sociale zekerheid , dus kunnen die gebruikt worden voor de pensioenen van de Vlamingen. Die transferts verliezen is een van de grote spookbeelden van de Walen en een van de oorzaken van hun tegenstand. Ik zie BDW in staat om die angst weg te nemen door de transferts verder te laten lopen, maar onder bepaalde voorwaarden, dus goed voor beide partijen. Met Di Rupo zal het communautaire een veel kleinere rol spelen en dus zal meer aandacht aan andere belangrijke zaken kunnen gespendeerd worden, wat op zich al een goed teken is. In Wallonië is een groot deel van de bevolking ook overtuigd dat het moet veranderen en dus zal DI Rupo ook moeten inbinden en beseffen dat het deze keer kiezen of delen is. Als het nu niet tot een akkoord komt, zou er weleens echt een abrupt einde kunnen komen aan de solidariteit vanuit Vlaanderen en dat zou voor Wallonië een drama worden. En misschien, heel misschien beginnen de Waalse politici dat te beseffen, zeker na Barts monsterscore. |
|
|
|
|
#187 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ze willen dat er weer meer federaal op BE niveau geregeld wordt.
|
|
|
|
|
#188 |
|
Minister-President
|
Beide deelregios zullen verantwoordelijkheid moeten opnemen (net zoals de federale overheid zelf) om de nodige besparingen door te voeren, daar kan je niet rond.
|
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee hoor, die willen gewoon dat ze hun welvaart kunnen behouden, om het even op welk niveau dat geregeld wordt. Dat ze daar nu voorstander van zijn komt enkel omdat hun politici hen tot nu toe steeds voorgehouden hebben dat het federale niveau het enige is dat hen die garantie kan geven. Staatsstructuren zijn ook voor de Waalse bevolking geen doel op zich, maar slechts een middel. Indien een grondige staatshervorming er voor zou zorgen dat Wallonië via het eigen regionale niveau de welvaart van de modale Waal kan verzekeren, gaat men helemaal geen herfederaliseringen meer vragen.
|
|
|
|
|
#190 |
|
Minister-President
|
Als men nu eens de belastingen door de deelstaten liet innen en dan van daaruit een deel afstaan aan de federale, dan zou ieder zijn eigen boontjes moeten doppen.
Wat men dan ook doet ermee, dat kan men zelf beslissen. Ik begrijp nog steeds niet waarom Walloniê dit afwijst.Wat ik wel begrijp is, dat Wallonië de eerstkomende jaren toch zal moeten rekenen op solidariteit vanuit Vlaanderen. Als het echter op die manier geregeld wordt, kan men tot op de euro becijferen wat aan Wallonië wordt gegeven. Als men dan eist dat zij die "gift" verantwoorden , kan dat alleen maar goede vrienden maken( les bons comptes font des bons amis). Op die manier zouden hun politici ook moeten bewijzen dat ze Wallonië vooruithelpen en dat zou voor iedereen een goede zaak zijn. Ik geloof zelfs dat BDW de solidariteit voorlopig niet in vraag stelt, maar enkel een tijdslimiet wil en een verantwoording . Als die transferts dan jaarlijks verminderen, zal dat een stimulans zijn voor Wallonië , of een totale catastrofe; Ook zouden de deelstaten financieel verantwoordelijk moeten zijn voor hun aangegane leningen zodat ze dat bij wanbeheer niet op het federale kunnen afwentelen ( zie de 7 miljard die Di Rupo wil lenen) |
|
|
|
|
#191 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Azert zegt alleen wat Azert zelf denkt.
|
|
#193 | |
|
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
|
Citaat:
De VL denken dat staatshervorming = meer automonie. Ook Brussels Gewest moet sterker. Dan zal de oude Volksunie zeggen: dat kan niet |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Minister-President
|
Brussel versterken door een herfinanciëring lijkt me nochtans niet onmogelijk voor de NV-A, in ruil zullen ze wel meer efficiëntie en effectieve tweetaligheid verwachten. Dat zou een win-win zijn.
|
|
|
|
|
#196 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Banneling
|
Olijke Bart zal het heel subtiel proberen te manipuleren.
1)Ogenschijnlijk en voor de bühne zal hij de Groter Verzoener spelen. 2)Maar achter de Grote Verzoener schuilt de Grote Verrotingsstrateeg. Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2010 om 16:13. |
|
|
|
|
#198 |
|
Minister-President
|
Laat Bart Brussel onder Europees toezicht plaatsen en verder enkel met Wallonië onderhandelen. Vlaamse grond blijft in Vlaamse handen zonder faciliteiten en Waalse in Waalse handen.
Als je leest dat in Brussel nog geen 50.000 mensen op een Vlaamse lijst hebben gestemd, dan kan Brussel gemakkelijk onder Europese curatele worden gesteld. Op die manier kunnen ook onze Vlaamse instellingen daar blijven en moeten we niet meer opdraaien voor de financiering van deze bodemloze put. Zou dit scenario, op voorwaarde dat Europa dit wil, de zaak niet een stuk gemakkelijker maken?? Meer bevoegdheden voor de twee andere regio's, een tijdelijke en verantwoorde solidariteit voor Wallonië en een eigen verantwoordelijkheid voor financiering?? Vermits studies hebben aangetoond dat die transfers zoals ze nu verlopen,de Waalse heropbloei tegenhouden , zou dit een goede manier zijn om Wallonië echt te helpen niet verder weg te zakken. Bovendien zou het probleem BHV van de baan zijn en kan er inderdaad over dringender problemen worden onderhandeld .Nu was dit steeds een obstakel voor alle franstalige partijen, want niemand wou de stempel hebben dat ze Brussel opofferden. Bovendien zou eindelijk eens over Wallonië kunnen worden onderhandeld , wat tot nu toe zo goed als niet gebeurde. Laatst gewijzigd door omaplop : 14 juni 2010 om 16:29. |
|
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zal een kwade nachtmerrie zijn geweest, maar ook niet meer dan dat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|