![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De term abdijbier gebruikt men als er een al dan niet vermeende link bestaat men een al dan niet bestaande kloostergemeenschap. Naast Trappist bestaan er ook erkende abdijbieren zoals Grimbergen en niet erkende abdijbieren zoals Sint-Bernardus die weliswaar bepaalde tradities qua brouwen overnemen maar niets te maken hebnen met een kloostergemeenschap.)
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zit teveel onder de kap van de Walen en meer bepaald de "Liègeois". Ik wed dat jij aldaar op 14 juli ook de Marseillaise staat te brullen.
|
|
|
|
#183 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo schrijft een bierkenner het volgende: "Witbier Is een tarwebier en de meest bekende variant is afkomstig uit Hoegaarden (maar ook gekopieerd in Maastricht: Wyckse Witte). Na een tijdelijke sluiting van de brouwerij in de vorige eeuw werd het bier zeer succesvol opnieuw verkocht. Wordt zeer veel in de zomer gedronken met voor sommigen een partje citroen in het glas. Andere kenners vinden dit een minder goed gebruik. Overigens is de “Tripel” van dezelfde brouwerij zeer goed te drinken, maar die lijkt meer op de abdijbieren (Hoegaarden Grand Cru, zie ook beneden)." Het is een kwestie van afspraken. Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2011 om 21:40. |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dus iemand die in de Carrefour winkelt zit onder de kap van de walen.
Logischerwijs zit iemand die bij de Hema of Zeeman winkelt te veel onder de kap van de Nederlanders. Of hoe overdrijven ook een kunst is. Persoonlijk koop ik bij Delhaize. Ik heb ook nog gewinkeld in andere zaken, maar voor mij heeft Delhaize gewoon de beste waar voor z'n geld. Af en toe kom ik ook in de Carrefour, ook die zijn redelijk goed, behalve de groenten die minder zijn. Er zijn slechts een aantal specifieke dingen die ik nog in andere winkels koop zoals O'Cool voor diepvriesproducten en Macro voor voeding en voedingsgerelateerde inkopen in het groot.
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Banneling
|
Helemaal niet. U gaat toch ook uw 'crème' kopen bij wie u wilt omdat deze of gene smaak u beter ligt dan het ijs van de andere verkoper. En zo is dat ook het geval bij het winkelen. Alleen, de Hollandse winkels zijn vaak te goedkoop om altijd degelijke kwaliteit in huis te hebben. Daar gaat het over. Meer moet u daar niet achter zoeken.
Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2011 om 09:10. |
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zeggen dat iets duur moet zijn om van degelijke kwaliteit te zijn, lijkt me toch net iets te belachelijk om mee rekening te houden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Banneling
|
Neen dat is juist, maar dat zeer goedkope dingen vaak van mindere kwaliteit zijn, lijkt me logisch. Dat kan dan ook bijna niet anders.
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
waarom zijn de producten van pakweg Aldi zo goedkoop? omdat ze allemaal van mindere kwaliteit zijn?
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 24 maart 2011 om 10:21. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als je ziet hoeveel Nederlandse ketens naar België komen weet je dat zij ruime winstmarges hanteren. In mijn sector heb ik dat ooit op papier (verkoopscatalogus) gezien dat de winkelprijs in Nederland gemiddeld 10% hoger lag. Op een ogenblik dat veel mensen de grens overtrokken omdat ze dachten dat het daar goedkoper was. (En dan heb ik het nog niet over de manier van zaken doen waarbij klanten naar te dure (zonder meerwaarde) producten gepusht werden. |
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2011 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Minister-President
|
Je zou mischien gelijk hebben als ik de enige ben die er zo over denkt. Maar er zijn er meer hier die het is opgevallen. En dan begin je gelijk te klagen dat ze je om het kleinste beetje kritiek verdenken van hollanderhaat. Maar in uw geval is de term hollanderhater volkomen terecht.
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2011 om 11:09. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#198 |
|
Banneling
|
Nu vergelijkt u me al met een handtas-pikkend Marokkaantje. 't Is erg. Hiejl erg. En wat zal het morgen zijn? We mogen er niet aan denken. Neen, zeker niet.
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat de gemiddelde winkelprijs in Nederland 10 % hoger ligt in Nederland, daar geloof ik absoluut niks van. Kun je deze leugenachtige bewering ook bewijzen? Als ik die onzin hier allemaal lees verwondert het me dat jullie nog geen actiegroep opgericht hebben "Koop niet bij Nederlanders" met de nodige pamfletten die kunnen uitgedeeld worden aan de ingang van de Nederlandse ketens. Alleen opletten voor het gebruikte lettertype. Een verkeerde interpretatie is vlug gebeurd. |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op de duur zal zich dat wel nivelleren allemaal in Europa. Alhoewel men eeuwenoude leefpatronen niet zo maar kan weggommen natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2011 om 12:39. |
|
|
|
|