Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2015, 10:28   #181
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké de regimemedia ....
je weet toch dat het regime nu de nva is ?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 10:31   #182
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Waar haal jij ten eerste al die 5 % ? Je zou dat willen, maar wensen is geen realiteit. En het grootste deel van het verlies gaat naar het VB. Ik ben er zeker van dat JIJ daar gelukkig mee bent.
Met andere woorden: een kinderhand is gauw gevuld.

inderdaad, sorry, het is 7% verlies voor de coalitie.

en het grootste deel gaat naar de groenen, en ja, d�*�*r ben ik inderdaad gelukkig mee.

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 april 2015 om 10:32.
Oud 30 april 2015, 10:34   #183
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
inderdaad, sorry, het is 7% verlies voor de coalitie.

en het grootste deel gaat naar de groenen, en ja, d�*�*r ben ik inderdaad gelukkig mee.
Wat noem jij het grootste deel? Het is je recht content te zijn met een dode mus. Groen blijft een flutpartijtje.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 10:36   #184
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat noem jij het grootste deel? Het is je recht content te zijn met een dode mus. Groen blijft een flutpartijtje.
beter dan content te zijn met verlies hé?

je mag er trots op zijn.

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 april 2015 om 10:36.
Oud 30 april 2015, 10:52   #185
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Tiens tiens, alle kopstukken van de Sp.a beweren precies dat er geen "interne oorlog" is .
http://www.demorgen.be/binnenland/br...tter-a2210035/

Men spreekt van "interne democratie", "goed dat er een keuze is tussen 2 kandidaten " " eerste keeper en tweede keeper trainen toch ook samen"..
Er is precies een perceptieverschil tusseb de top van de Sp.a en Zeus ( de basis)
SPa moet de gemoederen bedaren terwijl Zeus haar ontgoocheling moet kunnen verwoorden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 10:53   #186
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ze geven wel een trend aan, wanneer je ze allemaal naast elkaar legt.
Ja, Vlijmscherp is er nog niet aan toe om dit in te zien.
Oud 30 april 2015, 10:55   #187
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Lees nog een post van mij verder. Ze gaan wanhoopspogingen ondernemen en zelf op een noodscenario overschakelen. Uw cijfers zijn gebaseerd op de peilingen, niet op de verkiezingsuitslag van 2014. De PS gaat, als de tendens zich voortzet, zolang zeker niet wachten. Ze gaan de meubelen proberen te redden door die ambetante Vlamingen zo snel mogelijk af te stoten, want die hebben immers de MR de kans gegeven om groot te worden.
En hoe gaan ze die Vlamingen afstoten? Kun je de sluier al wat oplichten?
Oud 30 april 2015, 10:56   #188
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PS heeft geen probleem met la Belgique francophone, zoals die nu bestaat maar de PS heeft een torenhoog en onoverkombaar probleem met België...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
NVA gaat voor de tweede maal achteruit. Als zij zo voort gaat, en dat zal ten voordele van het VB, zal de huidige coalitie het vermoedelijk niet makkelijk hebben. Vooral dat ook CD&V en OLD verliezen.
Geen enkele zorg is nodig. De huidige coalitie heeft een ruime meerderheid en komt totaal niet in gevaar.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 10:58   #189
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
beter dan content te zijn met verlies hé?

je mag er trots op zijn.
Ik ben ook trots.

De enige keer dat groen meegereregeerd heeft, werden ze bij de volgende verkiezingen met de grond gelijkgemaakt omdat ze dachten de milieuterrorist te kunnen uithangen. Dat milieuterroristen is ondertussen vervangen door moslimterrorisme. Tijd om eens na te denken over een nieuw cordon.

N-VA neemt moeilijke en moedige beslissingen en ze verliezen nauwelijks en dan nog terug aan het VB.
Groen kan nog veel leren van N-VA.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 10:59   #190
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Details horen nu eenmaal ook bij de geschiedenis Marie, en....zijn het niet de kleine dingen die het doen ?
Neen, het zijn de verborgen dingen die het doen, waar kleine dingen soms naar kunnen verwijzen, maar jouw overgeroepen uitvergrote nonsens heeft daar niets mee te maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 11:00   #191
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iets wat hoe dan ook zal gebeuren, zelfs Jan Jambon heeft daar al over moeten zijn dromen inslikken met zijn gefantaseerde verhaaltje over 'geheime akkoorden'.
Je moet welhaast simpel van geest zijn om niet te beseffen dat geen enkele partij behalve n-va zelf de GW gaat open zetten voor verandering. Vergeet niet dat ze dat moeten doen VOOR de verkiezingen. Wie dat doet, maakt zichzelf electoraal af.
En ik die dacht dat de PS zelf ,zou aandringen op een grondwetswijziging nu ze ziet dat, langzaam maar zeker, paal en perk gaat gesteld worden aan de transferten.
Oud 30 april 2015, 11:02   #192
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Niet ls daar duidelijke economische vooruitgang aan vast hangt. Maar wacht gerust 2019 af. Er kan nog zoveel gebeuren.

Maar ik vind het vertederend hoe je jezelf moed inspreekt.
Panda zit inderdaad met een ernstige dip.
Oud 30 april 2015, 11:03   #193
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Aan allen op dit forum die zich verheugen op het feit dat MR in Wallonië nu de grootste is boven de PS. Op eerste zicht goed nieuws waar ik in principe ook blij zou moeten om zijn MAAR, er is blijkbaar een grote verzoening op komst tussen MR en PS en dit stemt mij wantrouwig. Volgens mij zullen daar de fundamenten gelegd worden van een volgende federale regering waarin PS terug aan boord zal komen met natuurlijk alle gevolgen vandien. Dus aan allen die nu juichen, niet te veel juichen want het zijn en blijven allemaal Walen die maar al te goed de spreuk "Union fait la force" begrijpen. Hopelijk zit ik verkeerd met mijn visie.
Ik geef je voor één keer volledig gelijk en als jij denkt dat de macht iets meer met de Walen dan met de Vlamingen inzit dan denkt je verkeerd. Het wordt evenmin aan de franstaligen dan de Vlamingen gegunt dat ze proberen op hun Eigen poten te staan; ondergeschiktheid aan de macht achter la Belgique dat en dat alleen is de inzet die zich afspeelt achter een ondoorzichtbaar en troebel scherm van democratie en volksinmenging...
Oud 30 april 2015, 11:06   #194
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen. Je kan niets uitsluiten. Dat is koffiedik kijken. Maar daar valt vanuit Vlaanderen dan niets tegen te doen.
Maar zoals altijd 'hep elk nadeel ook zijn voordeel'. Mocht dat gebeuren dan zullen de Vlamingen definitief met hun neus op de feiten gedrukt worden en lijkt het me ondenkbaar dat er nog een federale regering tot stand zou komen. Bovendien twijfel ik eraan dat de MR zo dom gaat zijn, want dan zegt ze in feite dat het niet uitmaakt of men PS of MR stemt. Ik zie dat niet gebeuren in de nabije toekomst.
Het is Michel, de vader van de eerste minister, die met dat voorstel afkomt. Kun je je de druk achter de schermen voorstellen...
en evenmin als dat voor Vlaanderen goed nieuws is, is dat goed nieuws voor de Walen...
Oud 30 april 2015, 11:06   #195
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De PS zat het grootste deel van de jaren 1980 in de oppositie en toen hadden ze nog méér stemmen ... Ik denk niet dat de PS op basis van peilingen de onafhankelijkheid van de SSR Wallo-Bru gaat uitroepen
Wie leeft zal weten. Met andere woorden : we zullen moeten afwegen wat er nog allemaal gaat bewegen in het Franstalig landsgedeelte. cfr madam non en haar zoon en Lauretje en haar grootvader.
Oud 30 april 2015, 11:10   #196
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Alles blijft binnen de statistische afwijkingen.
Klopt niet helemaal als de trend zich op alle niveaus doorzet.
Oud 30 april 2015, 11:10   #197
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het zijn de verborgen dingen die het doen, waar kleine dingen soms naar kunnen verwijzen, maar jouw overgeroepen uitvergrote nonsens heeft daar niets mee te maken...
Maw, het zijn ook overgeroepen en uitvergrote nonsens dat NVA mandatarissen mee geschreven hebben aan het 70 punten programma van het VB, waarvoor ze een veroordeling opliepen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 11:12   #198
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Dat is al altijd mijn lijn van redeneren over politiek geweest en je kunt toch echt niet zeggen dat ik dat ooit heb weggestoken.
Maar dan zou je toch ook voor Groen kunnen stemmen?
Oud 30 april 2015, 11:14   #199
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Ik vind het vooral erg dat iemand die ik a priori zeker niet als een idioot zie, zo het evidente kan/wil negeren alsof het niet bestaat.
Sorry, maar je bent toch wel slimmer dan een gemeenschapswacht of een huisvrouw die de waarheid meent te kunnen lezen in haar keukenpotten ?
Niet persoonlijk worden Panda
Oud 30 april 2015, 11:15   #200
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je weet toch dat het regime nu de nva is ?
Met dit soort opmerkingen gooit men zijn geloofwaardigheid helemaal te grabbel.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be