Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 22:48   #181
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja hoor, de ongelijkheid wegwerken tussen Noord en Zuid. De ongelijkheid vergroten, zal enkel en alleen de problemen vergroten.

Een land is geen woning.
een land is waar alle woningen van een volk op staan: hun gemeenschappelijke tuin .Daar mag dus best een hek om staan, om ongewensten buiten te houden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 23:07   #182
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Net zoals Europa dus...
ik ben er voor om de Afrikanen simpele, maar doeltreffende landbouwtechnieken aan te leren, zodat ze hun eigen boontjes kunnen doppen, en thuis blijven.
Het dient tot niets om hen tractors en ander duur landbouwmateriaal te verkopen , waarvoor ze geen vervangstukken hebben en zelf niet kunnen repareren.Een Vietnamese NGO leert Afrikanen buffels temmen, om de ploeg te trekken, zag ik voor een tijdje in een reportage.Dat zijn goede initiatieven.In Senegal worden broeikassen gebouwd voor Spiruline te planten, dat zijn algen met een enorm hoge voedingswaarde, die enkel wat water en zon nodig hebben om zich te ontwikkelen.Boordevol vitamines en mineralen zijn die ook bij ons bekend, worden gebruikt door bvb. vegetariërs en vegetaliërs.
Dat ze in Afrika eerst en vooral hun eigen voedsel kweken, en daarna pas koffie, cacao enz. Geef de mensen een reden om thuis te blijven.En "tant pis" voor de Kapitalisten , als ze wat minder verdienen op die mensen hun kap.
Langs de andere kant moeten de illegalen ongenadig teruggestuurd worden, en beter, belet worden om binnen te geraken. Als men daarvoor een muur moet bouwen, wel , bouwen dan maar, hoe hoger, hoe beter.Maak er Fort Europa van ...
Mensensmokkelaars moeten levenslange dwangarbeid krijgen, of beter nog...een "verdwaalde" kogel.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 00:40   #183
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

[quote=largo_w;2053682]Mooie tekst maar je gaat heel ferm de mist in...

We verloren alle basisideën en principes die er zijn van in den beginne en teksten als deze verwonderen mij zelf niet...

De heer God sprak: ‘Het is niet goed dat de mens alleen blijft. Ik ga een hulp voor hem maken die bij hem past.’ [19] Toen boetseerde de heer God uit de aarde alle dieren op het land en alle vogels van de lucht, en bracht die bij de mens, om te zien hoe hij ze zou noemen*: zoals de mens ze zou noemen, zo zouden ze heten. [20] De mens gaf dus namen aan alle tamme dieren en aan alle vogels van de lucht, en aan al de wilde beesten; maar een hulp die bij hem paste vond de mens niet.

Vergeet je plaats niet!

Meen je dat nu man? Wil je mij hier overtuigen met een quote uit de bijbel? Kun je zelf niets verzinnen? Sneeuwtwitje en de zeven dwergen waren ook gelukkig. What the f#ck wil dat nu zeggen? 'cuse mi english. De heer god boetseerde diertjes voor de mens? Arrogante prick! Mensen zoals jij zorgen nou net voor de mensheid als een kankergezwel op deze aarde. We kunnen er meer dan 10 miljard aan? Zefs al kunnen we er meer dan 10 miljard aan, dan zitten de 50 miljard ook niet ver af. Kan de wereld dat aan? Of staan er helemaal geen grenzen voor de gulheid van de aarde tav de mens? Ben jij nog goed bij je verstand? Leg me eens uit hoe? Door toleratie en verdraagzammheid en blablabla? Wat is mijn plaats man? Vertel jij het eens. Ik zei je dat ik geen betekenis heb. Bescheiden plaatsje toch? Wat had jij in gedachten. Ik wordt ziek van jullie religieuze idioten.
De geschiedenis van de mensheid heeft ontelbare religies gekend en er komen er nog steeds bij. Maar uitgerekend de leer van Mohammed, Jezus of Zarathoustra of whatever is de ware religie. Laat me toch niet lachen man. Jij gelooft dat je na de dood bij God op het matje komt? Wel ik heb een vraagje voor je: zijn de mensen een gepriviligeerde klasse die de hemel te zien krijgen? Een goede mens die de gebruiken van de bijbel naleeft, maar die niet in God gelooft, wat gebeurt daarmee? En zelf als alle mensen vatbaar zijn voor de hemel, wat gebeurt er dan bv met een dood schaap? Gaat dat ook naar de hemel? En insecten en planten? Allemaal levende organismen, zoals de mens, met als enige verschil (spijtig genoeg) dat de mens een meer ontwikkelde hersenmassa heeft. En als een oester sterft? En wat met alle mensen die geleefd hebben voor de tijd van Jezus? Dikke pech voor hen, veronderstel ik. Heb je daar ooit al over nagedacht vriend? Ik zeg je: er is geen leven na de dood. Daar ben ik honderd procent zeker van. Het vergt moed om dat te aanvaarden, maar dat geeft je vrede. De mensheid heeft universeel helemaal niets te betekenen. Je zou misschien eens wat geheel anders moeten lezen, zoals samurai filosofie ipv de bijbel voor de honderdste keer van buiten te blokken. Dat zal je deugd doen als mens. Uw religie maakt u zwak. Dat bedoel ik nu met een verward dier. De aapmens die de donder en bliksem zag, zag een god. Jij gaat de mist in vriend. Jij durft of kan de realiteit niet onder ogen zien.

Laatst gewijzigd door MARE : 7 oktober 2006 om 00:45.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 00:58   #184
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

[quote=slegie;2053715]
En dan nog iets over nazi duitsland. hitler voerde met zijn aanhang een terreur beleid onder de duitsers zelf. elke kritiek werd brutaal afgestraft met als gevolg dat niemand nog durfde tegen te stribbelen. Ook was de propaganda zeer sterk die hitler gebruikte en vele duitsers wisten gewoon niet wat er echt gebeurde net zoals veel europeanen.
En hetzelfde zie je nu in amerika. De amerikaanse censuur is enorm groot bij de amerikaanse media en de amerikanen slikken klakkeloos bush zijn propaganda. Enkel de terreur ontbreekt maar de vele anti terreur wetten zijn een stap dichter naar het tijdperk van hitler toe.

Geloof me, slegie, Bush is nog een doetje. Een voorproevertje. Hij legt misschien wel een deel van de basis voor de Hitler die ongetwijfeld zal rijzen in Amerika. Amerika zal op langere termijn steeds meer geïsoleerd raken. Ze zullen steeds meer vijanden kennen. En ze zullen slagen krijgen. Maar zullen ze zich gewonnen geven zonder slag of stoot? Never. We kennen onze Amerikaanse vrienden wel beter dan dat. Komt de IAEA regelmatig in Amerika onderzoeken? Wat zullen ze met dat massale nucleaire arsenaal doen denk je? Overgeven aan de vijand? Stem Hitler. I will save this nation. We Americans, will strike back. We'll bomb them back to the stone age. Smoke 'em out. We're going on a crusade. You've heard it all before. Next time, they won't be so friendly. Guaranteed.
Oud 7 oktober 2006, 09:54   #185
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Van niemand. De aarde is er voor iedereen.
In een film zou het zo makelijk kunnen zijn ja. De werkelijkheid...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 09:57   #186
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Lol, ja das gemakelijk é, de ongelijkheid wegwerken. Deuh!!! Hoe natuurlijk?

En van wie is dat land? Idd, dus zij mogen er hun omheining zetten.
Wij wachten Edina...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:18   #187
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Dankzij WO 2 is de oorlogsmachine in de VS op gang kunnen komen en dit heeft hun grotendeels uit het slop gehaald na de jaren '20.
Na WO 2 heeft het marchall plan er voor gezorgd dat de echte winst naar de VS ging en niet naar Europa. Dus WO 2 was op economisch gebied zeker geen slechte zaak voor de VS.
De keerzijde was natuurlijk het hoge aantal gesneuvelden bij de amerikaanse soldaten. Maar leg het aantal burgerslachtoffers door amerikaanse bombardementen in heel WO 2 eens langs de dode amerikaanse soldaten en je zult zien dat het aantal doden bij de VS nogal wel meeviel in vergelijking met de vele burgerslachtoffers.
Dankbaar zijn we voor de VS voor de bevrijding maar onze dankbaarheid is geen eeuwige blanco cheque om zomaar alles te mogen doen in de wereld en te eisen.

En als de VS al zijn manschappen op japan had gezet dan hadden de duitsers de oorlog tegen rusland misschien kunnen winnen. en daarna zou engeland vallen met alle gevolgen van dien. Dus de VS had er alle belang bij om de oorlog op 2 fronten aan te gaan.

En dan nog iets over nazi duitsland. hitler voerde met zijn aanhang een terreur beleid onder de duitsers zelf. elke kritiek werd brutaal afgestraft met als gevolg dat niemand nog durfde tegen te stribbelen. Ook was de propaganda zeer sterk die hitler gebruikte en vele duitsers wisten gewoon niet wat er echt gebeurde net zoals veel europeanen.
En hetzelfde zie je nu in amerika. De amerikaanse censuur is enorm groot bij de amerikaanse media en de amerikanen slikken klakkeloos bush zijn propaganda. Enkel de terreur ontbreekt maar de vele anti terreur wetten zijn een stap dichter naar het tijdperk van hitler toe.

En de VS had moeten wachten met de invasie in Irak indertijd en diplomatie nog langer de tijd moeten geven.

men zou beter eens aan de soldaat gevraagd hebben weet je wel waar je voor vecht en zou je indien je niet moest hier ook nog voor vechten?

eens kijken wat zijn antwoord dan zou zijn.
Mooi,mooi...
Ik zou het bijna allemaal geloven was het niet dat in het interbellum de Amerikaanse economie zo slecht niet was, het marshallplan geen geldstromen van Europa naar Amerika inhield of nog de Amerikaanse slachtoffers tijdens wo2 gewoon gehalveerd hadden kunnen zijn!

Maar inderdaad ik ben zeker dat Amerika tegenwoordig op zeer veel vlakken met vuur speelt! Daaruit de VS gaan vergelijken met nazi duitsland gaat me iets te ver!

U vergeet wel dat er een nieuwe speler (of is het al een oude...??) is op deze wereld; de terrorist. Waar past deze in? Of past die niet en moeten we die laten begaan?(let wel: terrorist kan je niet gelijkstellen aan een kritiek persoon in nazi-d)
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:18   #188
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
What the... Ben jij "gelovig"?
Loop r**
Oud 7 oktober 2006, 11:24   #189
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE;2053975
Meen je dat nu man? Wil je mij hier overtuigen met een quote uit de bijbel? Kun je zelf niets verzinnen? Sneeuwtwitje en de zeven dwergen waren ook gelukkig. What the f#ck wil dat nu zeggen? 'cuse mi english. De heer god boetseerde diertjes voor de mens? Arrogante prick! Mensen zoals jij zorgen nou net voor de mensheid als een kankergezwel op deze aarde. We kunnen er meer dan 10 miljard aan? Zefs al kunnen we er meer dan 10 miljard aan, dan zitten de 50 miljard ook niet ver af. Kan de wereld dat aan? Of staan er helemaal geen grenzen voor de gulheid van de aarde tav de mens? Ben jij nog goed bij je verstand? Leg me eens uit hoe? Door toleratie en verdraagzammheid en blablabla? Wat is mijn plaats man? Vertel jij het eens. Ik zei je dat ik geen betekenis heb. Bescheiden plaatsje toch? Wat had jij in gedachten. Ik wordt ziek van jullie religieuze idioten.
[COLOR=black
De geschiedenis van de mensheid heeft ontelbare religies gekend en er komen er nog steeds bij. Maar uitgerekend de leer van Mohammed, Jezus of Zarathoustra of whatever is de ware religie. Laat me toch niet lachen man. Jij gelooft dat je na de dood bij God op het matje komt? Wel ik heb een vraagje voor je: zijn de mensen een gepriviligeerde klasse die de hemel te zien krijgen? Een goede mens die de gebruiken van de bijbel naleeft, maar die niet in God gelooft, wat gebeurt daarmee? En zelf als alle mensen vatbaar zijn voor de hemel, wat gebeurt er dan bv met een dood schaap? Gaat dat ook naar de hemel? En insecten en planten? Allemaal levende organismen, zoals de mens, met als enige verschil (spijtig genoeg) dat de mens een meer ontwikkelde hersenmassa heeft. En als een oester sterft? En wat met alle mensen die geleefd hebben voor de tijd van Jezus? Dikke pech voor hen, veronderstel ik. Heb je daar ooit al over nagedacht vriend? Ik zeg je: er is geen leven na de dood. Daar ben ik honderd procent zeker van. Het vergt moed om dat te aanvaarden, maar dat geeft je vrede. De mensheid heeft universeel helemaal niets te betekenen. Je zou misschien eens wat geheel anders moeten lezen, zoals samurai filosofie ipv de bijbel voor de honderdste keer van buiten te blokken. Dat zal je deugd doen als mens. Uw religie maakt u zwak. Dat bedoel ik nu met een verward dier. De aapmens die de donder en bliksem zag, zag een god. Jij gaat de mist in vriend. Jij durft of kan de realiteit niet onder ogen zien. [/color]
Oejoej niet alleen in je tekst ging je de mist in; duidelijk...
Probeer wel in het vervolg wat minder te vloeken en ook iets minder te gaan beginnen over mijn persoon... En jah; vergeet niet te ademen vooral!

Je snapt duidelijk niet veel van de bijbel of nog het geloof; dat
Oud 7 oktober 2006, 11:24   #190
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE;2053975
[COLOR=black
De geschiedenis van de mensheid heeft ontelbare religies gekend en er komen er nog steeds bij. Maar uitgerekend de leer van Mohammed, Jezus of Zarathoustra of whatever is de ware religie. Laat me toch niet lachen man. Jij gelooft dat je na de dood bij God op het matje komt? Wel ik heb een vraagje voor je: zijn de mensen een gepriviligeerde klasse die de hemel te zien krijgen? Een goede mens die de gebruiken van de bijbel naleeft, maar die niet in God gelooft, wat gebeurt daarmee? En zelf als alle mensen vatbaar zijn voor de hemel, wat gebeurt er dan bv met een dood schaap? Gaat dat ook naar de hemel? En insecten en planten? Allemaal levende organismen, zoals de mens, met als enige verschil (spijtig genoeg) dat de mens een meer ontwikkelde hersenmassa heeft. En als een oester sterft? En wat met alle mensen die geleefd hebben voor de tijd van Jezus? Dikke pech voor hen, veronderstel ik. Heb je daar ooit al over nagedacht vriend? Ik zeg je: er is geen leven na de dood. Daar ben ik honderd procent zeker van. Het vergt moed om dat te aanvaarden, maar dat geeft je vrede. De mensheid heeft universeel helemaal niets te betekenen. Je zou misschien eens wat geheel anders moeten lezen, zoals samurai filosofie ipv de bijbel voor de honderdste keer van buiten te blokken. Dat zal je deugd doen als mens. Uw religie maakt u zwak. Dat bedoel ik nu met een verward dier. De aapmens die de donder en bliksem zag, zag een god. Jij gaat de mist in vriend. Jij durft of kan de realiteit niet onder ogen zien. [/color]
Oejoej niet alleen in je tekst ging je de mist in; duidelijk...
Probeer wel in het vervolg wat minder te vloeken en ook iets minder te gaan beginnen over mijn persoon... En jah; vergeet niet te ademen vooral!

Je snapt duidelijk niet veel van de bijbel of nog het geloof; dat is niet erg maar begin er dan ook niet over.
ps: ik zal je een geheim verklappen; Er is ook geen leven na de dood ...

Voor de rest zou ik zeggen wordt boedist en het ga je goed!

Je houdt dus duidelijk niet van Godsdienst; I don't blame you.
Probeer dan eens zaken als deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Survival_of_the_fittest
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens
http://www.geolocatie.nl/Voedselketen
...

Je snapt je plaats duidelijk niet meer...

Laatst gewijzigd door largo_w : 7 oktober 2006 om 11:29.
Oud 7 oktober 2006, 14:01   #191
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

[quote=largo_w;2054689]Oejoej niet alleen in je tekst ging je de mist in; duidelijk...

Je snapt duidelijk niet veel van de bijbel of nog het geloof; dat is niet erg maar begin er dan ook niet over.
ps: ik zal je een geheim verklappen; Er is ook geen leven na de dood ...

Voor de rest zou ik zeggen wordt boedist en het ga je goed!

Je houdt dus duidelijk niet van Godsdienst; I don't blame you.
Probeer dan eens zaken als deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Survival_of_the_fittest
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mens

Leg liever eens uit wat je precies bedoelt. Wie valt hier wiens persoon aan? "Je gaat volledig de mist in"; "vergeet je plaats niet". Ik ben catholiek opgevoed met commnunnies en alle zever erop en eraan. Ik ken de kerk en de bijbel door en door. Weerleg mijn argumenten met argumenten, of zwijg. Waarom zou ik niet mogen vloeken. Doet dat afbreuk aan mijn argumenten? Indien je wenst dat ik de etiquette volg, dan kan dat. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Boedhisme heeft net zoals het christendom of de islam elementen waarbij ik mij akoord kan verklaren. Maar ik kan in iedere filosofie wel elementen vinden die mij liggen, ook in het marxisme of het nazisme. Waarom zou ik mij geheel toeleggen op één filosofie. Waarom zou ik mij hechten aan het boedhisme? Ik denk liever zelf na. Heb jij een leidraad nodig om je leven te leiden? Ik vraag je klaar en duidelijk: weerleg mijn argumenten met argumenten.

Laatst gewijzigd door MARE : 7 oktober 2006 om 14:02.
Oud 7 oktober 2006, 14:13   #192
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Leg liever eens uit wat je precies bedoelt. Wie valt hier wiens persoon aan? "Je gaat volledig de mist in"; "vergeet je plaats niet". Ik ben catholiek opgevoed met commnunnies en alle zever erop en eraan. Ik ken de kerk en de bijbel door en door. Weerleg mijn argumenten met argumenten, of zwijg. Waarom zou ik niet mogen vloeken. Doet dat afbreuk aan mijn argumenten? Indien je wenst dat ik de etiquette volg, dan kan dat. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Boedhisme heeft net zoals het christendom of de islam elementen waarbij ik mij akoord kan verklaren. Maar ik kan in iedere filosofie wel elementen vinden die mij liggen, ook in het marxisme of het nazisme. Waarom zou ik mij geheel toeleggen op één filosofie. Waarom zou ik mij hechten aan het boedhisme? Ik denk liever zelf na. Heb jij een leidraad nodig om je leven te leiden? Ik vraag je klaar en duidelijk: weerleg mijn argumenten met argumenten.
Ik stel mij ook niet gelijk aan één geloof ...

Ik zei dat je tekst de mist in ging (pas later jijzelf ook) en vergeet je plek niet op aarde! Dieren en planten zijn zaken die ons werden gegeven we werden geboren met een grotere hersenmassa en in the survival of the fittest overleefden wij (de naakte zoogdieren). Nu ligt de toekomst van de planeet in onze handen zo ver zijn we uitgebreid en we zorgen ervoor dat ze blijft werken en ze zal blijven bestaan.
Waarom wij meerderwaardig zijn dan een zwijn of een kakkerlak gewoon omdat wij sterker zijn! Ik heb mijn honden zeer graag maar ik ben de meester en zij luisteren zo werkt dat. Ik heb mijn paarden graag maar zelf al zijn ze groter ze luisteren naar mij...snapje?

Wat het geloof betreft je hebt er duidelijk een overdosis van gehad vroeger. Maar je hebt het verkeerd aangeboden gekregen dan; niets in de bijbel moet je letterlijk nemen daar zit de fout van velen...
Jezus (als deze al heeft bestaan) heeft niet echt blinden laten zien hoor.
noch heeft mozes de zee doen opengaan!
Een godsdienst is een filosofie aan de welke je je kan vasthouden en die je steunt ze zegt je niet wat je moet doen...(ik weet het in het verleden was dat wel zo en in de islam is dat nu ook zo maar dat is verkeerd!)

En nu je over etiquette begint; ja ik zou liever hebben dat je je er aan houdt!
Over je argumenten; sorry maar ik heb er niet veel gezien!

Laatst gewijzigd door largo_w : 7 oktober 2006 om 14:13.
Oud 7 oktober 2006, 14:13   #193
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

Mensensmokkelaars moeten levenslange dwangarbeid krijgen, of beter nog...een "verdwaalde" kogel.
Hmm....inderdaad moet iedereen die geld verdiend aan andermans miserie hard aangepakt worden....van de schipper die zijn bootje daartoe leent tot de directeur van een luchtvaartmaatschappij die wel in staat is de betaling voor de vlucht te doen regelen maar het "administratief te omslachtig vindt" de luchthaven en het land waar hij landingsrechten heeft een hoop problemen te besparen.....(yep....ze mogen desnoods de directie van SN in de bak draaien voor mij zodra er een niet-reguraliseerbare vluchteling uit een van hun toestellen opduikt )

En zoals ik al verschillende malen genoteerd heb.....het gaat,uiteindelijk ook om geld,welaan,laat landen die problemen exporteren er dan maar voor betalen.....Senegal bijvoorbeeld zal dan moeten betalen voor AL hun onderdanen,ook diegenen die nog in Europa rondhangen ...ze mogen kiezen.... DAT is rechtvaardig,DAT is menselijk
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:56   #194
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik stel mij ook niet gelijk aan één geloof ...

Ik zei dat je tekst de mist in ging (pas later jijzelf ook) en vergeet je plek niet op aarde! Dieren en planten zijn zaken die ons werden gegeven we werden geboren met een grotere hersenmassa en in the survival of the fittest overleefden wij (de naakte zoogdieren). Nu ligt de toekomst van de planeet in onze handen zo ver zijn we uitgebreid en we zorgen ervoor dat ze blijft werken en ze zal blijven bestaan.
Waarom wij meerderwaardig zijn dan een zwijn of een kakkerlak gewoon omdat wij sterker zijn! Ik heb mijn honden zeer graag maar ik ben de meester en zij luisteren zo werkt dat. Ik heb mijn paarden graag maar zelf al zijn ze groter ze luisteren naar mij...snapje?

Wat het geloof betreft je hebt er duidelijk een overdosis van gehad vroeger. Maar je hebt het verkeerd aangeboden gekregen dan; niets in de bijbel moet je letterlijk nemen daar zit de fout van velen...
Jezus (als deze al heeft bestaan) heeft niet echt blinden laten zien hoor.
noch heeft mozes de zee doen opengaan!
Een godsdienst is een filosofie aan de welke je je kan vasthouden en die je steunt ze zegt je niet wat je moet doen...(ik weet het in het verleden was dat wel zo en in de islam is dat nu ook zo maar dat is verkeerd!)

En nu je over etiquette begint; ja ik zou liever hebben dat je je er aan houdt!
Over je argumenten; sorry maar ik heb er niet veel gezien!

Je zegt me: vergeet je plek niet op de aarde. De dieren en planten worden ons gegeven. Gegeven door God bedoel je dan neem ik aan.
Of bedoel dat ze ons gegeven zijn omdat wij sterker zijn zoals je zegt. Even refereren naar je voorbeelden: wij zijn sterker omdat we een grotere hersenmassa hebben en omdat je paard en je hond naar je luisteren. Ik geef je een even simpel, maar ander voorbeeld. Stel: je gaat op safari en raakt even afgezonderd van het groepje toeristen met de gids. Je komt oog in oog te staan met een hongerige leeuwin. Toevallig stap je dan nog eens recht met je lompe mensenvoet op haar slapend jong. Veel succes sterke mens. Andere simpel voorbeeld: je wordt op de brandstapel gemeten: wie overleeft het: jij of de bacteriën onder je nagels? Rarara.
Wij hebben de meest ontwikkelde hersenmassa onder alle dieren. Maar een gorilla heeft sterker ontwikkelde hersenen dan een hert. Wil dat zeggen dat de gorilla de herten gekregen heeft?
De toekomst van de planeet ligt in onze handen? Wat een arrogantie. Je bedoelt: de toekomst van de mens ligt in handen van de planeet. Welke toekomst de planeet ook gegund mag zijn, vast staat dat ze vroeg of laat ten onder gaat. Misschien door de inslag van een komeet. Maar zeker bij het einde van de zon. Waar ligt dan de toekomst van de mens? Waar gebruiken wij onze hersenmassa voor? Om de planeet te respecteren? Dat is in elk geval duidelijk niet zo. Ipv van te luisteren naar de aarde proberen wij haar onze wil op te leggen. Dankzij gestoorde types zoals jij. Waar ligt de toekomst van de mensheid? Helemaal nergens. Waar ligt de toekomst van de kwallen? Helemaal nergens. Je droomt van een dag die nooit zal komen. Bepaalde bactieriën maken misschien nog een kans de ruimte te worden ingecatapulteerd bij een mogelijke botsing van de aarde met een ander hemellichaam. Denk je dat de mens een andere planeret gaat bewonen? Absurde gedachte. Het toppunt van menselijke arrogantie. Waar werken we allemaal samen zo hard voor? Als groep om ons te verdedigen voor het egoïsme van andere groepen mensen. Of om een toekomst te gunnen aan de mensheid. Hoe ga je de overbevolking concreet aanpakken? Ik wil eens horen wat jou geniale oplossing is voor dat probleem. Nogmaals: dicht bij de menselijke waardigheid stonden bepaalde Noord-Amerikaanse Indianenstammen. Jij staat er ver van. Je hebt alle contact met de aarde verloren. Je denkt dat je erboven staat. Wij moeten als nietige mens inderdaad onze plaats kennen. Dus op mijn beurt zeg ik jou: vergeet je plaats niet.
Bedankt overigens voor je wijze les betreffende de interpretatie van de bijbel. Ik had altijd gedacht dat Jezus de blinden wel had genezen. Gellukkig heb ik nu bijgeleerd dat het niet het geval was. Een godsdienst is een filosofie waaraan je kan vasthouden zeg je. Dus je antwoord op mijn voordien gesteld vraag is positief. Jij hebt een leidraad nodig om je leven te leiden. Anders verlies je de weg. Je durft je jeidraad niet te betwisten en gelooft blindelings in de basisbeginselen. Je durft ze niet in twijfel te stellen. Je bent een verward dier. Net zoals alle mensen.
Oud 8 oktober 2006, 01:43   #195
largo_w

Standaard

Citaat:
Je zegt me: vergeet je plek niet op de aarde. De dieren en planten worden ons gegeven. Gegeven door God bedoel je dan neem ik aan.
Of bedoel dat ze ons gegeven zijn omdat wij sterker zijn zoals je zegt. Even refereren naar je voorbeelden: wij zijn sterker omdat we een grotere hersenmassa hebben en omdat je paard en je hond naar je luisteren. Ik geef je een even simpel, maar ander voorbeeld. Stel: je gaat op safari en raakt even afgezonderd van het groepje toeristen met de gids. Je komt oog in oog te staan met een hongerige leeuwin. Toevallig stap je dan nog eens recht met je lompe mensenvoet op haar slapend jong. Veel succes sterke mens. Andere simpel voorbeeld: je wordt op de brandstapel gemeten: wie overleeft het: jij of de bacteriën onder je nagels? Rarara.
Wij hebben de meest ontwikkelde hersenmassa onder alle dieren. Maar een gorilla heeft sterker ontwikkelde hersenen dan een hert. Wil dat zeggen dat de gorilla de herten gekregen heeft?
De toekomst van de planeet ligt in onze handen? Wat een arrogantie. Je bedoelt: de toekomst van de mens ligt in handen van de planeet. Welke toekomst de planeet ook gegund mag zijn, vast staat dat ze vroeg of laat ten onder gaat. Misschien door de inslag van een komeet. Maar zeker bij het einde van de zon. Waar ligt dan de toekomst van de mens? Waar gebruiken wij onze hersenmassa voor? Om de planeet te respecteren? Dat is in elk geval duidelijk niet zo. Ipv van te luisteren naar de aarde proberen wij haar onze wil op te leggen. Dankzij gestoorde types zoals jij. Waar ligt de toekomst van de mensheid? Helemaal nergens. Waar ligt de toekomst van de kwallen? Helemaal nergens. Je droomt van een dag die nooit zal komen. Bepaalde bactieriën maken misschien nog een kans de ruimte te worden ingecatapulteerd bij een mogelijke botsing van de aarde met een ander hemellichaam. Denk je dat de mens een andere planeret gaat bewonen? Absurde gedachte. Het toppunt van menselijke arrogantie. Waar werken we allemaal samen zo hard voor? Als groep om ons te verdedigen voor het egoïsme van andere groepen mensen. Of om een toekomst te gunnen aan de mensheid. Hoe ga je de overbevolking concreet aanpakken? Ik wil eens horen wat jou geniale oplossing is voor dat probleem. Nogmaals: dicht bij de menselijke waardigheid stonden bepaalde Noord-Amerikaanse Indianenstammen. Jij staat er ver van. Je hebt alle contact met de aarde verloren. Je denkt dat je erboven staat. Wij moeten als nietige mens inderdaad onze plaats kennen. Dus op mijn beurt zeg ik jou: vergeet je plaats niet.
Bedankt overigens voor je wijze les betreffende de interpretatie van de bijbel. Ik had altijd gedacht dat Jezus de blinden wel had genezen. Gellukkig heb ik nu bijgeleerd dat het niet het geval was. Een godsdienst is een filosofie waaraan je kan vasthouden zeg je. Dus je antwoord op mijn voordien gesteld vraag is positief. Jij hebt een leidraad nodig om je leven te leiden. Anders verlies je de weg. Je durft je jeidraad niet te betwisten en gelooft blindelings in de basisbeginselen. Je durft ze niet in twijfel te stellen. Je bent een verward dier. Net zoals alle mensen.
Zeg jonge man je belachelijke stellingen en bedenkingen over mijn persoon hoef ik niet. Ze zijn trouwens bijna allen fout dus hou ze achterwege!
Wat je gedacht over het christendom betreft; dat wist ik. kritisch lezen werd je duidelijk nooit geleerd.

Over de toekomst en mijn plaats:
Je leeuwin verhaal; misschien ben ik wel slim genoeg om haar met een stok in haar oog te prikken (wat je doet met ver geavanceerde hersenen) of nog door in een boom te kruipen doet er niet toe belachelijke voorbeelden.
Van wie we de mensen kregen doet er niet toe wie je gelooft ik denk inderdaad van een hogere macht jij hoogst waarschijnlijk gelooft in "the survival of the fittest" van darwin en dan ook kan je stellen dat de dieren ons (wij als strongest) gegeven zijn!
Over later; inderdaad de aarde zal vergaan maar de mensheid niet!

Nu ja het heeft voor mij geen zin hier verder op in te gaan; je gemis aan respect, je onbeschoft taalgebruik en je koppig idee maken dit DIAloog onmogelijk!
Oud 8 oktober 2006, 14:34   #196
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zeg jonge man je belachelijke stellingen en bedenkingen over mijn persoon hoef ik niet. Ze zijn trouwens bijna allen fout dus hou ze achterwege!
Wat je gedacht over het christendom betreft; dat wist ik. kritisch lezen werd je duidelijk nooit geleerd.

Over de toekomst en mijn plaats:
Je leeuwin verhaal; misschien ben ik wel slim genoeg om haar met een stok in haar oog te prikken (wat je doet met ver geavanceerde hersenen) of nog door in een boom te kruipen doet er niet toe belachelijke voorbeelden.
Van wie we de mensen kregen doet er niet toe wie je gelooft ik denk inderdaad van een hogere macht jij hoogst waarschijnlijk gelooft in "the survival of the fittest" van darwin en dan ook kan je stellen dat de dieren ons (wij als strongest) gegeven zijn!
Over later; inderdaad de aarde zal vergaan maar de mensheid niet!

Nu ja het heeft voor mij geen zin hier verder op in te gaan; je gemis aan respect, je onbeschoft taalgebruik en je koppig idee maken dit DIAloog onmogelijk!

Ik heb inderdaad geen respect voor jou. Integendeel, jij behoort tot mijn vijanden. Jij bent een deel van het kankergezwel op deze aarde. Dialoog met jou wens ik niet. Dat heeft geen avance. Net zoals Jezus kan ik de blinden niet helpen zien. Strijd met jou wens ik wel. Vooral veel blijven geloven vriend. Jij mag sterven van mij. Liever dan het vlees dat op je bord komt. Ik ben een dier en ik hoop voor jou dat je als simpele en weke mens niet in aanraking komt met mij. Bid dan maar dat je hogere macht je zal helpen. Het ga je slecht gepriviligeerde mens. Blijf vooral de aarde vernietigen. Blijf vooral geloven dat jij als sterke mens geen respect dient op te brengen voor de andere levende organismen op deze aarde. Blijf vooral vijanden maken zoals mij. Moge je hogere macht de bliksem op mij doen neerdalen.
Oud 8 oktober 2006, 14:36   #197
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad geen respect voor jou. Integendeel, jij behoort tot mijn vijanden. Jij bent een deel van het kankergezwel op deze aarde. Dialoog met jou wens ik niet. Dat heeft geen avance. Net zoals Jezus kan ik de blinden niet helpen zien. Strijd met jou wens ik wel. Vooral veel blijven geloven vriend. Jij mag sterven van mij. Liever dan het vlees dat op je bord komt. Ik ben een dier en ik hoop voor jou dat je als simpele en weke mens niet in aanraking komt met mij. Bid dan maar dat je hogere macht je zal helpen. Het ga je slecht gepriviligeerde mens. Blijf vooral de aarde vernietigen. Blijf vooral geloven dat jij als sterke mens geen respect dient op te brengen voor de andere levende organismen op deze aarde. Blijf vooral vijanden maken zoals mij. Moge je hogere macht de bliksem op mij doen neerdalen.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 16:06   #198
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Wanneer je in het reine bent met jezelf, dan doet een belediging je niets.
Oud 8 oktober 2006, 21:22   #199
largo_w

Standaard

Citaat:
lol

wie zonder zonde is werpe de eerste steen makker
Oud 9 oktober 2006, 12:59   #200
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door ElFlamencoLoco
Dat je geen respect kan opbrengen voor iemands mening kan ik je niet ten kwade duiden. Ik ben wat dat betreft geen haar beter dan jij.

Dat je geen respect kan (of wil) opbrengen voor iemands persoon vind ik ronduit... stuitend. Je bewijst er alleen maar mee in identiek hetzelfde bedje ziek te zijn als het wild waarop je pretendeert te jagen...

Lees mijn voorgaande teksten en begrijp mijn standpunt. Hoe lang zal de mensheid nog respect kunnen opbrengen voor de medemens bij een explosieve demografische groei? Indien u vlees eet, dan weet u heel goed dat daarvoor dieren hebben moeten lijden onder onnatuurlijke omstandigheden. Moedwillige pijn systematisch toegebracht door de mensheid. Indien u nike schoenen uit vietnam draagt, dan weet u heel goed dat de kans groot is dat daarvoor kinderhanden hebben gewerkt onder barre omstandigheden. Het zijn maar simpele voorbeelden, maar ze zijn talloos. Doet u moeite om dergelijke gebruiken le laten? Of vindt u van u zelf dat u wel de personen van andere mensen respecteerd? Omdat u dat denkt en zegt? Niet omwille van wat u doet? Waarom moet ik mijn medemens respecteren? Gelooft u niet in de strijd? Uiteraard is men op dat vlak geen haar beter dan de tegenpartij. Uiteraard bega ik 'zonden'. Wanneer meningen te sterk botsen, de rede zoek raakt, en praten nutteloos blijkt, dan begint te strijd. Elke partij vecht voor zijn overtuiging. Gelooft u in een wereld zonder strijd? Happy days
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be