![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2081 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
83 % van de inwoners van de Krim steunen de huidige regering in de Krim. 41 % van de inwoners van heel Oekraïne steunt de Junta (en slechts 1 op 4 in Oost Oekraïne doet dit). Bron? Vraag het anders aan Parcifal. Die zette de link naar deze onthullende enquête die zopas uitkwam door een Washington Think Tank. Gezien deze gegevens is uw opmerking waarschijnlijk evenzeer iets van westerse propaganda. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 mei 2014 om 21:20. |
|
|
|
|
|
|
#2082 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2083 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2084 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat jij het bent die zich volledig heeft laten inpakken door de propaganda. Ik heb geen speciale liefde voor de VS en ik ben al zeker geen fan van hun buitenlands beleid. Maar in dit geval is het zo duidelijk wie er in fout is dat men al gehersenspoeld moet zijn om zelfs nu nog met de vinger te wijzen naar het diabolische Westen. |
|
|
|
|
|
|
#2085 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2086 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2087 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over de Krim: Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan is er nog dit: Citaat:
Citaat:
Citaat:
De enquête toont niet alleen dat de Krim absoluut weg wou van Kiev en voorstander is van Rusland, maar eveneens dat dit in Oost Oekraïne niet het geval is. We lijken daar ment een gevaarlijke 40/60 split te zitten (heel het oosten samen genomen dan wel, inclusief enkele noordelijke regios). De verschillen tussen oost en west zijn dermate groot dat het onbegrijpelijk wordt waarom men een federale staat zou tegen houden en daarom het risico op een burgeroorlog zou lopen. Neem daarbij dat de rechtse sector zelfs in West Oekraïne niet bijzonder populair blijkt te zijn. dan zou er een onderhandelde oplossing moeten mogelijk zijn indien men deze elementen aan de kant kan zetten. De vraag is dan natuurlijk WIE HEN STEUNT als het niet zozeer de bevolking is. En dan duikt het deuntje "McCain in the Ukraine" weer op in mijn hoofd. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 mei 2014 om 22:07. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2088 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2089 | |
|
|
Citaat:
Je lijkt het maar niet te snappen. Op basis van een flutreferendum zonder echte keuze dat plaatsvond onder Russische bezetting kan men helemaal niets beweren, ook al kan het dan zijn best dat de meerderheid inderdaad voor aansluiting bij Rusland is. Net zoals de premier op compleet fraudulente wijze is benoemd, ongeacht zijn populariteit. Ik vind het een zeer enge redenering dat men zomaar alle democratische regels aan zijn laars mag lappen wanneer men er vanuit gaat dat de bevolking 'toch' achter het project staat. |
|
|
|
|
|
|
#2090 |
|
|
En aangezien je plots zo hoog oploopt met enquêtes, aanvaard je dan ook dat de verpletterende meerderheid van de Oekraïners Rusland aanduidt als verantwoordelijk voor de huidige crisis, of toch spreekt van een negatieve invloed?
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 mei 2014 om 22:17. |
|
|
|
|
|
#2091 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2092 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor alle duidelijkheid:
The question on the ballot is: "Do you support the act of proclamation of independent sovereignty for the Donetsk People's Republic?" http://abcnews.go.com/International/...nment-23620379 Ja of Nee dus. Op 11 mei 2014. |
|
|
|
|
|
#2093 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind die resultaten best te begrijpen. Rusland polariseert meer in Oekraïne dan de EU of de VS. Let er ook op dat 'good' en 'bad' samen niet steeds 100 % uitmaken in de grafiek. Er zijn 2 andere categorieën hier weggelaten. Dit is daarom geen bewuste manipulatie. De meningen over Europa en de VS zijn genuanceerder. Die over Rusland uitgesproken in een of andere richting. En duidelijk eerder negatief dan positief in het land als een geheel genomen. Ook in Oost Oekraïne (genomen als een geheel! Oppassen met interpretatie hier) wil een meerderheid niet bij Rusland wil. Tegelijk echter wil men de junta in Kiev nog minder (staat in de cijfers). Een federale staat lijkt me het meest voor de hand liggende. Als de EU, de VS en Rusland samen werken dient het mogelijk te zijn de onpopulaire rechtse sector hiervan te overtuigen. Als men vrede wil is er een duidelijke uitweg. |
|
|
|
|
|
|
#2094 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan moet je al gaan denken dat een deel van de resultaten vervalst zijn, namelijk dat deel waar nog om gestreden wordt. De Krim is sowieso al beslist. Niet onmogelijk natuurlijk. Geen mening hierover.
|
|
|
|
|
|
#2095 |
|
|
De Oekraïense natiestaat zoals men die in het westen van het land graag zou zien zal nooit kunnen bestaan zolang het zuidoosten ook deel uitmaakt van Oekraïne. De laatsten voelen zich evenzeer Oekraïens, maar geven daar een meer beperkte invulling aan. Daar zijn we akkoord.
Alleen draait het nu voornamelijk om het afwenden van de Russische inmenging en agressie. Dat is de prioriteit momenteel. Als men wilt ijveren voor federalisering moet dat in een democratische arena gebeuren, en momenteel doet Rusland met zijn separatistische milities er alles aan om dat te verhinderen en om het land te destabiliseren. Je blijft tendentieus spreken over de 'junta', maar vergeet er wel bij te zeggen dat de interimregering zo snel mogelijk verkiezingen wil houden, en dat het haar tegenstanders zijn die dat democratische proces zoveel mogelijk willen dwarsbomen. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 mei 2014 om 22:46. |
|
|
|
|
|
#2096 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uiteindelijk zit je weer in de discussie tussen territoriale integriteit en zelfbeschikkingsrecht. Ik zie Vlaanderen ook geen toestemming nodig hebben van België als het alleen verder wil (en als 90% daar voorstander van is zoals in de Krim zal dat waarschijnlijk ook gebeuren zonder toestemming van België). Maar dan moet het wel niet klagen dat Brussel zal kiezen voor het zuiden. Als territoriale integriteit leidt tot intern conflict. Als de verschillen tussen regio's zo uitgesproken zijn dat ze elk een ander kant op willen, waarom dat dan tegen houden? Hoeveel bloed is het samen houden van een natie die met zichzelf in strijd is waard als het laten gaan van degenen die weg willen vrede zou betekenen? Dat het referendum geen echte keuze zou hebben is hier al uitgebreid besproken. De keuze tussen Rusland en Oekraïne bestond wel degelijk en zelfs op expliciete manier in de vraagstelling naar de bevolking toe. Conflict is vermeden. De Krim is tevreden met het resultaat. Case closed. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 mei 2014 om 22:51. |
|
|
|
|
|
|
#2097 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2098 | |
|
|
Citaat:
Ik ben niets aan het overdrijven. Dat is exact wat er gebeurd is. Jij vindt dit een normaal precedent? Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 mei 2014 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#2099 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Onderussen is duidelijk dar slechts 15% zich uitsprak voor aansluting bij rusland. Heb je dat nu al door of moet ik dat nog maar eens posten? Citaat:
Voor de doorsnee inwoner van crimea en zeker voor de tataren ziet het er helemaal niet goed uit. Kijk maar eens terug binnen een jaar of 2 a 3. Laatst gewijzigd door parcifal : 8 mei 2014 om 23:04. |
||
|
|
|
|
|
#2100 | |
|
|
Citaat:
Dit is natuurlijk gewoon mijn visie, maar voor zover het klopt denk ik dat het moeilijk zal zijn om die twee interpretaties te verenigen. Een echte sterke natiestaat kan bijna onmogelijk bestaan onder die omstandigheden. |
|
|
|
|