![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geloof niet dat iemand die niet tevreden is over het federale beleid van de N-VA in zichzelf zegt, ik blijf toch N-VA stemmen want deze kiezing is niet federaal. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 augustus 2018 om 13:33. |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik stem ook deze keer op gemeentelijk vlak op mensen van de N-VA hoor. Hier in Zele doen ze dat goed. Ze zitten nu in de oppositie, ik hoop dat ze na 14 oktober in de meerderheid zitten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De partij die deze score wil benaderen zal veel boterhammen moeten eten. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kiezer van Poepkapelle zal heus niet van partij veranderen omdat hij van oordeel is dat n-va te weinig gedaan heeft tegen de arco deal of omdat jambon enkel omwille van de marketing tegen de transferts is. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is van zijn dossierkennis en werklust dat ze schrik hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik tevreden ben over de burgemeester en burgemeester is NVA'er (of wat dan ook) dan stem in voor die NVA burgemeester.
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar door wat de lokale kiezer zich laat leiden, is een ander paar mouwen. Ik denk dat maar weinig kiezers stemmen op iemand waarvan ze vermoeden dat die de gemeente gaat besturen zoals die kiezer dat zelf wenst. Ik vrees dat de meeste mensen stemmen op iemand die ze kennen, of onrechtstreeks kennen, of vaak zien op de wekelijkse markt of bejaardenbijeenkomst/voetbal/... De grote vraag is nu (voor mij althans): hoe zeer heeft de nva zich lokaal kunnen verankeren, op een wijze dat ze ook gemeentelijke kiezers zullen overhaald hebben. Mogelijks speel in Antwerpen iets helemaal anders: De Wever versus Peeters en in lagere orde, versus Van Besien versus Beels, versus De Backer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vorige keer hadden ze een veel betere uitslag, en wat hebben ze bereikt, niets. Allee buiten de postjes. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Federaal volgend jaar zal een ander "pair of shoes" worden.
|
|
|
|
#192 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk niet dat ze daarmee veel stemmen gaan halen. |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik verkies een gewone Vlaming te zijn boven een franstalige die denkt dat hij wat meer is omdat hij 'oui' zegt en niet 'ja'; want juist dat is nu het toppunt van dwaasheid... |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Wever heeft zijn klein mini-partijtje niet groot gemaakt door de vlaamse trom te roffelen, maar door een centrum rechts, eerder conservatieve boodschap te brengen en de mensen te overtuigen dat doordat zij 'een nieuw gezicht' waren dat zij ook 'nieuwe' politiek gingen doorvoeren. En die tactiek heeft 100% gewerkt, vandaar dat zij nu politiek de marktleider zijn. Maar wie nu echt denkt dat ze vanuit die positie terug de underdog-retoriek gaan bovenhalen die droomt luidop. Die fase is voorbij, afgesloten, fini. Waarom anders zou BDW al in de pers zwieren dat hij de huidige coalitie wil voortzetten in 2019 ? Een partij die aan de macht is geraakt heeft nog maar 1 doel : op die positie blijven in de volgende legislatuur. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe dan wel ? |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat in een gemeente waar elke vlaming of elke nederlander van weet dat het de meest nederlandstalig georiënteerde toeristische politiek voert. Wat ook maakt dat de nederlanders zo graag naar Durbuy gaan. Ze weten dat ze overal wel terecht kunnen met hun nederlands en dat enkel de kuisvrouw hen niet verstaat. |
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar vermits dat ze in woord en daad traditio zijn geworden - zoals jij ons elke week vijf maal rond de oren slaat, kunnen ze alleen maar verliezen vanaf nu. De Vlaamse kiezers die terugkeren naar het VB/Vuye dingske daar, en dan de rest, diegenen die voor de verandering gingen, diegenen die nu vaststellen dat de N-VA, spijts de grote beloften - alles ging ten goede veranderen, enkel een traditio-partij geworden is. Er is in Belgie natuurlijk niets belangrijk aan verandering toe, de zuilen laten structurele besparingen niet toe, vermits die vooral in eigen vlees snijden. Ook niet vergeten, die zuilenpartijen hebben dat al eens meegemaakt, met Schiltz, die is door het establishment zelfs Minister van Staat gemaakt, om zijn anti-Vlaamse pro-Belgische prestaties te eren. Die weten dus hoe ze Schiltz² moeten aanpakken, ook hij zal zijn partij kapot maken in een futiele poging om zijn verandering door te drukken. De neergang is onvermijdelijk. |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je denkt werkelijk dat de toestand zoals we hem nu zien en kennen - de volledige blokkage-politiek, de messen die geslepen en gebruikt worden, het backstabben, niemand die de eigen coalitiepartners nog kan rieken of zien, 100% van de ambitie van de N-VA/BDW vervuld?
|
|
|
|