Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2020, 12:55   #181
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch wel. Dat moet kunnen.

U leeft natuurlijk in de veronderstelling dat iedereen met de dubbele nationaliteit een misdadiger is.

99,9 % van de mensen met de dubbele nationaliteit maken daar in de eerste plaats gebruik van om een hele grote administratieve rompslomp te vermijden voor professionele en familiale redenen.
Persoonlijk ken ik niemand die daar misbruik van maakt. De terroristen op de wereld zijn echt wel een kleine minoriteit hoor ( behalve dan voor het VB)

Stel U verlooft zich met een vrouw uit Japan. U beslist daar te gaan wonen en werken. U heeft nog wel een zoon in België uit een eerste huwelijk en een broer en een moeder.
U kiest voor de Japanse nationaliteit om daar aan het werk te kunnen en opdat het het leven aldaar wat makkelijker maakt.
Als u alleen de Japanse nationaliteit hebt zal U telkenmale een visum moeten gaan aanvragen bij de Belgische ambassade in Japan om uw eigen zoon en familie alhier te mogen bezoeken. Een visum is een gunst en geen recht dus zal het steeds afwachten zijn of u uw zoon en familie mag gaan bezoeken.

En zo kan ik nog wel een paar uren doorgaan wat betreft deze materie.

De wereld is niet meer deze van de Heren Van Zichem.
En dan ? Als Belgie hem een visum weigert, dan zal men daar wel een reden voor hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 12:57   #182
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
feitelijk zou een verhuurder openbaar al moeten verklaren op welke manier hij zijn huurder zal selecteren, met erbij hoeveel "punten" ieder topic waard is. En de hoogste score mag huren.

bvb:
- vaste job voor X jaar
- loon hoger dan Y
- meer maand waarborg willen betalen dan minimum verplicht
- domicilieopdracht toestaan
- aantal personen in gezin (in functie van grootte van de woning)
-...
Veel van die "racist!" roepers gaan er gewoon automatisch uitvallen op die manier.
Zo'n domiciliëringsopdracht afdwingen lijkt mij zeer essentieel om toekomstige wanbetalers te filteren + een maximum aantal bewoners in verhouding tot de voorziene ruimte binnen het huis/appartement.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 12:58   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Die redenatie kan men, wat betreft het huwelijk, ook maken.
Ik vind het de logica zelf, dat als iemand, om de één of andere reden een nieuwe nationaliteit aanneemt, dat hij afstand moet doen van zijn vroegere nationaliteit.
Wat is de reden trouwens dat hij dat niet doet, of wilt doen ?
Nee, in een huwelijk is er sprake van wederkerigheid. Bij een nationaliteit, niet. Een nationaliteit bindt U tot niks. Het is gewoon het gegeven dat een zekere groep U erkent als zijnde een lid, maar je hebt geen verplichtingen die U door een nationaliteit worden opgelegd.

Alle zever van "trouw" is bullshit natuurlijk, enkel idioten zijn "trouw" aan een entiteit die hen onderdrukt. Een nationaliteit geeft U geen enkele plicht.

Kijk, ik heb de Belgische nationaliteit, maar wat heb ik uitstaans met Belgie, behalve het feit dat mijn oorsprong ligt in een geografisch gebied waar een of andere bende "Belgische staat" genoemd, de plak zwaait ?

Ik woon in Frankrijk, maar behalve het gegeven dat ik, als ik geen ambras wil, ik mij moet plooien naar de grillen van de bende die zich Franse Staat noemt, heb ik daar ook geen uitstaans mee. Ik heb die nationaliteit niet, maar ik zou ze op elk moment kunnen bekomen. Maar die klantenkaart geeft mij geen enkel voordeel waar ik zin in heb, dus vraag ik die niet aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 13:00   #184
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben ook tegen het systeem van random mystery calls, dat is als het ware uitlokking.
Maar als er klachten zijn dan kan zoiets wel volgens mij.
niet "als het ware", dat is ook uitlokking, en dus kan er nooit worden gesanctioneerd, want uitlokking is verboden en dus illegaal in België.

Citaat:
Oud 13 juni 2020, 13:03   #185
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Dat moet kunnen.

U leeft natuurlijk in de veronderstelling dat iedereen met de dubbele nationaliteit een misdadiger is.

99,9 % van de mensen met de dubbele nationaliteit maken daar in de eerste plaats gebruik van om een hele grote administratieve rompslomp te vermijden voor professionele en familiale redenen.
Persoonlijk ken ik niemand die daar misbruik van maakt. De terroristen op de wereld zijn echt wel een kleine minoriteit hoor ( behalve dan voor het VB)

Stel U verlooft zich met een vrouw uit Japan. U beslist daar te gaan wonen en werken. U heeft nog wel een zoon in België uit een eerste huwelijk en een broer en een moeder.
U kiest voor de Japanse nationaliteit om daar aan het werk te kunnen en opdat het het leven aldaar wat makkelijker maakt.
Als u alleen de Japanse nationaliteit hebt zal U telkenmale een visum moeten gaan aanvragen bij de Belgische ambassade in Japan om uw eigen zoon en familie alhier te mogen bezoeken. Een visum is een gunst en geen recht dus zal het steeds afwachten zijn of u uw zoon en familie mag gaan bezoeken.

En zo kan ik nog wel een paar uren doorgaan wat betreft deze materie.

De wereld is niet meer deze van de Heren Van Zichem.
In Japan mag niemand boven de 22 jaar een tweede nationaliteit hebben.
Na die leeftijd moet je de één of de ander afgeven.
Tenisster Naomi Osaka heeft een paar jaar geleden zo haar US citizenship moeten opgeven om haar Japanse te kunnen behouden.
Oud 13 juni 2020, 13:09   #186
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
niet "als het ware", dat is ook uitlokking, en dus kan er nooit worden gesanctioneerd, want uitlokking is verboden en dus illegaal in België.
Dat zei Vuye gisteren ook in De Afspraak.

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 juni 2020 om 13:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 13:10   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, in een huwelijk is er sprake van wederkerigheid. Bij een nationaliteit, niet. Een nationaliteit bindt U tot niks. Het is gewoon het gegeven dat een zekere groep U erkent als zijnde een lid, maar je hebt geen verplichtingen die U door een nationaliteit worden opgelegd.

Alle zever van "trouw" is bullshit natuurlijk, enkel idioten zijn "trouw" aan een entiteit die hen onderdrukt. Een nationaliteit geeft U geen enkele plicht.

Kijk, ik heb de Belgische nationaliteit, maar wat heb ik uitstaans met Belgie, behalve het feit dat mijn oorsprong ligt in een geografisch gebied waar een of andere bende "Belgische staat" genoemd, de plak zwaait ?

Ik woon in Frankrijk, maar behalve het gegeven dat ik, als ik geen ambras wil, ik mij moet plooien naar de grillen van de bende die zich Franse Staat noemt, heb ik daar ook geen uitstaans mee. Ik heb die nationaliteit niet, maar ik zou ze op elk moment kunnen bekomen. Maar die klantenkaart geeft mij geen enkel voordeel waar ik zin in heb, dus vraag ik die niet aan.
Een plicht verbonden aan een nationaliteit is dikwijls nogal de legerdienst, wel afgeschaft in meerdere landen, maar nog altijd bestaande in bvb Turkye.
Maar zo kan men ook de stemplicht hebben, en wat weet ik nog allemaal.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 16:40   #188
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Inmiddels is gebleken dat ook de N-VA en zelfs O-VLD tegen zijn. Aandachtshoer Somers had in een rapport het woord "praktijktesten" liefst 25 keer gebruikt, maar werd teruggefloten door Jambon. Somers verweerde zich door in Terzake te beweren dat ook in Antwerpen bv. praktijktesten al in voege waren maar mag toch het beladen woord niet meer gebruiken. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Somers heeft het over ‘praktijktests’ en degenen die er tegen zijn, zouden die Stasi-betrappingsijver liever ‘academisch monitoringssysteem’ noemen.
Newspeak van ’t zuiverste water, imo, want als het de opposanten écht zou te doen (geweest) zijn – wat ze ons graag willen doen geloven -, dan zouden ze ook niet bereid zijn zo’n privé-zaken in handen te geven van academici en dat onding gewoon verticaal geklasseerd hebben, welke zoetekoeknaam er ook aan zou gegeven zijn.

Vaudeville comme d'habitude.
Oud 13 juni 2020, 16:40   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je raakt hier het gevoelige punt.
Je stelt uw kapitaal in bruikleen.
Het belangrijkste is, dat dat kapitaal ongeschonden blijft, en dat die vergoeding correct wordt betaalt.

Dan maakt het toch niks uit aan wie je het in bruikleen geeft?
Eigendom. Kortom, het behoort je toe. Aan die persoon dan ook om te bepalen wat ermee gebeurt.

U geeft toch ook niet zomaar uw autosleutels aan de eerste de beste die aan uw voordeur komt bellen met de vraag om uw wagen eventjes te gebruiken? Of toch?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 16:43   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Tenisster Naomi Osaka heeft een paar jaar geleden zo haar US citizenship moeten opgeven om haar Japanse te kunnen behouden.
Goede regeling.
Oud 13 juni 2020, 16:50   #191
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Somers heeft het over ‘praktijktests’ en degenen die er tegen zijn, zouden die Stasi-betrappingsijver liever ‘academisch monitoringssysteem’ noemen.
Newspeak van ’t zuiverste water, imo, want als het de opposanten écht zou te doen (geweest) zijn – wat ze ons graag willen doen geloven -, dan zouden ze ook niet bereid zijn zo’n privé-zaken in handen te geven van academici en dat onding gewoon verticaal geklasseerd hebben, welke zoetekoeknaam er ook aan zou gegeven zijn.

Vaudeville comme d'habitude.
Een NVA vaudeville is het zeker.

Bart De Wever (NVA) is pionier van het invoeren van praktijktests (in Antwerpen) en nu draait de NVA hun kazak.

https://www.demorgen.be/nieuws/antwe...jobs~bb00ec9f/
8 juni 2019

Citaat:
Het Antwerpse stads?*bestuur maakt de plannen voor praktijktesten op de professionele huurmarkt en arbeidsmarkt concreter. Het zoekt een externe partner om de praktijktesten op een wetenschappelijk onderbouwde manier aan te pakken.
Oud 13 juni 2020, 16:54   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bart De Wever (NVA) is pionier van het invoeren van praktijktests (in Antwerpen) en nu draait de NVA hun kazak.
Voortschrijdend inzicht. Iets wat we ook anderen toewensen!
Oud 13 juni 2020, 17:34   #193
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

https://www.demorgen.be/nieuws/antwe...jobs~bb00ec9f/
8 juni 2019
Lijken mij eerder een paar "hondebrokken" voor Meeuws en Beels. Waarschijnlijk sterven die testen nog een stille dood. T'is trouwens een vorm van uitlokking, en dus illegaal in België.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 juni 2020 om 17:46.
Oud 13 juni 2020, 17:43   #194
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zou kunnen. Ik nam Japan als voorbeeld. Van mij mag het ook Mexico zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:43   #195
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Die redenatie kan men, wat betreft het huwelijk, ook maken.
Ik vind het de logica zelf, dat als iemand, om de één of andere reden een nieuwe nationaliteit aanneemt, dat hij afstand moet doen van zijn vroegere nationaliteit.
Wat is de reden trouwens dat hij dat niet doet, of wilt doen ?
Van 2 walletjes eten, liefst zonder werken.
Oud 13 juni 2020, 17:44   #196
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Goede regeling.
Waarom ? Heeft U dan last van mensen met een dubbele nationaliteit ? U kan die ook aanvragen als U wil. Ga wat in het buitenland wonen en doe uw aanvraag. U zal zien de voordelen zullen in het rond vliegen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2020 om 17:53.
Oud 13 juni 2020, 17:48   #197
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Van 2 walletjes eten, liefst zonder werken.
Allee gij ? Is dat Tom die u dat zegt ? Hoeveel mensen ken jij persoonlijk met de dubbele nationaliteit ?
Oud 13 juni 2020, 17:48   #198
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom ? Heeft U dan last van mensen met een dubbele nationaliteit ? U kan die ook aanvragen als U wil.
Waar heb je dat voor nodig behalve om te foefelen?
Oud 13 juni 2020, 17:50   #199
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allee gij ? Is dat Tom die u dat zegt ? Hoeveel mensen ken jij persoonlijk met de dubbele nationaliteit ?
Gewoon eens door de steden lopen en de arrogantste er uit halen en je hebt ze.
Oud 13 juni 2020, 17:51   #200
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dubbele nationaliteit is nergens voor nodig. Door die dubbele nationaliteit kunnen bijv. hier wonende Turkse Belgen (of Belgische Turken, zoals ge wilt) voor Erdogan stemmen. Dat is alles behalve logisch en eerlijk.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be