Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2022, 19:31   #1981
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik bid dat jullie ooit inzien hoe kwaadaardig het is ongeboren kinderen te vermoorden omdat men de vrouw tot een opperwezen verhief.
It’s the jezebel-spirit.
Maar is het niet tevens kwaadaardig een vrouw te verplichten een ongewenste zwangerschap tot de baring vol te houden?

Vanwege dit ethisch dilemma poogt men dikwijls een compromis te sluiten in de vorm van een tijdsperiode. Of zou u iemand die een morning after pill neemt een moordenaar durven noemen? Is dat niet een uitholling van het begrip 'moord'?

Laatst gewijzigd door Bach : 13 november 2022 om 19:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 20:01   #1982
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar is het niet tevens kwaadaardig een vrouw te verplichten een ongewenste zwangerschap tot de baring vol te houden?

Vanwege dit ethisch dilemma poogt men dikwijls een compromis te sluiten in de vorm van een tijdsperiode. Of zou u iemand die een morning after pill neemt een moordenaar durven noemen? Is dat niet een uitholling van het begrip 'moord'?
Voor religioten staat de dogmatische overtuiging boven elke vorm van rationaliteit. Hun probleem is dat ze niet zelfstandig kunnen en willen denken.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 20:32   #1983
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het 'vervalsen' van geslacht op geboorteaktes? Medicatie en chirurgie voor kinderen omwille van 'genderidentiteit'? Misogene vervalsing van vrouwensporten door biologische mannen?
Het eerste heeft enkel maar iets te maken met individuen die daar zelf voor kiezen, dus stoort mij dat niet, op voorwaarde dat ik nadien met hun smoel mag lachen.

Vrouwensport is an sich al een raar gegeven, want uiteindelijk zou sport, voor zover het zin heeft, naar de maximaal performerende wezens moeten zoeken, en niet in subklassen opdelen. Het eenoog zijn in het land der blinden, en dat "scherpzichtig zijn" noemen, is idioot. Als je wil weten wie het hardste kan lopen, moet dat tussen alle mogelijke deelnemers zijn. Als vrouwen minder hard kunnen lopen dan mannen, dan heeft het geen zin om vrouwen mee laten te doen, maar ze mogen altijd. Daarentegen, willen weten wie nu de snelste vrouw is, is idioot als er snellere mannen zijn, bijvoorbeeld.

Men dient zich namelijk eens te bezinnen over wat "sport" nu eigenlijk is. Als het een bezigheid is om "de beste" te vinden, dan moet men "de beste" vinden over ALLE denkbare deelnemers, zonder daar deelgroepen in te maken waar beteren niet mogen meedoen, om minder goeien laten te winnen onderling.

Als het over SPECTAKEL gaat, dan kan men dat helemaal anders organiseren, waarbij winnaars automatisch uitgesloten worden, zodat niet-winnaars het tegen elkaar opnemen bijvoorbeeld.

Dus nee, ik heb niks tegen kinderen die misvormd worden omdat ze dat ZELF willen, ik heb niks tegen mensen die zich vrijwillig laten verminken, en ik vind het ook helemaal geen probleem dat mannen gaan winnen over vrouwen als we toch "winnaars" willen vinden.

Ik vind wel bijzonder storend dat we voor al die fratsen "respect" moeten tonen, en dat we daar niet hard mogen mee lachen, en die mensen bespotten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 20:33   #1984
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Woorddictatuur waardoor 'neger' racistisch zou dienen te zijn maar 'zwarte' niet, 'autochtoon' mag maar 'allochtoon' niet?
DAT is wel een probleem. Negers mogen blijven leven (enfin, zelfs daar heb ik moeite mee) maar we zouden wel met die negerkoppen moeten mogen lachen en spotten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 20:35   #1985
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor religioten staat de dogmatische overtuiging boven elke vorm van rationaliteit. Hun probleem is dat ze niet zelfstandig kunnen en willen denken.
Helemaal mee eens !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 20:37   #1986
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar is het niet tevens kwaadaardig een vrouw te verplichten een ongewenste zwangerschap tot de baring vol te houden?

Vanwege dit ethisch dilemma poogt men dikwijls een compromis te sluiten in de vorm van een tijdsperiode. Of zou u iemand die een morning after pill neemt een moordenaar durven noemen? Is dat niet een uitholling van het begrip 'moord'?
Beter is een zorg te hebben waar steeds minder moeders abortus kiezen dan liberalen hebben die het omgekeerde te werk stellen om een eugenetisch agenda te handhaven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 23:45   #1987
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het gaat over the license to kill.
Als er mensenrechten bestaan hoeven er dus niet apart vrouwenrechten bij te komen he. Ik bid dat jullie die kindermoordende fascisten hun sluwe listen snel doorzien.
Niks aparte vrouwenrechten, je dwaalt.
De man heeft immers evenveel recht op zelfbeschikking als de vrouw, dat is gelijkheid hé, de vrouw gebruikt haar recht...dat zijn helemaal geen aparte vrouwenrechten.

Dat de staat zich ongeoorloofd bemoeit met dat privé en individuele recht op zelfbeschikking door af te komen met termijnen en dat gij daar een "license to kill" van maakt daarvoor moet je bij de politiek gaan klagen.

En consequent ben jij ook niet, hé?
De morning after pil als optie voorstellen is hetzelfde als abortus: een eventuele ongewenste zwangerschap wordt afgebroken door vruchtafdrijving.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 06:14   #1988
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Niks aparte vrouwenrechten, je dwaalt.
De man heeft immers evenveel recht op zelfbeschikking als de vrouw, dat is gelijkheid hé, de vrouw gebruikt haar recht...dat zijn helemaal geen aparte vrouwenrechten.

Dat de staat zich ongeoorloofd bemoeit met dat privé en individuele recht op zelfbeschikking door af te komen met termijnen en dat gij daar een "license to kill" van maakt daarvoor moet je bij de politiek gaan klagen.

En consequent ben jij ook niet, hé?
De morning after pil als optie voorstellen is hetzelfde als abortus: een eventuele ongewenste zwangerschap wordt afgebroken door vruchtafdrijving.
Oma, Peche is alleen consequent als het over zuipen & paddenstoelen gaat. Gegeneerd als 'm is echter vandaag, met een andere pseudo dus maar wat de schijnheilige bigot uithangen.

't Is wat het is.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 06:57   #1989
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor religioten staat de dogmatische overtuiging boven elke vorm van rationaliteit. Hun probleem is dat ze niet zelfstandig kunnen en willen denken.
Een groepsgeest kan gevaarlijk zijn, ja.

Met rieken, hooivorken en brandweer bijlen een "heks" vierendelen die als voorbeeld moet dienen, bijvoorbeeld.

"Men" zegt dat vooral de rijke burgerij een bepalende factor was in het volledig lamleggen van de clerus. Ze hebben teveel macht en goud.

Nu heeft de rijke burgerij dat. Daag, clerus ....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 07:24   #1990
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Niks aparte vrouwenrechten, je dwaalt.
De man heeft immers evenveel recht op zelfbeschikking als de vrouw, dat is gelijkheid hé, de vrouw gebruikt haar recht...dat zijn helemaal geen aparte vrouwenrechten.

Dat de staat zich ongeoorloofd bemoeit met dat privé en individuele recht op zelfbeschikking door af te komen met termijnen en dat gij daar een "license to kill" van maakt daarvoor moet je bij de politiek gaan klagen.

En consequent ben jij ook niet, hé?
De morning after pil als optie voorstellen is hetzelfde als abortus: een eventuele ongewenste zwangerschap wordt afgebroken door vruchtafdrijving.
Politici spreken wel van vrouwenrechten. Aub he seg, kom eens van onder uw steen.
Alleen bij abortus affaires edm. Anders noemen ze vrouwen gewoonweg "personen".

Ik ben wel consequent. Ik zeg al jaaaaren dat een abortus geen maanden hoeft aan te slepen. Als het kwaad dan toch moet schieden. Maar beter is de zorg beter uit te breiden en abortus niet als zorg te zien. Het is en blijft moord.

Begrijpend lezen is lager onderwijs.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2022 om 07:26.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 07:32   #1991
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.999
Standaard

De rijke stadstaten zoals Venetië hielden een korte lijn op de geestelijkheid. En dat verspreide zich over heel Europa.

Uiteindelijk doe je alsof je ze respecteert maar je propt je eigen schatkisten vol en laat die van de geestelijkheid leegbloeden. Dat noemen ze "schijn toneel".

Dan hebben ze het niet eens door.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 07:37   #1992
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oma, Peche is alleen consequent als het over zuipen & paddenstoelen gaat. Gegeneerd als 'm is echter vandaag, met een andere pseudo dus maar wat de schijnheilige bigot uithangen.

't Is wat het is.
Ik smoor, damp, tinctuur en druppel zelfs geen wiet(olie) meer.
En dat zal de wereld vandaag geweten hebben.

Ik ben zoals ik nu ben dus nuchter he.
Maar gelijk onder welke invloed riep ik telkens dat abortus moord is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2022 om 07:38.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 07:50   #1993
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Beter is een zorg te hebben waar steeds minder moeders abortus kiezen dan liberalen hebben die het omgekeerde te werk stellen om een eugenetisch agenda te handhaven.
Abortus is inderdaad tevens een maatschappelijk probleem. De vraag wat vrouwen zover drijft dit te willen dient gesteld en preventie verdient aandacht. Maar ik dacht dat we het hadden over in hoeverre het 'moord' zou zijn en in hoeverre de overheden dienen in te grijpen om vrouwen te dwingen te handelen tegen hun wil. Wat als de zorg niet voldoende blijkt te zijn?

Beetje off topic misschien dit gesprek. Tenzij om de stereotypering tegen te spreken dat mensen die vragen stellen bij woke noodzakelijkerwijze denken zoals u over abortus. Alsof men enkel dán tegen woke kan zijn, waardoor men karikatuur van de kritiek maakt in het beste geval. Teken dat ze geen discussie voeren maar een argumentsloze ideologische strijd.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 november 2022 om 07:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 07:54   #1994
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Politici spreken wel van vrouwenrechten. Aub he seg, kom eens van onder uw steen.
Alleen bij abortus affaires edm. Anders noemen ze vrouwen gewoonweg "personen".

Ik ben wel consequent. Ik zeg al jaaaaren dat een abortus geen maanden hoeft aan te slepen. Als het kwaad dan toch moet schieden. Maar beter is de zorg beter uit te breiden en abortus niet als zorg te zien. Het is en blijft moord.

Begrijpend lezen is lager onderwijs.
Pleit u dan voor een gedoogbeleid ten opzichte van moord?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 07:56   #1995
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.395
Standaard

Gratis parkeren op zon- en feestdagen wordt afgeschaft in Utrecht omdat het discrimineert en niet inclusief is. Hoezo moet iemand uit een niet christelijke religie wel betalen op die dagen dan ?
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 08:00   #1996
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Pleit u dan voor een gedoogbeleid ten opzichte van moord?
Ik pleit voor de waarheid. Mensen worden misleid en belogen dmv oa sociaal darwinisme. Ze denken dat het ongeboren kind een parasiet is, levensloos hoopje cellen.
Vrouwen die naar zulke psychopaten luisteren en na geringe tijd een abortuspil nemen, ontdekken snel dat ze iets levend gedood hebben en er geen klompje cellen uitkomt. Maar iets met een aangezicht, handen, voeten, vingers, teentjes, ...

De psychopaten in de politiek die zulk beleid handhaven zijn leiderschap over de levenden onwaardig. Het gaat hen niet om vrouwenrechten maar eugenetische doeleinden. Bovendien is het makkelijker een kind te doden dan een alleenstaande moeder te ondersteunen. Vrouwenrechten my ASS, er zijn nog nooit zoveel vrouwen vermoord als door deze generatie infanticisten. Geslacht staat voor de conceptie vast.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2022 om 08:04.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 08:01   #1997
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.395
Standaard

40.000 euro netto schadevergoeding per nazaat van een tot slaaf gemaakte is wat de nazaat verwacht in Nederland ... De genoomlabo's gaan goed verdienen. Sjacher sjacher.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 november 2022 om 08:05.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 08:03   #1998
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Abortus is inderdaad tevens een maatschappelijk probleem. De vraag wat vrouwen zover drijft dit te willen dient gesteld en preventie verdient aandacht. Maar ik dacht dat we het hadden over in hoeverre het 'moord' zou zijn en in hoeverre de overheden dienen in te grijpen om vrouwen te dwingen te handelen tegen hun wil. Wat als de zorg niet voldoende blijkt te zijn?

Beetje off topic misschien dit gesprek. Tenzij om de stereotypering tegen te spreken dat mensen die vragen stellen bij woke noodzakelijkerwijze denken zoals u over abortus. Alsof men enkel dán tegen woke kan zijn, waardoor men karikatuur van de kritiek maakt in het beste geval. Teken dat ze geen discussie voeren maar een argumentsloze ideologische strijd.
Als er steeds meer abortussen nodig zijn.
Steeds meer jeugd hormonaal verstoord wordt
Steeds meer transgenders ontstaan
Steeds meer mannen verwijven...

..’ wordt het wel eens tijd de moedwil er van te rijmen. Deze politici zijn reptielen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 08:11   #1999
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik smoor, damp, tinctuur en druppel zelfs geen wiet(olie) meer.
En dat zal de wereld vandaag geweten hebben.
Ik ben zoals ik nu ben dus nuchter he.
Maar gelijk onder welke invloed riep ik
telkens dat abortus moord is.
't Is amper daglicht bij jullie en nu al zo zat? Amaai.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 08:11   #2000
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gratis parkeren op zon- en feestdagen wordt afgeschaft in Utrecht omdat het discrimineert en niet inclusief is. Hoezo moet iemand uit een niet christelijke religie wel betalen op die dagen dan ?
De 'transhumain' Gesellschaft kent in theorie geen feestdagen want geen enkele van die dagen is neutraal. De transhumain is niet meer dan een soort van biologische robot in feite. Robots hebben geen geslacht en dienen zich niet te organiseren in onafhankelijkheid eenheden zoals families. Ze dienen zo veel mogelijk programeerbaar te zijn. Men is ons hier stilaan met een zwaar maatschappelijk probleem aan het opzadelen. De voormalige Stasi is klein bier tegenover wat men nu aan het uitrollen is, stap voor stap en zonder medezeggenschap vanwege de massa.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 november 2022 om 08:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be