![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zijn de huidige "belgen" verwant aan de Belgae? | |||
| Nee, natuurlijk niet. Wij stammen af van de Germanen, zoals iedereen weet. |
|
59 | 76,62% |
| Ja, natuurlijk. België heeft een duizenden jaren lange geschiedenis, beginnende met onze voorouders, de Belgae. |
|
4 | 5,19% |
| Weet het niet. |
|
14 | 18,18% |
| Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Minister
|
Citaat:
Eigenlijk ben jij een flamingant, maar wel ééntje die pro belgië is. |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar we houden toch nog van elkaar.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 31 juli 2007 om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk daar maar eens over na.
|
|
|
|
#186 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik ben wel beide. EDIT: Dan bem je een belgogant: iemand die strijdt voor een eerlijke en rustige verstandhouding tussen alle belgen. Maar net zoals bij de flaminganten heb je nog min. 177 jaar werk voor je.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 31 juli 2007 om 18:23. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Idem
|
|
|
#188 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ja, jij vervalt natuurlijk in het andere extremum: Citaat:
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Door de vele invasies, bezettingen, inbreng van 'vreemd' bloed in de loop der eeuwen in ons land, is de genenpool van de 'Belg' of 'Vlaming' heel divers geworden. Onze bevolking stamt af van allerlei volkeren. En door de huidige migratie zal dit genenpatroon nog diverser worden. Niet alleen in onze streken. De globalisering zal uiteindelijk op middellange termijn leiden tot één wereldras met hier en daar in uithoeken van de wereld nog enigzins enkele genetische vrij uniforme populaties. Maar dat zullen er uiteindelijk maar weinig zijn. Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 23:36. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
1. Friezen in het Noord-Westen 2. Saksen in het Oosten 3. Franken in het zuiden Pas later ontdekte ik dat door de vele volksverhuizingen en immigratie, ,daarna de kolonies en nu de moslim-immigranten, Nederland een mengelmoes is geworden. We hebben wel een duidelijke eigen traditie , eigen taal en cultuur. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Is goe manneke, in de toekomst zal ik tegen mijn luidruchtige, Nederlandse treinreizigers zeggen: "oh, het is helemaal niet erg dat u bijna uw blikje bier tegen mijn hoofd hebt gegooid. Sterker nog, ik vind het jammer dat het niet raak was. Wat een eer om van het eigen volk een blikje bier tegen het hoofd te krijgen, ik had me echt een deel van jullie gevoeld. En ja, roep vooral door de trein dat je string verkeerd zit, ik vind het zeer aangenaam om zulke informatie te horen. Hoe meer ik het hoor, hoe meer respect ik voor jullie opbreng". Ik zal zelfs een megafoon e.d. meebrengen zodat onze Nederlandse vrienden NOG meer respect kunnen afdwingen.
|
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou héél graag m'n ongezouten mening eens geven over Liberalist (e.a.), maar dan vrees ik dat ik strafpunten op m'n palmares krijg. En dat heb ik er (helaas) niet voor over.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2007 om 08:13. |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Waarom gebruik je een persoonlijke negatieve aanvaring als argument om dan maar gelijk alle Nederlanders op een hoop te gooien. Ik kan best begrijpen dat je boos bent op zo’n idiooten, maar zeg nou zelf, heb je die niet overal rond lopen op deze aardbol. |
|
|
|
|
|
|
#194 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#195 | |
|
Minister
|
Citaat:
U heeft hier natuurlijk wel een goed punt, maar u moet het ook eens van de andere kant bekijken. Er wordt hier ook zoveel racistische onzin over Nederlanders neergepend dat er bij sommige (Groot)-Nederlanders een Pavlovreactie is ontstaan op alle kritiek waar geen onderbouwing bij is. En eerlijk is eerlijk die onderbouwing ontbreekt bijna altijd.
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#197 | |||
|
Vreemdeling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cals : 1 augustus 2007 om 12:12. |
|||
|
|
|
|
|
#198 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ach ja, doe wat je niet laten kunt... Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2007 om 12:13. |
|||
|
|
|
|
|
#199 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat mij steeds verwondert is dat belgicisten onmiddellijk aan het plafond hangen zodra een Nederlander een woordje kritiek uit op België. Niet de eerste keer dat ze dan kribbig en zelfs zwaar aanvallend reageren.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 augustus 2007 om 12:21. |
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enkel de arrogante en betweterige ondertoon stoort me mateloos.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2007 om 12:23. |
|
|
|
|