Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 08:51   #181
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
En ik zeg dat het niet waar is. U baseert u op nihile en valse cijferke's. U weet zelf (hoop ik) hoe veel winkelboefjes (van Vlaamse afkomst), sociale en fiscale fraudeurs enz. in Vlaanderen zijn.

Verwijzing naar mijn overtuiging.
Artisjokaanse replieken gaan toch echt niet veranderen dat de meerderheid vreemdelingen zijn hoor ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 08:52   #182
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet waar. Het is de tijd om zich op correcte feiten te baseren. Een vreemdeling zijn heeft niks te maken met misdaad. Het is de tijd om misdaad te bestrijden en niet de vreemdelingen. Als 1 van duizenden vreemdelingen een dader is, wil nog niet zeggen dat alle vreemdelingen daders zijn. Als 1 van duizenden vlamingen dader is, wil nog niet zeggen dat alle vlamingen daders zijn.

Citaat:
In Nederland werden vorig jaar(1998) 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben
Citaat:
Van de 9.083 personen in onze gevangenissen hebben er maar 5.160 de Belgische nationaliteit.
Op 26 september 2005 zaten er 9.083 personen in de Belgische gevangenissen. De grootste groep onder hen zijn, weinig verwonderlijk, de

Belgen: zij zijn met 5.160. Meer dan 40 procent heeft een andere nationaliteit dan de Belgische.
Dit zijn correcte feiten...

Onvoldoende om iedere vreemdeling een crimineel te noemen dat wel, maar ruim voldoende om het huidig migratie en integratiebeleid een totale miskleun te noemen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 08:53   #183
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Artisjokaanse replieken gaan toch echt niet veranderen dat de meerderheid vreemdelingen zijn hoor ...
Eerlijk gezegd, ben ik heel blij dat Artisjok zodanig veel indruk heeft gehad op jullie dat u anderen met haar (haar menselijkheid) vergelijkt. Ze is heel intelligente, stressbestendige, sociale en correcte vrouw.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 december 2010 om 08:54.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 08:56   #184
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dit zijn correcte feiten...

Onvoldoende om iedere vreemdeling een crimineel te noemen dat wel, maar ruim voldoende om het huidig migratie en integratiebeleid een totale miskleun te noemen
Eberhard Leclerc heeft duizend keer op uw opvatting argumenten gebracht. Als het voor u onvoldoende is, dan bespaar ik liever mijn tijd. Het is gewoon uw overtuiging. u bent niet capabel om van mening te veranderen, want "papa"-dewinter heeft genoeg haat ingespoten in jullie mentaliteit.
Oud 20 december 2010, 08:58   #185
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, ben ik heel blij dat Artisjok zodanig veel indruk heeft gehad op jullie dat u anderen met haar (haar menselijkheid) vergelijkt. Ze is heel intelligente, stressbestendige, sociale en correcte vrouw.
Heeft weer niets te maken met de meerderheid vreemdelingen in de gevangenis hé ... Weer een artisjokaanse repliek , wat wil zeggen: totaal naast de kwestie , nietszeggend en enkel gepost met de bedoeling het topic af te leiden naar andere dingen wegens gebrek aan enige inhoudelijke repliek ...
Oud 20 december 2010, 08:59   #186
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat kan je opmaken uit wat oppervlakkige forumkontakten ?..sterk..

Linksjes zoeken graag steun bij andere calimero's met een minderheidscomplex..
Oud 20 december 2010, 09:02   #187
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Eberhard Leclerc heeft duizend keer op uw opvatting argumenten gebracht. Als het voor u onvoldoende is, dan bespaar ik liever mijn tijd. Het is gewoon uw overtuiging. u bent niet capabel om van mening te veranderen, want "papa"-dewinter heeft genoeg haat ingespoten in jullie mentaliteit.
Die Kraainemse Tupac heeft gewoon een Vangheluwe complex....refereer liever aan personen die door iemand ernstig genomen worden..
Oud 20 december 2010, 09:04   #188
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heeft weer niets te maken met de meerderheid vreemdelingen in de gevangenis hé ... Weer een artisjokaanse repliek , wat wil zeggen: totaal naast de kwestie , nietszeggend en enkel gepost met de bedoeling het topic af te leiden naar andere dingen wegens gebrek aan enige inhoudelijke repliek ...
Ik bespaar mijn tijd. Wij zijn niet aan het discusseren. Ik ben blij dat u mij met Artisjok vergelijkt. En ik ben blij dat u mij zonder redenen en argumenten probeert te "veroordelen". Ik ben uw afleidende vragen aan het beantwoorden. U stelt zelf vragen. Ikzelf heb geen discussie met u begonnen.
Oud 20 december 2010, 09:07   #189
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En dat kan je opmaken uit wat oppervlakkige forumkontakten ?..sterk..

Linksjes zoeken graag steun bij andere calimero's met een minderheidscomplex..
Als iemand kan zeggen dat we nu aan het discusseren zijn, dan ben ik Elvis Presley.
Oud 20 december 2010, 09:08   #190
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bespaar mijn tijd. Wij zijn niet aan het discusseren. Ik ben blij dat u mij met Artisjok vergelijkt. En ik ben blij dat u mij zonder redenen en argumenten probeert te "veroordelen". Ik ben uw afleidende vragen aan het beantwoorden. U stelt zelf vragen. Ikzelf heb geen discussie met u begonnen.
't Ging dus over de meerderheid vreemdelingen in de gevangenissen ...
Oud 20 december 2010, 09:08   #191
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die Kraainemse Tupac heeft gewoon een Vangheluwe complex....refereer liever aan personen die door iemand ernstig genomen worden..
Citaat:
...Kun je niet beetje serieus zijn, zonder persoonlijke "commentaar" te reageren? Onmogelijk? ...
-
Typisch vb'isch. Tekort aan argumenten. Ze zijn niet capabel om te discusseren. Het is een speciale collectie van nihilisten. Zo laag, echt!
Oud 20 december 2010, 09:10   #192
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja... Liever die criminelen terug te sturen en de vlaamse criminelen te beginnen naar de gevangenissen te "smeten".
Oud 20 december 2010, 09:12   #193
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat maar...dat wordt liever genegeerd...seffens zit vangheluwe en de 'witte' belastingontduiker weer op de wip...

Mensne die weigeren van de debatteren over 'staalharde' cijfers..daar steek ik geen tijd meer in..
Oud 20 december 2010, 09:19   #194
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja... Liever die criminelen terug te sturen en de vlaamse criminelen te beginnen naar de gevangenissen te "smeten".
Da's nog niet zo slecht bekeken van u ...
Criminele vreemdelingen hun straf laten uitzitten in't land van herkomst , degenen met een dubbele nationaliteit de belgische afnemen en zo .
Geen slechte aanbreng van u .
Lijkt me een goed idee van links , verbazend hé .
Op die manier gaat men de overbevolking in de gevangenissen aanpakken ook en heeft men weer plaats voor die occassionele "witte" stouterik ...
Oud 20 december 2010, 09:21   #195
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Laat maar...dat wordt liever genegeerd...seffens zit vangheluwe en de 'witte' belastingontduiker weer op de wip...

Mensne die weigeren van de debatteren over 'staalharde' cijfers..daar steek ik geen tijd meer in..
Ik heb net tegen een andere forummer gezegd "Ja... Liever die criminelen terug te sturen en de vlaamse criminelen te beginnen naar de gevangenissen te "smeten"."

Als je met mij niet akkoord bent, dan begrijp ik uw propaganda niet, of begrijp ik wel, dat het om demagogie gaat.
Oud 20 december 2010, 09:22   #196
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Da's nog niet zo slecht bekeken van u ...
Criminele vreemdelingen hun straf laten uitzitten in't land van herkomst , degenen met een dubbele nationaliteit de belgische afnemen en zo .
Geen slechte aanbreng van u .
Lijkt me een goed idee van links , verbazend hé .
Op die manier gaat men de overbevolking in de gevangenissen aanpakken ook en heeft men weer plaats voor die occassionele "witte" stouterik ...
U bent mijn woorden bij daglicht aan het veranderen. Ik heb nooit gezegd "hun straf laten uitzitten"... Stuur ze gisteren terug! Dat heb ik gezegd.
Oud 20 december 2010, 09:26   #197
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent mijn woorden bij daglicht aan het veranderen. Ik heb nooit gezegd "hun straf laten uitzitten"... Stuur ze gisteren terug! Dat heb ik gezegd.
Ow ...

U gaat ze hier criminele feiten laten plegen om ze daarna op kosten van de staat nog eens terug te brengen naar hen land ???

How , maar da's al heel wat anders ... Neen , 't lijkt me dat u dan criminelen uit andere landen een vrijgeleide geeft om hier naar hartelust te komen stelen, overvallen, verkrachten , moorden en zo om ze daarna zonder boe of ba te laten gaan met hun zuurverdiende centen ...
Daar kan ik dan weer NIET mee akkoord gaan , dat had ik dan fout begrepen .
Ik wist niet dat u voor een totale straffeloosheid pleitte ...

Dan was mijn eerste indruk op uw post eigenlijk toch een iets betere oplossing hoor ...
Oud 20 december 2010, 09:31   #198
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ow ...

U gaat ze hier criminele feiten laten plegen om ze daarna op kosten van de staat nog eens terug te brengen naar hen land ???
Weet u zelf wat u wil? Ik betwijfel!

Citaat:
How , maar da's al heel wat anders ... Neen , 't lijkt me dat u dan criminelen uit andere landen een vrijgeleide geeft om hier naar hartelust te komen stelen, overvallen, verkrachten , moorden en zo om ze daarna zonder boe of ba te laten gaan met hun zuurverdiende centen ...
Daar kan ik dan weer NIET mee akkoord gaan , dat had ik dan fout begrepen .
Ik wist niet dat u voor een totale straffeloosheid pleitte ...

Dan was mijn eerste indruk op uw post eigenlijk toch een iets betere oplossing hoor ...
Weeral mijn woorden aan het aanpassen aan uw belangen. Gelukkig bij daglicht nog.
-
Ik heb ook naar hier gekomen. En ik behoor niet tot de door u vermelde categorieën. Laten wij dan alle vreemdelingen terug sturen, omdat een klein percentage ervan daders zijn. En dan alle vlamingen levenslang veroordelen, omdat een klein percentage ervan dat verdienen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 20 december 2010 om 09:35.
Oud 20 december 2010, 09:40   #199
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u zelf wat u wil? Ik betwijfel!

Weeral mijn woorden aan het aanpassen aan uw belangen. Gelukkig bij daglicht nog.
-
Ik heb ook naar hier gekomen. En ik behoor niet tot de door u vermelde categorieën. Laten wij dan alle vreemdelingen terug sturen, omdat er een klein percentage ervan daders zijn. En dan alle vlamingen levenslang veroordelen, omdat er een klein percentage ervan dat verdienen.
Als we nu gewoon een koe een koe noemen en een zwijn een zwijn ...
Criminele vreemdelingen zijn niet ALLE vreemdelingen ...
Het terugsturen (in in mijn versie ervan stond duidelijk criminele vreemdelingen hun straf in eigen land laten uitzitten) van degenen die criminele feiten plegen zou heel veel voordelen hebben .
Meer plaats in de gevangenissen, 't zou het een ietsje menswaardiger maken ook , meer ruimte voor het gerecht om op een degelijke manier te werken ipv zaken te laten aanslepen en misdadigers vrij te laten of minieme straffen te geven wegens plaatsgebrek...
Ook qua centen zou het een pak schelen , om te beginnen zouden we al geen cellen in Nederland moeten gaan huren en zo . Het afschrikeffect van de eventuele celstraf in (pakken we Marokko als voorbeeld?) is nog niet zo mis (Hoe noemt dien ene ? Sekkaki?).
Ook de mogelijkheid om de nationaliteit (dubbele of niet) te verliezen en daarmee al de voordelen die dit land geeft is een zeer serieuze dreiging voor potentiële kandidaatgangstertjes...
Oud 20 december 2010, 09:48   #200
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als we nu gewoon een koe een koe noemen en een zwijn een zwijn ...
Criminele vreemdelingen zijn niet ALLE vreemdelingen ...
Een klein percentage ervan. Inderdaad. Overal zijn er daders, overal. En in alle sociale groepen.

Citaat:
Het terugsturen (in in mijn versie ervan stond duidelijk criminele vreemdelingen hun straf in eigen land laten uitzitten) van degenen die criminele feiten plegen zou heel veel voordelen hebben .
Uw mening. Dat kan ik wel respecteren. Akkoord, ok.

Citaat:
Meer plaats in de gevangenissen, 't zou het een ietsje menswaardiger maken ook , meer ruimte voor het gerecht om op een degelijke manier te werken ipv zaken te laten aanslepen en misdadigers vrij te laten of minieme straffen te geven wegens plaatsgebrek...
(idem) Akkoord. Meer plaats in de gevangenissen voor eigen criminelen.

Citaat:
Ook qua centen zou het een pak schelen , om te beginnen zouden we al geen cellen in Nederland moeten gaan huren en zo . Het afschrikeffect van de eventuele celstraf in (pakken we Marokko als voorbeeld?) is nog niet zo mis (Hoe noemt dien ene ? Sekkaki?).
Ook de mogelijkheid om de nationaliteit (dubbele of niet) te verliezen en daarmee al de voordelen die dit land geeft is een zeer serieuze dreiging voor potentiële kandidaatgangstertjes...
Wat is uw voorstel? Duidelijker! Over welke voordelen praten wij en wat moet er volgens jou precies veranderd worden omtrent bepaalde voordelen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be