Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2012, 18:48   #20841
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wettelijk is er geen drempel. Maar als je een ruime uitkering verliest wanneer je in België komt wonen blijf je liever in Nederland. Vele Nederlanders zijn daarom na de laatste aanpassing van de belasting en sociale wetgeving teruggekeerd naar de heimat. Indien Vlaanderen en Nederland één groot Nederland vromen valt die hinderpaal weg. Hetgeen een invasie van Nederlanders naar de goedkopere Belgische vastgoedmarkt zou betekenen.
1. Nogmaals het platte materialisme en historische kortzichtigheid van bij het Oosten. In historisch perspektief kan ik de huidige lagere Vlaamse vastgoedprijzen in vgl. met de Nederlandse, nog niet eens beschouwen als een fait divers, nog niet eens als een voetnoot in de eeuwenlange geschiedenis der Nederlanden.
Waar hebben we het dan over?

2. Over vastgoed gesproken....Onwillekeurig denk ik aan een nieuw op te richten megastad in de Voerstreek, het hoogste punt van Vlaanderen, want....l'eau va monter grapt mijn FDF-kollega. Binnen enkele eeuwen hebben we Koekelberg ?* la Côte....
Dat is pas langetermijndenken!

3. IK zou in elk geval een nieuwe stad oprichten ergens in Vlaanderen om de druk van de immoprijzen te halen en zo de immo-uittocht naar Wallonië te stoppen, waar elk jaar honderdenduizenden Vlamingen naartoe trekken en er kleine Waaltjes maken, die zich in de toekomst tegen ons gaan keren.. Denk aan de Onckelinxen, Coolsen enz...
En wat een demografische taaldrain voor de Nederlandstaligheid!!

Eberhard heeft gelijk, ons demografisch overwicht - dat niet eens, door allerlei grendels, in ons voordeel speelt - is aan het kantelen.
Een geruisloze demografische revolutie is zich aan het voltrekken en geen leeuw die ernaar klauwt....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2012 om 19:11.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:06   #20842
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Bron: NU.nl
Steek uw kop maar in het zand.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:07   #20843
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wakker worden in Groot-Nederland? Soms zit het toch niet erg sneu in uw koppie.

Niets van merken? Kom nu, ernstig blijven.

Bovendien als we er niets van zouden merken, waarom moeten we dan onder één dak gaan leven met de Hollanders? U kunt soms wel zinloze dingen spuien, heb ik zo de indruk.
We zouden in één klap met argusogen worden bekeken in de rest van de wereld.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:08   #20844
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. Ik ben nu eens de ernst zelve.
2. Omdat dat verlangen wordt ingegeven door een hoger gemeenschappelijk belang dat het dagdagelijkse leven met zijn intermenselijke relaties (en wederzijdse irritaties) overstijgt.
En dat is nu net uw fout dat ge dat niet inziet. Ge gaat hierboven tekeer net alsof alsof ge elke morgen met Rutte of eender welke andere Nederlander zou moeten aan de ontbijttafel zitten in een Groot-Nederland.
Samen in één keuken met de Hollanders ?
Dan zijn de vlamingen Ge-Jost.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:09   #20845
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De 'Nederlandse' cultuur is dan ook superieur aan de mopperige grensdorpige.
Welke Nederlandse cultuur ?
-Zuinigheid ?
-Slechte koks ?
-Lamentabel wagenpark ?
-Zoutdure huisvesting ?
-Onbetaalbare auto's ?
-......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:11   #20846
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. Die generaliteitslanden werden destijds bevrijd van de Spanjaarden en die brvrijding kon niet ver genoeg gaan. Helaas is de huidige grens is de militaire grens van in 1648 die toen helaas een staatsgrens werd. Voor een Nederlander (Noord-en Zuid) is dat uiteraard een historisch incident dat dient uitgegomd te worden. Nogmaals, langetermijndenken versus kortzichtigheid!
Bevrijd? En daarom moesten de katholieken gebruik maken van schuilkerken in de calvinistische zeker, werden hun kerken gesloten om te dienen voor de protestanten of er een stal van te maken. U hebt een zeer eigenaardiige lkjk op 'het bevrijd zijn'. Wist u trouwens dat de katholieke 'staatslanden' zeer lange tijd geen deel mochten uitmaken van der Staten-Generaal in de Republiek? Vermoedelijk niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2012 om 19:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:16   #20847
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bevrijd? En daarom moesten de katholieken gebruik maken van schuilkerken zeker, werden hun kerken gesloten om te dienen voor de protestanten of er een stal van te maken. U hebt een zeer eigenaardiige lkjk op 'het bevrijd zijn'. Wist u trouwens dat de katholieke 'staatslanden' zeer lange tijd geen deel mochten uitmaken van der Staten-Generaal in de Republiek? Vermoedelijk niet.
Het zal U verwonderen maar dat wist ik, vandaar trouwens de naam generaliteitslanden. Landen die beheerd werden door de generaliteit.
Dat heeft echter niet zo lang geduurd. Een fait divers van voorbijgaande aard. Langtermijndenken, my son!

Maar de godsdienstoorlogen zijn voorbij, waar maakt ge U druk over in een tijd van algehele ontkerkelijking.....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2012 om 19:17.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:31   #20848
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Het zal U verwonderen maar dat wist ik, vandaar trouwens de naam generaliteitslanden. Landen die beheerd werden door de generaliteit.
Dat heeft echter niet zo lang geduurd. Een fait divers van voorbijgaande aard. Langtermijndenken, my son!

Maar de godsdienstoorlogen zijn voorbij, waar maakt ge U druk over in een tijd van algehele ontkerkelijking.....
Het zal nog niet. Katholieken in de Staatslanden werden door Den Haag nooit vertrouwd. Toen de Belgische opstand uitbrak waren de bewindvoerders, met Willem I op kop, nog altijd als de dood voor dat deze katholieken met de Belgen zouden meedoen. En in Limburg was het al zover. Zo 'bevrijd' voelden ze zich na al die eeuwen onder Hollands bewind.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2012 om 19:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:33   #20849
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bevrijd? En daarom moesten de katholieken gebruik maken van schuilkerken in de calvinistische zeker, werden hun kerken gesloten om te dienen voor de protestanten of er een stal van te maken. U hebt een zeer eigenaardiige lkjk op 'het bevrijd zijn'. Wist u trouwens dat de katholieke 'staatslanden' zeer lange tijd geen deel mochten uitmaken van der Staten-Generaal in de Republiek? Vermoedelijk niet.
Deze inwoner van de generaliteitslanden is eeuwig dankbaar dat zijn mooie stad niet bij Belgie is gaan horen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:34   #20850
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zal nog niet. Katholieken in de Staatslanden werden door Den Haag nooit vertrouwd. Toen de Belgische opstand uitbrak waren de bewindvoerders, met Willem I op kop, nog altijd als de dood voor dat deze katholieken met de Belgen zouden meedoen. En in Limburg was het al zover. Zo 'bevrijd' voelden ze zich na al die eeuwen onder Hollands bewind.
Waartegenover ik stel: Maar de godsdienstoorlogen zijn voorbij, waar maakt ge U druk over in een tijd van algehele ontkerkelijking.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2012 om 19:36.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:36   #20851
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Waartegenover ik stel: Maar de godsdienstoorlogen zijn voorbij, waar maakt ge U druk over in een tijd van algehele ontkerkelijking.
Het Oosten is een regimeslaafje. Hij krijgt waarschijnlijk betaald om z'n propaganda hier te spuien.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:39   #20852
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het Oosten is een regimeslaafje. Hij krijgt waarschijnlijk betaald om z'n propaganda hier te spuien.
Als hij betaald wordt in funktie van het aantal bekeerlingen dat hij maakt, zou hij al jaren gekrepeerd zijn van de honger.....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 april 2012 om 19:42.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:45   #20853
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Waartegenover ik stel: Maar de godsdienstoorlogen zijn voorbij, waar maakt ge U druk over in een tijd van algehele ontkerkelijking.
Ik maak me niet druk. U oreerde dat de Staatsgebieden 'bevrijd' waren. Een wat persoonlijke 'herschrijving' en interpretatie van de geschiedenis zo te zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2012 om 19:50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 19:46   #20854
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Deze inwoner van de generaliteitslanden is eeuwig dankbaar dat zijn mooie stad niet bij Belgie is gaan horen.
In het modderend Nederland van vandaag zou ik dat maar niet meer als een evidentie beschouwen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:00   #20855
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het modderend Nederland van vandaag zou ik dat maar niet meer als een evidentie beschouwen.
Toen ik in Vlaanderen ging wonen was ik onder de indruk. Ik had alleen oog voor het goede van Belgie en het slechte van Nederland(zoals zoveel nederbelgen). Maar toen ik een paar jaar later terugging naar Nederland was ik blij dat ik van de Vlamingen verlost was.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 25 april 2012 om 20:00.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:24   #20856
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Toen ik in Vlaanderen ging wonen was ik onder de indruk. Ik had alleen oog voor het goede van Belgie en het slechte van Nederland(zoals zoveel nederbelgen). Maar toen ik een paar jaar later terugging naar Nederland was ik blij dat ik van de Vlamingen verlost was.
Dan zal dat toch aan u gelegen hebben.

woensdag 4 mei 2011,.

Audio In België wonen ruim 133.000 Nederlanders. Dat zijn er 10.000 meer dan bij de vorige telling, 5 jaar geleden. Robert Maarschalkerweerd, hoofdredacteur van het Nederbelgisch Magazine, vertelt waarom Nederlanders enkele kilometers naar het zuiden trekken. http://nos.nl/audio/237814-steeds-me...gie-wonen.html

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2012 om 20:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:36   #20857
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan zal dat toch aan u gelegen hebben.

woensdag 4 mei 2011,.

Audio In België wonen ruim 133.000 Nederlanders. Dat zijn er 10.000 meer dan bij de vorige telling, 5 jaar geleden. Robert Maarschalkerweerd, hoofdredacteur van het Nederbelgisch Magazine, vertelt waarom Nederlanders enkele kilometers naar het zuiden trekken. http://nos.nl/audio/237814-steeds-me...gie-wonen.html
Volgens mij heb ik hier al eerder uitgelegd dat al die Nederlanders het in Belgie alleen uithouden omdat ze in de praktijk weinig met de Belgen te maken hebben. Ze werken meestal nog wel in Nederland, doen er boodschappen en kijken naar Nederlandse tv-zenders. Er is maar 1 reden waarom ze in Vlaanderen gaan wonen: goedkopere huizen. Dus maak je maar geen illusies.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:40   #20858
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij heb ik hier al eerder uitgelegd dat al die Nederlanders het in Belgie alleen uithouden omdat ze in de praktijk weinig met de Belgen te maken hebben. Ze werken meestal nog wel in Nederland, doen er boodschappen en kijken naar Nederlandse tv-zenders. Er is maar 1 reden waarom ze in Vlaanderen gaan wonen: goedkopere huizen. Dus maak je maar geen illusies.
Dat maakt niet uit. Als de huizen goedkoper zijn in België is het op dat vlak beter leven in België. En het eten ook al hoorden we op het bandje.

Maar wat minstens ook een weetje waard is: dagelijks verlaten 150 Nederlanders hun land omdat ze het beu zijn in het land van Trix. En ze keren nooit meer terug.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2012 om 20:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:48   #20859
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Er is maar 1 reden waarom ze in Vlaanderen gaan wonen: goedkopere huizen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Indien Vlaanderen en Nederland één groot Nederland vormen valt die hinderpaal weg. Hetgeen een invasie van Nederlanders naar de goedkopere Belgische vastgoedmarkt zou betekenen.
Je gaat dus akkoord met mijn stelling?

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 april 2012 om 20:49.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:51   #20860
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat maakt niet uit. Als de huizen goedkoper zijn in België is het op dat vlak beter leven in België. En het eten ook al hoorden we op het bandje.
De meesten gaan vlak over de grens wonen zodat ze van twee walletjes kunnen eten.

Citaat:
Maar wat minstens ook een weetje waard is: dagelijks verlaten 150 Nederlanders hun land omdat ze het beu zijn in het land van Trix. En ze keren nooit meer terug.
Veel Nederlanders komen na een aantal jaar juist wel weer terug. Ook dat blijkt uit de cijfers.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be