Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 19 november 2004, 01:19   #201
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Beste ingenious

Groepen van mensen minder rechten gaan geven zeg je...
Mag ik je erop wijzen dat deze groep van mensen nergens ter wereld gemakkelijker aan de nationaliteit van het gastland kunnen komen dan in België. Ook daarvoor heeft men wetten gestemd. In mijn ogen discrimineren zij zichzelf.

Het demoniseren van moslims is inderdaad ook iets wat men het VB verwijt, maar ook daar vind ik dat het VB overschot van gelijk heeft. Niet met dat demoniseren zoals men dat noemt, maar met het daadwerkelijk waarschuwen van onze bevolking voor de mogelijke gevolgen van deze grote groep van mensen. Het is inderdaad waar dat de Islam een gevaarlijke religie is die onze democratisch instellingen verafschuwt. Geen enkele moslim zal ooit kunnen aanvaarden dat er een scheiding is tussen kerk en staat. De wetten van de koran zullen steeds boven deze van onze democratische instellingen staan. Dit is echt een gevaarlijke groep, zeker wanneer ze steeds groter en groter wordt. Hoe meer moslims we toelaten, hoe meer we de tak afzagen waarop we zitten. Doen alsof er geen gevaar bestaat is de bevolking bedriegen.

Het is inderdaad zo dat wetten en grondwetten aanpassen hoort bij het democratisch proces. Maar in mijn ogen is democratie veel meer dan dat hoor. Wanneer de meerderheid wetten stemt om de minderheid te nekken noem ik dat geen democratisch proces meer. Eén miljoen kiezers straal negeren, noem ik niet echt democratisch. Je stemt wetten in het belang van het volk en niet in het belang van politieke ideeën van de meerderheid, die de politieke minderheid de mond snoeren. De meerderheid die de wet aanpast om de ideeën van de oppositie te verbieden is in mijn ogen dictatoriaal bezig en dit is duidelijk wat ze gedaan hebben.

Natuurlijk zijn er binnen de vakbond mensen met Bloksympathiën. Eén op vier Vlamingen stemde voor het VB, ze zitten dus overal. Maar als ze lid zijn ervan vliegen ze er onherroepelijk uit, zeker weten!

Ook ikzelf kan geen lid worden van het VB en daarbij mijn job behouden zolang het cordon niet wordt opgegeven en dan nog. Deze vrijheidsbeperking heb ik te danken aan de 'dictatuur van het politiek correcte denken.' Ik kan alleen maar mijn eerlijke mening uiten in beperkte vriendenkring en op fora als deze. Dat ligt nogal zwaar op mijn maag, je mag het weten.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 november 2004 om 01:32.
Paulus is offline  
Oud 19 november 2004, 02:11   #202
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Beste ingenious

Groepen van mensen minder rechten gaan geven zeg je...
Mag ik je erop wijzen dat deze groep van mensen nergens ter wereld gemakkelijker aan de nationaliteit van het gastland kunnen komen dan in België. Ook daarvoor heeft men wetten gestemd. In mijn ogen discrimineren zij zichzelf.
ik ben ook tegen de snelbelgwet. maar die heeft er niks mee te maken. dat is geen antwoord op mijn vraag.

dus ik herhaal mijn vraag:
Citaat:
kijk, het gaat erom dat je groepen onderscheidt op basis van afkomst, en dan een groep (of verschillende groepen) minder rechten wil geven. of deze discriminatie nu gebeurt op basis van ras of gewoon op basis van een kleurke of cultuur zal me worst wezen. het is fout, punt. of niet soms?
probeer nog eens te antwoorden, en dan liefst direct. van rond de pot draaien hou ik niet zo.





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulus
Het demoniseren van moslims is inderdaad ook iets wat men het VB verwijt, maar ook daar vind ik dat het VB overschot van gelijk heeft. Niet met dat demoniseren zoals men dat noemt, maar met het daadwerkelijk waarschuwen van onze bevolking voor de mogelijke gevolgen van deze grote groep van mensen. Het is inderdaad waar dat de Islam een gevaarlijke religie is die onze democratisch instellingen verafschuwt. Geen enkele moslim zal ooit kunnen aanvaarden dat er een scheiding is tussen kerk en staat. De wetten van de koran zullen steeds boven deze van onze democratische instellingen staan. Dit is echt een gevaarlijke groep, zeker wanneer ze steeds groter en groter wordt. Hoe meer moslims we toelaten, hoe meer we de tak afzagen waarop we zitten. Doen alsof er geen gevaar bestaat is de bevolking bedriegen.
ik dacht dat ik met jou een zinvolle discussie kon houden, maar ik heb me duidelijk vergist. amaai man, wat een hoop zever! ken jij alle moslims? kan je in hun binnenste kijken en zien wat ze echt denken? ik ken namelijk heel wat moslims die de scheiding van kerk ern staat wel respecteren, en zelfs zeer hoog in het vaandel dragen.

Citaat:
Het is inderdaad zo dat wetten en grondwetten aanpassen hoort bij het democratisch proces. Maar in mijn ogen is democratie veel meer dan dat hoor. Wanneer de meerderheid wetten stemt om de minderheid te nekken noem ik dat geen democratisch proces meer. Eén miljoen kiezers straal negeren, noem ik niet echt democratisch. Je stemt wetten in het belang van het volk en niet in het belang van politieke ideeën van de meerderheid, die de politieke minderheid de mond snoeren. De meerderheid die de wet aanpast om de ideeën van de oppositie te verbieden is in mijn ogen dictatoriaal bezig en dit is duidelijk wat ze gedaan hebben.
als de minderheid zaken doet dieniet door de beugel kunnen, mag de meerderheid hier tegen optreden. of vind je dat in een democratie politici zich alles kunnen permiteren?

en 1 miljoen kiezers werden niet genegeerd hoor. ze worden evengoed vertegenwoordigd in het parlement, nu nog steeds.

Citaat:
Natuurlijk zijn er binnen de vakbond mensen met Bloksympathiën. Eén op vier Vlamingen stemde voor het VB, ze zitten dus overal. Maar als ze lid zijn ervan vliegen ze er onherroepelijk uit, zeker weten! Ook ikzelf kan geen lid worden van het VB en daarbij mijn job behouden zolang het cordon niet wordt opgegeven en dan nog. Deze vrijheidsbeperking heb ik te danken aan de 'dictatuur van het politiek correcte denken.' Ik kan alleen maar mijn eerlijke mening uiten in beperkte vriendenkring en op fora als deze. Dat ligt nogal zwaar op mijn maag, je mag het weten.
daar gaan we weer, jij arme slachtoffertje toch

en steek het maar op het politiek correcte denken. dat er heel wat vakbondsmensen en mensen op jouw werk mss er echt van overtuigd zijn dat racisme en domme veralgemeningen (waarvan je hierboven een prachtig voorbeeld gaf) niet kunnen? dat is niet politiek correct zijn, dat is bepaalde principes proberen naleven.

paulus, kan je eigenlijk kritiek op het blok geven?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 19 november 2004 om 02:13.
ingenious is offline  
Oud 19 november 2004, 03:44   #203
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Beste ingenious

Je zegt tegen de snelbelgwet te zijn, ik vraag me af waarom eigenlijk, maar akkoord dit is een andere discussie. Ik bedoelde in mijn antwoord niet om rond de pot te draaien of zo, maar ik vind als je de nationaliteit op een gouden schaaltje aangeboden krijgt en deze weigert, je dan ook geen beroep kan doen op dezelfde rechten als deze die wel lid zijn van de club. Daarom zeg ik ook dat zij zichzelf discrimineren.

Als ik dan merk dat het om een bepaalde groep gaat die steevast weigert, met name de moslims, ondanks dat bijvoorbeeld Marokkanen en Turken er voor België gerust een dubbele nationaliteit mogen op nahouden en dat om religieuse redenen, dan stel ik mij daar toch wat vragen bij.

Uiteraard is het verkeerd om mensen te gaan beoordelen op basis van ras, afkomst, cultuur of kleur, daar ben ik het volmondig met je eens, maar wel op basis van overtuiging wanneer die overtuiging, de mijne in mijn eigen land, schaadt. Eveneens ben ik er mij terdege van bewust dat bijvoorbeeld voor moslims, niet alle mensen evenwaardig zijn.

Wat ik vertel over de moslims is geen zever. Uiteraard zijn er binnen de islam verschillende strekkingen en groeperingen, maar toch. Je bent toch niet blind mag ik hopen. Je ziet toch ook wel wat er gebeurd is in ex-Joegoslavië, in Israël, in Irak, Indonesië, Tjetjenië, Afganistan noem maar op. Het is een feit dat het wereldbeeld van de moslim bestaat uit heilige grond en grond dat nog veroverd dient te worden. Heilige grond mag nooit prijsgegeven worden of anders is geweld gerechtvaardigd in hun visie.

Je zegt dat je heel wat moslims kent die de scheiding van kerk en staat wel respecteren, wel ik ken er heel wat die dat niet doen en de koran hoog in hun vaandel dragen. Maar als zij onze wetten respecteren en als bewijs daarvan ook bereid zijn om Belg te worden, dan is er voor mij geen enkel probleem, maar ik sta twijfelachtig tegenover degene die dat steevast weigeren. Ik vind niet dat zij dezelfde rechten moeten krijgen als zij die wel Belg zijn. Maar als links zijn gedacht zou krijgen dan zouden zij zelfs mogen stemmen. Voor mij is het VB de enige partij die daadwerkelijk iets tracht te doen aan de opkomst van de islam waarin weldegelijk een onderkend gevaar schuilt voor onze samenleving.

Je kunt wel zeggen dat 1 miljoen kiezers niet genegeerd worden omdat zij ook vertegenwoordigd worden in het parlement, maar ze hebben daar bijna niks te zeggen. Hun voorstellen worden genegeerd en er worden met hen geen bestuursakkoorden afgesloten en dat weet je best.

Wat dat 'arme slachtoffertje' betreft, die is ook tegen racisme en domme veralgemeningen. Maar het is weldegelijk de dictatuur van 'het politiek correcte denken' die mijn vrije meningsuiting aan banden legt. Ik speel niet het slachtoffer, ik ben er één. Eén van de velen trouwens. De verkiezingsslogan van het VB "Voor de vrije meninguiting" was niet voor niks een schot in de roos zoals de verkiezingsresultaten bewijzen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 november 2004, 13:13   #204
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
http://users.pandora.be/amarcord/selys/efx/behang.jpg

[size=3]NU TE KOOP: VLAAMS BEHANG[/size]



Drie vzw's die het goed menen met het volk brengen vandaag een nieuwe decoratieve lijn behangpapier op de markt: Vlaams Behang. Het ontwerp combineert traditionele krachtige waarden met een nieuw en fris imago.

Vlaams Behang oogt aannemelijk en modern, maar houdt tegelijk krachtig vast aan de betrouwbare basis van vorige reeksen. Meer van hetzelfde dus, maar alles oogt nu gewoon wat anders.

Vanaf vandaag te koop via de gebruikelijke netwerken, 2 euro per strekkende arm.

bron: http://www.bartvandamme.be/
Ik zou eerder stellen dat het Belgisch behang is, met de logo's van de grootste Vlaamse (leeuw) en de grootste Waalse partij (zwart, wit, rood logo). Je ziet er de kleuren geel, rood en zwart in dat behang, kleuren van de Belgische vlag. Toch zal ik je moeten teleurstellen want het Belgische behang is steeds minder populair in Vlaanderen. De Vlamingen vinden het rood, wit, zwart logootje maar niets. Nee ze kiezen meer en meer voor een eigen Vlaams Behang enkel met het leeuwenlogotje. Dus waarom niet dat Belgisch behang uit de rekken nemen en vanaf nu enkel Vlaams behang met de Vlaamsche leeuw en afzonderlijk een Waals behang met een mooi gestileerd hakenkruisje...
obiwan is offline  
Oud 20 november 2004, 13:49   #205
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

obiwan is offline  
Oud 20 november 2004, 21:28   #206
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
paulus je gooit het wel allemaal op een hoopje hé.

1) de gucht maakte wel degelijk een onderscheid tussen de vlaams blok-top en hun kiezers. meermaals maakte hij duidelijk dat niet de kiezers, maar de top mestkevers zijn voor hem. en zelfs als hij dit over de kiezers gezegd had, is dat helemaal niet vergelijkbaar. je kiest namelijk zelf op wie je stemt, je afkomst kies je niet zelf.

2) tobback is ne rechtse soc, en is vaak heel scherp in zijn uitspraken. de uitspraak waar je naar verwijst ken ik niet. ik weet wel dat tobback in interviews alle vreemdelingen niet op 1 hoopje gooit. je kan hem zeker niet van racisme beschuldigen.

3) ik heb het blok nog nooit horen zeggen dat aangepaste vreemdelingen welkom zijn. ik hoor eerder iets als: 'als ze assimileren is er geen probleem'. assimileren is echter iets helemaal anders (lijkt me vrij onmagelijk trouwens) en geen probleem is ook niet bepaald hetzelfde als van harte welkom...

4) inderdaad, er zijn ook mensen buiten het blok die foute uitspraken doen. maar daar gaat het om een paar uitspraken in bv een interview, een momentopname dus. het blok is veroordeeld voor het systematisch verspreiden van racistische propaganda in alle vlaamse huiskamers. dat verschil snap je toch?

5) politieke afrekening? nogmaals: het vlaams blok is niet verboden maar door de partij zelf opgeheven. hun gedachtengoed is niet veranderd. de blok-politici komen bij de volgende verkiezingen gewoon terug op. waar zijn ze afgerekend? ze hebben een fout gemaakt en zijn daarvoor gestraft. niet meer, niet minder.
1. karel de klucht heeft al meer idiote uitspraken gedaan
2. tobback heef dus ooit echt de ergste racistische uitspraak gedaan
3. dan ben je goed doof !! al meerdere keren zelfs aanpassen of tergugkeren is het laatste standpunt... dus niet allemaal !
4. er zijn scherpe uitspraken geweest van overal maar dat is de bedoeling van een politicus : het zout op de patat en de peper op de steak !
5. a - het één kon niet zonder het ander, de struktuur zit nu zo in mekaar;
5. b - voor mij kon het even goed Vlaams Blok + geworden zijn;
5. c - de partijtop is gebleven, het programma is aangepast en het imago is al veranderd en
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 november 2004, 22:46   #207
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Dient een behang niet om muren te verfraaien? Wel het Vlaams "Behang" dient om het politieke bestel in Vlaanderen te verfraaien. Het is dus gewoon een compliment.
Dank u Piano dat had ik niet verwacht van u.
Graag gedaan
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 20 november 2004, 23:22   #208
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Graag gedaan
Aaaaahahahaha! Dien avatar!

Dat is er zo over dat 'em grappig is!
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 21 november 2004, 08:56   #209
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Aaaaahahahaha! Dien avatar!

Dat is er zo over dat 'em grappig is!
Yes! Leuk hé?!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 21 november 2004, 12:08   #210
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Yes! Leuk hé?!
Negatieve reclame is ook reclame.......maar wel bijzonder leuke......
Dus heel goede !
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 21 november 2004, 19:09   #211
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
1. karel de klucht heeft al meer idiote uitspraken gedaan
2. tobback heef dus ooit echt de ergste racistische uitspraak gedaan
3. dan ben je goed doof !! al meerdere keren zelfs aanpassen of tergugkeren is het laatste standpunt... dus niet allemaal !
4. er zijn scherpe uitspraken geweest van overal maar dat is de bedoeling van een politicus : het zout op de patat en de peper op de steak !
5. a - het één kon niet zonder het ander, de struktuur zit nu zo in mekaar;
5. b - voor mij kon het even goed Vlaams Blok + geworden zijn;
5. c - de partijtop is gebleven, het programma is aangepast en het imago is al veranderd en
1) maar niets strafbaar
2) ik wacht nog steeds op een uitleg over die uitspraken.
3) in 'aanpassen of terugkeren' zie ik nergens een welkom
4) en wat heeft dat met mijn punt te maken?
5) en wat heeft dat met mijn punt te maken?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 november 2004, 19:26   #212
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Negatieve reclame is ook reclame.......maar wel bijzonder leuke......
Dus heel goede !
Negatief of niet, het kan me geen barst schelen. Ik ben een volgeling van Yves Desmet die er ooit dit over schreef: "Als het Blok (nu Behang) doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen"
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 21 november 2004, 19:29   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Negatief of niet, het kan me geen barst schelen. Ik ben een volgeling van Yves Desmet die er ooit dit over schreef: "Als het Blok (nu Behang) doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen"
En erop kappen mag u gerust. Het levert ons immers nog meer stemmen op! Dus, mijnheer Pianodinges, sla er maar op los!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 november 2004, 19:31   #214
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Negatief of niet, het kan me geen barst schelen. Ik ben een volgeling van Yves Desmet die er ooit dit over schreef: "Als het Blok (nu Behang) doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen"
Het spijt met dat ik het moet zeggen, maar Yves Desmet is een kalf.

_______________________
Als een volk niet democratisch is, dan is dat de democratische wil van dat volk.
De Openbaringen van Flippend Rund, 444
Flippend Rund is offline  
Oud 21 november 2004, 21:32   #215
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Het spijt met dat ik het moet zeggen, maar Yves Desmet is een kalf.
Gelukkig geen flippend rund zoals jij
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 21 november 2004, 21:34   #216
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Gelukkig geen flippend rund zoals jij
Woehahahaha!!! Gefeliciteerd, FR, je staat nu op Piano's officïele lijst van Bloksympathisanten!
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 22 november 2004, 19:13   #217
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 november 2004, 22:43   #218
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Het taalgebruik van de overheid over vluchtelingen en mensen zonder papieren is denigrerend en wekt racistische haat op.

Zo verklaarde Tobback "Die ekonomische vluchtelingen zitten daar als meeuwen op een stort, omdat ze daar gemakkelijker voedsel vinden dan wanneer ze moeten vissen in zee".(Humo ,5/12/91).
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 november 2004, 22:51   #219
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Het taalgebruik van de overheid over vluchtelingen en mensen zonder papieren is denigrerend en wekt racistische haat op.

Zo verklaarde Tobback "Die ekonomische vluchtelingen zitten daar als meeuwen op een stort, omdat ze daar gemakkelijker voedsel vinden dan wanneer ze moeten vissen in zee".(Humo ,5/12/91).
Kijk, nu moogt ge ineens wel langer terug dan een week. En trouwens, hoe wekt dat racistische praat op?
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 24 november 2004, 00:05   #220
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
(Humo ,5/12/91).
Ha eindelijk een progressieve behanger... Loopt slechts 13 jaar achter (de anderen een goeie 60 jaar).
Fille van de Foor is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be