Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2016, 19:12   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Krot? Als gij dat een krot noemt weet ge niet wat een krot is. Of wonen mensen in huizen van de jaren '70 in krotten? Wedden dat ge hier in dit land dan nog een massa krotten gaat vinden.
Een woning uit de jaren zeventig die nog nooit werd bijgewerkt, is totaal verouderd. Daarom is het niet verwonderlijk dat we van de noordelijke landen een bijzonder oud woningenbestand hebben. Goed dat de overheid hier ingrijpt en huisbazen dwingt tot het moderniseren van hun eigendom.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 19:15   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn bedrijf paalt ook aan de grond en is feitelijk zonevreemd maar daar maken ze ook niet te veel problemen van. Tewerkstelling is blijkbaar belangrijker.
Er is een verschil tussen zonevreemd en illegaal.
Oud 4 december 2016, 19:17   #183
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk gedraagt u zich asociaal. Hoeveel kost het isoleren van een zolder u wel? Duizenden en duizenden euro's? En moet u daarom de prijs optrekken met een slordige 2000 euro op jaarbasis?
Je kan het ook anders opvatten. Deze verhuurder geeft een meer dan royale korting t.o.v. een andere verhuurder die voor een vergelijkbare maar geïsoleerde woning al vlug 200 euro/maand meer vraagt. Een huisjesmelker die 550 euro/maand vraagt? Really, are you kidding me?

Laatst gewijzigd door Jakko : 4 december 2016 om 19:18.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 19:25   #184
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dros, niet aantrekken hoor vent. Hij heeft bemerkingen op alles en iedereen.
Je moet me Janneman niet leren kennen hoor. Sinds jaar en dag gaat ie als een rechtgeaarde forum-Flanders overal zijn achterhaalde visies opdringen, om nadien in niets-zeggende woordspelletjes te verzanden.
I'm not impressed; better and greater men have tried to impress me, all in vain. De dag dat hij effectief een punt weet te maken tegen me, is nog heel veraf
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 19:29   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je moet me Janneman niet leren kennen hoor. Sinds jaar en dag gaat ie als een rechtgeaarde forum-Flanders overal zijn achterhaalde visies opdringen, om nadien in niets-zeggende woordspelletjes te verzanden.
Als u me al "sinds jaar en dag" kent, dan zou u weten dat ik niets opdring. Wel dat ik mijn mening ongezouten naar voor breng, ongeacht of anderen ermee instemmen of niet. Niemand wordt evenwel tot instemming gedwongen.
Oud 4 december 2016, 19:35   #186
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat die mens 2.7 ton CO2 meer de lucht instuurt, meer kosten moet maken en minder comfortabel zit, dat interesseert u niet. Zolang u maar geen euro moet uitgeven om uw pand te onderhouden.

Dat is best asociaal. Het is een zeer goede zaak dat de overheid u dwingt om uw pand up to date te houden. Aan krotten hebben we geen nood.

De middenstanderlogica ligt er weer dik op. Een logica die er geen is, of valt samen te vatten als "ik ik ik en de rest kan stikken".
Als hij zijn woonst as is verhuurt aan 550 per maand, is ie asociaal omdat hij het ding niet compleet isoleert; doet hij dat wel en verhuurt hij aan 750 dan is hij eveneens een aosciale geldwolf die het voor huurders onmogelijk maakt om "aan schappelijke prijzen" te huren. En als ie dan niet-betalende huurders probeert uit te zetten en doorheen het hele juridische wanproces moet gaan, dan is ie nog eens asociaal, als ie eerder al niet asociaal was omdat hij niet verhuurde aan de eerste de beste baklap die geeneens een bewijs van inkomsten kan voorleggen.

Kan een verhuurder in België eigenlijk ooit wel goed doen?
Oud 4 december 2016, 19:40   #187
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij snapt overduidelijk niks, maar dan ook niks de kloten van de maatregel die nu voorgesteld wordt en in deze draad besproken.

(en om verder te gaan op jouw off topic gezwam: ik woon op 'slechts' 670 vierkante metertjes, en ik zal deze woning tijdig verlaten voor een appartementje.)

.
Oehoew, de NVA gaat plots de grote wereldverbeteraar spelen en zijn kiesvee in kleine hokjes steken?

Eens zien, wie van de huidige excellenties geeft al het goeie voorbeeld en woont nu met zijn gezin al in een kleine woonst of bij voorkeur een appartement?
Oud 4 december 2016, 19:43   #188
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als ik binnenkort mijn +80 are verkoop kan ik bijna half Wallonië opkopen.

Maar het lijkt er inderdaad veel rustiger wonen. Vorige zomer kwamen we al wandelend in een Waals boerengat waar de niet te ziene locals zelfs hun voordeur wagenwijd open lieten staan. Huis na huis de deur open en geen kat te zien.... Dat zou je bij ons eens moeten wagen...
Als er geen kat rondloopt is er ook niets te verdienen he
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 19:46   #189
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Als u me al "sinds jaar en dag" kent, dan zou u weten dat ik niets opdring. Wel dat ik mijn mening ongezouten naar voor breng, ongeacht of anderen ermee instemmen of niet. Niemand wordt evenwel tot instemming gedwongen.
Ongezouten zou ik je mening niet durven noemen Janneman, daarvoor is ze net iets te voorspelbaar .
Moeizuchtig, betuttelend en paternalistisch daarentegen, daarmee dek je de lading perfect.

Maar bon, op het einde van de rit doet dat weinig af aan het feit dat er weinig verkeerd is met mensen die groter willen wonen. Het staat Janneman uiteraard vrij om zelf al op 100 vierkante meter te gaan wonen met zijn gezin
Oud 4 december 2016, 19:48   #190
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij zijn woonst as is verhuurt aan 550 per maand, is ie asociaal omdat hij het ding niet compleet isoleert; doet hij dat wel en verhuurt hij aan 750 dan is hij eveneens een aosciale geldwolf die het voor huurders onmogelijk maakt om "aan schappelijke prijzen" te huren. En als ie dan niet-betalende huurders probeert uit te zetten en doorheen het hele juridische wanproces moet gaan, dan is ie nog eens asociaal, als ie eerder al niet asociaal was omdat hij niet verhuurde aan de eerste de beste baklap die geeneens een bewijs van inkomsten kan voorleggen.

Trekt u dat zo niet aan, dat is gewoon het gebrek aan,objectieve communicatie van de linkse pers. Het je ooit al gehoord van populistisch,links en beredeneerd rechts ? De VRT zegt zonder ook maar te twijfelen aan zijn objectiviteit dat in Oostenrijk groen het wint van extreem rechts. Commerciële tv is nog altijd taboe voor VRT moest ik Gatz noemen zou ik dat boeltje op slag de dotatie op nul euro zetten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 19:53   #191
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal heel mooi, maar rekent u eventjes uit hoe vol Vlaanderen wordt als iedereen een dergelijke lap grond wil? Volgens de statistische gegevens van de Vlaamse overheid waren er in 2015 een goede 2.731.000 private huishoudens.
Vroeger hadden de mensen op den buiten een grote tuin. In feite is alleen de +- 30 eerste meters vanaf de baan bouwgrond. Dat aantal vierkante meters wil niet veel zeggen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 december 2016 om 19:55.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 19:57   #192
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Allemaal heel mooi, maar rekent u eventjes uit hoe vol Vlaanderen wordt als iedereen een dergelijke lap grond wil? Volgens de statistische gegevens van de Vlaamse overheid waren er in 2015 een goede 2.731.000 private huishoudens.
Dan is er nog 70% van Vlaanderen over om andere dingen mee te doen.
Oud 4 december 2016, 20:31   #193
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je moet toch al helemaal getikt zijn om niet te beseffen dat het zo niet verder kan. Vlaanderen is a potvol gebouwd en staat massaal in de file iedere dag.

Maargoed, het voorbeeeld van Nederland, waar men al veel langer aan deftig ruimtebeleid doet, vergeet Zeus weer even. Hij zweert bij zijn villa op 20a grond (die nu reeds kompleet onbetaalbaar is voor de middenklasser) om daarna op de E17 of E314 in de file te gaan staan.
Nederland kent inderdaad een degelijk beleid, en moest ik zeker zijn dat we een gelijkaardig beleid zouden krijgen ik zou het toejuichen, ervaring met België echter leert mij dat het een dramatische miskleun zal worden waardoor er nog meer mensen in de armoede zullen sukkelen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 20:33   #194
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger hadden de mensen op den buiten een grote tuin. In feite is alleen de +- 30 eerste meters vanaf de baan bouwgrond. Dat aantal vierkante meters wil niet veel zeggen.
50. De paar laatste meters van mijn perceel zijn landbouwgebied.

Ook iets wat velen niet weten: als je een diepe tuin hebt (> 50m) kunnen ze je alles voorbij die 50m vrij gemakkelijk onteigenen voor bvb een verkaveling met sociale woning. Dit gebeurt in mijn gemeente regelmatig, om net die verdichting te bereiken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 20:37   #195
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Vlaanderen 2040
Denk niet dat zelfs dat zou lukken met onze politici
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 december 2016, 20:38   #196
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Die babyboomers hebben de gevolgen van de tweede wereldloorlog opgekuist, en gewerkt om te hebben wat ze nu hebben en om hun kinderen en kleinkinderen de luxe te geven die ze nu hebben.
Na een wereldoorlog is er dan ook werk genoeg voor iedereen....
Oud 4 december 2016, 20:42   #197
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik kan niet geloven dat de overheid de gemiste inkomsten van accijnzen op benzine en mazout niet op een andere manier gaat aanrekenen aan de elektrische autorijders.
Ze wachten tot er genoeg elektrische voertuigen zijn vooraleer ze nieuwe snufjes, err, taxen bedenken.
Oud 4 december 2016, 20:42   #198
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen krotten meer verhuren is te veel gevraagd ? In de 21ste eeuw horen ongeisoleerde daken en enkel glas niet meer thuis.

Dit omwille van milieu en armoedeproblematiek. En neen, pajoske zijn berekening gaat niet op. Hij schrijft die investering volledig af op zijn huurder, terwijl hij in feite de waarde van zijn pand verhoogt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 20:42   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongezouten zou ik je mening niet durven noemen Janneman, daarvoor is ze net iets te voorspelbaar .
Moeizuchtig, betuttelend en paternalistisch daarentegen, daarmee dek je de lading perfect.
Dat wil u ervan maken, maar dat kunt u niet hard maken. Ik geef mijn mening, maar dwing niemand. Dat wil ik trouwens niet. Geloof bijvoorbeeld laat zich niet dwingen.

Anders, voel u vrij eens wat voorbeelden te geven van wat u omschrijft als zijnde "moeizuchtig, betuttelend en paternalistisch".
Oud 4 december 2016, 20:43   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over de bouwoppervlakte, maar over de grootte van het perceel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be