![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom wordt langsvliegen van elkaar geschreven dan? In langslopen niet? Beetje een domme regel als je het mij vraagt.
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hmmm. |
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Vreemdeling
|
Als BDW echt schrik zou hebben, zou hij al eerder toegegeven hebben
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zoals ik al vaker heb gezegd: de onderhandelingen moeten nog beginnen. Er is nog geen enkel thema ten gronde behandeld. Hooguit is er nu een soort menu waar ze op communautair gebied nog over mogen onderhandelen, over wat daar niet opstaat mag zelfs niet meer gepraat worden. En het is dan wel een "nouvelle cuisine" menu, zeker geen De Wever buffet. Maar daar bovenop komt immigratie, justitie-hervorming, financiering NMBS, legerhervorming, .. en nog zoveel andere themas die net zo goed communautair geladen zijn. En dat allemaal nog voor ze gaan discussiëren over hoe ze 25 miljard Euro gaan besparen zonder dat er ook maar één enkele Waal of één enkele Brusselaar armer van wordt. Lees: er komt nooit nog een nieuwe federale regering. Ook al gaan ze nog door tot Kerstmis, het zal geen feest van vrede worden dit jaar. |
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nok enkele daak...
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als ik dan toch op gelijke voet wil treden en de zotskap ook wil gaan opzetten, dan zou ik zeggen dat ik genoeg mensen ken die kunnen vreten dat het geen naam heeft en geen gram aankomen. Maar goed: vanaf nu is azert degene die staatsmanschap afweegt aan het lichaamsgewicht. Was Eyskens een staatsman? Was Jean-Luc Dehaene het? |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"kalf", "amateur van formaat", "vet varken", "intrieste Bourgeois", "Olijke Bart", ... het zijn allemaal argumenten die ze gebruiken die er op wijzen dat ze het hoofd koel houden en de situatie volledig onder controle hebben, nietwaar?
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
|
Zolang Bart geen nazi wordt genoemd, doet hij zijn werk niet goed.
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat hebt ge dan gewonnen?
|
|
|
#195 | |
|
|
Citaat:
Samengestelde woorden worden aan elkaar geschreven. Er is een betekenisverschil tussen langs komen en langskomen, dat heeft te maken met de verschillende betekenissen van het woordje 'langs'. Iemand die langs komt, komt langszij, komt naast, komt voorbij. Iemand die langskomt doet meer dan dat. Die komt ook binnen, drinkt een kopje koffie, maakt een praatje. Het is allebei juist, afhankelijk van de betekenis. Zo bestaan zowel langs varen als langsvaren. Zo bestaan zowel langs vliegen als langsvliegen. Iemand die langs vliegt komt naast je vliegen of komt voorbijvliegen. Iemand die langsvliegt komt snel bij je binnen, slaat een pilsje achterover en gaat weer weg naar een volgende afspraak. Een vogel die langs vliegt, fladdert voorbij. Een vogel die elke morgen even langsvliegt komt even aanwippen, eet zijn broodkruimeltjes die ik gestrooid heb, laat een poepje en vliegt weer weg. Wat dit alles met Dewever te maken heeft weet ik niet maar ik weet wel dat ik systems obsessie om tegenstanders op taalfouten proberen te wijzen ontzettend kinderachtig vind. Nu weer verder over 'de poepers' van Dewever? |
|
|
|
|
|
#196 | |
|
|
Citaat:
Tikfoutje?
|
|
|
#197 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tweedens moet u niet komen aandraven met 'samengestelde' werkwoorden en dergelijke uitvluchtsels. Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Tot nader orde is het woord 'langsvliegen' (in één woord) geen correct Nederlands. En dat wordt dus bevestigd door van Dale en het Groene Boekje, die het woord dan ook niet opnemen. En dat heel deze taaldiscussie niets te maken heeft met het onderwerp van de draad, moet u niet tegen mij zeggen. Maar wel tegen deze posters, die mensen proberen te pakken op taalfouten wanneer ze het niet kunnen halen in de discussie zoals Quercus en Gwylan dit doen en nog van die vermeende taalslijpers die zelf kemels van fouten schrijven. Laatst gewijzigd door system : 5 september 2010 om 15:48. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Europees Commissaris
|
Ja, inderdaad, ik ga me niet laten trollen door deze domme uitspraak. Laten we het ontopic houden dus.
|
|
#199 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen. Het bestaat niet. In deze en enkel in deze heeft system gelijk, maar dat is dan ook het enige.
|
|
|
|
|
#200 |
|
Banneling
|
Ik heb niet altijd gelijk, maar vaak. Als er er bijwijlen goed over nadenk, heb ik zelfs ontieglijk vaak gelijk. Ik sta er soms zelf paf van.
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2010 om 15:51. |
|
|