Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zijn de huidige "belgen" verwant aan de Belgae?
Nee, natuurlijk niet. Wij stammen af van de Germanen, zoals iedereen weet. 59 76,62%
Ja, natuurlijk. België heeft een duizenden jaren lange geschiedenis, beginnende met onze voorouders, de Belgae. 4 5,19%
Weet het niet. 14 18,18%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2007, 11:54   #181
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Weet ik veel... Ik zeg enkel maar wat ik zie. En wat ik zie, is oeverloos geslijm en het bewust verkondigen van foutieve informatie.
Dat slijmen kan ik alleen maar tegenspreken. Zelfs bij Vlaams-nationalisten doe ik niet veel anders dan provoceren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 11:56   #182
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat slijmen kan ik alleen maar tegenspreken. Zelfs bij Vlaams-nationalisten doe ik niet veel anders dan provoceren.
Je hebt gelijk, een forum is niet voor watjes,
Anders wordt het een saaie bedoening
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 17:33   #183
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkondigen dat Vlaams een boerendialectje is, is Belgicistische propaganda?

Jezus, in welke tijd leeft u zeg?
Ja dat is belgicistische propaganda, want de meeste belgicisten leven nog in die tijd.
Eigenlijk ben jij een flamingant, maar wel ééntje die pro belgië is. .
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 17:34   #184
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Klopt en niet een klein beetje. Een paar maand geleden heeft heb je hier eens alle flaminganten het bloed van onder de nagels gehaald.
Maar we houden toch nog van elkaar.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 31 juli 2007 om 17:35.
Oud 31 juli 2007, 17:48   #185
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ja dat is belgicistische propaganda, want de meeste belgicisten leven nog in die tijd.
Eigenlijk ben jij een flamingant, maar wel ééntje die pro belgië is. .
Ik ben een flamingant, maar geen Vlaams-nationalist.

Denk daar maar eens over na.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 18:01   #186
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:

Moet ik niet, want ik begrijp je. Daarom schreef ik ook flamingant in mijngrapje en niet Vlaams-nat.
Ik ben wel beide.

EDIT: Dan bem je een belgogant: iemand die strijdt voor een eerlijke en rustige verstandhouding tussen alle belgen. Maar net zoals bij de flaminganten heb je nog min. 177 jaar werk voor je.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 31 juli 2007 om 18:23.
Oud 31 juli 2007, 18:02   #187
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Idem
Oud 31 juli 2007, 19:04   #188
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik veel... Ik zeg enkel maar wat ik zie. En wat ik zie, is oeverloos geslijm en het bewust verkondigen van foutieve informatie.
Liberalist heeft anders nogal keet geschopt met zijn "Belgisch federalisme, maar dan beter" topic en de "BUB heeft best goede ideeën"

Ja, jij vervalt natuurlijk in het andere extremum:
Citaat:
Rond 11u arriveer ik in het station en 20 minuten later stap ik op de trein richting Brussel-Zuid. Een Nederlandse trein vol luidruchtige Nederlanders met de meest onzinnige verhalen (ik bespaar u de details). Nu goed, gelukkig zijn er mp3-spelers e.d. en ik ben blij dat ik een uurtje later in Brussel arriveer. Daar aangekomen zie ik Jeroen en Arnout. Hoewel ze weinig voelen voor de Belgische feestdag, zijn ze toch van de partij op 21 juli. We besluiten een hapje te gaan in "Drug Opera"
Bron:http://kim-roovers.skynetblogs.be/
Oud 31 juli 2007, 23:08   #189
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ben ik die onzin beu aan het worden. Het is hier al meermaals aangetoond dat de huidige "belgen" niet verwant zijn aan de Kelten die hier tweeduizend jaar geleden leefden.

Toch zijn er blijkbaar nog mensen die belgië een bestaansreden willen geven door deze leugen als de Grote Waarheid te propageren. M.b.v een peiling kunnen we nagaan wie in dit sprookje gelooft.
Wie van wie afstamt is nu nog moeilijk te zeggen. Als men zegt dat de 'Belgen' van de Kelten afstammen, dan moeten we historisch gaan natrekken wat men onder 'Belgen' verstaat (en eigenlijk ook wat men onder 'Kelten' verstaat) . Als men van de andere kant beweert dat de Vlamingen afstammen van de Germanen dan moeten we envenzeer gaan bepalen wat het woord 'Germanen' genetisch eigenlijk betekent (idem dito voor 'Vlamingen').

Door de vele invasies, bezettingen, inbreng van 'vreemd' bloed in de loop der eeuwen in ons land, is de genenpool van de 'Belg' of 'Vlaming' heel divers geworden. Onze bevolking stamt af van allerlei volkeren. En door de huidige migratie zal dit genenpatroon nog diverser worden. Niet alleen in onze streken. De globalisering zal uiteindelijk op middellange termijn leiden tot één wereldras met hier en daar in uithoeken van de wereld nog enigzins enkele genetische vrij uniforme populaties. Maar dat zullen er uiteindelijk maar weinig zijn.

Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2007 om 23:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 07:26   #190
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wie van wie afstamt is nu nog moeilijk te zeggen. Als men zegt dat de 'Belgen' van de Kelten afstammen, dan moeten we historisch gaan natrekken wat men onder 'Belgen' verstaat (en eigenlijk ook wat men onder 'Kelten' verstaat) . Als men van de andere kant beweert dat de Vlamingen afstammen van de Germanen dan moeten we envenzeer gaan bepalen wat het woord 'Germanen' genetisch eigenlijk betekent (idem dito voor 'Vlamingen').

Door de vele invasies, bezettingen, inbreng van 'vreemd' bloed in de loop der eeuwen in ons land, is de genenpool van de 'Belg' of 'Vlaming' heel divers geworden. Onze bevolking stamt af van allerlei volkeren. En door de huidige migratie zal dit genenpatroon nog diverser worden. Niet alleen in onze streken. De globalisering zal uiteindelijk op middellange termijn leiden tot één wereldras met hier en daar in uithoeken van de wereld nog enigzins enkele genetische vrij uniforme populaties. Maar dat zullen er uiteindelijk maar weinig zijn.
Vroeger leerden wij op school, het Nederlande volk stamt af van drie Germaanse volken:
1. Friezen in het Noord-Westen
2. Saksen in het Oosten
3. Franken in het zuiden

Pas later ontdekte ik dat door de vele volksverhuizingen en immigratie, ,daarna de kolonies en nu de moslim-immigranten, Nederland een mengelmoes is geworden. We hebben wel een duidelijke eigen traditie , eigen taal en cultuur.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 07:54   #191
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja, jij vervalt natuurlijk in het andere extremum:

Bron:http://kim-roovers.skynetblogs.be/
Nu mag ik me zelfs al niet meer ergeren in de trein zeg... Goh, wat een muilkorverij is dat hier zeg!

't Is goe manneke, in de toekomst zal ik tegen mijn luidruchtige, Nederlandse treinreizigers zeggen: "oh, het is helemaal niet erg dat u bijna uw blikje bier tegen mijn hoofd hebt gegooid. Sterker nog, ik vind het jammer dat het niet raak was. Wat een eer om van het eigen volk een blikje bier tegen het hoofd te krijgen, ik had me echt een deel van jullie gevoeld. En ja, roep vooral door de trein dat je string verkeerd zit, ik vind het zeer aangenaam om zulke informatie te horen. Hoe meer ik het hoor, hoe meer respect ik voor jullie opbreng".

Ik zal zelfs een megafoon e.d. meebrengen zodat onze Nederlandse vrienden NOG meer respect kunnen afdwingen.
Oud 1 augustus 2007, 08:12   #192
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Liberalist heeft anders nogal keet geschopt met zijn "Belgisch federalisme, maar dan beter" topic en de "BUB heeft best goede ideeën"
Laat me niet lachen...

Ik zou héél graag m'n ongezouten mening eens geven over Liberalist (e.a.), maar dan vrees ik dat ik strafpunten op m'n palmares krijg. En dat heb ik er (helaas) niet voor over.

Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2007 om 08:13.
Oud 1 augustus 2007, 11:17   #193
Cals
Vreemdeling

Cals's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu mag ik me zelfs al niet meer ergeren in de trein zeg... Goh, wat een muilkorverij is dat hier zeg!

't Is goe manneke, in de toekomst zal ik tegen mijn luidruchtige, Nederlandse treinreizigers zeggen: "oh, het is helemaal niet erg dat u bijna uw blikje bier tegen mijn hoofd hebt gegooid. Sterker nog, ik vind het jammer dat het niet raak was. Wat een eer om van het eigen volk een blikje bier tegen het hoofd te krijgen, ik had me echt een deel van jullie gevoeld. En ja, roep vooral door de trein dat je string verkeerd zit, ik vind het zeer aangenaam om zulke informatie te horen. Hoe meer ik het hoor, hoe meer respect ik voor jullie opbreng".

Ik zal zelfs een megafoon e.d. meebrengen zodat onze Nederlandse vrienden NOG meer respect kunnen afdwingen.
Wat heb jij een ontzettend kort lontje zeg, je gaat je meer en meer afzetten tegen de Nederlanders op dit forum.
Waarom gebruik je een persoonlijke negatieve aanvaring als argument om dan maar gelijk alle Nederlanders op een hoop te gooien.
Ik kan best begrijpen dat je boos bent op zo’n idiooten, maar zeg nou zelf, heb je die niet overal rond lopen op deze aardbol.
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 11:22   #194
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cals Bekijk bericht
Wat heb jij een ontzettend kort lontje zeg, je gaat je meer en meer afzetten tegen de Nederlanders op dit forum.
En rara hoe dat toch zou komen... Van sommigen mag je hier niet één slecht woord zeggen over het "broedervolk Nederland". Zij mogen dat uiteraard wel over onze landgenoten de Walen, want dat zijn toch maar luiaards profiteurs in hun ogen. Zij mogen afgekraakt worden, moeten zelfs afgekraakt worden omdat het in hun Nederlands kadertje past. Sorry, maar dat lokt bij mij een omgekeerde reactie uit.
Citaat:
Waarom gebruik je een persoonlijke negatieve aanvaring als argument om dan maar gelijk alle Nederlanders op een hoop te gooien.
Even ter info: ik heb Nederlanders in mijn vriendenkring zitten, zo'n bitch blijk ik dan uiteindelijk toch niet te zijn.
Citaat:
Ik kan best begrijpen dat je boos bent op zo’n idiooten, maar zeg nou zelf, heb je die niet overal rond lopen op deze aardbol.
Tuurlijk, dat ontken ik niet. Zoals ik al zei: ik ben verre van een bitch, maar de mentaliteit van sommigen op dit forum is gewoon misselijkmakend.
Oud 1 augustus 2007, 11:32   #195
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En rara hoe dat toch zou komen... Van sommigen mag je hier niet één slecht woord zeggen over het "broedervolk Nederland". Zij mogen dat uiteraard wel over onze landgenoten de Walen, want dat zijn toch maar luiaards profiteurs in hun ogen. Zij mogen afgekraakt worden, moeten zelfs afgekraakt worden omdat het in hun Nederlands kadertje past. Sorry, maar dat lokt bij mij een omgekeerde reactie uit.
Wen er maar aan; de Nederlanders zijn het nieuwe Herrenvolk....

U heeft hier natuurlijk wel een goed punt, maar u moet het ook eens van de andere kant bekijken. Er wordt hier ook zoveel racistische onzin over Nederlanders neergepend dat er bij sommige (Groot)-Nederlanders een Pavlovreactie is ontstaan op alle kritiek waar geen onderbouwing bij is. En eerlijk is eerlijk die onderbouwing ontbreekt bijna altijd.
Oud 1 augustus 2007, 12:04   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En rara hoe dat toch zou komen... Van sommigen mag je hier niet één slecht woord zeggen over het "broedervolk Nederland". Zij mogen dat uiteraard wel over onze landgenoten de Walen, want dat zijn toch maar luiaards profiteurs in hun ogen. Zij mogen afgekraakt worden, moeten zelfs afgekraakt worden omdat het in hun Nederlands kadertje past. Sorry, maar dat lokt bij mij een omgekeerde reactie uit..
En weer gaat de slinger naar de andere kant... Wie heeft hier ooit beweerd dat "de" Walen "luiaards, profiteurs..." zijn? Kritiek hebben op de bestaande politieke cultuur en de gevolgen ervan op de mentaliteit, betekent niet dat "de" Walen als dusdanig "lui" en wat weet ik al niet zouden zijn. Er is een probleem in Wallonië. Vanmorgen was er een heel interessante reportage op RTBF SAT over de politisering van de Waalse ambtenarij. IJzingwekkend! 't Oude cliëntelisme viert gewoon hoogtij daar, iets wat tegenwoordig in Vlaanderen gewoonweg ondenkbaar is geworden! Politici zorgen ervoor dat hun moeder, tante, oom, neefje... een betrekking krijgt: de een wordt koffiemadam, de andere bode, weer iemand ander wordt tot ambtenaar gekatapulteerd, enz. In de Waalse regering is er zelfs een verdeelsleutel afgesproken: iedere partij mag zoveel "aanverwanten" in administratie en aanverwanten mag binnenbrengen! Slechts Ecolo weigert dat spelletje mee te spelen. Mogen we dan geen kritiek hieruit uiten zonder dat u weer eens - jawel - ons ervan beschuldigt dat "wij" in veralgemeningen en clichés denken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:10   #197
Cals
Vreemdeling

Cals's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
"Sommige" Nederlanders leggen geen persoonlijke boodschap in hun reactie, het gaat meer om de algemene tendens over het reilen en zeilen van Belgie en zijn politiek.

Citaat:
Even ter info: ik heb Nederlanders in mijn vriendenkring zitten, zo'n bitch blijk ik dan uiteindelijk toch niet te zijn.
Dat argument is niet na te trekken, dat kan iedereen vergoeilijken.

Citaat:
Tuurlijk, dat ontken ik niet. Zoals ik al zei: ik ben verre van een bitch, maar de mentaliteit van sommigen op dit forum is gewoon misselijkmakend.
Mentaliteit of "mening" waar je het niet mee eens bent?

Laatst gewijzigd door Cals : 1 augustus 2007 om 12:12.
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:12   #198
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cals Bekijk bericht
"Sommige" Nederlanders leggen geen persoonlijke boodschap in hun reactie, het gaat meer om de algemene tendens over het reilen en zeilen van Belgie en zijn politiek.
Tuurlijk... De Nederlanders op dit forum zijn altijd zeer objectief en hebben de meest nuchtere kijk op alles. *kuch*

Citaat:
Dat argument is niet na te trekken, dat kan iedereen vergoeilijken.
Met andere woorden: "Kim, je lult uit je nek".

Ach ja, doe wat je niet laten kunt...

Citaat:
Mentaliteit of "mening" waar je het niet mee eens bent?
Beide

Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2007 om 12:13.
Oud 1 augustus 2007, 12:21   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk... De Nederlanders op dit forum zijn altijd zeer objectief en hebben de meest nuchtere kijk op alles. *kuch*
Wat mij steeds verwondert is dat belgicisten onmiddellijk aan het plafond hangen zodra een Nederlander een woordje kritiek uit op België. Niet de eerste keer dat ze dan kribbig en zelfs zwaar aanvallend reageren.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 augustus 2007 om 12:21.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:23   #200
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mij steeds verwondert is dat belgicisten onmiddellijk aan het plafond hangen zodra een Nederlander een woordje kritiek uit op België. Niet de eerste keer dat ze dan kribbig en zelfs zwaar aanvallend reageren.
Nederlanders mogen van mij kritiek uiten op België, daar is niets mis mee (ik uit zelf kritiek op België).

Enkel de arrogante en betweterige ondertoon stoort me mateloos.

Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2007 om 12:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be