Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 8 augustus 2016, 09:10   #181
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Tegen die tijd heeft niemand meer iets te verliezen, dus maakt 't niet meer uit.

Wat heb jij te verliezen? Je uitkering? Goeie zaak, dan kom je uit je luie zetel...en jij niet alleen.
Ik heb veel te verliezen SDX. Geen materiële zaken.
Peche is offline  
Oud 8 augustus 2016, 17:57   #182
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

In Frankrijk ligt het front.
Oud 9 augustus 2016, 07:51   #183
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen begint de Franse PS zeer diep te buigen voor de terroristen:

https://nl.express.live/2016/08/08/1...ij-annulering/
Hypochonder is offline  
Oud 10 augustus 2016, 21:55   #184
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Er is iets mis met je dat je niet begrijpend kan lezen.

Wat heb je gerookt/gesnoven/geslikt/gespoten/gezopen.

Lees alles eens rustig opnieuw.
Ik schreef net al dat Paddenstoel niet je/de vijand is.
In feite denkt zij er exact hetzelfde over als jij.
Oef, dank je.

Citaat:
Paddenstoel is offline  
Oud 10 augustus 2016, 22:02   #185
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Scheiding van religie en staat daar ben ik voor, dus beweren dat ik onder een regime van islam zou wensen te leven klopt al niet. Verder ben ik - zoals ik reeds eerdre zei - voor een degelijker migratiebeleid om het menselijk te houden voor iedereen/al wie zich hier BE burger mag noemen.

Ik ga echter niet mee in de stelling van sommige die-hard racistische partijen dat dit enkel een recht zou dienen te zijn van diegene met autochtone roots. In wat is dat een Eurabia + islam wensen? I do not wish to feed any crocodile if you see what i mean.

Dat heb ik nog nooit gehoord. België zou ten dode opgeschreven zijn. De natuurlijk aanwas van onze bevolking is zeer laag. De bevolkingspyramide van de autochtone Europese bevolking staat op z'n kop. Nooit van gehoord?

Citaat:
Wensen?
Denk je nu echt dat je nog wat te wensen zal hebben?
Eens de meerderheid zal niemand aan jou komen vragen wat jij wenst.

En die meerderheid komt er, net dankzij dat "appeasen"/slappe beleid en de krokodil voeren/wensen inwilligen opdat ze maar niet radicaliseren.

't Gaat immers al lang niet meer over de dingen waar jij over loopt te wauwelen. Iedereen hééft dezelfde rechten, in feite heeft de autochtoon zelfs minder rechten.
Ik hoor je daar niet over klagen, enkel over hetgeen je je in je hoofd inbeeldt wat 't VB zou zijn en wil.
Klopt.
Dat is de reden waarom bepaalde vzw's mensen met het statuut erkend vluchteling of andere nationaliteiten afraden zich te laten erkennen als Belg.

Zelfs indien je Belg op je id-card hebt staan wordt er toch nog een pak omzichtiger omgesprongen met Belgen van (vermeende) allochtone afkomst dan tov autochtone Belgen. Deze kunnen immers als gelijken onder elkaar spreken maar de allochtoon wordt sowieso al kwetsbaar geacht, alsook is er geweten dat ze in doorsnee veel assertiever zijn.
Daarom neemt men liefst geen risico's bij de sociale instanties. Tenslotte zitten de sociaal assistentes daar ook maar gewoon om hun job uit te oefenen en 's avonds brood op de plank te hebben.
Paddenstoel is offline  
Oud 10 augustus 2016, 22:18   #186
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Dat heb ik nog nooit gehoord. België zou ten dode opgeschreven zijn. De natuurlijk aanwas van onze bevolking is zeer laag. De bevolkingspyramide van de autochtone Europese bevolking staat op z'n kop. Nooit van gehoord?

Klopt.
Dat is de reden waarom bepaalde vzw's mensen met het statuut erkend vluchteling of andere nationaliteiten afraden zich te laten erkennen als Belg.

Zelfs indien je Belg op je id-card hebt staan wordt er toch nog een pak omzichtiger omgesprongen met Belgen van (vermeende) allochtone afkomst dan tov autochtone Belgen. Deze kunnen immers als gelijken onder elkaar spreken maar de allochtoon wordt sowieso al kwetsbaar geacht, alsook is er geweten dat ze in doorsnee veel assertiever zijn.
Daarom neemt men liefst geen risico's bij de sociale instanties. Tenslotte zitten de sociaal assistentes daar ook maar gewoon om hun job uit te oefenen en 's avonds brood op de plank te hebben.
Iedere BE burger heeft dezelfde rechten in dit landje, dat gaan weerleggen is gewoon de realiteit ontkennen. Kijk ik kan er ook niet aan doen dat sommige dossiers van vermeende blanke autochtonen niet passeren bij het Ocmw om weet ik wat voor reden. Daar zal de instantie in kwestie wel een gegronde reden voor hebben. Het staat die persoon ook steeds vrij daarvoor in beroep te gaan. Maar het op de migrant/nieuwe Belg met een kleurtje steken is er imo. ronduit over. Ze zijn hier niet illegaal binnengekomen.

Laatst gewijzigd door bembem : 10 augustus 2016 om 22:21.
bembem is offline  
Oud 10 augustus 2016, 22:24   #187
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere BE burger heeft dezelfde rechten in dit landje, dat gaan weerleggen is gewoon de realiteit ontkennen. Kijk ik kan er ook niet aan doen dat sommige dossiers van vermeende blanke autochtonen niet passeren bij het Ocmw om weet ik wat voor reden. Daar zal de instantie in kwestie wel een gegronde reden voor hebben. Het staat die persoon ook steeds vrij daarvoor in beroep te gaan. Maar het op de migrant/niewe Belg met een kleurtje steken is imo. ronduit erover. Ze zijn hier niet illegaal binnengekomen.
Positieve discriminatie, groot licht, heb je daar al over gehoord?
En die positieve discriminatie is heus niet voor de autochtoon bedoeld.

Uitzondering op de slachtwetten, heus niet in 't voordeel of zelfs maar met de bedoeling als 'gelijke' rechten voor de autochtoon.

Uitzonderingen op de wet dat er geen hoofddeksels mogen gedragen worden op je foto van je ID kaart, heus niet voor de autochtoon.

Gelijke rechten zei je?
SDX is offline  
Oud 11 augustus 2016, 01:46   #188
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelijke rechten zei je?
Natuurlijk niet.
Terwijl autochtonen jaren moeten wachten hebben allochtonen op 1- 2 -3 een sociale woning.

http://forum.politics.be/showthread....=1#post8195604

Francken zal het moeten uitvechten met Homans.

Citaat:
Homans: "Vluchtelingen krijgen geen voorrang bij sociale woningen".
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2437040
Maar als men goed leest zit er in haar stoere uitspraak wel een addertje onder het gras verborgen.

Citaat:
Ze zei dat vluchtelingen met een eigen woning in hun land geen recht hebben op een sociale woning in Vlaanderen

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 augustus 2016 om 01:57.
daiwa is offline  
Oud 11 augustus 2016, 01:53   #189
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Terwijl autochtonen jaren moeten wachten hebben allochtonen op 1- 2 -3 een sociale woning.

http://forum.politics.be/showthread....=1#post8195604

Die moeten blijkbaar niet aanschuiven in de ellenlange wachtlijst.
Dat is zo.

Waar blijven de betogingen in Brussel? Waar blijft dat keet schoppen?
Integendeel. Niets dan oorverdovende stilte.
Oud 11 augustus 2016, 02:19   #190
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Positieve discriminatie, groot licht, heb je daar al over gehoord?
En die positieve discriminatie is heus niet voor de autochtoon bedoeld.

Uitzondering op de slachtwetten, heus niet in 't voordeel of zelfs maar met de bedoeling als 'gelijke' rechten voor de autochtoon.

Uitzonderingen op de wet dat er geen hoofddeksels mogen gedragen worden op je foto van je ID kaart, heus niet voor de autochtoon.

Gelijke rechten zei je?
Mag ik effe herinneren? hersensteuntje
Oud 11 augustus 2016, 04:39   #191
Peche
Banneling

Standaard

In Frankrijk krijgen jongeren les, wat te doen met een terreuraanval.
Meestal volgt er iets daadwerkelijk na zo'n oefening :s Ik hou mijn hart vast voor de toekomst..
Peche is offline  
Oud 11 augustus 2016, 04:44   #192
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In Frankrijk krijgen jongeren les, wat te doen met een terreuraanval.
Meestal volgt er iets daadwerkelijk na zo'n oefening :s Ik hou mijn hart vast voor de toekomst..
Jongeren zijn makakken. Jeugd zijn Fransen.
Oud 11 augustus 2016, 07:17   #193
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't ja, men heeft nu eenmaal de keuze, of alles aflassen of de dienstplicht terug invoeren om voldoende militairen te hebben om alles te bewaken en beveiligen.

Of bedoelde u misschien "alles afgelasten" ?
IJsboer is offline  
Oud 11 augustus 2016, 17:18   #194
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Iedere BE burger heeft dezelfde rechten in dit landje, dat gaan weerleggen is gewoon de realiteit ontkennen. Kijk ik kan er ook niet aan doen dat sommige dossiers van vermeende blanke autochtonen niet passeren bij het Ocmw om weet ik wat voor reden. Daar zal de instantie in kwestie wel een gegronde reden voor hebben. Het staat die persoon ook steeds vrij daarvoor in beroep te gaan. Maar het op de migrant/nieuwe Belg met een kleurtje steken is er imo. ronduit over. Ze zijn hier niet illegaal binnengekomen.
Het ocmw stelt vaak expliciet dat deze autochtonen hulp moeten inschakelen van vrienden en familie. Men gaat ervan uit dat een gemiddelde Belg die hier levenslang verblijft hier beroep op kan doen.
In de meeste gevallen zal dat ook kloppen. Maar zie je jezelf al met je hand open gaan aankloppen?

Er is ook veel discriminatie in positieve zin uit angst voor racisme verweten te worden. Zo ken ik heel wat ambtenaren die dit ook expliciet doen, of het nu om onderwijs, ocmw of rva personeel gaat.
Daarnaast geeft de hele discriminatiecaroussel hen natuurlijk een makkelijk excuus om niet bij te dragen: men wordt gediscrimineerd.
Van vrouwen uit bepaalde culturen wordt ook gewoon aanvaard dat ze niet gaan werken. Dat doet daar niemand.
Als je als blanke zonder werk zit, mag je gaan afwassen of poetsen en verlies je je uitkering indien je dat niet doet.

Dan heb ik het nog niet over het feit dat men voorrang krijgt wanneer het gaat om sociale woningen toegewezen krijgen ed.
OCMW leefloon krijg je ook veel vlotter onder het voorwendsel de taal niet te spreken en eerst een integratiecursus, taalcursus en vervolgens opleidingstraject te gaan volgen. Heel die tijd betaalt het ocmw je gewoon uit.
Bovendien zijn er tal van verenigingen waar je kan gaan aankloppen indien je je zin toch niet krijgt.

Die zijn er niet voor de autochtone Belg, of slechts zeer beperkt.
Paddenstoel is offline  
Oud 11 augustus 2016, 23:22   #195
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Het ocmw stelt vaak expliciet dat deze autochtonen hulp moeten inschakelen van vrienden en familie. Men gaat ervan uit dat een gemiddelde Belg die hier levenslang verblijft hier beroep op kan doen.
In de meeste gevallen zal dat ook kloppen. Maar zie je jezelf al met je hand open gaan aankloppen?

Er is ook veel discriminatie in positieve zin uit angst voor racisme verweten te worden. Zo ken ik heel wat ambtenaren die dit ook expliciet doen, of het nu om onderwijs, ocmw of rva personeel gaat.
Daarnaast geeft de hele discriminatiecaroussel hen natuurlijk een makkelijk excuus om niet bij te dragen: men wordt gediscrimineerd.
Van vrouwen uit bepaalde culturen wordt ook gewoon aanvaard dat ze niet gaan werken. Dat doet daar niemand.
Als je als blanke zonder werk zit, mag je gaan afwassen of poetsen en verlies je je uitkering indien je dat niet doet.

Dan heb ik het nog niet over het feit dat men voorrang krijgt wanneer het gaat om sociale woningen toegewezen krijgen ed.
OCMW leefloon krijg je ook veel vlotter onder het voorwendsel de taal niet te spreken en eerst een integratiecursus, taalcursus en vervolgens opleidingstraject te gaan volgen. Heel die tijd betaalt het ocmw je gewoon uit.
Bovendien zijn er tal van verenigingen waar je kan gaan aankloppen indien je je zin toch niet krijgt.

Die zijn er niet voor de autochtone Belg, of slechts zeer beperkt.
Nee hoor, de regels tot toelating en behoud van leefloon zijn voor iedereen dezelfde. Een kleurtje dat niet in regel is, zich niet houdt aan de opgelegde verplichtingen, krijgt eveneens het deksel op de neus.
bembem is offline  
Oud 12 augustus 2016, 01:26   #196
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, de regels tot toelating en behoud van leefloon zijn voor iedereen dezelfde. .
Klopt helemaal niet !!

Citaat:
Het principe is dat je een uitkering kan krijgen als je een minimum aantal dagen hebt gewerkt en sociale zekerheidsbijdragen hebt betaald (bijvoorbeeld: als je jonger bent dan 36: 12 maanden voltijds werk in een periode van 18 maanden voor aanvraag).
Dit geldt voor allochtonen.

En onderstaande geldt voor Turken en Marokkanen.

Citaat:
België sloot met bepaalde landen, zoals Marokko en Turkije, in de tijd van de gastarbeiders, erg voordelige ‘bilaterale akkoorden’. Daardoor kan een werknemer uit Turkije bijvoorbeeld hier werkloosheidssteun aanvragen na één dag hier gewerkt te hebben.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ten-dan-belgen
daiwa is offline  
Oud 12 augustus 2016, 02:05   #197
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mag ik effe herinneren? hersensteuntje
Gelijk heb je.
SDX is offline  
Oud 12 augustus 2016, 02:09   #198
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt helemaal niet !!

...en dat 1 dag werken werd "gefikst" in die Hasseltse kebabzaak.
De papierwinkel deed de ABVV'er van Houthalen, met al dan niet vervalste of gekochte bewijzen van aantal gewerkte dagen in land van herkomst.
SDX is offline  
Oud 12 augustus 2016, 02:11   #199
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt helemaal niet !!

Ik heb het over het Ocmw niet de Rva.
Trouwens wat daar staat daaruit blijkt dat ze wel al gewerkt dienen te hebben - of het nu in land van herkomst is of hier.
bembem is offline  
Oud 12 augustus 2016, 02:38   #200
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het Ocmw niet de Rva.
Trouwens wat daar staat daaruit blijkt dat ze wel al gewerkt dienen te hebben - of het nu in land van herkomst is of hier.
Zie post van SDX hierboven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2016 om 02:38.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be