Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2009, 09:13   #201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ze zijn aan't zeveren, zeg ik u. Paniekzaaierij.
Laten we hopen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 09:23   #202
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laten we hopen...
Kijk:

Uit de belachelijke rioolgazet called De Standaard:

Citaat:
Aantal verdachte overlijdens loopt op

De dodentol ten gevolge van de Mexicaanse griep in Mexico is gestegen van 7 naar 8 doden op een totaal van 99 positieve gevallen. Het aantal van Mexicaanse griep verdachte overlijdens is gedaald van 159 naar 84 gevallen.
Moet er nog zand zijn?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 10:34   #203
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

dat zijn dan ook de door de overheid (mexicaanse?) officieel aan het WHO gerapporteerde gevallen, waarvan vaststaat dat het idd de H1N1-variant betreft. Officieel, en overheid. De 2 sleutelwoorden. Ondertussen gonst het van de postings van dokters ter plaatse die andere geluiden laten horen.

Tot nu toe is accurate, verifieerbare info schaars. Tot de mist opklaart wacht ik persoonlijk nog even met het allemaal af te doen als angszaaierij, of juist niet.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 10:57   #204
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

en het wordt nog zieliger:

Citaat:
The first swine flu death in the United States has been confirmed, but the victim is a Mexican toddler who caught the illness in Mexico before traveling to Texas. Serious questions must now be asked about why a virus that has spread across at least 10 countries and is suspected in many others has only killed hispanics, and whether a race-specific bio-weapon is being beta-tested.
man man man
Oud 30 april 2009, 11:16   #205
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
en het wordt nog zieliger:

man man man
Mja , ieder heeft recht op een mening , maar het maakt het allemaal nog veel ingewikkelder om er achter te komen hoe erg het eigenlijk wel is .
Waar het vandaan komt lijkt me NU minder belangrijk dan waar het heengaat .(en hoe het gaat evolueren) .

Vervelend is wel dat je op de duur niet weet wat te geloven , er zijn zoveel verschillende bronnen , zelfs via féésboek of een doorsnee blog uit Mexico kom je weinig concreets tegen .
De cijfers van officiële diensten schommelen ook teveel om er duidelijkheid in te vinden ...

In ieder geval toont het wel aan hoe snel het kan gaan , vorige week rolden de koppen nog vrolijk in het rond, deze week zit de bevolking daar thuis ...

Laatst gewijzigd door manta : 30 april 2009 om 11:16.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 11:49   #206
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

de bbc heeft een blog waarop 2 mexicaanse artsen dagelijks posten.

Voor de rest zullen we nog even geduld moeten hebben om een duidelijk beeld te krijgen. Ondertussen is de pasta-kast aangevuld en de waterfilter gereinigd en vervangen. En de gamma geeft 10% vandaag, tijd voor een koolstofmaskertje of 5
Oud 30 april 2009, 12:06   #207
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou de VS, als ze dan toch een genetisch wapen wil ontwikkelen en uittesten, kiezen voor de Hispanics? Is het niet logischer dat men het Midden-Oosten of zelfs Afrika viseert? Als het wapen ooit echt op grote schaal moet ingezet worden, zal een test tegen het Midden-Oosten zeker nuttiger zijn, terwijl testen in Afrika veel minder zichtbaar (en dus minder verdacht) zijn.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 april 2009 om 12:12.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 12:15   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens de Egyptenaren alvast wel! Die hebben besloten om alle varkens van de christelijke kopten in het land te vernietigen. Zelf zijn ze er heilig van overtuigd dat ze het niet kunnen krijgen.... hoe zou het kunnen? Zij ETEN toch geen varken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 12:16   #209
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

misschien om al die illegalen uit te roeien? Of omdat de mexicaanse overheid de drugsoorlog niet te baas kan en dit een andere manier is om ze te stoppen (redenen die ik niet verzin, ik ben ze zelf tegengekomen op die site)

Hispanics zijn een mixed race, het zou dus wel een wetenschappelijk huzarenstukje zijn om dat te kunnen verwezelijken...
Oud 30 april 2009, 12:25   #210
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien om al die illegalen uit te roeien? Of omdat de mexicaanse overheid de drugsoorlog niet te baas kan en dit een andere manier is om ze te stoppen (redenen die ik niet verzin, ik ben ze zelf tegengekomen op die site)

Hispanics zijn een mixed race, het zou dus wel een wetenschappelijk huzarenstukje zijn om dat te kunnen verwezelijken...
Het uitroeien van illegalen zou zeker in het zuidelijke deel van de VS nogal wat spanningen met zich kunnen meebrengen, en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Het uitroeien van een buitenlandse bevolking kan daarentegen veel vlotter verlopen. Misschien dat men met dit soort van wapens idd Latijns-Amerika terug onder de knie wil krijgen...

Of de hispanic-genen complexer zijn dan die van een ander weet ik niet. De kans op (aspecten van) hispanic-genen onder 'normale' Amerikanen lijkt me sowieso erg groot, gezien het koloniale verleden dat Spanje destijds had in Noord-Amerika. Kiezen voor hispanics zo dicht bij de grens met de VS houdt maw wel een erg grote kans op collateral damage in.
Oud 30 april 2009, 12:37   #211
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zijn dan ook de door de overheid (mexicaanse?) officieel aan het WHO gerapporteerde gevallen, waarvan vaststaat dat het idd de H1N1-variant betreft. Officieel, en overheid. De 2 sleutelwoorden. Ondertussen gonst het van de postings van dokters ter plaatse die andere geluiden laten horen.

Tot nu toe is accurate, verifieerbare info schaars. Tot de mist opklaart wacht ik persoonlijk nog even met het allemaal af te doen als angszaaierij, of juist niet.
My two cents. Ik denk dat de overheid een aantal gevallen "vergeet" te rapporteren. Wie gaat zich ook bezighouden met strikte diagnoses van al gestorven nu er overal zieken moeten verzorgd worden en er geen tamiflu meer is?

Eén ding is zeker: het WHO is geen ballenpark van een aantal wereldvreemde experts. Deze mensen kondigen niet zomaar fase 5 af. En het publieke leven in Mexico wordt niet zomaar stilgelegd.

Ik begin zelf ondertussen toch te panikeren. Ik moet nog naar een aantal 'mass events' die ik moeilijk kan afzeggen en met dat in het achterhoofd kijk ik er heel weinig naar uit.

Pieke, jij lijkt er wat van te kennen.
Hoelang denk je dat het duurt vooraleer het virus resistent is tegen tamiflu? En wat met de mensen die "preventief" tamiflu hebben gekregen, weken of maanden voordat ze het virus werkelijk krijgen (in theorie)?
Is het niet kortzichtig van de overheden om zich enkel op tamilfu te richten en niet op de tegenhanger relenza van GSK?

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 30 april 2009 om 12:39.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 12:39   #212
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Nederland heeft het ook al ...
1 geval , een kindje van drie dat op reis naar Mexico heeft geweest ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 12:41   #213
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
folderkes?...proficiat zeker. Waarom heb ik toch de indruk dat er altijd iemand aan moet verdienen.
Omdat we in een maatschappij leven die gericht is op economie en omdat de overheden waarschijnlijk geen gratis papier, drukpers, designers, wetenschappers, technici, ... heeft?
Oud 30 april 2009, 12:43   #214
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
over de doodsoorzaak is tot nu toe nog nagenoeg niks losgelaten.
Prachtig.
Misschien gewoon orgaanfalen door de massieve infectie? Of toch die cytokinestorm?
Het bericht van de gestorven baby lijkt niet consistent met het eerdere bericht dat vooral mensen met een sterke immuumsysteem zouden sterven (de doen in Mexico zouden tot dan toe mensen tussen 20 en 50 geweest zijn).

Ook over de waarde van mondmaskers wordt er steeds meer twijfel gezaaid.

Sommige bronnen zag ik ook de vraag stellen of het airborne is of niet...
Oud 30 april 2009, 12:45   #215
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem daarmee is door de bomen het bos blijven zien. Er is nogal wat tegenstrijdige info beschikbaar, zelfs op de officiele kanalen, genre CDC, wat betreft infectiegraad, aantal besmetten, aantal verdachte gevallen. Zeker voor Mexico, waar de toestand in het veld niet duidelijk is.

En Mexico blijft een grote onzekerheidsfactor.
Van Mexico krijgen we volgens mij nog ooit heel choquerende beelden te zien.
Ooit, degenen die het overleven tenminste.
Ik wil niet weten wat daar gaande is denk ik, maar als de eigen inwoners ervan overtuigd zijn dat er heel wat gesjoemel gebeurd met aantallen van doden en zieken?
Oud 30 april 2009, 12:48   #216
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nederland heeft het ook al ...
1 geval , een kindje van drie dat op reis naar Mexico heeft geweest ...
Laat je niet te zeer ophitsen door die berichten.

Omdat erm... het gewoon overal zal opduiken binnen een dag of drie. Ook in België. Be prepared or be... Het kan niet anders: het zou sterk zijn moest niemand van ons tien miljoen naar Mexico zijn geweest of via via iemand zijn tegengekomen die er wel was.

Gewoon gezond verstand gebruiken en wat voorzorgs- en preventiemaatregelen nemen, meer kan je niet doen. Naast hopen dat de tamifluvoorraden nog niet op en de ziekenhuizen nog niet vol zijn.
Als je andere medicijnen gebruikt, sla je die ook beter nu in.

Het kan vies gaan doen. Maar misschien valt het ook allemaal nog mee en je kan veel voorkomen.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 30 april 2009 om 12:49.
Oud 30 april 2009, 13:31   #217
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht
My two cents. Ik denk dat de overheid een aantal gevallen "vergeet" te rapporteren. Wie gaat zich ook bezighouden met strikte diagnoses van al gestorven nu er overal zieken moeten verzorgd worden en er geen tamiflu meer is?
waarom zou een overheid aan de ene kant bewust al het mogelijke doen om het aantal gevallen zo laag mogelijk te houden terwijl aan de andere kant het hele land 5 dagen lang stilgelegd wordt? Ik denk dat er veel scheelt aan de werking en rapportage in Mexico, maar om nu te stellen dat "de overheid" dat bewust doet is een brug te ver.

Citaat:
Eén ding is zeker: het WHO is geen ballenpark van een aantal wereldvreemde experts. Deze mensen kondigen niet zomaar fase 5 af. En het publieke leven in Mexico wordt niet zomaar stilgelegd.
voila. Nu, de WHO moest dat wel als het zijn eigen richtlijnen volgde, aangezien besmetting vastgesteld is bij mensen die niets met de primaire bron (zijnde mexico) te maken hadden.

Citaat:
Ik begin zelf ondertussen toch te panikeren. Ik moet nog naar een aantal 'mass events' die ik moeilijk kan afzeggen en met dat in het achterhoofd kijk ik er heel weinig naar uit.
Paniek is een slechte raadgever. Hou enkele adviezen (die ge zelf trouwens al gepost hebt) indachtig, was uw handen, en hou het internet in de gaten. De verspreiding is al gebeurd, daar kan je nu toch niets meer aan doen. Hoe het zal lopen is koffiedik kijken.

Citaat:
Pieke, jij lijkt er wat van te kennen.
Hoelang denk je dat het duurt vooraleer het virus resistent is tegen tamiflu?
Zoiets is heel moeilijk te voorspellen. Maar het feit dat tamiflu preventief wordt ingezet bij mensen die "mogelijk" in contact gekomen zijn met "besmette personen" terwijl ze absoluut geen tekenen van infectie vertonen, laat staan van H1N1, bezorgt me wel eens koude rillingen.

Citaat:
En wat met de mensen die "preventief" tamiflu hebben gekregen, weken of maanden voordat ze het virus werkelijk krijgen (in theorie)?
Dat dat een verspilling van resources was. Niet meer, niet minder. Een serieuze verspilling, dat wel (preventief dient het veel langer ingenomen te worden dan voor een behandeling).

Citaat:
Is het niet kortzichtig van de overheden om zich enkel op tamilfu te richten en niet op de tegenhanger relenza van GSK?
Het gebruiksgemak (en de kostprijs) speelt daarin een rol. Een pilletje ipv een inhalator.

Nu, resistentievorming tegen tamiflu is al beschreven, waaronder al strengen van het H1N1, in landen waar tamiflu slechts beperkt voorgeschreven werd. VB Noorwegen 2008
Oud 30 april 2009, 13:41   #218
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prachtig.
Misschien gewoon orgaanfalen door de massieve infectie? Of toch die cytokinestorm?
Voorlopig hoor ik pneumonie, maar in iets officieels ben ik dat nog niet tegengekomen.

Citaat:
Het bericht van de gestorven baby lijkt niet consistent met het eerdere bericht dat vooral mensen met een sterke immuumsysteem zouden sterven (de doen in Mexico zouden tot dan toe mensen tussen 20 en 50 geweest zijn).
Dat bericht was duidelijk voorbarig.

Citaat:
Terecht hoor, ze helpen enkel tegen de virusdruppeltjes verspreid door besmette, hoestende mensen.

Citaat:
Voorlopig terecht, men veronderstelt maar bewezen is het niet. Interessant is de infectiehaard in NYC op dat gebied. Naarmate meer geweten is (aantal infecties, hoe het werd opgelopen, etc) kan men airborn uitsluiten of juist niet.
Oud 30 april 2009, 15:02   #219
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prachtig.

doodsoorzaak: Neumon�*a, te vertalen als 'longontsteking' denk ik, volgens een Mexicaans arts. De eerste gevallen dateren trouwens al van begin maart, maar men wou er geen ruchtbaarheid aan geven.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 april 2009 om 15:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 15:04   #220
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
doodsoorzaak: Neumon�*a, te vertalen als 'longontsteking' denk ik, volgens een Mexicaans arts. De eerste gevallen dateren trouwens al van begin maart, maar men wou er geen ruchtbaarheid aan geven.
die datum ben ik ook al een paar keer tegen gekomen. Heb je daar een bron van?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be