![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2081 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#2082 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2083 |
|
Europees Commissaris
|
Dan moeten we zeggen: Waarom zouden homoseksuelen lid willen worden van een club die hun gedragingen afkeurt?
|
|
|
|
|
|
#2084 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U bepleit dat mensen de mogelijkheid zouden moeten krijgen om enkel een kerkelijk huwelijk aan te gaan, mijn antwoord blijft dat dit dan geen huwelijk is,want dat kan enkel voor een gemachtige instantie. U bepleit dat gelovigen dat zelf die erkenning niet nodig vinden, zolang de kerk maar het huwelijk erkent, mijn antwoord daarop is dat je dit dan ook geen huwelijk kunt noemen, je kunt niet iets afsluiten waartoe je niet gemachtigd bent, en wanneer je dit dan wel zo noemt, zelfs enkel voor eigen leden, verandert dit niet en maak je enkel dat er rechtsongelijkheid ontstaat, omdat ieder huwelijk ook juridische consequenties inhoudt. Volgens u zijn er dan weer boeken bij de kerk die dit wel kunnen regelen, dus bepleit u niet enkel om niet erkende huwelijken af te sluiten, maar ook om een niet bestaand huwelijkstelsel daarop toe te passen. Mijn antwoord daarop is dat dit terecht niet tot de mogelijkheden behoort, omdat juridisch gezien de kerk niet bevoegd is om een eigen huwelijksstelsel te bepalen, zelfs niet voor enkel gelovigen; omdat dit bij wet van geen enkele betekenis is. Uw uitgangspunt is dat dit discriminatie zou zijn, mijn antwoord dat dit niet zo is, niet uw religieuze, maar identiteit als burger bepaald uw rechten, en die rechten zijn gelijk. Dat is immers de kern van uw hele redenering, gelovigen hebben geen wettelijke, maar Goddelijke erkenning nodig, en passen enkel toe wat de kerk zegt, niet wat wettelijke rechten zijn, en die keuze moeten ze hebben. Nee dus, er is in principe geen verschil tussen u een andere religieuze fanatici, die het woord van God boven de door mensen gemaakte weteen wilt stellen, omdat de leden van uw club ze nooit nodig zouden hebben. Wel vreemd, want juist onder andere groepen religieuze fanatici, zijn de vrouwen oververtegenwoordigt in vluchthuizen, abortusklinieken, en hulpverlening in het algemeen, waaruit blijkt dat tussen het woord van God en het leven van mensen toch wel wat " ruimte " zit. Moeten we dit dan uitbreiden, naar andere groepen gelovigen, terwijl we gekozen hebben voor de scheiding van kerk en staat? Nee, en daar krijgt u met uw gedraai echt geen speld tussen, u kunt nadat u dezelfde procedure als iedere andere burger voltrekt, onmiddellijk dit bevestigen in uw kerk, die en geen andere vrijheden zult u hebben, nu en in de toekomst. |
|
|
|
|
|
|
#2085 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat een hoop hersenloos gebrabbel alweer...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2086 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daarom bepaald die club ook niets, maar wel de burger, hoera! |
|
|
|
|
|
|
#2087 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2088 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien ben je enkel samenwonend indien je daartoe een contract hebt afgesloten, op hetzelfde adres wonen is daaraan niet gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#2089 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor die club dan je dan wel getrouwd, voor de samenleving niet, en als homo mag je voor de ene club niet eens trouwen, waarom gaat het niet over die discriminatie?? Laatst gewijzigd door alice : 8 december 2012 om 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#2090 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bullshit. Als je op hetzelfde adres gedomicilieerd bent, ben je wel degelijk samenwonend, zèlfs zonder wettelijk samenlevingscontract.
|
|
|
|
|
|
#2091 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist! En wat is het probleem daarmee?
|
|
|
|
|
#2092 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer je slinks probeert te beledigen in een discussie, toon je enkel eigen zwakte aan.
Gelukkig ken ik andere homo's, je moet wel zot zijn om een club zo fanatiek te verdedigen, die jou niet eens een menswaardig bestaan als homo gunt! Vetel eens Raf, waarom mag jij niet in de kerk trouwen? Welk probleem heeft God met jou liefde? |
|
|
|
|
|
#2093 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet relevant, want ik ben niet gelovig.
|
|
|
|
|
|
#2094 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juridische ongelijkheid...zegt het je iets?
Burgelijke rechten....en wat de kerk daarvan maakt? Ik help je even, pensioen..echtscheiding...hoederecht...alimentatie ...bezittingen....verworven goederen....recht op abortus...recht op voorbehoedsmiddelen...recht op eigen seksuele geaardheid.. gelijkwaardig aan anderen...zelfs recht op huwelijk....en vraag nu maar weer opnieuw wat het probleem is.... |
|
|
|
|
|
#2095 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet relevant omdat JIJ niet gelovig bent? Het gaat nochtans over die instelling die je zo fanatiek verdedigt, en die jou en anderen discrimineert. Dat is binnen de discussie wel relevant, maar ik noteer dat je gewoon niets te vertellen hebt. |
|
|
|
|
|
|
#2096 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2097 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Nee, dat is binnen deze discussie op geen enkele manier relevant.
||
|
|
|
|
|
#2098 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2099 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg eens eerlijk: wat begrijpt u niet aan het onderscheid tussen kerkelijk huwelijk en burgerlijk huwelijk? Waar in uw hersenen is er die kortsluiting die het onmogelijk maakt dat u de twee begrippen niet naar hun juiste betekenis kunt plaatsen en ook hanteren?
|
|
|
|
|
|
#2100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|